Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace pohybových a volnočasových aktivit ve vybraných domovech pro seniory v ČR a Německu
NASTAS, Daniela
Ve své závěrečné diplomové práci se věnuji problematice pohybových a volnočasových aktivit ve vybraných domovech pro seniory v ČR a Německu. Celá práce se člení na část teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji pobytové instituce pro seniory v ČR a Německu a jejich financování a historický vývoj až do současnosti, zabývám se psychickou, fyzickou, sociální a spirituální stránkou seniora a jeho adekvátními pohybovými aktivitami. Praktickou část tvoří analýza dotazníkového šetření a statistické ověření testovaných hypotéz. Dotazníky jsem rozeslala elektronickou formou do více než 50 domovů pro seniory v ČR a Němec-ku, ale odpovědi jsem získala jen ze 13 z nich. Cílem bylo zjistit, zda jsou senioři spokojeni s nabízenými aktivitami v domově pro seniory, jakým aktivitám se senioři věnují, co jim daná aktivita přináší a jaké zlepšení by uvítali. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány do grafů a tabulek. Potvrdilo se, že celkem 50 % klientů v Německu odpovědělo, že jsou zcela nebo spíše spokojeni s kvalitou nabízených služeb oproti tomu v ČR to bylo o 8 % procent méně tj. 42 %. Na základě tohoto šetření, vyplývá, že senioři mají zájem o nepohybové aktivity, které jim přináší kontakt s ostatními lidmi a tím, se utužují jejich sociální vazby. Proto by bylo vhodné, aby ředitelé domovů pro seniory zvážily zařazení nových aktivit nepohybového charakteru.
Výchova ke zdraví a její aplikace ve speciální mateřské škole
LUDVÍKOVÁ, Blanka
Stěžejním cílem této diplomové práce je zaznamenání (popis) míry zařazování výchovně vzdělávacích podnětů z oblasti výchovy ke zdraví do výuky v prostředí speciální mateřské školy. Sekundárním cílem je zmapování nejčastěji využívaných metod pro výuku jednotlivých oblastí výchovy ke zdraví, též v prostředí mateřských škol zabývajících se výchovou a vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů problematiky preprimarního vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Konkrétnímu popisu předchází definování jednotlivých podoblastí tématu jako například zdraví, základní lidské potřeby a potřeby speciálně vzdělávací či výukové metody. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, jež je zacíleno na pedagogy ve speciálních mateřských školách a třídách zřízených podle §16/9 zákona č. 561/2004 Sb. Dotazník je sestaven tak, aby skrze jeho vyplnění došlo k naplnění cílů práce a zodpovězení předem daných hypotéz. Podle výzkumného šetření učitelé do výuky sice zařazují jednotlivá podtémata výchovy ke zdraví, ale ne všechny jednou týdně. Nápodoba je podle získaných dat nejčastěji využívanou výukovou metodou ve speciálních mateřských školách.
Výchovně vzdělávací postupy se zaměřením na výchovu ke zdraví v dětských domovech
JAKEŠOVÁ, Monika
Tato diplomová práce je zaměřena na zjištění výchovně vzdělávacích postupů používaných vychovateli v dětských domovech týkajících se výchovy ke zdraví. V teoretické části jsou rozebrány pojmy výchova ke zdraví a ústavní péče v České republice. V praktické části byl zjišťován pohled vychovatelů a vedoucích vychovatelů v dětských domovech na fyzické a duševní zdraví svěřených dětí a jejich stravovací a pitné návyky. Tyto údaje byly sesbírány vytvořením ankety vlastní konstrukce, obsahující 28 otázek. Výsledky získané z ankety vlastní konstrukce vypovídají, že 66,7 % dotazovaných vychovatelů se věnuje dostatečné pohybové aktivitě dětí, 69,4 % si s dětmi povídá o zdravém stravování a 77,8 % vychovatelů zná nějaké techniky regulace stresu.
Výchova ke zdravému životnímu stylu dětí školního věku
DROBERJAROVÁ, Pavla
Současný stav: Zdravý životní styl u dětí i výchova k němu jsou v současnosti velice důležité. Jeho nedodržování často vede k různým zdravotním problémům. V teoretické části se zaměřujeme na rozdělení školního věku, na pojem zdravotní gramotnost a determinanty zdraví. Dále se zde zabýváme úlohou sestry u praktického lékaře pro děti a dorost a edukací v oblasti ZŽS. Cíle práce: 1. Zjistit znalosti dětí školního věku o ZŽS. 2. Zmapovat aktivní účast dětí školního věku na ZŽS. 3. Zmapovat podíl sester u PLDD na výchově ke ZŽS u dětí školního věku. Metodika: V rámci výzkumné části bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření pomocí nestandardizovaných dotazníků a u kvalitativní výzkumné metody byly použity polostrukturované hloubkové rozhovory. Dotazníky byly určeny pro 2 skupiny dětí školního věku (mladší a starší), kde bylo použito 23 výzkumných otázek. Rozhovory byly uskutečněny se sestrami u PLDD, které odpovídaly na 21 otázek. Výzkum byl prováděn s dětmi ve věku 8 až 15 let a sester u PLDD v kraji Vysočina. Výzkumný soubor: Byl tvořen 120 dětmi (8 až 15 let) a 8 sestrami v ordinacích PLDD. Výsledky práce: Výzkumné šetření prokázalo, že znalosti dětí o ZŽS se podle věku neliší. Aktivní účast dětí na ZŽS se liší u dívek a u chlapců. Ukázalo se, že se sestry u PLDD podílí velkou měrou na výchově ke ZŽS u dětí. Díky častým pohovorům sester s dětmi a jejich rodiči, se tato situace může zlepšit. Doporučení pro praxi: Výsledky šetření mohou být použity pro sestry pracující na dětském oddělení, v ordinacích PLDD, pro děti a jejich rodiče či pedagogické pracovníky.
Vědomostní platforma v oblasti zdravého životního stylu a výchovy ke zdraví u studentů učitelství pro 1. st. ZŠ.
ONDRÁČKOVÁ, Nicola
Moje bakalářská práce se zaměřuje na vymezení vědomostního obsahu, který by měli studenti oboru učitelství 1. st. ZŠ získat v oblasti zdravého životního stylu a předmětu Výchova ke zdraví během jejich studia na VŠ. Práce je rozdělena do dvou oddílů. První oddíl obsahuje teoretické vymezení pojmů Výchova ke zdraví a Zdravý životní styl, nejprve z pohledu odborného, a poté z hlediska vzdělávací soustavy. Důraz je kladen především na vymezení Výchovy ke zdraví z hlediska Rámcového a Školního vzdělávacího programu a jednotlivých výukových oblastí, do nichž Výchova ke zdraví spadá. Druhý oddíl obsahuje analýzu dotazníkového šetření, které se uskutečnilo mezi studenty vybraných pedagogických fakult, kteří se připravují na výuku žáků prvního stupně. Cíl práce spočívá především ve zjištění míry znalostí studentů v oblasti Výchovy ke zdraví a jejich porovnání mezi studenty různých ročníků stejného oboru. Závěrem jsou také ověřeny stanovené výzkumné předpoklady a shrnut celkový význam práce.
Výchova ke zdraví v učivu přírodopisu na ZŠ
GALÍKOVÁ, Tereza
V diplomové práci je proveden didaktický rozbor tématického celku Kloboukaté houby, Rostlinné drogy, Parazité a HIV/AIDS ve čtrnácti českých učebnicích přírodopisu pro základní školy. Teoretická východiska obsahují analýzy učebnic přírodopisu a charakteristiku didaktických zásad. Na základě výsledků analýz těchto čtrnácti učebnic jsou navrženy čtyři výukové texty na témata Kloboukaté houby, Rostlinné drogy, Parazité a HIV/AIDS, dále pak návrhy výukových aktivit v podobě didaktických her, které mají zábavnou formou upevnit vědomosti žáků získané během výuky. V příloze jsou uvedeny návrhy pomůcek ve formě fotografií a obrázků, jako příručka pro poznávání zástupců hub, rostlinných drog a parazitů.
Program prevence duševního zdraví pro školy
Karmazínová, Anna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kollerová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje přínosu programu prevence duševního zdraví pro školy na snížení míry stigmatizačních postojů ze strany žáků a žáček vůči pacientům s duševním onemocněním, ale i osvětě v oblasti duševního zdraví i nezdraví. Cílem je vytvořit, realizovat a vyhodnotit intervenci a její dopady na postoje a vědomosti žáků a žaček. Teoretická část představuje problematiku dospívání a duševního zdraví, stigmatizaci s důrazem na školní prostředí. Konec teoretické části je věnován podpoře duševního zdraví, především v rámci školního prostředí. Empirická část využívá smíšeného výzkumného designu a následujících metodologických prostředků: pracovní list, dotazník, pozorování a terénní deník. Výzkumný vzorek představují žáci a žačky čtvrtých ročníků (18-20 let) vybraných seminářů na gymnáziích. Ze získaných dat byla provedena kvalitativní analýza pracovních listů a kvantitativní analýza dotazníkového šetření zabývající se mírou stigmatizace pacientů s duševním onemocněním ze strany žáků a žaček. Z výzkumu vyplývá, že žáci a žačky mají vytvořenou představu o pacientovi s duševním onemocněním a také dokáží popsat co pacient či pacientka s duševním onemocněním prožívá. Dále pak z výzkumu vyplývá pedagogická relevantnost v tématu duševního zdraví s ohledem na výsledný vliv školní intervence na snížení...
Didaktické prostředky Výchovy ke zdraví na praktických školách dvouletých
Široká, Magdaléna ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výukové materiály výchovy ke zdraví používané na praktických školách dvouletých. Cílem práce bylo navrhnout pracovní listy ve třech úrovních obtížnosti, které by se daly použít ve výuce. V práci bylo využito kvalitativní šetření. Prezentace a pracovní listy byly navrženy po analýze Rámcového vzdělávacího programu praktických škol dvouletých. Dílčím cílem práce bylo pomocí rozhovorů s vyučujícími zmapovat výukové materiály výchovy ke zdraví, které pro svou výuku používají, a zjistit, jak hodnotí předložené pracovní listy a zda jsou pro ně využitelné v pedagogické praxi. Výsledkem práce je návrh pěti vyučovacích hodin na téma Zdravý životní styl s prezentací a pracovními listy ve třech úrovních obtížnosti. Pracovní listy jsou upravené podle hodnocení vyučujících, kterým byly pracovní listy předloženy. Pracovní listy i prezentace byly hodnoceny kladně, ale přesto bylo potřeba je částečně upravit, aby naplňovaly očekávání vyučujících. V příloze jsou předloženy upravené pracovní listy, které je možné využít v praxi praktických škol dvouletých.
Implementace Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy
Zárubová, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy. Cílem diplomové práce je zmapovat aktuální význam vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jeho důležitost a provázanost ve formálním a neformálním kurikulu Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Teoretická část obsahuje základní informace o vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, o vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví a didaktické transformaci školního kurikula do edukační reality. Další část je věnována představení augustiniánské školy, augustiniánské pedagogiky a významných dokumentů školy. V závěru je zpracována implementace Výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Cílem praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky a rodiči dětí a žáků augustiniánské školy zjistit jaké mají povědomí o obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jak vnímají jeho význam a jak hodnotí implementaci témat vzdělávacího oboru ve škole. Součástí šetření je polostrukturovaný rozhovor s ředitelem školy, který je současně pedagogem a třídním učitelem, ale také zakladatelem školy a významným představitelem České provincie řádu sv. Augustina. Závěr práce obsahuje vyhodnocení...
Vliv zdravotní gramotnosti žáků vybrané základní školy na jejich životní styl
Koky, Aneta ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností žáků 2. stupně základního vzdělávání a jejím vlivem na jejich životní styl. Cílem práce bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti žáků, jaký životní styl vedou a zda jejich znalosti a dovednosti v oblasti zdraví ovlivňují jejich životní styl. Diplomová práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části jsou kapitoly týkající se zdraví, zdravotní gramotnosti a jejím modelům, ovlivňujícím faktorům a životního stylu. Dále teoretická část zpracovává vývojová specifika žáků 2. stupně základního vzdělávání. V praktické části je uvedena stručná charakteristika školy, na které byl výzkum realizován. Šetření bylo realizováno kvantitativním výzkumem - metodou dotazníkového šetření a kvalitativním výzkumem - rozhovory s žáky. Výzkumu se zúčastnilo 67 žáků ve věku 11-15 let. Žáci prokázali velmi dobrou úroveň teoretických znalostí v oblasti zdraví. Výsledky šetření odhalily, že aplikace těchto vědomostí do reálného života u některých žáků není ideální, přesto je snaha a úsilí o zlepšení jejich životního stylu znatelná.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.