|
Hodnocení žáků II. stupně ZŠ a jeho vliv na motivaci k učení
Musilová, Miroslava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení žáků II. stupně základní školy a jeho vliv na motivaci k učení" je zaměřena na nejpoužívanější způsoby školního hodnocení v současné škole, zamýšlí se nejen nad způsoby hodnocení vyhovující žákům, ale také nad vztahem hodnocení - motivace k učení. Součástí této práce je i analýza současného stavu sebehodnocení žáků při výuce. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část shrnuje podstatu a význam hodnocení, jeho zásady a kvalitu. Vymezuje některé důležité pojmy, jako je školní hodnocení a jeho právní rámec, hovoří o funkcích a technikách hodnocení z pohledu školské legislativy a současných tendencích v jeho vývoji, mapuje typy a formy hodnocení. Detailněji se věnuje motivační funkci hodnocení a sebehodnocení. Část empirická se zabývá výzkumem, který je zaměřen na zjištění nejpoužívanějšího způsobu školního hodnocení na vybraných školách, na zjištění, jaký způsob hodnocení upřednostňují sami žáci a zda hodnocení ovlivňuje jejich motivaci ve vztahu k vyučujícímu či předmětu. Klíčová slova Edukace, hodnocení, formativní hodnocení, slovní hodnocení, sumativní hodnocení, sebehodnocení, klasifikace, motivace, základní škola, žák
|
|
Toxic effect of fluorescence pigment on zebra fish (Danio rerio)
Poštulková, E. ; Mareš, J. ; Halačka, Karel ; Kopp, R.
The aim of the study was to determine the toxic effects of organic pigments Alizarin Red S and Alizarin Complexone on zebra fish (Danio rerio). For short-term acute toxicity tests on zebra fish concentration of 150; 300 and 600 mg/L were chosen for both dyes. Toxic effect of dyes was observed even in the variant with 10 g/L of sodium chloride. Addition of sodium chloride increases the deposition of dyes in the bone structures of the fish. LC50 values were analyzed graphically by using probit analysis. There was no mortality during the acute toxicity test with Alizarin Red S even at the highest concentration. Toxicity value (72hLC50) for zebra fish with a combination of Alizarin Red S + 10 g/L of sodium chloride is 546.42 mg/L. Mortality for Alizarin Complexone was 100% in 24 hours at\nconcentrations of 300 and 600 mg/L, with concentrations of 150 mg/L there was no mortality. In Alizarin Complexone supplemented with 10 g/L of sodium chloride was 100% mortality at all\nconcentrations up to 72 hours.
|
| |
|
Kontrola identifikátorů vozidel
Motúz, Ondřej ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Motl, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou identifikátorů osobních vozidel a jejich částí. Uvádí přehled o dostupných identifikátorech, které se vyskytují na vozidlech. Je popsáno jejich složení a význam. Dále se práce věnuje možnému padělání a pozměňování identifikátorů a uvádí možné způsoby odhalení manipulace s těmito identifikátory. Praktickou část tvoří návrh metodiky pro kontrolu vozidla na základě jeho identifikátorů. Dále byl zpracován katalog identifikátorů vozidel Škoda, který poskytuje komplexní přehled pro modely dané značky.
|
| |
| |
|
Metody hodnocení žáků při centru ARPIDA, o.s.
ŽALUD, Jakub
Současnou nejpoužívanější formou školního hodnocení je forma kvantitativní (klasifikace) a kvalitativní (slovní hodnocení). Samotný pedagogický proces je dále protknut dalšími rozličnými metodami, které pomáhají finální hodnocení utvářet. Formy i metody jsou ve vyučovacím procesu vzájemně vhodně provázané, aby bylo dosaženo kvalitního učebního výsledku žáka. Proces školního hodnocení je velmi komplexní a hraje v něm roli mnoho aspektů, jako je například osobnost žáka, osobnost učitele, či jejich vzájemný vztah. Ještě složitější se jeví proces hodnocení v souvislosti se vzděláváním žáků se specifickými vzdělávacími potřebami (SVP). Práce se zabývá metodami a formami hodnocení žáků při centru ARPIDA, o.s. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje konkrétní informace o problematice školního hodnocení. Pojednává o vztahu mezi vyučovacím procesem a procesem hodnocení a definuje jednotlivé funkce školního hodnocení. Teoretická část dále obsahuje jednotlivé formy a metody hodnocení užívané ve školní praxi. Práce přibližuje význam pozitivního a negativního hodnocení žáků, vztah učitele a žáka při procesu hodnocení se zaměřením na žáky se specifickými vzdělávacími potřebami na školách v centru ARPIDA, o.p.s. Mapuje současný charakter a stav jednotlivých škol v tomto zařízení. Hlavním cílem práce je zjistit používané metody a formy hodnocení žáků na školách při centru ARPIDA, o.p.s., dílčím cílem je zjistit jaké formy a metody používají učitelé centra ARPIDA, o.p.s. při hodnocení žáků s ohledem na jejich postižení. Pro vytvoření praktické části byl použit kvalitativní výzkum formou metody dotazování. Pro zisk informací k dané problematice byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Výzkum probíhal v centru ARPIDA o.s., podílelo se na něm šest respondentů z řad učitelů jednotlivých škol, kteří poskytovali informace ohledně hodnocení žáků se SVP. Z výsledků výzkumu se dá předpokládat, že na školách v centru ARPIDA, o.p.s. používají pedagogové kvantitativní a kvalitativní formy hodnocení odpovídající školnímu vzdělávacímu programu jednotlivých škol, tedy klasifikaci a slovní hodnocení, přičemž výsledky naznačují, že slovní hodnocení je pedagogy více preferováno v závislosti na individualitě a charakteru postižení jednotlivých žáků se SVP.
|
| |
| |
|
Analýza pravidel značení vybraných minerálních olejů v členských státech EU
Miklová, Lenka ; Svátková, Slavomíra (vedoucí práce) ; Eisenwort, Lukáš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce shrnuje poznatky o pravidlech značení minerálních olejů uplatňovaných v České republice a vybraných členských zemích Evropské unie. Na otázky "Jak se vyvíjelo značení v České republice a proč je důležité značit minerální oleje?" odpovídá kapitola nazvaná "Pravidla značení minerálních olejů v právních předpisech České republiky". Postoj Evropské unie ke značení minerálních olejů je formulován ve směrnici, která je v textu rovněž interpretována. V další části práce jsou naznačena pravidla značení v 18 členských státech. Komparací těchto pravidel a následným zjištěním shodných a odlišných prvků značení v jednotlivých zemích vznikla kapitola poslední.
|