Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 546 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Stabilita vezikulárních komplexů vůči změnám jejich koncentrace
Velichová, Veronika ; Marková, Kateřina (oponent) ; Mravec, Filip (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá stabilitou vezikulárních systémů tvořených z iontových amfifilních párů. Tyto kataniontové vezikuly jsou tvořeny jednořetězcovými tenzidy CTAB (cetyltrimethylamonium bromid) a SDS (dodecylsíran sodný), které jsou stabilizované přídavkem dvouřetězcového tenzidu DODAC (dioktadecyldimethylamonium chlorid) a 43 mol.% cholesterolu. Cílem práce je ověřit stabilitu těchto systémů při změnách jejich koncentrace. Pro toto měření byla připravena koncentrační řada vezikul ředěná deionizovanou vodou. Stabilita byla vyhodnocována metodami dynamického (DLS) a elektroforetického (ELS) rozptylu světla měřením v týdenních intervalech po dobu čtyř týdnů. Metodou DLS byly určeny průměrné hodnoty velikosti vezikul v roztoku a jejich změny v průběhu měření, metodou ELS byla získána informace o změnách náboje vezikul o různé koncentraci v čase. Jako stabilní byly označeny vzorky o vyšší koncentraci, tedy do desetinásobného zředění roztoku vezikul, u nižších koncentrací byly naměřeny vyšší hodnoty průměrných velikostí a nižší hodnoty zeta potenciálu, podle nichž lze takto zředěné vezikuly označit za nestabilní. Bylo také provedeno vizuální pozorování, kde však nebyla pozorována viditelná agregace v roztocích. Dále bylo sledováno agregační chování vezikul metodou fluorescenční spektroskopie za pomoci sondy pyren.
Statická analýza zastřešení sportovní haly
Meissnerová, Sabina ; Hokeš, Filip (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickou analýzou zastřešení sportovní haly. Výpočtový model byl dle poskytnutých podkladů vytvořen ve výpočetním programu Dlubal RFEM 6.04. Bylo provedeno zatížení dle platných norem a konstrukce posouzena na mezní stav únosnosti a pevnosti. Ruční výpočty posouzení byly porovnány s programem. V diplomové práci je řešen ruční výpočet vnitřních sil na zaobleném nosníku od vlastní tíhy konstrukce a stabilita konstrukce demonstrována nejprve na jednostranně vetknutém nosníku poté na vytvořeném prostorovém modelu.
Hodnocení výkonnosti podniku
Měcháčková, Tereza ; Večeřa, Michal (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na hodnocení výkonnosti a finančního zdraví společnosti REDA, a. s. v letech 2006-2010. V praktické části práce je provedena analýza hospodaření společnosti a finanční analýza a porovnání výsledků klíčových ukazatelů s třemi konkurenčními společnostmi. Cílem práce je návrh a doporučení k udržení výkonnosti společnosti.
The Qualitative and Numerical Analysis of Nonlinear Delay Differential Equations
Dvořáková, Stanislava ; Baštinec, Jaromír (oponent) ; Šremr,, Jiří (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
This thesis formulates the asymptotic estimates of solutions of the so-called sublinear and superlinear differential equations with a delayed argument. These estimates are given in terms of auxiliary functional equations and inequalities. Further this thesis discusses the qualitative properties of some delay difference equations originating from discretizations of studied differential equations. We also deal with the resemblances between asymptotic behaviour of solutions of given equations in the continuous and discrete form, considering general as well as particular cases. We discuss stability properties of the $\theta$-method discretizations, too. Several examples illustrating the obtained results are included in the thesis.
Návrh audio výkonového zesilovače s Bluetooth konektivitou
Bartoň, Jan ; Šotner, Roman (oponent) ; Brančík, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice návrhu audio zesilovače pracujícího ve třídě D o jmenovitém výkonu 2 x 80 W s Bluetooth konektivitou, ekvalizérem a stavovým displejem. Dále se pak zabývá návrhem napájecího zdroje a uživatelského rozhraní. Nejprve je rozebrána teorie týkající se audio zesilovačů, následně je podrobněji popsán princip funkce zesilovačů pracujících ve třídě D. Dále je provedena syntéza zesilovače a napájecího zdroje o požadovaných vlastnostech a správnost návrhu je ověřena pomocí simulací v programu PSpice a LTSpice. Navržená zapojení jsou poté prakticky realizována a jejich parametry jsou ověřeny měřením.
Evoluční strategie v úloze predikce vlivu aminokyselinových mutací na stabilitu proteinu
Pavlík, David ; Martínek, Tomáš (oponent) ; Bendl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá otázkou predikce změn stability proteinů v důsledku aminokyselinových mutací. Cílem je vytvořit meta-klasifikátor, který bude využívat výsledky predikcí vybraných nástrojů, použít evoluční strategii pro přiřazení vah jednotlivým nástrojům a dosáhnout tak větší úspěšnosti predikce než při použití nástrojů samostatně. Bylo vybráno celkem pět dostupných nástrojů, jejichž výsledky predikcí byly váhovány. Jsou zde zkoumány a porovnávány dvě odlišné metody evoluční strategie. První je evoluční strategie s pravidlem 1/5 a druhou je evoluční strategie s autoevolucí řídících parametrů typu 2. Pro trénování a následné ověření úspěšnosti navrženého meta-klasifikátoru byly vytvořeny dvě nezávislé sady mutací. Z provedených experimentů a dosažených výsledků byl zjištěn možný přínos evoluční strategie, ovšem za podmínek pečlivého výběru sady nástrojů a datových sad pro trénování a testování.
VD Vlachovice – betonová tížní hráz
Juriga, Jan ; Šulc, Jan (oponent) ; Zachoval, Zbyněk (vedoucí práce)
V rámci této bakalářské práce byl zpracován alternativní návrh betonové tížní hráze VD Vlachovice, k již existujícímu návrhu zemní sypané hráze. Rovněž byl proveden návrh vypouštěcího, odběrného a bezpečnostního objektu. Úvod práce zahrnuje popis lokality a vyhodnocení místních podmínek. V další části je řešena stabilita hráze a únosnost podloží. Dále byl proveden návrh vypouštěcího, odběrného a bezpečnostního objektu. Část práce se také zabývá transformační schopností vodního díla. Na závěr byla vytvořena výkresová dokumentace a zjednodušený trojrozměrný model hráze. Podklady potřebné pro zpracování práce mi byly poskytnuty společností AQUATIS a.s. se svolením Povodí Moravy, s.p.
Stabilita huminových komplexů
Vlašicová, Silvie ; Smilek, Jiří (oponent) ; Klučáková, Martina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na huminové kyseliny, jako aktivní složku půdní organické hmoty, a jejich interakce s vybraným léčivem Ibuprofenem. Náplní práce byla nejprve optimalizace metod stanovení léčiva v roztocích obsahujících huminové kyseliny. Následně byly provedeny adsorpční experimenty, které poskytly informace o účinnosti adsorpce v závislosti na koncentraci Ibuprofenu. Desorpční experimenty pak byly využity ke stanovení stability komplexů huminových látek s Ibuprofenem, resp. podílu mobilní a vázané frakce Ibuprofenu v připravených komplexech.
Matematické modelování populačních problémů v biologii
Čampulová, Martina ; Opluštil, Zdeněk (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá modelováním populačních problémů v biologii. Jejím cílem je uvedení základních modelů popisujících dynamiku vývoje jedné nebo dvou populací. Modely, které jsou v této práci uvedené, jsou popsány obyčejnými diferenciálními rovnicemi prvního řádu. Při zkoumání vývoje populace v čase je hlavním problémem hledání singulárních bodů (a zkoumání jejich stability) diferenciálních rovnic, které vývoj dané populace popisují. Práce je proto věnována i těmto problémům.
Systémová analýza brzdění jízdních souprav užitkových vozidel
Haring, Andrej ; Kubjatko,, Tibor (oponent) ; Řehák,, Miloslav (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou brzdění jízdních souprav a to zejména jízdních souprav pozestávajících z tahače a návěsu. Tato konfigurace byla zvolena s ohledem na počet nehod a jejich následky a často také nevyhovujíví technický stav tahače a návěsu, což úzce souvisí právě s bezpečností provozu těchto jízdních souprav. V případě dopravních nehod jízdních souprav jsou často následky velice závažné, či už se jedná o újmy na zdraví nebo o materiální škody. Šetření těchto dopravních nehod je poměrně náročný proces, vyžaduje si vysoký stupeň odborných znalostí a také potřebné technické vybavení. V protikladu s těmito požadavky je relativně nízká dostupnost pramenů, ze kterých lze čerpat potřebné informace. Dostupné zdroje jsou většinou v cizím jazyce a zpravidla se jedná o řešení dílčích problémů, nikoliv o systémově ucelenou literaturu. Proto je, lze řici, „trvalá poptávka“, po dostupné odborné literatuře zabývající se problematikou související s řešením dopravích nehod nejenom jízdních souprav, ale užitkových vozidel jako celku. Z hlediska důležitosti neboli aktuálnosti potřeb vyplývajících ze znalecké praxe je disertační práce tematicky zaměřena na brzdění jízdních souprav. Zameření na jízdní soupravy má několik zásadních důvodů. V první řadě je to dáno specifickým charakterem samotné jízdní soupravy, která se skládá ze dvou komunikačně provázaných brzdových soustav. Jako další důvody jsou ty, že informace obsažené v disertační práci, ať se jedná o popisné informace, posouzení technického stavu soustav nebo samotné výsledky měření, lze částečně nebo i zcela využít pro samostatná tažná nebo přípojná vozidla. V rámci disertační práce ale nelze řešit všechny problémy související s touto problematikou. Proto jsou v disertační práci vybrány podstatné vlivy, jejichž řešení vzhledem k četnosti a závažnosti považuje autor za zásadní. Již z názvu disertační práce vyplývá, že se jedná o systémovou analýzu brzdění jízdních souprav. Systémové pojetí řešení problémové situace a vybraných problémů jsou zárukou toho, že v rámci obsahových možností a rozsahu disertační práce jsou vybrány skutečně podstatné parametry a systémový přístup pří jejich řešení umožňuje „obecnou“ aplikaci při řešení obdobných problémů. Cílem disertace je tedy systémová analýza vlivu vybraných parametrů na celkový brzdný účinek a stabilitu jízdních souprav užitkových vozidel, analýza vstupních parametrů na rozhodovací logiku elektronické řídící jednotky brzdových soustav, kdy postupy, ale také závěry lze aplikovat v obdobných případech s obdobnými vstupními parametry a rozhodovacími kriterii. Dalším dílčím cílem je vypracování rámcové metodiky postupu zjišťování technického stavu jednotlivých komponentů brzdových systémů užitkových vozidel, kterou bude možné aplikovat zejména u nákladních vozidel, kde jsou osazené elektronicky řízené systémy. Také zde je aplikováno systémové pojetí, které umožní širší využití této metodiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 546 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.