Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,529 záznamů.  začátekpředchozí22500 - 22509dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.61 vteřin. 

Prevence kriminality v rámci učiva na základních školách v ČR
Höferová, Marta ; Válková, Helena (vedoucí práce) ; Večerka, Kazimír (oponent)
Diplomová práce pojednává o tom, jak je zajištěna prevence kriminality v rámci učiva na základních školách v ČR a jakou důležitost jí přikládají učitelé na ZŠ v Praze. V praktické části se práce věnuje poznatkům z kriminologie se zvláštním zaměřením na školní šikanu, koncepci Ministerstva práce a sociálních věcí k prevenci kriminality mládeže, její realizaci ve školních předmětech Občanská výchova a Člověk a jeho svět (srovnávací analýzou obsahu učebnic) a v přednáškách s besedou od policie a poskytovatelů programů primární prevence (srovnávací analýzou obsahu programů různých poskytovatelů) a uvádí příklady úspěšných programů prevence kriminality a šikany v zahraničí. V teoretické části se práce soustřeďuje na vyhodnocení kvantitativních dat z výzkumné sondy, jež zjišťovala, jakou míru důležitosti přikládají učitelé vybraných základních škol v Praze prevenci kriminality v rámci učiva a jak hodnotí její zajištění (tj. jaké se jim dostává metodické podpory v případě řešení situací s problémovými žáky). V závěru práce jsou navržena doporučení pro zvýšení efektivity prevence kriminality v rámci učiva na základních školách a návrhy na další výzkumy k této problematice.

Systém včasné intervence
Paterová, Terezie ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Cílem práce je představení projektu Systém včasné intervence, který vychází z metodiky dané Ministerstvem vnitra. Systém včasné intervence je způsob práce a komunikace v oblasti sociálně-právní ochrany dětí a mládeže a prevence kriminality. Ve své práci popisuji motivace ke vzniku projektu a jeho obecné nastavení pro Českou republiku. Projekt se vztahuje k problematice ohrožených a delikventních dětí a mládeže, proto představuji v úvodní části práce pojmy související s tímto tématem. V další části se zaměřuji na vývoj kriminality v České republice a pro srovnání uvádím několik zkušeností ze zahraničí. Protože je do realizace projektu zapojeno několik resortů, představuji dále jejich činnost v souvislosti se systémem. Po seznámení s projektem na obecné úrovni se zaměřuji na konkrétní ukázku práce tak, jak probíhá na Městské části Praha 2. Abych dostála názvu své práce, v praktické části se věnuji srovnávání Systému včasné intervence v devíti městech, ve kterých je projekt již realizován. Provedla jsem SWOT analýzu projektu a vymezila tedy jeho silné a slabé stránky, příležitosti a rizika. O těch jsem posléze hovořila se zástupci jednotlivých měst. I přesto, že je metodika nastavena jednotně, na základě rozhovorů jsem vyhodnotila hned několik rozdílných přístupů a názorů. Na závěr představuji kasuistiku dívky...

Abelovsky regulární okruhy
Vejnar, Benjamin ; Růžička, Pavel (oponent) ; Žemlička, Jan (vedoucí práce)
Na/ev praco: Abelovsky regularni okruhy Autor: Benjamin Vejnar Katedra (listav): Katedra algebry VcdoLici bakalafske prace: Mgr. Jan 2emlicka, Ph.D. E-mail vedouctho: Jan.Zcmlicka&mJJ. cuni.cz Abstrakt: V pfcdloxene praci studujeme aritmeticke a strukturni vlastnosti abelovsky regularnich okruhu, tedy okruhu, jcjichx ka/xly levy i pravy konecne generova.ny ideal jo generovan idempotentnim prvkem, klery Ic/i v centra danoho okruhu. Napfiklad ka/,dy Boohmv okruh je abelovsky regularni. Venujume ye podininkam, ktere uplne diarakterizuji tn'du abelovsky regu- larnieli okruhu, jako napfiklad silna regularita. Vsimame si souvislosti mexi Booleovou algebrou vsch centralnich idempo1,entu daneho okruhu a hlavnimi idealy. Dale popiHUJeme topologit na nmo/ine visecli prvoidealu a avcdoniujeine si, '/e splyva s Lo])ologii ultrafiltrii na Booleove algebre idciiipotontd. Klicova slova: okruhy, idempoteiitni prvky, silne regularni okruhy Title: Abelian regular rings Author: Benjamin Vejnar Department: Department of Algebra Supervisor: Mgr. Jan Zemlieka, Ph.D. Supervisor's e-mail address: Jan.Zc:ttilicka((})'niff.cu'iii.cz Abstract: In the present work we study arithmetic and structural properties of abelian regular' rings. This means rings whose every left and right finitely generated ideal is generated by an idempotent...

Hodnoty BMI žáků 2 stupně základních škol
Revenda, Lukáš ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Stále častěji se dnes setkáváme s dětmi, které svoji touhu po štíhlé linii dovedou až za hranice zdravotní závadnosti. Příčiny tohoto jevu jsou hledány více ve faktorech sociálních a psychických, ale pozapomíná se přitom na příčiny biologické povahy, které mají minimálně stejně hluboký vliv na podvědomé vnímání hmotnosti. Vedle hmotnosti hraje důležitou roli ke spokojené osobnosti rovněž výška jedince. Poměr mezi těmito parametry určuje Body Mass Index (BMI) a v této práci se zamyslíme, proč právě jeho hodnoty jsou pro dospívajícího tak důležité. Předložená rigorózní práce se zabývá hodnotami BMI a faktory, které ho ovlivňují u věkové kategorie žáků 6. - 9. třídy, tj. 10 - 16 let. Zjištěné hodnoty vychází z měření 681 žáků na 8 pražských základních školách metodou přímého měření spojeného s dotazníkovým šetřením. Výsledky měření výšky a hmotnosti byly porovnány s výsledky Celostátních antropologických výzkumů (CAV) z roku 2001, resp.1991. Z provedených měření vyplývá, že oproti CAV 2001 nedošlo k zvýšení průměrné tělesné hmotnosti u chlapců ve všech zkoumaných kategoriích ani k snížení průměrné tělesné hmotnosti u dívek ve všech zkoumaných kategoriích. Třináctiletí chlapci jsou vyšší než třináctileté dívky. Průměrná tělesná výška patnáctiletých chlapců je vyšší než 175,6 cm, patnáctiletých dívek...

Ramanova optická aktivita a konformační flexibilita peptidů v roztoku
Hrudíková, Jana ; Baumruk, Vladimír (vedoucí práce) ; Kapitán, Josef (oponent)
Název práce: Ramanova optická aktivita a konformační flexibilita peptidů v roztoku Autor: Jana Hrudíková Katedra (ústav) : Fyzikální ústav Univerzity Karlovy Vedoucí diplomové práce: Doc. RNDr. Vladimír Baumruk, DrSc. E-mail vedoucího: baumruk@karlov.mff.cuni.cz Abstrakt: Molekulární flexibilita výrazně ovlivňuje intenzitu a polohu pásů v Ramanových spektrech a v případě ROA spekter i znaménka pásů. Proto je nezbytné ve výpočtech spekter zohlednit dynamické aspekty chování studovaných molekul v roztoku prostřednictvím konformačního středování. První ze studovaných systémů, histidin, hraje díky svému imidazolovému kruhu důležitou roli v metaloenzymech a při sbalování proteinů. Na ROA aparatuře vybudované na Fyzikálním ústavu UK v Praze byla změřena ROA spektra histidinu při několika hodnotách pH, komplexu histidinu s mědí a dipeptidů His-Gly a Gly-His jako předstupeň k dalšímu studiu. Druhý systém, cyklický hexapeptid c-(Phe-D-Pro-Gly-Arg-Gly-Asp), představuje model pro studium β- otoček a antiparalelního skládaného β-listu a byl již studován pomocí VCD a IČ spektroskopie. Z molekulárně dynamických simulací bylo vybráno 10 konformací, pro které byla ab initio spočítána Ramanova a ROA spektra. Pro modelový fragment Phe-D- Pro, jehož příspěvek je v Ramanově spektru dominantní, bylo provedeno Boltzmannovo...

Implementace hry Dots and Boxes
Balko, Martin ; Šámal, Robert (oponent) ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce)
Název práce: Implementace hry Dots and Boxes Jméno autora: Martin Balko Katedra (ústav): Katedra aplikované matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Ondřej Pangrác, Ph.D. e-mail vedoucího: pangrac@kam.mff.cuni.cz Abstrakt: Předložená práce se zabývá analýzou populární logické hry Dots and Boxes a jejích zobecněných verzí. Zaměřuje se také na nejrůznější metody a algoritmy řešení umělé inteligence protivníků. Výsledkem práce je implementace rozšířené verze této hry, ve které je možné editovat vlastní hrací plochy, hrát proti více soupeřům na několika úrovních obtížnosti a používat různá ohodnocení map. Klíčová slova: Dots and Boxes, Nimstring, Pokročilé počítání řetězů

Modelovani radiobiologickeho mechanismu v bunkach a tkanich
Hromčíková, Hana
Nazev: Modelovani radiobiologickeho mechanismu v bunkach a tkanich Autor: Hana Hrorncikova Oddeleni: Fyzikalni ustav AV CR3 v. v. i. Skolitel: RNDr. Milos Lokajicek, DrSc. E-mail skolitele: lokaj@fzu.cz Abstrakt: Pravdepodobnostnl dvoustupnovy model umozrLuje analyzou pub- likovanych experimentalnicli dat odvodit charakteristiky vzniku posko- zeni DNA a bunecne reparace. V praci bylo pomoci pravdepodobnos- tniho dvoustuprioveho modelu analyzovano nekolik sad experimental- nlch dat bunek cinskeho kfecka a lidskych koznlch fibroblastu. Velka pozornost byla venovana zejmena bunecne reparaci. Dale byly stu- dovany ucinky ruznych typu zafeni na bunky. V praci je take uvedeno srovnani rnezi pravdepodobnostnim dvoustupiiovym modelem a ostat- v radiobiologii pouzivanymi modely. Klicova slova: ozafeni, poskozeni DNA, bunecne krivky preziti, bunecna reparace, radiobiologicke modelovani

Úlohy s antisignálem pro žáky 1. stupně ZŠ
Chaloupková, Sylva ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku slovních úloh pro žáky na 1. stupni základní školy, konkrétně na slovní úlohy s antisignálem. Často se ve slovních úlohách vyskytne slovo, jež poukazuje na operaci, kterou je nutné řešení použít. Jde například o slova jako přidat, výše, vystoupat, přistoupit, zvětšit která všechna poukazují na operaci sčítání. Nebo o slova ubrat, níže, klesat, vystoupit, zmenšit která všechna poukazují na operaci odčítání. Taková slova nazýváme signálem. Jestliže je ale příslušné slovo vázáno na operaci opačnou, než je ta, na kterou slovo poukazuje, pak toto slovo nazýváme antisignálem. Práce je věnována zkoumání úloh s antisignálem u žáků 1. stupně ZŠ. Nejobsáhlejší část práce vychází z experimentů, které jsou evidovány na videu, částečně protokolovány a analyzovány. Kratší oddíl, dotazníková sonda, se snaží mapovat názory zkušených učitelů na didaktický pohled na úlohy s antisignálem. Konečně je pozornost věnována přítomnosti antisignálu v řadách učebnic, které jsou v našich školách běžně používány. Klíčová slova: slovní úloha, antisignál, operátor, adresa, myšlenkové procesy žáků

Výtvarná výchova, tvořivost a společnost
Filip, Michal ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent) ; Joanidis, Lefteris (oponent)
Název: Výtvarná výchova, tvořivost a společnost Autor: Michal Filip Katedra: Katedra výtvarné výchovy Školitel: doc. PaedDr. Pavel Šamšula, CSc. Abstrakt: Disertační práce se věnuje problematice fenoménu tvořivosti ve výtvarné výchově. Teoretická část zpočátku mapuje obecná východiska společenského kontextu, která hrají klíčovou roli při výchově zaměřené na rozvoj tvořivosti. Dějinné kořeny vztahu výtvarné výchovy k tvořivosti nastiňuje autor na pozadí objevujícího se zájmu o tvořivost v předmětu kreslení ve 20. letech 20. století v Československé republice. Práce, pomocí klíčových historických mezníků oboru výtvarná výchova, předkládá ohlédnutí za obdobím "intenzivního zájmu výtvarné výchovy o tvořivost" v 60. až 80. letech 20. století v Československé socialistické republice. Prostřednictvím hodnocení oborových autorit výtvarné výchovy teoretická část poukazuje k pociťovaným obtížím, které se objevily při uskutečňování výchovy k tvořivosti ve výtvarné výchově. Vybrané aspekty školní autoevaulace tvořivosti ve výtvarné výchově a zamyšlení nad mezikulturními souvislostmi tvořivostmi již mapují současnou problematiku tématu. Zvláštní pozornost je věnována definicím pojmu tvořivost. Soudobý pohled učitelů výtvarné výchovy na základní otázky vážící se k teoretické části práce je zachycen empirickým výzkumem...

Řešení vícenásobné změny klientských kontaktních údajů a jejich konsolidace ve finanční instituci
Převrátil, Martin ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Jeřábek, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z informatických požadavků, který byl předložen managementem společnosti, jež patří k předním poskytovatelům komplexních finančních služeb. Ten se týká klientských kontaktních údajů, konkrétně korespondenčních adres a jejich vícenásobné změny. Z tohoto důvodu je nezbytné zabývat se několika zdánlivě oddělenými problematickými okruhy a na základě argumentů rozhodnout o způsobu dílčích řešení vedoucích k naplnění požadavku. Začátek je věnován krátkému představení společnosti a analýze současného stavu v rámci instituce, pokračuje úvod do problematiky korespondenčních adres, ve kterém jsou také vysvětleny důvody vedoucí k nutnosti popisované změny. Následuje seznámení s architekturou informačního systému instituce v čele s budovanou centrální databází. V této části jsou dále vyjmenovány možné způsoby uložení dat v rámci instituce a popsána její datová architektura. Prostřední část práce se zabývá argumentovanou volbou umístění adresných záznamů v datové struktuře instituce. Je zde vytvořen postup implementace vybraného uložení a spolu s ním vyznačeny odpovídající změny v systému. V závěru jsou vybranou notací popsány procesy spojené s vícenásobnou změnou korespondenčních údajů, poté je navrženo uživatelské prostředí pro vlastní obsloužení požadavku.