Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,295 záznamů.  začátekpředchozí2286 - 2295  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Trestný čin opilství podle § 360 trestního zákoníku
Přívara, Mojmír ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
Závěr V této práci jsem se zabýval trestným činem opilství, který je upravený v platném a účinném trestním zákoníku. Věnoval jsem se i dalšími problémům, které s tímto trestným činem souvisí a jsou nezbytné pro to, abychom jsme si mohli udělat ucelený přehled o dané problematice. V první věcné pasáži jsem se věnoval základním otázkám, které s trestným činem opilství souvisí, a nastínil jsem, která řešení zaviněné nepříčetnosti jsou možná. Je zřejmé, že řešení, které nabízí konstrukce trestného činu opilství, není dokonalé. Každý do úvahy přicházející přístup má své klady a zápory. Když se dívám na tento problém objektivně, vychází mi varianta "Rauschdeliktu" jako nejlepší. Je jednoznačné, že v očích veřejnosti bude mírnější trestání zaviněně nepříčetných vždy velmi citlivým tématem. Společnost si žádá odplatu a v závažných případech (například usmrcení osoby zvlášť trýznivým způsobem osobou, která se přivedla zaviněně prostřednictvím návykové látky do nepříčetnosti) bude toto řešení vždy těžce obhajitelné před veřejností. Naše trestní právo je budováno na zásadě humanismu. Je však také jasné, že primárním úkolem trestního práva má být ochrana společnosti před škodlivým a protiprávním jednáním jejich členů. Podle mého, trestní právo nemá a nemusí odpovídat teoretické dokonalosti, ale má být plně účelné a...

Psychologické přístupy k významu
Urbánek, Tomáš
Celý lidský život je plný neustálé práce s významy, bez nichž by nebylo možné orientovat se ve vnějším a vnitřním světě, reagovat na měnící se podmínky, komunikovat, plánovat apod. Kategorií významu se zabývají různá odvětví sémantiky, sémiotiky, filosofie nebo jazykovědy. Další obor, který by se otázkám významu měl systematicky věnovat, je psychologie. Kupodivu tomu tak není, přestože několik autorů, kteří se otázkám významu systematicky věnují, existuje. V příspěvku budou uvedeny psychologické přístupy, které se různými otázkami významu zabývají, ať už teoreticky, nebo se snaží různá významová hlediska využívat v rámci nějakého metodologického směru. Bude učiněn pokus o jejich porovnání.

Facility management jako komplex servisních činností při správě majetku
Dočekal, Luboš ; Šafář, Jiří (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Anotace práce Cílem práce bude popsat a vysvětlit pojem Facility management jako komplex servisních činností při správě majetku. Dále chci zjistit, jakým způsobem je FM uplatněn při správě majetku Vysokého učení technického v Brně. Diplomová práce je rozdělená na část teoretickou, která je obsažená v kapitole první, a část praktickou, které se budu věnovat ve druhé kapitole. Při zajištění podkladů pro praktickou část diplomové práce jsem využil možnosti osobních návštěv jednotlivých fakult. Zde jsem provedl dotazníkovou formou a osobním pohovorem výzkum u odpovědných pracovníků správy budov – interních facility manažerů. Výsledkem činnosti jsou údaje o způsobu řízení podpůrných činností na jednotlivých fakultách, jaké je rozdělení na vlastní a externí činnosti. Na závěr své práce chci provést zhodnocení přístupu jednotlivých fakult k otázkám facility managementu a pokusím se o doporučení možných změn.

Public Private Partnership and its impact on the economy of Slovakia
Kožariková, Veronika ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Jílek, Josef (oponent)
Moje bakalářská práce se věnuje tématice PPP projektů, které začínají získávat na významu i v krajinách střední a východní Evropy. V teoretické časti své práce definuji samotný pojem PPP projekt, charakterizuji jednotlivé typy spolupráce, výhody a nevýhody PPP, rizika a průběh PPP projektů. Teoretická část popisuje i vícero projektů Public Private Partnership ze světa. V analytické časti představuji připravované PPP projekty na Slovensku, konkrétně tři balíky výstavby dálnic, poukazuji na financováni těchto náročných projektů a hodnotím samotnou formu spolupráce, i to jaký přínos představuje spolupráci pro veřejný a soukromý sektor. Uvádím i modely použité pro výpočet efektivnosti PPP projektů. Podrobněji analyzuji 2. balík rychlostní silnice R1 mezi Nitrou a Tekovskými Nemcami spolu s obchvatem Banském Bystrice, která je v nejpokročilejším stádiu přípravy.

Vytápění a chlazení RD s kombinovaným systémem dodávky tepelné a el. energie
Pavlíček, Michal ; Špiláček, Michal (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Vytápění a chlazení společně s kvalitou vnitřního ovzduší, je nyní diskutované téma nejen u rodinných domů. Jde ruku v ruce se snižováním energetické náročnosti budov. Tuto skutečnost upravují různé zákony či nařízení, ať už se jedná o požadavky na novou zástavbu, nebo například energetické štítky na starších budovách.

Připravenost žáků a učitelů, základních a středních škol, v zónách havarijního plánování, na území města Pardubic při vzniku mimořádné události v ohrožujícím podniku.
KRATOCHVÍL, Zdeněk
Po roce 1989 byla na školách zrušena ?branná výchova?. Tento předmět měl však ve výchově obyvatelstva své důležité místo a k jeho nahrazení došlo až zavedením výuky ochrany obyvatelstva na základních a středních školách v roce 2003. Rozsah výuky k ochraně obyvatelstva byl stanoven na 6 hodin ročně a nebylo specifikováno, v jakém předmětu bude tato výuka probíhat. Od roku 2003 se povedlo prosadit několik koncepčních materiálů v oblasti výuky jak žáků, tak učitelů. Garantem výuky v této oblasti se stává Generální ředitelství hasičského záchranného sboru České republiky, které vydává velké množství vzdělávacích dokumentů. Touto problematikou se brzy začíná zabývat i civilní sektor, kde se postupně vydávají další příručky a učebnice zaměřeny na tématiku ochrany obyvatelstva. V roce 2012 se povedlo prosadit zavedení povinného předmětu ?Ochrana člověka za mimořádných událostí? na vysoké školy pedagogické. Tyto postupné kroky by měly směřovat ke zkvalitnění výuky a výchovy žáků základních a středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva a jeho připravenosti na zvládání mimořádných událostí, jako jsou povodně a úniky nebezpečných látek z ohrožujících podniků. Tato práce se soustředí na míru připravenosti žáků a učitelů základních a středních škol, které se nacházející v oblastech ohrožených úniky nebezpečných látek, případně výbuchy a explozemi. První část teoretické práce se nejprve soustředí na historii ochrany obyvatelstva ve světě a následně na území České republiky. Historie významně ovlivňuje oblast ochrany obyvatelstva, a proto jí byl věnován nezanedbatelný prostor v teoretické části. V další části byla analyzována současná legislativa a vliv zákonů na ochranu obyvatelstva. Tato analýza aktuálního stavu se zaměřuje na zákony, které jsou v dnešní době pro ochranu obyvatelstva nejdůležitějšími. Další část poukazuje na to, které státní, ale i nestátní organizace mají největší zodpovědnost za vzdělávání žáků základních a středních škol k ochraně obyvatelstva, neboli kdo je zodpovědný za dostatečnou úroveň míry připravenosti obyvatelstva ve zkoumané problematice. Poslední část teoretické práce se pak zabývá analýzou prostředí, ve kterém proběhl sociologický průzkum. Jsou zde uvedeny bližší informace o školách, kde tento průzkum proběhl pomocí dotazníkového šetření. Hlavním smyslem této kapitoly je poukázat na charakter jednotlivých škol. Následně analyzovat území, na kterém se školy nacházejí, jakou mají kapacitu tříd a jací žáci se na školách vyskytují, zda nejsou hendikepováni, či se tam nenacházejí jinak než česky mluvící žáci a v jakém časovém pásmu výuka probíhá. Na většině těchto škol pak probíhají i mimoškolní aktivity, jako jsou různé kroužky a další zájmové činnosti. Na základě praktických zkušeností bylo stanoveno, že míra připravenosti žáků a učitelů na činnosti spojené se vznikem mimořádné události v ohrožujícím podniku, je na nízké až nevyhovující úrovni. Následně byl proveden sociologický průzkum, v kterém respondenti zodpověděli 10 testových otázek. V praktické části byl tento dotazníkový průzkum vyhodnocen a to jak pomocí statistických metod tak i důkladnou analýzou jednotlivých zodpovězených otázek. Z důvodu zjednodušení vyhodnocení statistických metod byly zvoleny negující hypotézy k tomuto tvrzení, neboli že míra připravenosti zkoumaných subjektů bude na dostačující úrovni. Následným vyhodnocením sociologického průzkumu pomocí statistických metod bylo zjištěno, že míra znalostí žáků i učitelů na všech typech škol je vyhovující. Žáci a učitelé zpravidla dosahovali dobrých výsledků v testované oblasti. Tento výsledek byl pozitivní. Výsledky této práce budou poskytnuty Hasičskému záchrannému sboru Pardubického kraje k zefektivnění činností spojených se vzděláváním na zkoumaných školách.

Kvalita ošetřovatelské péče z pohledu pacientů se stomií
VLČKOVÁ, Veronika
Člověk se stomií je zdravotně postižený občan, který má dočasně nebo trvale vyvedený dutý orgán na povrch těla. Nejčastěji se jedná o tlusté střevo, tenké střevo nebo močové cesty. Dochází tak k neovládatelnému vyprazdňování střevního obsahu nebo moči nepřirozenou cestou s nutností používání stomických pomůcek. V oblasti stomií je nejdůležitějším faktorem informovanost a to nejen samotného nemocného, ale i sester. Dostatečná edukace klienta a schopnost sestry pečovat o stomii je základem kvalitní ošetřovatelské péče. Cílem práce bylo zjistit do jaké míry jsou stomici informováni o způsobu ošetřování stomií a jak jsou spokojeni s kvalitou poskytované ošetřovatelské péče. Práce je členěna na současný stav dané problematiky a metodické postupy. Současný stav zahrnuje především předoperační, pooperační, domácí a ambulantní péči, edukaci klientů, význam stomasetry a sdružení stomiků, typy stomických pomůcek, specifika výživy stomiků, sociální problematiku stomií atd.Pro výzkumnou část práce bylo stanoveno šest hypotéz, týkajících se kvality ošetřovatelské péče, problematiky ošetřování stomií a spolupráce se stomasestrou a klubem stomiků. Bylo zjištěno, že 81% dotázaných je spokojeno s kvalitou poskytované ošetřovatelské péče, 98% dotázaných je seznámeno s problematikou ošetřování stomií, 99% dotázaných bylo 6 měsíců po založení stomie schopno pečovat o stomii samostatně, 72% dotázaných je členem klubu stomiků a 90% dotázaných spolupracuje se stomasetrou. Na základě provedeného výzkumu byly všechny hypotézy potvrzeny a cíl práce splněn. V práci byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Výzkum probíhal v Nemocnici České Budějovice a.s. a v klubech stomiků ve městech Tábor a Příbram. Technikou sběru dat byl anonymní dotazník určený klientům se stomií. Byl osloven soubor 100 respondentů. Výzkum proběhl na základě osobního kontaktu a spolupráce se stomiky, tudíž návratnost dotazníků činila 100%. 2 dotazníky byly z důvodu neúplnosti vyřazeny. Výsledky jsou uvedeny v procentech a graficky znázorněny.

Oligokatecheze. Teorie a praxe
Świerczková, Agnieszka ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce s názvem "Oligokatecheze. Teorie a praxe" zkoumá metody výuky náboženství mentálně postižených osob. Výzkum se zaměřuje na prezentaci teoretických a praktických metod, zavedených D, Juchą, J. Madeją, D.Doroszewką, a dalšími významní polskými katechety. Teoretická část práce, kromě systematicky zpracované terminologie se zabývá i samotným obsahem a hlavním cílem speciální katecheze. Dále pak uvádí výklad o důstojnosti člověka, jak jej můžeme nalézt v některých církevních dokumentech. V neposlední řadě upozorňuje na důležitou roli rodiny, farnosti a katechety. Praktická část je inspirovaná metodami B.Janosz, jsou zde uplatněné, jak kreativní a nové výukové materiály, tak nové komunikační prostředky, které motivují mentálně postižené děti k aktivní účastí na hodinách speciální katecheze. Autorka této práce dospěla k závěru, že i těm nejslabším musíme nabídnout odpovídající katechezi, neboť každá lidská bytost, jakkoliv omezená, je schopná růstu k svátosti. Tyto osoby cítí potřebu a mají právo na život ve víře. Potřeba oligokatecheze je tedy nezpochybnitelná.

Vliv stylu výchovy v rodině na volbu povolání studentů gymnázia
Pikhartová, Alena ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Jeliko profesní identita tvoí nedílnou souást naeho já, je volba povolání jedním z nejdleitjích krok v ivot. Proto je téma volby povolání v poradenské praxi stále aktuální. Teoretická ást práce zahrnuje krom základních charakteristik vývojového období adolescence a základních charakteristik rodiny a výchovných styl také výstupy dosavadních výzkum zabývajících se vlivem rodiny na volbu povolání adolescent. Krom toho zohleduje i specifika volby povolání u gymnazist, kteí jsou cílovou skupinou empirické ásti práce. Experimentální skupinu tvoí 62 student posledního roníku gymnázia v Jindichov Hradci ve vkovém rozmezí 18 20 let. Výsledky výzkumu neukázaly signifikantní vztah mezi stylem výchovy v rodin a volbou dalího profesního smování student gymnázia. Jediná významná korelace byla prokázána pro vztah mezi emoním vztahem otce a dítte a jejich mírou komunikace o volb vysoké koly a budoucího povolání. Dalí zjitní ukazují na ji pedchozími výzkumy odhalenou významnost vlivu oekávání rodi na volbu povolání jejich dtí a na významnost stupn vzdlání rodi. Pro poradenskou praxi je cenné zjitní, e dívky proívají o nco mení pocit jistoty s volbou vysoké koly ne chlapci. Tato míra jistoty jde ruku v ruce s komunikací v rodin (pedevím komunikací matky). Vzhledem k výzkumem odhaleným znaným nedostatkm v informovanosti...

Konfigurace faktorů ovlivňující vznik závislosti u mladistvých
Brotánková, Tereza
Tato práce pojednává o problematice mladistvých lidí, kteří mají problémy s drogami, kterým bylo soudem nařízené předběžné opatření nebo ústavní výchova. Cílem práce je zachycení konfigurace faktorů, které vedly k abúzu drog u šesti mladistvých. Dále poukazuje na možnosti a rizika intervence ze strany státních úřadů a institucí v případě výskytu poruch chování a negativních jevů v sociálním vývoji dítěte. Z metodologického hlediska se jedná o kvalitativní přístup, přičemž metodami získání dat bylo interview, práce s dokumenty a pozorování. Data byla analyzována prostřednictvím deskriptivního přístupu, metodou vytváření trsů a metodou vyhledávání a vyznačování vztahů. Interpretace dat probíhala ve třech fázích. První fáze postupovala od sebraných dat k vynoření základních kategorií a subkategorií analýzy, ve druhé fázi byl zachycen celek životních zkušeností mladistvých ve formě případových studií a ve třetí fázi byly případové studie diskutovány s existujícími "profily" závislých jedinců na drogách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)