Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role asistenta pedagoga při distanční výuce
REISINGEROVÁ, Alena
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké role zastávali asistenti pedagoga v průběhu distanční výuky. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracována na základě aktuální literatury a zabývá se dvěma pro ni stěžejními pojmy - asistent pedagoga a distanční výuka. První kapitola se věnuje tématu asistenta pedagoga a zaměřuje se na historický vývoj této profese v ČR, asistenta pedagoga v rámci inkluzivního vzdělávání, předpoklady asistenta pedagoga a jeho náplň práce. Závěr první kapitoly je věnován spolupráci a komunikaci asistenta pedagoga s pedagogy a zákonnými zástupci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na distanční výuku, její historický vývoj, specifika a e-learning. Závěr této kapitoly i celé teoretické části se zabývá distanční výukou jako fenoménem koronavirové doby. Praktická část je zpracována na základě kvantitativního výzkumného šetření, v rámci nějž je použita metoda dotazování. Cílem praktické části je plošné zjištění rozdílných rolí a činností asistentů pedagoga při distanční výuce.
Vzdělání žáků s mentálním postižením v hlavním vzdělávacím proudu
VLASÁKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků s lehkým mentálním postižením v hlavním vzdělávacím proudu.
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
BOURRIEZ, Edita
Cílem bakalářské práce je provést na podkladě legislativních a koncepčních dokumentů popis a komparaci vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice, Francii a Québecu. V souladu s formulovaným cílem jsou analyzovány a komparovány legislativní dokumenty jednotlivých zemí, týkající se inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Následně jsou formulovány dílčí cíle: komparace vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami a porovnání vzdělání, kompetencí a práce asistenta pedagoga. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V prvním bloku teoretické části jsou představeny vzdělávací systémy jednotlivých zemí. Druhý blok se věnuje popisu vzdělávání žáků a studentů se speciálně vzdělávacími potřebami, tak jak jsou v jednotlivých zemích legislativně vymezeny. Praktická část se zaměřuje na analýzu a komparaci jednotlivých subjektů. Jádrem praktické části je konkrétní porovnání možností podpory inkluzivního vzdělávání v jednotlivých zemích. K naplnění výše uvedených cílů je zvolena kvalitativní strategie, použitou technikou sběru dat je komparativní analýza. Sekundárně je využito polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Práce může být přínosem pro studenty pedagogicky zaměřených programů i pro pedagogickou veřejnost. Výsledky bakalářské práce mohou v aplikační rovině sloužit jako inspirativní podklady pro tvorbu inovací ve vzdělávání žáků a studentů se speciálně vzdělávacími potřebami v ČR. Z výsledků komparace vyplynula rozdílnost v přístupu ke vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Termíny integrace/inkluze částečně splývají, prolínají se. Při praktické aplikaci má inkluzivní vzdělávání v jednotlivých zemích odlišnou interpretaci. Z porovnání postavení a vzdělávání asistentů pedagoga vyplynuly rozdíly, zejména v rovině náplně práce a osobních kompetencích.
Individuální integrace žáka s poruchami intelektového vývoje v první třídě základní školy běžného typu z pohledu asistenta pedagoga
ZUBOVÁ, Pavlína
Cílem bakalářské práce je objasnit průběh individuální integrace u vybraného žáka s poruchami intelektového vývoje v první třídě základní školy běžného typu z pohledu asistenta pedagoga. Teoretická část vymezuje pojem integrace a následně popisuje její realizaci, zabývá se také speciálně pedagogickou podporou. Samostatná kapitola je vyčleněna tématu asistent pedagoga, jeho kvalifikaci, náplni práce a v neposlední řadě i jeho osobnostním faktorům. Poslední kapitola objasňuje problematiku poruch intelektového vývoje, charakterizuje specifické znaky poruch a nastiňuje strategie v edukačním procesu. V praktické části je výzkumný proces zpracován kvalitativně v designu případové studie vybraného žáka za použití metod analýzy dokumentů, rozhovorů a pozorování v průběhu jednoho školního roku za podpory obsahové analýzy. V podkapitolách je vymezen postup výzkumného šetření vedoucí k dosažení stanoveného cíle. Na základě výzkumného šetření a získaných teoretických poznatků je v závěru bakalářské práce potvrzeno naplnění stanoveného cíle. Je zde objasněn průběh a výsledné změny individuální integrace žákyně s poruchami intelektového vývoje ve vybraných dovednostech v předmětech Český jazyk a Matematika. V závěru se rovněž potvrzuje, že způsob integrace a individualizované výuky, který byl uplatněn v této případové studii, se ukazuje v mnoha ohledech jako přínosný i přes výsledné obtíže.
Připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na spolupráci s asistentem pedagoga, jejich spolupráce v praxi
JIRKŮ, Zuzana
Tématem diplomové práce je připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na spolupráci s asistentem pedagoga, neboť toto téma je velice aktuální. Důležitým faktorem in-kluze je kvalitní spolupráce mezi asistentem pedagoga a pedagogem. Teoretická část je rozdělena na pět oblastí. V první oblasti jsou vysvětleny základní pojmy inkluzivní pedagogiky, druhá část se zaměřuje na vzdělávací programy základní školy, ve kte-rých je také vymezeno vzdělávání žáku se speciálně vzdělávacími potřebami. Třetí oblast se věnuje možnostem podpory. Ve čtvrté části je vymezena pozice asistenta pedagoga a poslední část je zaměřena na spolupráci pedagoga a asistenta pedagoga. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření. Cílem tohoto šetření, reali-zovaného kvantitativní metodou (dotazníkové šetření), bylo zjistit, zda si učitelé myslí, že jsou připraveni (a jak) na spolupráci s asistentem pedagoga. Dalším úkolem bylo stanovit, jakým způsobem spolu spolupracují.
Role asistenta pedagoga ve výuce na 1. st. ZŠ
VILLNEROVÁ, Anežka
Diplomová práce se zabývá tématem role asistenta pedagoga ve výuce na 1. stupni základních škol. V teoretické části jsou definovány zásadní pojmy související s problematikou asistentství, a to integrace a inkluze. Tyto pojmy je velmi důležité zmínit, neboť jsou nedílnou součástí tohoto tématu a jsou nezbytné pro pochopení smyslu práce asistenta. Další kapitola se zabývá přímo tematikou asistentství. Praktická část je založena na kvalitativní metodě, a to rozhovoru. Cílem je zjistit z jednotlivých rozhovorů, jaký názor mají na danou problematiku pedagogové a sami asistenti pedagogů. Jaká je jejich opravdová role v praxi a jakou mají náplň práce. Zajímavá z hlediska výzkumu je také spolupráce a komunikace mezi dvěma dospělými lidmi, kteří se podílí na výchovně vzdělávacím procesu společně. V praktické části jsou prezentovány výsledky na základě 16 rozhovorů s asistenty pedagoga a učiteli 1. stupně ZŠ. Současně je zde interpretována i vlastní zkušenost s pozicí asistenta pedagoga.
Současné postavení asistenta pedagoga
Kárová, Aneta ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Souhrn Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. Tématem je Současné postavení asistenta pedagoga. Teoretická část pojednává o pozici asistenta pedagoga z hlediska legislativy, požadavků na jeho osobu a požadavků na jeho kvalifikaci. Důležité téma je také komunikace a spolupráce s dalšími účastníky vzdělávacího procesu. V neposlední řadě jaké jsou možnosti při integraci různých žáků s různými problémy či znevýhodněními. Praktická část je zaměřena na šetření, které si klade za cíl pomocí dotazníků zjistit, jak asistenta pedagoga vnímají žáci různých škol - klasická, Waldorfská, Montessori a následně srovnat, zda se výsledky v něčem liší. Dalším bodem srovnání jsou třídy, kde asistent pedagoga pravidelně nepůsobí a třídy, kde asistent pedagoga pravidelně působí. Výsledky těchto srovnání jsou překvapivé a zajímavé Výsledek dotazníkového šetření ukazuje, že pokud asistent pedagoga působí tak, jak je žádoucí, tedy v souladu s předpoklady a doporučeními v odborné literatuře, vnímají ho žáci kladně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.