Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh testovací stanice pro VGT ventil
Kozelský, Aleš ; Štohl, Petr (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem práce při navrhování testovací stanice proporcionálního šoupátkového ventilu VGT pro firmu Norgren. Popisuje princip fungování ventilu, jeho řízení a testování. Hlavní část je věnována testovací stanici.V příloze je její 3D model, včetně modelu ventilu.
Magnetorheological Strut for Vibration Isolation System of Space Launcher
Macháček, Ondřej ; Borin, Dmitry (oponent) ; dr hab. inż. Janusz Gołdasz, prof. PK (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
The dissertation thesis deals with the design of magnetorheological (MR) strut for vibration isolation system (VIS) of the launch vehicle. Previously used VIS and their struts are described in state of the art. Each of the struts which contained any fluid was sealed by static seals and elastic bellows made of steel. The strut of a passive system called ELVIS was chosen as an inspiration and therefore analysed thoroughly. The strut is three-parametric that means the damper is elastically connected. The stiffness of this connection is identical to the projection of bellows volumetric stiffness into the axial direction which is called the pressure thrust stiffness. The method of the pressure thrust stiffness determination from the bellows dimensions is presented in the thesis. Moreover, the parameters which can be used for the modification of the ratio between axial and pressure thrust stiffness of bellows is also discussed. This ratio affects the dynamic behaviour of the strut, thus also the behaviour of whole VIS. The multi-body model of VIS based on the Stewart platform mechanism and detailed multi-body model of a single strut was created for the prediction of their dynamic behaviour in a vibration environment. Simulations have revealed the parameters which affect the efficiency of the MR strut: the time response and the dynamic force range of the MR valve. The range of these parameters which should ensure an effective vibration isolation by the MR strut in the specific VIS was determined by the multi-body model; specifically, time response: 0-5 ms and the dynamic force range 5-10. The final design of the MR strut for the VIS of the launch vehicle preceded the design, manufacture and testing of the experimental strut. The parameters of the experimental strut were measured and consequently used for the verification of models used in the thesis. Knowledge obtained during the tests were used in the final design of the strut. One of the most important detections was that the ferrite (material used in the magnetic circuit) cracked during the semi-active control of the experimental strut. Therefore, a method of the fast magnetic circuit designing was established and subsequently patented. The method is based on a shape modification of the magnetic circuit which ensures shorter time response and the magnetic circuit is manufactured by 3D printing. The MR strut designed in this thesis has a predicted time response of 1.2 ms and dynamic range 10. The method which was used for the design process is summarised in conclusions.
Broušení součástí ventilů
Stránský, Michal ; Bumbálek, Bohumil (oponent) ; Osička, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem broušení součástí ventilů. První část je věnována teoretickému popisu ventilu a jeho výrobě. Další část je zaměřena na rozbor stávající technologie broušení. Provedení výběru vhodných míst pro racionalizaci, návrh racionalizace a technicko-ekonomické zhodnocení provedené racionalizace je popsáno v poslední části diplomové práce.
Řízení dodávky vody v rodinném domě
Chvátal, Michal ; Richter, Miloslav (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout a realizovat systém, který bude řídit dodávku vody pro rodinný dům a jeho zahradu. Zároveň umožní uchovávat historii, kterou bude možné sledovat přes webové rozhraní. Webové rozhraní také dovolí nastavovat parametry systému a sledovat aktuální stav.
Bezpečnost automatizovaných průmyslových armatur v provozních podmínkách
Kryštof, Ondřej ; Trávníček, Petr (oponent) ; Kotek, Luboš (vedoucí práce)
Výběr vhodné a bezpečné armatury s příslušenstvím závisí na obecných specifikacích pro výrobní závod. Pro správnou volbu armatury jsou důležité faktory, jako tlaková ztráta při průtoku armaturou, úniky do okolního prostředí skrze ucpávku, těleso a příruby nebo aplikaci, pro kterou je armatura určena. Aplikace je použití armatury k uzavírání, regulaci, zabránění zpětnému toku media atd. Armatura musí odolat chemickým látkám a látkám s proměnlivým skupenstvím, teplotě a jejím výkyvům, tlaku, korozi, erozi a průtočnému množství. Tyto vlastnosti určují tlakovou a teplotní třídu, připojení do potrubí a materiály těsnění jako je ucpávka, sedla, těsnění mezi přírubami, atd. Tyto a další specifikace, uvedené v této diplomové práci, pomohou určit vhodný typ armatury. Dále se tato diplomová práce zabývá konstrukčním provedením armatur a příslušenstvím. Poslední kapitoly jsou zaměřeny na výpočet pojistného ventilu a na vhodnou volbu armatury včetně ovládání a příslušenství.
Regulační a bezpečnostní prvky hydraulických obvodů
Smyček, Ondřej ; Hloska, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na regulační a bezpečnostní hydraulické prvky. Cílem této práce je poukázat na možnosti jaké se dnes nabízí. Teoretická část je doplněna o návrh škrtícího ventilu ve zkratovém obvodu k výměníku, který je součásti tepelné předávací stanice typu AQHS od společnosti Tenza, a.s. Při tomto návrhu jsou použity a porovnány dva výpočtové softwary. Vstupní data pro návrh vycházejí z realizované stanice Dřevařská 31,33.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů pro osobní automobily
Ševčík, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současným stavem a vývojovými tendencemi v konstrukci motorů pro osobní automobily. Bude tady ukázán poměr u různých rozdělení motorů, závislosti výkonových parametrů, množství emisí CO2, spotřeby, a také tendence ve vývoji do budoucích let. Vývojové tendence získáme porovnáním hodnot získaných z let 2003 a 2008.
Přípravek pro měření časování vačkových hřídelí
Jozíf, Lukáš ; Mazal, Pavel (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na konstrukční návrh přípravku pro měření časování vačkových hřídelí a jejich opotřebení. Po krátkém úvodu a vysvětlení základních pojmů je rozebrána problematika měření geometrie vaček a přehled komerčně nabízených přípravků. Dále je zpracován návrh konstrukce vlastního přípravku, včetně výkresové dokumentace. Je zde popsán postup měření s přípravkem a ukázky vyhodnocení některých měřených dat. V závěru práce jsem celý návrh zhodnotil po konstrukční i ekonomické stránce.
Vliv teplotních šoků na únavu materiálu částí tlakových zařízení
Umlauf, Martin ; Vincour, Dušan (oponent) ; Létal, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv teplotních šoků na únavu materiálu částí tlakových zařízení. Práce se zabývá praktickým zadáním od firmy IMI CCI Brno, která je předním výrobcem ventilů pro energetický a procesní průmysl. Cílem této diplomové práce je posouzení vlivu teplotního šoku na vysokotlakou část parního ventilu. A návrh nové geometrie ventilu, která zredukuje obráběcí operace a sníží tak ekonomické náklady při výrobě ventilu. V teoretické části je provedena základní rešerše v oblasti únavového poškozování součásti vlivem mechanického namáhání a tepelně – mechanického namáhání. V praktické části je vytvořen MKP model ventilu, pomocí kterého je simulováno teplotní pole a napětí během teplotního šoku. Na základě tenzorů napětí získaných z MKP simulace byl spočítán vliv teplotního šoku na únavu ventilu podle kapitoly 18 z normy EN 13445-3. Byla ověřena stávající geometrie ventilu a nová geometrie ventilu, která je jednodušší a snižuje náklady na výrobu.
Prvky snižující tlak v potrubních systémech
Kohút, Jiří ; Kůrečka, Jan (oponent) ; Himr, Daniel (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je poskytnout ucelený přehled řídících prvků v potrubních systémech. Kapalina při různých rychlostech proudění vykazuje odlišné chování a kvůli kontaktu kapaliny s potrubím dochází k tlakovým ztrátám. Prvky v potrubních systémech splňují různé požadavky, jako je řízení tlaku, řízení velikosti průtoku, hrazení a řízení směru průtoku. Práce se zabývá popsáním kategorií a principů funkce jednotlivých~prvků. Praktickou část tvoří laboratorní měření charakteristiky jednoho z prvků pro řízení tlaku, a to redukčního ventilu. Naměřená charakteristika je porovnána s charakteristikou od firmy Malgorani.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.