Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Digitalizace 2D předloh muzejního sbírkového fondu
Wenzl, Jonáš ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Práce se zabývá analýzou digitalizace dvourozměrných předloh a stanovením pracovního postupu, který je aplikován na sbírku Krkonošského muzea ve Vrchlabí. První část je zaměřena na uvedení do problematiky a jsou vysvětlena základní teoretická východiska. Druhá část práce obsahuje analýzu digitalizačního projektu Krkonošského muzea, sestavení pracovního postupu od kontroly předlohy až po uložení na datové úložiště. Závěrem je zhodnocen a diskutován digitalizační projekt Krkonošského muzea s praktickými zkušenostmi s digitalizací dvourozměrných předloh, možnosti využití digitalizovaného sbírkového fondu a návrhy na další implementaci. Použité řešení poskytuje bezpečný způsob vytváření digitálních kopií předmětů kulturní a historické hodnoty, archivace a využití dat v budoucnu. Získané poznatky mohou být přínosem pro další digitalizační projekty.
Vývoj aplikace pro operační systém iOS
Fialová, Tereza ; Havlíček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je vývoj aplikace pro mobilní operační systéme iOS od společnosti Apple. Teoretická část se zabývá studiem podkladů a vymezením syntaxí programovacích jazyků a jejich následné zhodnocení. Následují informace o jednotlivých verzích operačního systému iOS. V praktické části jsou definovány pojmy insolvence a zesplatnění / odstoupení od smlouvy. Dále vývoj samotné aplikace od designové stránky po samotný kód aplikace. Závěrem shrnutí celé bakalářské práce a doporučení.
Vývoj mobilní aplikace pro platformu iOS
Aldorf, David ; Šimek, Pavel (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro operační systém iOS. Vytvoření aplikace bylo provedeno na základě teoretických poznatků získaných v teoretické části bakalářské práce. Bylo provedena komparace vývojových prostředí a na základě bodovací metody bylo vybráno vývojové prostředí Xcode IDE od společnosti Apple. Poté byl vytvořen logický návrh, který obsahuje rozvržení a popisuje funkcionalitu aplikace. Na základě logického návrhu byl vytvořen grafický návrh aplikace se vzhledem opírajícím se o Material design od společnosti Google. K implementaci kódu byl použit moderní objektově orientovaný programovací jazyk Swift. Aplikace poskytuje uživateli možnost přihlášení přes sociální síť Facebook, a nebo přes email. díky tomu je zaručena úschova dat v databázi a uživatel ke svým datům může přistoupit i z jiných zařízení iOS. Pro databázové řešení byl použit Framework FireBase. Aplikace z databáze generuje seznam receptů pro zdravý životní styl a ukládá informace o uživateli pro výpočet ideálního jídla
Uživatelská rozhraní mobilních aplikací
Novák, Jakub Štěpán ; Šimek, Pavel (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na fenomén současné doby a to mobilní zařízení, přesněji uživatelská rozhraní mobilních aplikací. Tato zařízení jsou rozšířená natolik, že je většina lidí používá k plnění každodenních úkolů. Přehlednost a celkový zážitek z používání aplikace závisí právě na uživatelském rozhraní. Teoretická část se zabývá studií obecných zákonitostí při tvorbě intuitivních a příjemných uživatelských rozhraní. Řídí se konvencemi, které jsou typické pro daný účel a platformu. V neposlední řadě zkoumá psychologickou stránku, která se skrývá za uživatelským rozhraním, přesněji chování a uvažování uživatele. V praktické části jsou poznatky aplikovány a modelovány do konkrétních situací a scénářů. Zahrnuje analýzu a řešení reálných problémů, které se obecně vztahují k uživatelským rozhraním a problémům specifických pro mobilní rozhraní. Výsledkem je stručný, jasný a především užitečný přehled o tom, jak efektivně a kvalitně navrhovat uživatelská rozhraní, jenž se nejen dobře a příjemně ovládají, ale zároveň disponují zajímavou a padnoucí
Vývoj mobilní aplikace pro platformu Android
Homola, Radek ; Šimek, Pavel (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Bakalářská práce pojednává o procesu vývoje mobilní aplikace pro operační systém Android s výhradním použitím standardních komponent, jaké tato platforma nabízí. Teoretická část mapuje platformu samotnou, historický vývoj jejích verzí, architekturu, nástroje potřebné pro vývoj aplikací, obecnou strukturu projektu aplikace a základní, běžně používané programové i grafické komponenty. Vlastní práce poté dokumentuje vývoj funkčního prototypu aplikace s využitím poznatků teoretické části. Součástí praktické části jsou také doporučení, jak docílit responzivního grafického uživatelského rozhraní. Přílohou práce je kompletní zdrojový kód aplikace.
Využití hardwarové podpory v odbavovacím systému hromadné a regionální dopravy
Škeřík, Jan ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Teoretická část charakterizuje regionální a hromadnou dopravu, metro a odbavovací systémy. Praktická část práce se zabývá návrhem hardwarové podpory a její implementací v odbavovacích systémech dopravy, včetně srovnání s konkurenčními systémy s následnou vizí dopravy. V závěru je uveden celkový dopad na provozovatele a souhrnné zhodnocení.
Vývoj aplikace - Android versus iOS
Kural, Pavel ; Havlíček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Předkládaná bakalářská práce na téma Vývoj aplikace - Android versus iOS pojednává o základních pojmech týkajících se platforem iOS a Android a jejich vývojových prostředí Xcode a Android Studio. V práci je podrobně rozebrána jejich stavba, základní struktura, vývoj, historie, zabezpečení a typický programovací jazyk. Teoretická část práce vychází ze studijní literatury a slouží k proniknutí do problematiky vývoje aplikací. V praktické části je pak vytvořena demoverze aplikace ve vývojovém prostředí Android studio pro operační systém Android a ve vývojovém prostředí Xcode pro operační systém iOS. Na základě toho je provedeno porovnání jednotlivých prostředí pomocí Saatyho metody vícekriteriální analýzy.
Vývoj aplikací pro platformu iOS v jazyce SWIFT
Hudek, Michael ; Havlíček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj aplikací pro platformu iOS v jazyce SWIFT. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Na začátku teoretické části je popsána firma Apple od jejího založení po současnost. Na popis společnosti navazuje analýza systému iOS, který je od roku 2007 pro Apple nedílnou součástí. V následující části je systém analyzován více do hloubky. Je zde popsána základní architektura celého systému, včetně nejvíce využívaných frameworků pro tvorbu aplikací. S tvorbou aplikací je spojena i následující část, kde jsou popsány základní nástroje, které jsou potřebné pro tvorbu aplikací pro platformu iOS. V této kapitole jsou v krátkosti popsány i hardwarové požadavky pro vývoj. Hlavním tématem je popis vývojového prostředí Xcode a především popis samostatného jazyka Swift, který je srovnán s jazykem Objective-C, který nahrazuje. Na teoretickou část navazuje část praktická. Nejdříve je představeno prostředí Playground společně s několika praktickými příklady. V druhé podkapitole je vyvíjena aplikace Počasí v novém programovacím jazyce Swift. Aby bylo možné zjistit přínosy jazyka Swift, byla aplikace naprogramována také v jazyku Java pro platformu Android. V průběhu praktické části jsou mezi těmito jazyky kódy jednotlivých funkcí porovnávány s pomocí softwarových metrik jako je počet řádků kódu, počet napsaných znaků a velikost výsledné aplikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.