Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Středověké hry pohledem dětí 21. století
FEJTKOVÁ, Ludmila
Diplomová práce pojednává o přístupu dnešních žáků základních škol ke středověkým hrám. V teoretické části práce je charakterizováno období středověku a zastoupení hry v životě středověkých lidí. Pojednáno je o významu hry, uvedeny jsou nejznámější klasifikace her a blíže je popsána hra u žáků školního věku. V praktické části práce je uveden průběh a výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaká je obeznámenost žáků školního věku se středověkými hrami. Dílčími cíli bylo analyzovat zastoupení středověkých her v životě žáků školního věku a určit, jak tito žáci nahlížejí na středověké hry, a to i v kontextu dnešních her. Výzkumný soubor tvořilo 282 žáků 4. a 7. tříd základní školy. Formulovány byly tři výzkumné předpoklady, které byly ověřovány pomocí chí-kvadrátu. Zjištěné výsledky poukazují na význam středověkých her v životě dnešních dětí a samotná koncepce výzkumu nabízí náměty k pedagogické činnosti v rámci edukace žáků základních škol, v níž má hra nezastupitelné místo.
Zvyky a tradice v Mateřské škole Kaliště
ŠPINAROVÁ, Eva
Tématem bakalářské práce jsou zvyky a tradice v Mateřské škole Kaliště. Práce popisuje základní zvyky, tradice, hračky a hry, které využívaly tehdejší děti. Cílem práce je přiblížit dětem dobu minulou a porovnat rozdíly s dobou dnešní. Bakalářská práce je rozčleněna do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část popisuje význam lidových tradic a zvyků. Praktická část nabízí náměty a činnosti, které lze k tomuto tématu využít. Dále jsou zde uvedeny aktivity, které mohou posloužit jako inspirace pro pedagogické pracovníky.
Hry a hračky v období mladšího školního věku
NOVÁKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se věnuje tématu "Hry a hračky v období mladšího školního věku". V teoretické části vysvětluji, co znamená mladší školní věk, jak se vyznačuje po stránce fyzické, psychické a sociální a jaké vývojové změny v tomto věku probíhají. Seznamuji s historií i současností různých druhů her a hraček. Zaměřuji se především na typy vhodné a preferované právě dětmi v mladším školním věku, včetně možností jejich třídění. V praktické části zjišťuji, co je pro rodiče při výběru hraček nejdůležitější. Výzkumný soubor tvoří 10 rodičů dětí v mladším školním věku. Cílem výzkumu je zjistit, jaké hry a hračky preferují rodiče mladších školáků na Jindřichohradecku a jaká jsou jejich kritéria pro výběr hraček. K tomuto jsem použila formu rozhovoru s rodiči. Z výzkumu vyplývá, že v oblasti her jsou stále oblíbenější pohybové a společenské hry, než elektronické. Pro většinu rodičů je u hraček důležitý zábavný i výukový aspekt, ale hodnotí i nezávadnost, materiál, místo výroby nebo cenu.
Hry a hračky dvouletých dětí
OZÁBALOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi hrou dětí dvouletých a hrou dětí starších tří let. V teoretické části se věnuji hře a jejímu vývoji od narození do šesti let s akcentem na období od dvou do tří let. Praktická část je zaměřena na zjištění, které druhy her a hraček dvouleté až tříleté děti nejvíce preferují a jak dostatečně vybavené jsou třídy pro děti této věkové skupiny. Pro tento výzkum byla využita metoda výzkumného pozorování v několika třídách mateřských škol pro dvouleté až tříleté děti.
Hračka jako forma vizuality
Vojteková, Markéta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
1 ABSTRAKT Hračka je způsobem enkulturace. Práce se zabývá hračkou v souvislosti současné vizuální kultury, jako produktu kulturního průmyslu. Řeší otázku, jak konkrétní hračky mohou ovlivňovat vnímání dětí. Studuje typy a základní principy dětských her ve vztahu k hračkám. V případové studii zkoumá proces dětské hry dvou dětí v domácím prostředí v souvislosti s konkrétními hračkami. Dokumentuje a charakterizuje hračky, které mají děti k dispozici a způsob, jak si s nimi hrají. Pozoruje, zaznamenává, analyzuje a reflektuje dětskou hru a sleduje konstanty a proměny představ, konceptů a zkušeností, vstupující do procesu hraní. V návaznosti na výzkumnou sondu navrhuje soubor výtvarných činností. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě, formování, hra, hračka, pozorování, reklama, vizualita, vizuální kultura
Hračky šetrné k přírodě a bezpečné k dětem v mateřské škole
NOVÁKOVÁ, Viktorie
Bakalářská práce se zabývá hračkami, které jsou určeny pro děti předškolního věku. Cílem práce je objasnit, jaké hračky jsou pro děti vhodné z hlediska bezpečnosti a šetrnosti k přírodě a jaký postoj k těmto hračkám mají učitelky mateřských škol. Bakalářská práce je rozčleněna do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na význam hračky pro dítě a na to, jak by měla vypadat hračka bezpečná a zároveň šetrná k životnímu prostředí. Praktická část hodnotí stav hraček ve dvou různých předškolních zařízeních. Prostřednictvím pozorování je porovnává a hledá alternativy kvalitních hraček za hračky nekvalitní.
Gender labelling of toys in children of preschool age
Knapeková, Lívia ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá hrou predškolských detí v kontexte genderu. Teoretická časť je delená na tri hlavné kapitoly. Prvá sa venuje podstate hry a jej funkciou pre dieťa, druhá popisuje hlavné oblasti vývoja dieťaťa v predškolskom veku a posledná kapitola je venovaná hlavne genderovej socializácii a úlohe hry v nej. Praktická časť práce je realizovaná formou pološtruktúrovaných rozhovorov, ktorých cieľom bolo zistiť, nakoľko sú deti v tomto veku genderovo vyhranené a ako sa to prejaví pri výbere hračky či predstavovanej hre. Výsledky výskumu ukázali, že deti v tomto veku uvažujú o hračkách z genderového hľadiska, uprednostňujú hračky určené primárne pre svoju genderovú kategóriu a odmietajú hračky genderovo atypické. Zároveň zisťuje, že ani polovica detí nemá v domácnosti typickú hračku pre opačnú genderovú kategóriu. Nakoniec tento výskum na základe predstáv detí o hre s typicky dievčenskými a chlapčenskými hračkami sleduje úkony, ktoré sa pri hre s nimi objavujú. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hry s autíčky a panenkami z pohledu psychologie činnosti
Erhartová, Nikola ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hry s autíčky a panenkami v mateřské škole u dětí předškolního věku. V práci vycházím zejména z psychologie činnosti. Podle té je hra nepostradatelnou činností dítěte a má vliv na jeho vývoj. S vědomím toho, že hra může být pro děti přínosem, jsem si stanovila za hlavní cíl práce zjistit, jaké úkony jsou s hračkami prováděny a k rozvoji jakých oblastí mohou směřovat. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje východiska práce. Obsahuje čtyři hlavní kapitoly, ve kterých se věnuji předškolnímu období, hračce a hře v životě dítěte a hře z pohledu psychologie činnosti. V empirické části pak popisuji kvalitativní výzkum. Hlavní metodou pro získání dat bylo pozorování. Celkem jsem pozorovala 30 her, které byly následně analyzovány. Jako doplňková metoda byly provedeny rozhovory. Výzkumný soubor tvořilo 15 dětí. Na základě analýzy her jsem zjistila, že hračky byly využívány v individuálních nebo v genderově homogenních herních skupinkách. Hra smíšená se vyskytla jen ve dvou případech, a to při hře s autíčkem/vláčkem. Chlapci si hráli jak s autíčky, tak i s panenkami. Dívky si hrály s panenkami, autíčka pro svou hru samy od sebe nezvolily. Z hlediska obsahu se nejčastěji vyskytovaly hry manipulační. Po kódování pozorovaných her jsem dospěla...
Dětství a hračky ve starém Egyptě
Wollnerová, Dorotea ; Krejčí, Jaromír (vedoucí práce) ; Bareš, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá evidencí a vyhodnocením archeologických, písemných a ikonografických pramenů, které lze využít pro studium hraček ve starém Egyptě. Chronologicky je práce vymezena rozmezím od Archaického až do Římského období. Na základě pramenů se autorka pokouší o reinterpretaci nálezů v egyptologické literatuře tradičně spojovaných s hrou - hračkami a také o bližší poznání kontextu her a vztahu dětí k nim. Součástí práce je i obecné zhodnocení problematiky dochování a rozpoznávání tohoto druhu předmětů v archeologickém materiálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.