Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 259 záznamů.  začátekpředchozí213 - 222dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivní zavádění a inovace ICT v malém a střednm podniku
Drobílek, Aleš ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Kostlivý, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku inovace ICT v SME v prostředí České republiky. Hlavními cíli jsou charakteristika inovací ICT, návrh vhodných kritérií pro zmapování výkonnosti ICT v SME a ověření vytvořených kritérií praktickou aplikací v podniku DATASYS. Dílčími kroky, které vedou k naplnění stanovených hlavních cílů, jsou charakteristika ICT a objasnění souvisejících pojmů, dále pak charakteristika manažerského nástroje BSC, objasnění jeho fungování a určení výhod a nevýhod. Posledními kroky jsou určení klíčových trendů, průzkum nových technologií v oblasti ICT a zmapování současného stavu ICT v podniku DATASYS. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první, teoretické části, je nejprve objasněna teorie a význam inovace ICT. Následuje charakteristika ICT a souvisejících pojmů. Třetí částí je charakteristika manažerského nástroje BSC, kterým se měří výkonnost ICT. Poslední částí je průzkum současných trendů a nových technologií v oblasti ICT. Celá tato teoretická část slouží k bližšímu poznání teorie, která se odráží v praktické části. Druhá, praktická část, se zaměřuje na aplikaci získaných poznatků z teoretické části. Nejprve je zde popsán výchozí stav technologické infrastruktury v podniku DATASYS. Druhým krokem je návrh BSC, ve kterém bude zohledněna jak předchozí teoretická část, tak současný stav v podniku DATASYS. Na závěr pak na základě navrženého BSC dochází ke zmapování výkonnosti ICT a k identifikaci slabých míst v podniku porovnáním navržených a skutečných hodnot. Teoretická část této práce je vytvořena z veškerých informací a znalostí čerpaných z odborné literatury a odborných článků. Praktická část je vytvořena na základě dosažených znalostí, které se opírají jak o část teoretickou, tak i o odborné studie a články.
Analýza vnitrofiremní komunikace a nástrojů ICT využívaných ke komunikaci v malé a středně velké firmě
Toufar, David ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Bošková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice vnitrofiremní komunikace, především se zaměřuje na její praktickou aplikaci v konkrétních firmách. Hlavním cílem bylo analyzovat vnitrofiremní komunikaci a ICT nástroje využívané ke komunikaci v malé a středně velké firmě. Identifikovat slabá místa v interní komunikaci a navrhnout možná řešení na jejich odstranění. Základní pojmy pro práci jako data, informace, znalosti, komunikace, vnitrofiremní komunikace, nástroje vnitrofiremní komunikace, firemní kultura a jejich vzájemné vztahy jsou popsány v první části. Ve výzkumné části práce jsou východiska a znalosti z první části využity při analýze vnitrofiremní komunikace a ICT nástrojů využívaných při komunikaci v konkrétních firmách. Výsledkem analýzy je podrobný rozbor vnitrofiremní komunikace, srovnání a konkrétní návrhy pro odstranění slabých stránek komunikace a její zefektivnění.
Analýza vzdělávacích portálů pro oblast ICT profesí
Vrbka, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce se zabývá elektronickými vzdělávacími portály a jejich využitelnosti v oblasti ICT profesí. Práce má za cíl stanovit klíčové znalosti ICT odborníků a přiřadit k nim vzdělávací kurzy nabízené těmito portály. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se nacházejí definice jednotlivých problematik zpracovávaných v této práci. Jedná se zejména o problematiku vzdělávání a e-learningu. V praktické části je uvedeno přiřazení klíčových odborných znalostí jednotlivým ICT profesím. Také je zde uvedena hloubka znalostí a dovedností, které vyžadují zaměstnavatelé u nastupujících absolventů. Požadavky zaměstnavatelů jsou zpracovány za roky 2006 a 2010. Závěrem práce jsou uvedeny vzdělávací portály s nejširší nabídkou kurzů na českém trhu. Z nabídky portálů jsou vybrány kurzy, reflektující stanovené znalosti a dovednosti z předcházejících kapitol. Tyto portály jsou následně srovnány.
Communication and ICT tools as a mean of competitiveness (in a small business)
Meštellér, Tomáš ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Zaal, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je potvrzení v praxi stanovené hypotézy, že IT a ICT nástroje jsou zdrojem kompetitivních výhod a zvyšují konkurenceschopnost malých podniků. Po stanovení teoretických východisk se v práci postupně zaměřuji na stručnou definici ICT nástrojů na českém trhu a ich dodavatele. V praktické části jsem podrobil výskumu a analýze 5 významných a častých komunikačných situací ve sledované společnosti. Toto pozorování bylo uskutečněné před implementací ICT nástrojů a následně po jejich začlenění do společnosti. Výstupy pozorování jsou dále podrobené porovnávání s ohledem na konkurenceschopnost, efektivnost a nákladnost. Získané výsledky podporují uvodní tvrzení o pozitivních vlivech ICT nástrojů i v případě, že jsou používané v malých podnicích.
Phenomenon of Emergence in Complex Information Systems
Rajnoha, Martin ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl vybudovat platformu fenoménu emergence v komplexních informačních systémech, která dosud absentovala v zahraniční i domácí literatuře. Nutnost vytvořit koncept fenoménu emergence v prostředí informačních systémů, vycházel z pozorované fragmentace poznatků o emergencii napříč spektrem vědeckých práci ve většině případů bez primárního napojení na informační systémy. Platforma fenoménu emergence, tak v první řadě odpovídá na nutnost rozlišit emergentní chování využitelné pro informační systémy budoucnosti. Na tomto základě pak bylo možné vybudovat konstrukt, který se jednotlivým vlastnostem, principem, metodám a technikám věnuje podrobněji s kladeným důrazem na specifika fenoménu emergence v komplexních informačních systémech. Speciální pozornost je věnována eNetworks, které pokládáme za nejlepší prostředí pro zkoumání vlastností emergentního chování vycházeje z univerzálního konceptu komplexity. Toto prostředí vykazuje vhodné podmínky pro analýzu principů šíření informací a dynamických interakcí, což je v primární souvislosti s generováním emergentních vlastností. Na konkrétnější pochopení projevů emergence, rozebíráme strukturovanější přístupy: Holonistické multi-agentů systémy a iterovaný simulační proces.
Elektronická komunikace jako prostředek i rizikový faktor socializace osob se zdravotním postižením.
ŠPULÁKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá vymezením základních přínosů a rizik elektronické komunikace pro socializací osob se zdravotním postižením. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé přínosy a rizika spojená s elektronickou komunikací pro socializaci těchto osob. V rámci praktické části byla vytvořena metodická příručka určená pro školy vzdělávající žáky se zdravotním postižením. Tato metodická příručka je zaměřena zejména na prevenci rizik elektronické komunikaci pro jejich socializaci.
Vliv informačních a komunikačních technologií na konkurenceschopnost ekonomiky ČR
Řezáč, Miroslav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Novák, Josef (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat a určit pozici ICT sektoru v hospodářství České republiky, určit konkurenceschopnost tohoto odvětví v rámci ekonomiky ČR. V první části této práce je zkoumáno a zhodnoceno aktuální postavení ICT sektoru v ekonomice ČR, především z hlediska podílů na přidané hodnotě a zaměstnanosti. Tato část poskytuje obecnou představu o postavení ICT sektoru v porovnání s ostatními odvětvími hospodářství. Druhá část je věnována dalšímu rozboru hospodářství ČR. Konkrétně je zde sledován vývoj jednotlivých odvětví sdružených do skupin podle míry využití ICT. Stejně jako v první části je i zde věnována pozornost vývoji časových řad. Třetí část rozšiřuje předchozí pohled o globální měřítko. Sumarizuje zprávu Světového ekonomického fóra, která hodnotí konkurenceschopnost zkoumaných zemí. Kapitola dává jasný přehled o pozici České republiky ve srovnání se zeměmi Evropské unie, resp. zbytkem vyspělých ekonomik. Nejprve je zhodnocena celková pozice země v jednotlivých oblastech, následně je detailně rozebrána část věnována ICT sektoru. Hodnotící data zprávy jsou zde průběžně interpretována a kapitola zároveň nabízí výčet oblastí, na které je nutné zaměřit pozornost s cílem zlepšit celkovou konkurenceschopnost země. Čtvrtá část je zaměřena na metodiku hodnocení projektů a zpracování knihovny případových studií. Kapitola hodnotí použitelnost metodiky, jejímž cílem je zachytit všechny přínosy ICT investic, poukazuje na její silné stránky i navrhuje změny pro příští vývojové verze. Součástí kapitoly jsou i vzorově zpracované případové studie. Závěr shrnuje poznatky získané v průběhu zpracovávání, hodnotí přínosy celé diplomové práce.
Theory and practice of quality management in IS/ICT projects
Rusňák, Peter ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Práce je určena každému, kdo má chuť a zájem se dozvědět něco o oblasti řízení kvality a to nejen v oblasti ICT projektů. Kromě rozebírané problematiky kvality ICT projektů se práce skládá z uvedení do teorie kvality. Zde budou rozebírány různé aspekty na kvalitu. Dále pokrývá historický přehled v oblasti řízení kvality a definici kvality, která není jednoznačná. Na to aby mohla být kvalita řízena potřebujeme nástroje. V tomto případě nástrojem se nemyslí žádné kladivo nebo šroubovák, ale nástroje ve formě metodik a standardů. Ve větší míře se podíváme na ISO normy, které mají s kvalitou hlavně co dočinění. No nebudou opomenuty ani jiné nástroje jako BSC, TQM nebo model excelence EFQM. Další velkou kapitolou bude již zmiňovaný projektový management a řízení kvality. V této kapitole se podíváme na přístupy k řízení kvality projektů IS /ICT. Finální kapitola souvisí s cíli práce, které se zaměřují na otázky související se zajišťováním kvality na projektech IS /ICT v praxi. Jednat se bude o empirický výzkum v této oblasti formou dotazníku a řízených rozhovorů mezi vybranými odborníky. Práce operuje celkem se sedmi cíli. První cíl se týká zpracování teoretických východisek řízení jakosti a kvality obecně. Další cíle se zaměřují na ověření skutečností definovaných hypotézami, s kterými jsem se setkal, nebo vypozoroval. První cíl je realizován zpracováním a komentováním informací čerpaných z různé odborné literatury. Další cíle jsou plněny empirickými ověřením z informací od odborníků. Následkem empirického ověřování je vyvození stanovisek k jednotlivým zkoumaným hypotézám. Práce přináší pohled na řízení kvality a kvalitu od jejího ranních stádií až po empirické uplatnění a skutečné využití.
Datové schránky: očekávání versus realita
Hromádková, Kateřina ; Říhová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
V souvislosti s účinností zákona č. 300/2008 Sb. o "elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů" vznikl klíčový projekt datové schránky pro komunikaci s orgány veřejné moci. V úvodní části práce se budu zabývat komunikací správních organizací a institucí veřejného sektoru, vymezím základní pojmy, východiska, principy a zásady interní a externí komunikace ve veřejné správě. V rámci práce popíšu informační a komunikační technologie, které přispívají k usnadnění komunikace občanů s úřady, ale také mezi úřady navzájem, především se zaměřím na projekt datové schránky. Další část práce zmapuje vývoj datových schránek, konkrétně provedu analýzu nevyřešených otázek a rizik při procesu implementace datových schránek. Cílem bakalářské práce bude zhodnocení projektu datové schránky, jeho konfrontace s realitou a získání odpovědi na otázku, zda datové schránky splnily očekávané cíle či nikoliv.
Projekt zavedení ICT v podniku střední velikosti
Janák, Jiří ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá ICT, Operačním programem Podnikání a inovace se zaměřením na program podpory ICT v podnicích. Dále také vymezením MSP a specifickými rysy podniků střední velikosti. V praktické části je popsán a analyzován ICT projekt ve vybrané společnosti. Následně je hodnocen a jsou navrženy další možnosti vývoje ICT ve firmě. V poslední části jsou uvedeny implikace pro oblast ICT v obdobných podnicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 259 záznamů.   začátekpředchozí213 - 222dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.