Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika rozvoje emoční inteligence ve státní správě
Toupalová, Nikola ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Bakalářská práce s názvem Problematika rozvoje emoční inteligence ve státní správě je ve své teoretické části zaměřena na formulaci jednotlivých přístupů v oblasti emoční inteligence, řešení její problematiky a vysvětlení jednotlivých schopností a dovedností, které jsou v této oblasti definovány. Praktická část je zaměřena na zhodnocení přístupu vedoucích pracovníků ve státní správě k tématu emoční inteligence a na jejich ochotu se v tomto směru dále vzdělávat a rozvíjet. Ve výzkumné části této práce byla, pomocí dotazníkové metody, zjišťována znalost principů emoční inteligence u 40 vedoucích pracovníků ze státní správy a případně jejich následné využívání v praxi. Na základě vyhodnocení přijatých odpovědí bylo zjištěno, že všichni respondenti považují znalost emoční inteligence za velmi důležitou, a to nejen v oblasti řízení lidí, ale také v oblasti sebeovládání. Z výzkumu dále vyplynul fakt, že většina respondentů principy emoční inteligence ve svém týmu uplatňuje, ale pouze na laické úrovni. V závěrečné a diskusní části této práce jsou pak shrnuty veškeré poznatky, které tato práce přinesla.
Problematika rozvoje emoční inteligence v organizacích
Tejkalová, Magdalena ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Ve své práci se zabývám problematikou rozvoje emoční inteligence v organizaci, kterou je Veterinární klinika Zbraslav. Pro svůj výzkum vycházím z teoretických podkladů o emoční inteligenci, které jsou v současnosti přijímány. Teorie emoční inteligence se opírá mimo jiné o znalost emocí, proto je jedna kapitola práce věnována právě emocím. Pro vývoj současné definice emoční inteligence, o kterou se v práci opírám, je důležité znát i jiné pohledy na to, co emoční inteligence vlastně znamená a jaké složky zahrnuje. Další kapitoly jsou tedy věnovány různým definicím emoční inteligence od různých autorů a také souvislostem mezi emoční inteligencí a jinými složkami inteligence (např. intelektuální, sociální, praktická apod.) Poslední teoretická kapitola se věnuje rozvoji složek emoční inteligence podle Golemana (1997) a využívám v ní cvičení z knihy od Pletzera (2009). Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření mezi zaměstnanci kliniky a na rozhovoru s majitelem kliniky MVDr. Eduardem Voldřichem. V dotaznících jsem se především zaměřila na míru emoční inteligence v souvislosti s věkem, pracovní pozicí a vzděláním. Díky rozhovoru jsem získala informace o možném rozvoji emoční inteligence zaměstnanců kliniky a také o tom, jaké bariéry je potřeba zhodnotit.
Srovnání motivace učitelů soukromé a státní střední školy
Šimůnková, Viktorie ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku motivace učitelů ve školství. Analyzuje způsoby motivace, stimulace učitelů a možnosti jejich růstu. V teoretické části se věnuje pojmu motivace, motivační systémy, motivační procesy a faktory, dále specifické motivaci pedagogických pracovníků, mezilidským vztahům na pracovišti, hodnocení a ocenění pracovníků. V praktické části zkoumá a analyzuje, za použití technik rozhovoru a dotazníku, motivační nástroje vybraných institucí a jejich praktické uplatnění. V závěru srovnává výsledky a data ze soukromé a státní střední školy. Cílem práce je zhodnotit motivační nástroje využívané ve vybraných pedagogických institucích, analyzovat jejich efektivitu, srovnat a odhalit odchylky ve využívání motivace na soukromé a státní střední škole. Hlavním zjištěním výzkumu je, že pedagogové berou svou práci jako poslání a převažuje u nich vnitřní motivace. Učitelé kladně hodnotí i své pracovní prostředí a komunikaci s vedením školy. Velký problém však spatřují v nedostatečném finančním ohodnocení a malých možnostech profesního růstu.
Kritéria výběru koučů z pohledu koučovacích společností
Svobodová, Kristýna ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zjistit, jaká jsou kritéria pro výběr koučů do koučovacích společností. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována pochopení tématu. V této části je vysvětlen pojem koučování a jeho definice, představeno je několik metod a forem koučování. Popsány jsou i některé typy profesního koučování například životní nebo exekutivní koučování, a také přístupy v koučování. Pozornost je věnována i profesním organizacím koučům a popisu kouče, jeho osobnosti, kompetencím. Velký důraz je kladen na akreditace koučů a akreditované výcviky koučů. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum. Výzkum probíhá formou dotazníku, který byl poslán kompetentním osobám v koučovacích společnostech. V této části bakalářské práce, jsou představeny výsledky šetření, kdy hlavním zkoumaným aspektem byly preferovaná kritéria ze strany koučovacích společností pro výběr jejich koučů. Dále bylo zjišťováno, jaký vliv mají tato kritéria na současnou situaci koučování včetně úrovně koučů a porovnání úrovně českých koučů se zahraničními kouči. Z uvedeného výzkumu vyplynulo, že koučovací společnosti považují za nejdůležitější kritéria při výběru koučů hlavně praxi, vzdělání a případně i akreditované certifikace.
Průběžné vzdělávání koučů v poradenské praxi
Janecká, Jana ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Teoretická část práce se zabývá definicí a koncepcí koučování, odlišením od jiných metod poradenské práce a přístupy, které koučování ovlivnily a ze kterých vychází. Detailně je rozpracována část, která se zaměřuje na osobnost kouče, jeho klíčové kompetence a představení profesních organizací. V závěru teoretické části je věnována pozornost systému vzdělávání koučů v České republice. Praktická část bakalářské práce shrnuje výsledky výzkumu, který byl zaměřen na vzdělání a další vzdělávání koučů a zjišťování jejich postojů k seberozvoji, k členství v profesních organizacích a individuálním certifikacím. Získané výsledky byly dle charakteru dat zpracovány deskriptivní statistikou. Výsledky jsou prezentovány grafickou i slovní formou. V této části jsou představeny výsledky kvantitativního dotazníkového šetření. Z realizovaného výzkumu vyplynulo, že většina respondentů se dále vzdělává v akreditovaných výcvicích, dále se rozvíjí v různých oblastech a často není držitelem profesní certifikace ani členem profesní organizace. Dále vyplynulo, že kvalita profesionálních koučů v ČR je velmi rozdílná.

Viz též: podobná jména autorů
4 Matej, Michal
2 Matěj, Martin
2 Matěj, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.