Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,024 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 

Vliv kontaminace životního prostředí na kvalitu listové zeleniny
Jančíková, Silvie ; Pavlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Veronika, Veronika (oponent)
Těžké kovy jsou přirozenou součástí životního prostředí, vlivem antropogenní činnosti však může dojít k jeho kontaminaci, těžké kovy tak přirozeně přechází do rostlin. Jak snadno bude konkrétní prvek rostlinou přijímán a do jaké míry se zde bude akumulovat, závisí na mnoha faktorech, mezi něž patří: rostlinný druh, rostlinný orgán, růstová perioda rostliny, půdní podmínky (fyzikálně- chemické vlastnosti půdy, obsah organické hmoty), synergické či antagonistické vztahy mezi prvky aj. Při dosažení určité koncentrace se těžké kovy stávají stresovými faktory. Rostlina se s rostoucí koncentrací těžkých kovů vyrovnává pomocí různých mechanismů, jakými jsou např. vylučování organických kyselin, znesnadňujících vstup toxických kovů do cytosolu, sorpce na pektinové látky v buněčných stěnách nebo tvorba fytochelatinů, které těžké kovy inaktivují. Při selhání detoxifikačních mechanismů nastává rozvrat metabolismu rostlin, k jehož projevům patří: změny koncentrace aminokyselin, změny aktivity enzymů, změny koncentrace mastných kyselin, inhibice výnosu biomasy, skvrny na listech aj. Poněkud odlišné postavení mezi zde uváděnými rizikovými prvky (As, Cd, Pb, Zn) má zinek, který je rostlinnou živinou a reakce rostlin na jeho vyšší obsah jsou ve srovnání s ostatními kovy méně toxický. Listová zelenina je bohatým zdrojem nutričních látek, těžké kovy mohou jejich obsah snižovat a znehodnocovat tak kvalitu produkce. Konzumace listové zeleniny by v případě silné kontaminace životního prostředí představovala vážné riziko vstupu těžkých kovů do potravního řetězce z důvodu snadné akumulace těžkých kovů touto zeleninou v porovnání se zeleninou plodovou a kořenovou. Evropská zemědělská půda je pro produkci plodin z hlediska obsahu těžkých kovů bezpečná, větší problém představují hustě zalidněné průmyslové oblasti (např. Čína), o čemž svědčí i množství publikovaných studií zaměřených na obsah těžkých kovů v plodinách této oblasti.

Využití hardwarové podpory v odbavovacím systému hromadné a regionální dopravy
Škeřík, Jan ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Teoretická část charakterizuje regionální a hromadnou dopravu, metro a odbavovací systémy. Praktická část práce se zabývá návrhem hardwarové podpory a její implementací v odbavovacích systémech dopravy, včetně srovnání s konkurenčními systémy s následnou vizí dopravy. V závěru je uveden celkový dopad na provozovatele a souhrnné zhodnocení.

Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení
Turek, František ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent)
Bakalářská práce s názvem Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení se zaměřuje na zhodnocení efektivity procesu zajištění materiálně-technického vybavení vybrané střední školy. V teoretické části bude bakalářská práce na základě studia odborné literatury, potřebných zákonů, internetových odkazů a dokumentů sledované střední školy popisovat principy jejího fungování. Dále budou zdůrazněny hlavní body vzdělávacích programů s historií sledované školy a popsány funkce budov. V závěru této části práce budou analyzovány jednotlivé skupiny, kterými jsou pedagogický sbor a provozní pracovníci. V praktické části bakalářské práce bude postupně podrobně popsán a posouzen celkový proces materiálně-technického zabezpečení sledované střední školy v reálném pohledu na skutečný stav s využitím praktických zkušeností autora této bakalářské práce, rozborem jednotlivých rolí účastníků procesu v porovnání. Dále bude použita metoda rozhovoru s pedagogickým sborem a to především s učiteli praktického vyučování v součinnosti s provozními zaměstnanci v návaznosti na osobní pozorování se sběrem informací o zkoumané problematice. Pro srovnání praxe mezi jednotlivými školami bude využita také metoda rozhovoru. V závěrečné části práce budou navrženy možnosti zlepšení procesu a to ve dvou rovinách, v první technicko - administrativní a v druhé personálně-komunikační.

Analýza vybraných zdravotních pojišťoven a jejich vzájemná komparace
Gdovinová, Jana ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Lucie, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvořit analýzu vybraných zdravotních pojišťoven a jejich vzájemnou komparaci v rámci zvolených kritérií v letech 2010 - 2014. Dílčím cílem je zjistit, jakou nabídku (výhody) pojištěncům poskytují české zdravotní pojišťovny ve srovnání se slovenskými. V teoretické části diplomové práce je použita odborná literatura věnovaná tématu zdravotního pojištění, zdravotních pojišťoven a věcí s nimi souvisejícími. První část analytické práce je zaměřena na analýzu českých zdravotních pojišťoven. V této části jsou jednotlivé zdravotní pojišťovny analyzovány z hlediska počtu pojištěnců, dostupnosti zdravotních pojišťoven, ročních nákladů na jednoho pojištěnce, počtu pojištěnců připadajících na jednoho zaměstnance zdravotní pojišťovny, průměrných vynaložených nákladů na léky na jednoho pojištěnce, průměrného příjmu z pojistného na jednoho pojištěnce a nabízené rozšířené zdravotní péče. V druhé části analytické práce jsou ze stejných hledisek analyzovány slovenské zdravotní pojišťovny. Poslední část analytické práce je zaměřena na komparativní analýzu šesti vybraných českých a slovenských zdravotních pojišťoven. Dále jsou nasimulovány 2 fiktivní rodiny, které chtějí využít příspěvky od 6 komparovaných zdravotních pojišťoven. Na základě skutečností, které jsou o rodinách uvedené, obě fiktivní rodiny zjistí, jakou finanční výši příspěvků by od jednotlivých zdravotních pojišťoven mohly získat. I přes některé zjištěné rozdíly ve zkoumaných kategoriích lze říci, že české a slovenské zdravotnictví a zdravotní pojišťovny jsou si velmi podobné i po více jak 20ti letech od rozdělení Československa.

Srovnání motivace učitelů soukromé a státní střední školy
Šimůnková, Viktorie ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku motivace učitelů ve školství. Analyzuje způsoby motivace, stimulace učitelů a možnosti jejich růstu. V teoretické části se věnuje pojmu motivace, motivační systémy, motivační procesy a faktory, dále specifické motivaci pedagogických pracovníků, mezilidským vztahům na pracovišti, hodnocení a ocenění pracovníků. V praktické části zkoumá a analyzuje, za použití technik rozhovoru a dotazníku, motivační nástroje vybraných institucí a jejich praktické uplatnění. V závěru srovnává výsledky a data ze soukromé a státní střední školy. Cílem práce je zhodnotit motivační nástroje využívané ve vybraných pedagogických institucích, analyzovat jejich efektivitu, srovnat a odhalit odchylky ve využívání motivace na soukromé a státní střední škole. Hlavním zjištěním výzkumu je, že pedagogové berou svou práci jako poslání a převažuje u nich vnitřní motivace. Učitelé kladně hodnotí i své pracovní prostředí a komunikaci s vedením školy. Velký problém však spatřují v nedostatečném finančním ohodnocení a malých možnostech profesního růstu.

Asynchronous and parallel programming in .NET framework 4 and 4.5 using C#
Manasievski, Milan ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se bude zabývat na asynchronní a paralelní programování v rozhraní .NET framework verze 4 a verze 4.5. Cílem této práce bude prokázat a poskytovat lepší přehled o modelu task-programing aplikace ktery Microsoft představil a porovnávat různé aplikace z hlediska rychlosti a řádky kódu slouží k zápisu pak a rozdíly mezi nimi pomocí jednoduché statistiky. Pomocí literatury jsem shromáždil, vám vysvětlí, co by bylo nejlepší způsoby, jak dosáhnout rovnoběžnosti o žádostech, psát o návrhové vzory použité a poskytovat výstřižky kódu, které vám pomohou čtenáři získat lepší celkové pochopení úloh paralelní knihovny a výhody, které dává ve srovnání starších metod a sekvenční programování.

Finanční analýza personální agentury
Strádalová, Veronika ; Pánková, Ludmila (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Diplomová práce na téma Finanční analýza personální agentury zkoumá vybrané personální agentury zaměřujících se na agenturní zaměstnávání v České republice a na Slovensku v období od roku 2010 do konce roku 2014. V teoretické části jsou uvedeny obecné poznatky o trhu práce, personálních agenturách a technické finanční analýze. Druhá část práce je založena na aplikaci obecných poznatků a vyhodnocuje dosažené výsledky, respektive jejich vývoj v čase. Pro zhodnocení vývoje počtu aktuálních agenturních zaměstnanců jsou použity elementární charakteristiky časových řad. Na základě získaných dat je provedena prognóza budoucího vývoje počtu agenturních zaměstnanců v letech 2015 a 2016, včetně analýzy struktury a vývoje agenturních zaměstnanců podle vybraných charakteristik. Pro hodnocení finančního zdraví obou personálních agentur diplomová práce využívá horizontální a vertikální analýzu účetních výkazů, poměrové ukazatele rentability, likvidity, aktivity a zadluženosti včetně komplexního pohledu na finanční stabilitu společností pomocí Altmanova Z´skóre. Po finanční analýze obou personálních agentur práce uvádí jejich srovnání na základě vývoje a struktury zaměstnanců, majetkové a finanční struktury, poměrových ukazatelů a bankrotního modelu.

Vrstvovité kompozity na bázi dřeva s použitím nedřevních materiálů
Pechar, Vojtěch ; Gašparík, Miroslav (vedoucí práce) ; Ruman, Daniel (oponent)
Tato práce se zabývá využívání materiálu, které nejsou na bázi dřeva v kombinaci s lepenými, případně jinak spojenými materiály na bázi dřeva a sleduje interakci mezi nimi při různých testech. V práci je srovnání materiálu na bázi dřeva s nedřevními materiály a jeho vyhodnocení. Práce popisuje kombinaci těchto materiálu a popisuje její chování.

Vliv rozdílných úprav vybraných komponentů na proces výroby krmných směsí a jejich nutriční účinnost
Maloušková, Monika ; Kodeš, Alois (vedoucí práce) ; Jiří, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením vlivu úprav krmných komponent na nutriční účinnost krmných směsí a související živočišnou produkci. Primárně se zaměřuje na vliv rozdílné úrovně rozmělnění vybraných krmných komponent a srovnání různých typů šrotovacích strojů. Popisuje také základní živiny v krmivu a jejich funkci v organismu, běžné typy strojů používaných při výrobě krmných. Cílem projektu diplomové práce je vyhodnotit efekt rozdílného rozmělnění komponentů v kladívkovém a válcovém šrotovníku. Dále si projekt diplomové práce klade za cíl potvrdit, či vyvrátit čtyři stanovené hypotézy. H01 "Všechny komponenty používané při výrobě krmných směsí lze šrotovat sledovanými typy šrotovníků". H02 "Ekonomická náročnost šrotování komponentů ve VKS je u sledovaných šrotovníků stejná". H03 "Rovnoměrnost velikosti částic, vzniklých při šrotování, je u sledovaných šrotovníků stejná". H04 "Kvalita rozmělnění komponentů ve sledovaných šrotovnících neovlivňuje nutriční účinnost krmných směsí u sledovaných druhů zvířat". Pro potřeby výzkumu bylo vybráno 5 šrotovníků běžně používaných v zemědělských družstev a výrobnách krmiv. Data byla sbírána přímo od pracovníků pracujících na vybraných šrotovnících, případně od expertů výrobců. Práce diskutuje některé zahraniční výzkumy a srovnává s nimi vlastní výsledky. Výsledky projektu ukázaly, že nejefektivnější jsou válcové šrotovníky, které se ale nehodí pro některé typy krmných komponent. Dobrou efektivitu mají i kladívkové šrotovníky s horním plněním. Všechny zkoumané šrotovníky vyjma válcového produkovaly šrot o velké různosti velikosti částic. Hypotézy H01, H02, H03 byly výzkumem vyvráceny. Hypotéza H04 nebyla vyvrácena ani potvrzena.

Srovnání systému odborného vzdělávání v České republice a Spojených státech
Bouček, Jan ; Votava, Jiří (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat systémy odborného vzdělávání ve Spojených státech amerických a v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická poskytuje přehled školských systémů obou prostředí zaměřeného zejména na střední školství. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, rozhovor s pedagogem a analýzy dokumentů. Systémy vzdělávání popisují přidanou hodnotu, kterou žáci získávají v průběhu studia. Pohlíží na žáky jako na jmění a zdůrazňuje, že investice do vzdělávání přinesou výhody pro celou společnost.