Název:
Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení
Překlad názvu:
Evalution of the material and technical facilities at a vocational school used for teaching the Practical Skills, and a proposal for improvements
Autoři:
Turek, František ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení se zaměřuje na zhodnocení efektivity procesu zajištění materiálně-technického vybavení vybrané střední školy.
V teoretické části bude bakalářská práce na základě studia odborné literatury, potřebných zákonů, internetových odkazů a dokumentů sledované střední školy popisovat principy jejího fungování. Dále budou zdůrazněny hlavní body vzdělávacích programů s historií sledované školy a popsány funkce budov. V závěru této části práce budou analyzovány jednotlivé skupiny, kterými jsou pedagogický sbor a provozní pracovníci.
V praktické části bakalářské práce bude postupně podrobně popsán a posouzen celkový proces materiálně-technického zabezpečení sledované střední školy v reálném pohledu na skutečný stav s využitím praktických zkušeností autora této bakalářské práce, rozborem jednotlivých rolí účastníků procesu v porovnání. Dále bude použita metoda rozhovoru s pedagogickým sborem a to především s učiteli praktického vyučování v součinnosti s provozními zaměstnanci v návaznosti na osobní pozorování se sběrem informací o zkoumané problematice. Pro srovnání praxe mezi jednotlivými školami bude využita také metoda rozhovoru. V závěrečné části práce budou navrženy možnosti zlepšení procesu a to ve dvou rovinách, v první technicko - administrativní a v druhé personálně-komunikační.
Bachelor thesis titled "Evaluation of material and technical equipment of vocational schools for teaching practical skills with suggestion for improvement" aims to evaluate the effectiveness of the provison process of the neccesary material and technical equipment of selected secondary schools.
The theoretical part of this thesis will describe the principles of how it works based on the study of scientific literature, the necessary laws, internet links as well as documents collated from the participating high school. The main points of the educational programs, including the history and the movable and immovable equipment and facilities of the participating school, will be higlighted in the next part. The last part of this thesis will analyze different groups which include: teaching staff and operational personnel.
The practical part of the thesis will assess and gradually describe in detail the overall process of the material-technical provision of the participating high school in a real perspective with a focus on the accurate state using practical experience of the author of this work as well as the analysis of the various roles of the participants in this research. In addition, the interview research method will be used with the school staff, in particular the teachers of practical training followed by the operational staff and then complemented with personal observations and collection of information on the examined issues. The interview method will also be used for comparison between the different schools. The final part will propose options for improving the process at two different levels: first which is technical-administrative and the second level which is the communication of the personnel.
Klíčová slova:
materiálně - technické vybavení a zabezpečení; odborný výcvik; role účastníků; rozpočet; střední škola; učitel odborného výcviku; vzdělávací program