Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lokální princip sociálních podniků zblízka
Čechová, Jitka ; Hudcová, Eliška (vedoucí práce) ; Košák Felcmanová, Alena (oponent)
Cílem práce je nahlédnout kvalitativní metodou mnohonásobné případové studie na napl- ňování lokálního principu u vybraných sociálních podniků. Lokální princip a jeho naplňo- vání jsou vedle principů sociálního, ekonomického a environmentálního kritériem, kterým lze dle metodiky TESSEA rozpoznat, zda je zkoumaný subjekt sociálním podnikem. Lo- kální princip je charakterizován přednostním využíváním místních zdrojů, přednostním uspokojováním místních potřeb a spoluprací s místními aktéry. V práci popisuji konkrétní podoby naplňování lokálního principu u vybraných sociálních podniků v kontextu jejich lokality. Studiem dokumentů a zejména vedením polostrukturovaných rozhovorů se do- ptávám na lokální princip, jeho konkrétní podoby a případné bariéry, které brání v jeho naplňování. Klíčová slova Sociální podnik, principy sociálního podniku, lokální princip, indikátor
Zaměstnávání osob s mentálním postižením
Hošková, Jitka ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce na téma Zaměstnávání osob s mentálním postižením se zabývá porozuměním procesu přechodu osob s mentálním postižením na trh práce. Výzkum se zaměřuje na očekávání zaměstnanců s mentálním postižením od práce, na vztahy v pracovním kolektivu a na proces zaučování se zaměstnanců s mentálním postižením na pracovišti. Naším záměrem je učinit hluboký vhled do tohoto procesu, proto jsme zvolili pro náš výzkum kvalitativní výzkumný design. Získané výsledky vycházejí z analýz rozhovorů se čtyřmi zaměstnanci s mentálním postižením. Data zpracováváme metodou otevřeného a uzavřeného kódování.
Zhodnocení hospodaření vybrané organizace veřejného sektoru
Vargová, Iveta ; Rous, Pavel (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení hospodaření vybrané organizace se sociálním programem, G-centrum Mikulov, příspěvková organizace. První část práce se zabývá metodami zpracování a cíli práce. V dalších částech je zpracovaná základní teorie, analýza nákladů a výnosů a částečná modifikovaná finanční analýza. Závěrem bakalářské práce je zhodnocení hospodaření organizace a vlastní návrhy řešení.
Rozvoj a vzdělávání pracovníků sociálních podniků
Skálová, Veronika ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Bibliografický záznam Skálová, Veronika. Rozvoj a vzdělávání pracovníků sociálních podniků. Praha, 2018. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnosti. Vedoucí práce Ing. Kateřina Legnerová, M.Sc., MBA, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá tématem rozvoje a vzdělávání pracovníků českých sociálních podniků a zkoumá, jakým způsobem jsou zajišťovány. Výzkumný soubor tvořily podniky zapsané v Adresáři sociálního podnikání, které tím deklarují svoje sociální poslání. Formou dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jak probíhá vzdělávací proces vně podniku od fáze plánování, designu po realizaci a následnou evaluaci vzdělávacích aktivit. Z výsledků výzkumu vyplývá, že sociální podniky své pracovníky vzdělávají, ovšem ve většině podniků se jedná o proces poměrně nesystematický, s rezervami především po teoreticko-metodologické stránce, který brzdí především nedostatek finančních prostředků a nedostatek časového prostoru. V džungli sociálního podnikání ovšem existují světlé výjimky, které přes všechny překážky poskytují svému personálu kvalitní vzdělávací služby a dbají na jeho rozvoj. Klíčová slova sociální ekonomika, sociální podnik, sociální inovace, rozvoj, vzdělávání, celoživotní vzdělávání, rozvoj lidských zdrojů, cyklus vzdělávání
Corporate culture of social enterprises
Nguyen Chinh, Cong ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Sociální podniky představují entity kombinující filozofie, procesy a strategie neziskového a komerčního sektoru. Jejich cílem je mít společenský dopad a v ideálním případě aplikuje obchodní model, který zajišťuje finanční soběstačnost a možnost reinvestovat výnosy k udržení růstu organizace. Tyto cíle se mohou v budoucnu střetávat, kdy se organizace musí rozhodovat, zda upřednostňovat společenský dopad nebo finanční zisk. Tento organizační model by měl mít důsledky pro zaměstnance z hlediska řízení, vztahů v organizaci a organizační psychologie. Proto se tato práce zaměří na firemní kulturu dvou sociálních podniků a bude studovat jejich firemní prostředí a aktéry v něm. Hlavním účelem je prozkoumat toto téma a nalézt společné znaky, které vyvstanou z výzkumu. Teoretická část popisuje čtyři různé konceptuální přístupy k sociálním podnikům. Poté je představena teorie firemní kultury včetně teoretických modelů, které vykreslují prvky charakterizující různé typy firemních kultur. Proměnné, které činí firemní kulturu sociálních podniků unikátní, jsou taktéž zahrnuty. Empirická část zahrnuje šest polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se záměrem nalézt společné znaky firemních kultur. V případě jednoho sociálního podniku je zahrnuto i pozorování k zaručení vyšší validity dat. Dohromady vzniklo dvanáct...
Sociální podnikání a jeho rozvoj v Jihočeském kraji
VALÁŠKOVÁ, Linda
Tato bakalářská práce se zabývá sociálním podnikáním a klade si za cíl zmapovat stav existujících sociálních podniků v Jihočeském kraji a zjistit, zda splňují podmínky stanovené ve Věcném záměru zákona o sociálním podnikání. Dílčím cílem práce je otevřít dialog o legislativní úpravě sociálních podniků. Pro naplnění cílů byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru, který byl veden s jednotlivými vedoucími pracovníky zkoumaných sociálních podniků. Výzkumný vzorek byl stanoven účelovým vzorkováním a dále získáván technikou snowball, přičemž do výzkumu se zapojilo celkem sedm sociálních podniků působících v Jihočeském kraji. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část práce představuje sociální podnikání jako takové a pro správně pochopení ho začleňuje do kontextu sociální ekonomiky. V praktické části práce jsou představeny dotační projekty v Jihočeském kraji podpořené Evropským sociálním fondem z výzvy č. 129 "Podpora sociálního podnikání" a popsány jednotlivé sociální podniky zapojené do výzkumu. Dále jsou analyzovány a komparovány odpovědi informantů na jednotlivé otázky z rozhovorů. V poslední části je zhodnoceno naplnění cílů práce a jsou zodpovězeny výzkumné otázky týkající se naplňování podmínek a názoru vedoucích pracovníků sociálních podniků v Jihočeském kraji na Věcný záměr zákona o sociálním podnikání. Přínos práce je spatřován v nalezení odpovědi na potřebu legislativního ukotvení sociálního podnikání z pohledu vedoucích pracovníků sociálních podniků v Jihočeském kraji. Práce dále poskytuje zpětnou vazbu zkoumaným podnikům, zda naplňují podmínky Věcného záměru zákona o sociálním podnikání. Široké veřejnosti poté práce zprostředkuje ucelený přehled o sociálním podnikání a sociálních podnicích, ať už obecně či konkrétně v Jihočeském kraji.
Personální marketing v sociálních podnicích
Šašková, Martina ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá aplikací metod personálního marketingu v sociálních podnicích. Jejím cílem je zjistit, jak je realizován personální marketing v sociálních podnicích a jaké metody interního a externího personálního marketingu využívají zkoumané sociální podniky. Práce popisuje specifika sociálního podnikání a sociálních podniků, jednotlivé metody personálního marketingu, fáze personálního plánování a rozlišuje mezi pojmy personální marketing a employer branding. Empirická část využívá polostrukturovaný rozhovor a dotazníkové šetření pro výzkum a vychází ze zkušenosti personalistů v sociálních podnicích s aplikací personálního marketingu a z vnímání jeho aplikace zaměstnanci podniku. Popisuje slabé a silné stránky využívaných metod a rozdíly mezi zkoumanými podniky. Výstupem je doporučení pro personalisty v podnicích a porovnání nástrojů personálního marketingu využívaných ve zkoumaných podnicích s těmi popisovanými v odborných publikacích.
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením
Bubeník, Martin ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Štefko, Martin (oponent)
S ohledem na skutečnost, že počet osob se zdravotním postižením neustále narůstá, je třeba se zaměřit na vytvoření adekvátních podmínek, které těmto osobám umožní prožít co možná nejhodnotnější život. Zaměstnávání zdravotně postižených ztělesňuje jednu z těchto podmínek. Problematika zaměstnávání této skupiny osob se dostala do popředí zájmu v průběhu 20. století. Na mezinárodní úrovni bylo zaměstnávání zdravotně postižených upraveno po druhé světové válce. Snaha o legislativní ukotvení zaměstnávání této skupiny byla vedena potřebou upravit sociální práva, která byla do té doby opomíjena. Od té doby bylo mezinárodními organizacemi vydáno mnoho Úmluv, Deklarací či Doporučení., kdy byl stále častěji uplatňován princip začlenění zdravotně postižených do běžné zdravé populace. Mezinárodní úmluvy a evropské právo se staly základem pro vytváření vnitrostátního práva týkajícího se lidí s jakoukoli formou zdravotního postižení a jejich začleňování do společnosti skrze zaměstnávání. Opravdový rozmach ve vytváření ucelené politiky zajišťující prospěch skupiny zdravotně postižených nastal v 90. letech minulého století. Prospěch zdravotně postižených byl budován rovněž v otázce zákazu diskriminace, se kterou se bohužel i v dnešní době setkávají zdravotně postižení, a je významné si říci, že se tak odehrává i na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.