Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,757 záznamů.  začátekpředchozí22748 - 22757  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.58 vteřin. 

Dosažené vzdělání jako faktor umožňující využívání flexibilních pracovních režimů ženám na mateřské či rodičovské dovolené v České republice
Vyhlídková, Petra ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Růžanská, Hana (oponent)
Předkládaná práce sleduje vliv dosaženého stupně vzdělání mezi ostatními faktory, které ženám na mateřské nebo rodičovské dovolené v České republice umožňují zapojení na pracovním trhu některou z forem flexibilních pracovních režimů. Jsou sledovány subjektivní a objektivní faktory, které mohou ovlivnit rozhodnutí žen aktivních na pracovním trhu. V práci jsou podrobněji popsány: vybrané nástroje sociální politiky, vlivy kulturních souvislostí, preference jednotlivých žen, nutnost dalšího příjmu v domácnosti nebo dělba práce s partnerem. Tyto vlivy jsou zkoumány na příkladech konkrétních žen metodou polostrukturovaných rozhovorů v kvalitativním šetření. Srovnána jsou statistická data a výsledky existujících výzkumů, které se dané problematiky dotýkají alespoň z dílčí části. Předpokladem celého výzkumu je skutečnost, že ženy s vyšším vzděláním jsou lépe vybaveny pro možnosti využívání flexibilních pracovních režimů. Výsledky výzkumu tento předpoklad do jisté míry potvrzují, nicméně poukazují také na jiné faktory, které hrají přinejmenším stejně významnou roli jako stupeň dosaženého vzdělání.

Zájmové vzdělávání jako systém podpory interdisciplinárního rozvoje dětí
Marád, Michal ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce přináší systémový pohled na problematiku zájmové činnosti žáků v souvislostech měnící se základní školy. Cílem je poskytnout nový pohled na rozvijem osobnosti dětí prostřednictvím zájmového vzdělávání na základních školách. Teoretická část práce předkládá systémově pojatý diskurs řešené problematiky. Metodou literární rešerše dává do souvislostí současné požadavky na vzdělávání a reálné možnosti rozvíjení klíčových kompetencí dětí ve školním věku se zaměřením na využívání jejich volného času. V praktické části je popsáno vlastní výzkumné šetření, v němž byly uplatněny kvantitativní i kvalitativní metody pedagogického výzkumu. Jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření, v němž byl sledován charakter náplně volného času dospívajících. Využití strukturovaných rozhovorů umožnilo nahlédnout do reality činnosti školní družiny z pohledu žáků, jejich rodičů a pedagogů. U dospívajících byla prokázána převaha pasivity ve volném čase pramenící s nej větší pravděpodobností také z nesystémového ovlivňování volného času již v mladším školním věku. Výstupem práce je návrh programu, v němž jsou nastíněny možnosti, jak uplatněním systémového interdisciplinárního přístupu rozvíjet kompetence žáků prostřednictvím zájmového vzdělávání organizovaného školou.

Institucionální analýza HR aktivit v ČR: možnosti a meze poskytováni zdravotní péče v jejich kontextu a stav připravenosti na kombinaci zdravotních a sociálních služeb různým cílovým skupinám
Burešová, Zdeňka ; Vavrinčíková, Lenka (vedoucí práce) ; Běláčková, Vendula (oponent)
ix Abstrakt Cíl: Cílem studie byla ucelená analýza institucí v ČR, které poskytují harm reduction služby, se zaměřením na 3 oblasti: současný stav a jeho aktuální úroveň, zájem o získání statutu zdravotnického zařízení a zájem o eventuální rozšíření nabídky především zdravotnických aktivit/služeb pro různé cílové skupiny. Východiska: V ČR je v současnosti síť nízkoprahových zařízení, které poskytují harm reduction služby především uživatelům ilegálních drog. Nelékařská zařízení ambulantní adiktologické péče se ovšem od sebe liší nejen náplní práce, poskytovanými službami/výkony/podmínkami poskytování péče ale i sta- tutem (registrovaná sociální služba x registrované zdravotnické zařízení x neregistrované zařízení apod.) Zmapováním aktuální situace v zařízeních drogových služeb provozujících programy harm reduction bychom nastínili možnosti, jakými se tato zařízení mohou v budoucnu rozvíjet, pokud o to budou mít sama zájem. Popis výzkumného souboru: V rámci studie byl osloven maximální počet odborných zařízení v systému harm reduction služeb pro uživatele drog v ČR (N= 96 zařízení), konkrétně kontaktní centra a terénní programy. Databáze kontaktů byla vytvořena na základě: drogového informačního serveru tzv. "Mapa pomoci"; internetové stránky MPSV "Registr poskytovatelů sociálních služeb"; seznamu certifiko-...

Specifika sociální práce v různých typech nemocnic Olomouckého kraje
Řezníčková, Alena ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
V diplomové práci najdeme odpověď na otázku jaká je náplň práce sociální pracovnice v nemocnici a postavení nemocnice na poli zařízení sociálních služeb. Cílem práce je teoreticky vymezit a poté výzkumem ověřit náplň práce sociálního pracovníka v nemocnici, výzkum bude také zjišťovat názor zdravotnického personálu na její činnost. Výzkum je prováděn v kraji Olomouc (severovýchod České republiky). V tomto kraji je osm nemocnic. Použitou metodou v teoretické části je sekundární analýza dostupné literatury a pramenů. V praktické části je v rámci kvalitativního výzkumu použit volný rozhovor, který jsem provedla se všemi sociálními pracovnicemi nemocnic kraje Olomouc, ochotným zdravotnickým personálem (lékaři a zdravotní sestry) a pacienty na vybraných odděleních fungujících nemocnic v kraji Olomouc. Nemocnice kraje Olomouc (vzhledem k tomu, že se zde nenacházejí tzv. sociální lůžka) se nemusí řídit standardy sociálních služeb ani zásadami v zákonu 108/2006 Sb., o sociálních službách. Šíře činností sociálního pracovníka je tudíž obsažena pouze ve vyhlášce č. 424/2004 Sb., kterou se stanoví činnosti zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. Podle platné legislativy České republiky mohou sociální práci v nemocnici vykonávat dva typy sociálního pracovníka, které se liší zaměřením jejich vzdělání. Z...

Moderní metody manažerské práce a styl řízení ve vybraném podniku a hodnocení jejich účinnosti
PAVELKA, Ondřej
Cílem práce je provést rozbor používaných metod řízení, charakterizovat styl řízení vedoucích pracovníků a posoudit dopad na efektivnost vykonávaných činností. První část práce je teoretická - literární rešerše, kterou jsem sestavil s použitím odborné literatury vztahující se k tématu. Ve druhé, analytické části jsem se zabýval rozborem dvou konkrétních situací, pozorováním a získáváním informací prostřednictvím dotazníkové metody a rozhovorů. Na základě zjištěných informací jsem zhodnotil způsob vedení a jeho účinnost, navrhl optimální styl řízení. Na závěr jsem pak celý projekt ekonomicky zhodnotil.

Vstup dítěte do školy z hlediska školní připravenosti v kontextu vnitřní reformy
Kasalová, Johana ; Tomková, Anna (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice školní připravenosti a adaptace dětí na školní prostředí v kontextu současné vnitřní reformy školy. Teoretická část uvádí utváření klíčových kompetencí, proměny primárního vzdělávání a specifika práce s dítětem v počátcích školní docházky. Dále popisuje inovativní přístupy v řešení problematiky školní připravenosti a adaptace na školní prostředí. Část praktická analyzuje ve třech případových studiích kompetence škol z hlediska individualizace a vnitřní diferenciace. Na základě dotazníků a rozhovorů předkládá názory a zkušenosti učitelů se začleňováním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: školní připravenost, individualizace, vnitřní reforma školy, klíčové kompetence, inovativní přístup ke vzdělávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Role sociálního pracovníka v nemocnici
Svobodová, Nikola ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Šámalová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zmapování stěžejních pracovních činností a náplně práce sociálního pracovníka v pražských, krajských a bývalé okresní nemocnici. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a geneze sociální práce ve zdravotnictví. Jedna z kapitol je věnována etickému kodexu, kvalitě sociální práce v nemocnici, platné legislativě vztahující se na tuto oblast a dále také interdisciplinární spolupráci v rámci nemocnice. V teoretické části práce je dále popsána náplň práce, kompetence, dovednosti či osobností charakteristiky sociálního pracovníka zaměstnaného v nemocnici. Poslední část je věnována sociální práci v nemocnici podle různých cílových skupin, se kterými sociální pracovníci přichází do kontaktu. Empirická část diplomové práce byla získána metodou polostrukturovaného interview. Hlavní výzkumná otázka celé diplomové práce se snaží zjistit, jaká je role sociálního pracovníka v nemocnici. K zodpovězení hlavní výzkumné otázky slouží tři zkoumané oblasti. První zkoumá kvalifikaci a dovednosti sociálního pracovníka v nemocnici. Druhý okruh se týká náplně práce sociální pracovníka v nemocnici a jeho stěžejních pracovních činností. Poslední část výzkumu je věnována interdisciplinární spolupráci mezi personálem nemocnice. V rámci diskuze jsou porovnávány teoretické poznatky z...

Assessment centrum - validita a další vybrané charakteristiky této metody
Doubková, Dagmar ; Rymeš, Milan (oponent) ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce)
Měření validity v Assessment a Development centrech1 jsou velmi náročná. U Assessment center se téměř vždy jedná o jedinečné projekty, které mají sice podobný základ i strukturu, řídí se určitými pravidly a doporučeními, ale mají rozdílné cíle a zaměření, různý přístup hodnotitelů a složení i očekávání účastníků. Velké množství dat vypovídajících o validitě AC je získáno na základě metaanalýz. Výsledek metaanalýzy je však nakonec stejně ovlivněn tím, jak kvalitní AC se "obvykle" dělají, ale už nic nevypovídá o tom, jaké je to konkrétní AC, kterým se zabýváme a jemuž hodnotu vycházející z někým provedené metaanalýzy přisuzujeme. Zároveň jsem přesvědčena, že vhodně použité a profesionálně odvedené AC dokáže dodat informace, které jsou jinými metodami dosažitelné jen stěží nebo nejsou odhaleny vůbec. Chaoticky zorganizované a neprofesionálně odvedené AC se však může stát zdrojem demotivace, zbytečnou ztrátou času a ve svém konečném výsledku bezúčelným plýtváním peněz. Právě díky možnostem, ale i úskalím této metody považuji AC za velmi zajímavou a podnětnou metodu, které má smysl se věnovat.

Kritické faktory implementace BI v nekomerční sféře
Jelínek, Petr ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je vytvoření seznamu kritických faktorů implementace Business Intelligence pro nekomerční sféru a jejich ověření v praxi na reálných projektech. Součástí je i přehled o všech specifikách a rozdílech v implementaci Business Intelligence ve veřejném sektoru a možnostech nasazení a využití BI v této oblasti v návaznosti na již zrealizované projekty v České republice, tak i ve světě. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje obecný rozbor dané problematiky, zejména analýzu současného stavu BI ve veřejném sektoru a uvádí specifika a rozdíly provázející implementaci BI v této oblasti. Dále také obsahuje výčet všech významných kritických faktorů úspěšnosti implementace BI. Praktická část je pak zaměřena na samotné ověření kritických faktorů implementace BI na skutečných projektech z oblasti nekomerční sféry realizovaných v ČR. Hlavním nástrojem pro získání potřebných a objektivních informací zde byly řízené rozhovory s kompetentními zástupci jak zadavatele (zákazníka), tak i dodavatele daného řešení. Největším přínosem této práce je vymezení rozdílů, ale také shodných prvků implementace BI v nekomerční sféře oproti soukromému sektoru s důrazem na kritické faktory úspěšnosti. Významný je i ucelený přehled možností a výhod uplatnění BI v nekomerčním sektoru, vytvořený analýzou již zrealizovaných projektů. Dosažených výsledků mohou využít budoucí (i současní) řešitelé a zadavatelé BI projektů, ale také ostatních projektů z oblasti informatiky.

Vliv stresu u dialyzovaných pacientů na jejich život a role sestry v této problematice
JANOUŠKOVÁ, Jaroslava
Stres a stresové situace nás ovlivňují během celého života. Velká a dlouhodobá stresová zátěž může způsobit řadu zdravotních komplikací. U dialyzovaných pacientů je velkou stresovou zátěží samotná dialýza. Ke stresorům běžného života přibývá ještě řada omezení, které se týkají dialýzy. Hlavně změna životního stylu zasahuje do osobního života i celé rodiny. Dialyzovaní pacienti jsou pod vlivem stresu ve zvýšené míře vlastně neustále. Svou nezanedbatelnou roli zde sehrává sestra, která se dostává s klientem do úzkého kontaktu. Komunikací a svým přístupem může ovlivnit průběh léčby i kvalitu jeho života. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, vliv stresu u dialyzovaných pacientů, jakou roli má v této problematice sestra, význam jejího přístupu k dialyzovaným pacientům a jestli má stres vliv i na sestry. Jedná se o kvalitativní výzkum. Při sběru dat byl použit nestandardizovaný rozhovor s náhodně vybranými pacienty a sestrami z téhož hemodialyzačního střediska. Rozhovory jsou zpracovány do kasuistik. Z výzkumného šetření vyplynulo, že dialýza je pro pacienty stresující zátěží a do značné míry ovlivňuje i osobní život. Stává se jeho nedílnou součástí na dlouhou dobu. Na kvalitu života dialyzovaných pacientů má vliv nejen samotný průběh léčby, ale i rodinné zázemí a přístup sester. Roli sestry pacienti podle výzkumu vnímají jako nepostradatelnou. Jsou podle nich ochotné, empatické, vnímavé. Dále z výzkumu vyplynulo, že stresem jsou ovlivněny i sestry, které s těmito pacienty pracují. Pacienti často na sestry přenášejí své problémy, na které nechtějí být sami a očekávají pomoc. To je pro sestry velká psychická zátěž. Uvědomují si, že dialýza je pro tyto pacienty doživotní záležitostí. K poskytování kvalitní ošetřovatelské péče u dialyzovaných pacientů je potřeba, aby sestry sami dokázaly zůstat emocionálně nezaujaté a měly stále dobrý pocit ze své vykonané práce. Psychicky vyrovnaná sestra může pro pacienta znamenat víc, než špičkově vybavené pracoviště s nejlepšími odborníky.