Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 182 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
SDL model pro Source Specific Multicast
Záň, Stanislav ; Skořepa, Michal (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou síťové komunikace s použitím metody Source Specific Multicast. Zaměřuje se na problematiku, přihlašování, odhlašování a administrace klientů v multicastové skupině a protokolu IGMP, který má toto na starost. Dále na problematiku signalizace mezi zdrojem dat a přihlášenými klienty, kteří data odebírají. V úvodu této práce je rozebrána problematika multicastové komunikace. Následuje kapitola se zaměřením na metodu Source–Specific Multicast (SSM). Další kapitola se zaměřuje na rozbor používaných protokolů potřebných k distribuci datového vysílání pomocí SSM ve směru od zdroje vysílání ke klientům a opačně. Následující kapitola se zabývá signalizací komunikace v SSM, zvláště se zaměřuje na použití metody přeposílání paketů a metody spojování paketů ve zdroji. Kapitola také uvádí základní matematické vztahy pro výpočet odesílání signalizace a navrhuje také možná řešení a postupy pro zjednodušení komunikace a zmenšení zpoždění, které je pro signalizaci důležitou vlastností. Následně už se práce zabývá rozdíly obou používaných metod signalizace. Na znalostech získaných teoretickými poznatky je v praktické části navržena aplikace simulující komunikaci klientů a zdroje v SSM multicastu. Daná problematika je vysvětlena v MSC diagramech. Aplikace také simuluje reálné chování komunikace za použití obou signalizačních metod v závislostech na počtu klientů a použité metodě signalizace. V poslední kapitole jsou výsledky simulace za použití obou signalizačních metod zhodnoceny.
Srovnání výkonu a vlastností objektově orientovaných databází
Kozák, Daniel ; Burget, Radek (oponent) ; Zelený, Jan (vedoucí práce)
V této práci čtenáře seznámím se základními modely, jenž se používají pro ukládání dat v databázových systémech. Dále čtenáři popíši způsoby ukládání objektů jazyka Java, kde mu nadále vysvětlím pojmy jako objektově relační mapování, reflexe a introspekce. Následně zde představím existující implementace, které se v jazyce Java používají pro ukládání ob- jektových dat. Poté popíši metodiku pro testování výkonu jednotlivých řešení. Podle této metodiky provedu testování a nakonec zhodnotím získané výsledky.
Ověření tepelně-izolační vlastnosti termoreflexních fóliových izolací
Šot, Petr ; TROJAN,, Karel (oponent) ; Šťastník, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ověřením tepelně-izolační vlastnosti termoreflexních foliových izolací. Teoretická část práce je věnována problémům energetické náročnosti budov, problematice šíření tepla materiálem, pojmy potřebnými pro studium termoreflexních teplených izolací a experimentálním metodám pro stanovení tepelně-izolačních vlastností izolantů. V další části je kapitola doplněna přehledem nejrozšířenějších izolačních materiálů používaných ve stavebnictví. Závěr kapitoly je věnován popisu termoreflexního souvrství a analýzou tepelného šíření izolačními vrstvami termoreflexní tepelné izolace. První kapitola praktické části práce je věnována použití termoreflexní tepelné izolace ve stavbách. Druhá kapitola je věnována návrhu, sestavení a cejchování měřicího zařízení, které využívá metody chráněné teplé komory. Ta je deklarována jako závazný způsob zjištění tepelně-izolační schopnosti termoreflexních tepelných izolací. Vyvinuté měřicí zařízení umožňuje zjištění sledované vlastnosti v libovolném směru šíření tepla. Měření součinitele prostupu tepla se věnuje třetí kapitola praktické části. Tato kapitola obsahuje i popis použitých vzorků pro měření součinitele prostupu tepla. Ve čtvrté kapitole praktické části jsou uváděny výsledky měření součinitele prostupu tepla na vybraných vzorcích termoreflexních foliových izolací. Uvádí se charakteristika součinitele prostupu tepla jednotlivých vzorků, závislost součinitele prostupu tepla na poloze vzorku v měřícím zařízení a doporučení vhodného použití vzorku ve stavbě pro klimatické podmínky České republiky. Práci uzavírá kapitola porovnání a vyhodnocení všech vzorků s praktickými doporučeními.
Grafická aplikace v Pythonu s použitím OpenGL
Szentandrási, István ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo prozkoumání možností použití programovacího jazyka Python v počítačové grafice a porovnat výhody a nevýhody interpretovaného přístupu oproti klasickému programování. Byla vytvořená demonstrační aplikace použitím nadstavby jazyka Python, PyOpenGL. Tato aplikace byla testována spolu s implementací stejné aplikace pomocí OpenGL C API. Výsledky testování ukazují, že Python byl průměrně dvakrát pomalejší a využíval mnohem víc systémových zdrojů. Kvůli těmto skutečnostem Python není vhodný na použití v profesionálních aplikacích. Na druhé straně však má rozšířenou standardní knihovnu, užitečné specializované knihovny, jednodušší syntax. Python v kombinaci s PyOpenGL je proto ideální pro vzdělávací účely.
Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR
Bucharová, Tereza ; Chrástková, Martina (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Název Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR Cíl práce Realizovat výlet s prvky norského friluftslivu a následně zhodnotit chování, reakci a reflexi žáků a učitele. Na základě reflexe navrhnout implementaci norského friluftslivu do českého vzdělávání. Metodika práce Práce je inspirována studijním pobytem v Norsku, kde byly součástí výuky zkušenostní friluftsliv výlety. Teoretická východiska jsou zaměřena na pobyt v přírodě a plánování friluftsliv aktivit, podle kterých byl navržen školní výlet pro žáky třídy 6. A a jejich třídní učitelku ze ZŠ Vrchlického v Liberci. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou, kde data byla získána pozorováním, rozhovory, vyhodnocením tabulek pro plánování a otázek pro jednotlivce i skupinu po absolvování školního výletu s prvky norského friluftslivu. Výsledky Pro plánování výletu je důležité rovnoměrné rozdělení žáků do skupin dle mnoha aspektů a je nutné mít adekvátní časovou dotaci pro přípravnou fázi výletu. Dále se ukázalo, že výlet mohl být více propojen se znalostmi finanční gramotnosti a s podporou hlubší skupinové zodpovědnosti, a to například prostřednictvím společného nákupu potravin. Během realizace výletu se žáci neprojevovali žádným způsobem tak, že by pro ně byl problém se pohybovat mezi překážkami v...
Design and implementation of automatic user interface generation for desktop and mobile applications using .NET MAUI
Kopecký, Robin
Práce je zaměřena na oblast automaticky generovaného UI, což spadá do oboru generického programování. Aplikace využívá zobrazovací technologii .NET MAUI, která je schopna běžet na Androidu, iOS, macOS a Windows. Automaticky generované UI znamená, že je aplikace schopna na základě vstupního objektu automaticky vygenerovat příslušné okno. Jedná se o generování dvou typů oken, seznam objektů a detail vybraného objektu. V práci jsou řešeny problémy jako ukládání dat multiplatformní aplikace do databáze, nastavování validačních pravidel a metadat pro objekt, princip vytváření okna a navigování mezi okny. Práce využívá moderní vývojové přístupy zahrnující MVVM pattern, dependency injection, FluentAPI a servisy.
Rozvoj profesního vidění budoucích učitelů chemie
Honskusová, Linda ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Schopnost učitelů reflektovat výuku je jeden ze základních atributů, které zvyšují její kvalitu. Proto je nutné se dlouhodobě věnovat jejich profesnímu rozvoji učitelů a kultivovat jejich profesní vidění (PV). PV je důležitý soubor diskurzivních praktik umožňujících vidět smysluplnou událost, a je spjaté s výběrovým zaměřením pozornosti a s uvažováním založeném na znalostech. Tato disertační práce se zaměřuje na tři hlavní cíle: (1) popis aktuálních zjištění o rozvoji PV učitelů a vybrat prostředky, jejichž prostřednictvím bude PV rozvíjeno u budoucích učitelů chemie, (2) zjistit, jaké jsou dovednosti studentů učitelství chemie v oblasti profesního vidění, a které faktory jeho rozvoj ovlivňují, (3) navrhnout vhodné inovace výuky. Pro zjištění míry rozvinutosti PV budoucích učitelů chemie a možnosti jeho rozvíjení prostřednictvím systematicky vedených reflexí byly analyzovány vstupní a výstupní psané reflexe studentů s využitím metodologie vycházející ze systému Sherinové a van Es (2009) a doplněny o informace z dotazníku osobně vnímané zdatnosti učitele. Ovlivňující faktory byl zjišťovány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum byl proveden na třech skupinách studentů učitelství chemie UK PedF v akademických letech 2018/2019-2020/2021. Byl zjištěn pozitivní efekt systematického...
Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum
Koubek, Vít ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum Cíle: Naším cílem práce je připravit program adaptačního kurzu na základě rešerše literatury teoretické části a praktických zkušeností instruktorů dle specifik třídy. Na tento program získat zpětnou vazbu studentů a vyhodnotit jeho úspěšnost. Metody: Na základě teoretických poznatků z rešeršní práce jsme vytvořili program adaptačního kurzu. Výsledky práce kurzu a jsme vyhodnotili pomocí ankety, kterou vyplnili žáci zdravotního lycea (účastníci kurzu) Výsledky: Výsledkem je program adaptačního kurzu, který využívá získaných poznatků a programů z praxe instruktorů. Práci lze využít jako příručku, jak vytvořit adaptační kurz pro adolescentní věkovou kategorii. Z hodnocení studentů jsme na program získali převážně pozitivní zpětnou vazbu. Závěry: Náš hlavní cíl bakalářské práce pro zdravotnické lyceum Trutnov jsme naplnili. Adaptační kurz jsme dle teoretické části připravili a následně realizovali. Na základě vyhodnocení dílčích cílů ohledně ZV žáků na programy jsme splnili a dospěli k závěru, že bychom dva programy realizovaného kurzu modifikovali či změnili úplně. Klíčová slova: Dramaturgie, reflexe, cíle, adolescence, adaptace, třídní kolektiv
Didaktické uplatnění konceptu STEM ve výuce na 2. stupni ZŠ na příkladu praktické výuky
KIŠ, Dominik
Moderní doba se vyznačuje stále se měnícími podmínkami a je potřeba, aby na tyto změny reagovalo také vzdělávání formou nových vzdělávacích metod a konceptů. Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním s využitím konceptu STEM v praktické výuce na základních školách. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na koncept STEM ve vzdělávání, jeho metodám, principům a dále je zde věnována pozornost reflexím a sebereflexi výuky z pohledu učitele i žáků. Praktická část obsahuje vytvořené výukové aktivity, ve kterých je realizován koncept STEM v rámci praktické výuky pro 2. stupeň základních škol. Hodnocení aktivit je provedeno reflexí od přihlížejících učitelů z praxe, žáků i od autora samotného. Součástí praktické části je podrobný pohled na učitelské schopnosti autora a jeho připravenost na budoucí roli v podobě učitele zeměpisu.
Reflexe hodnot sociálních pracovníků/ic a romských klientů/ek ve vybraném NZDM s ohledem na jejich možný hodnotový střet
GROMBÍŘOVÁ, Klára
Diplomová práce na téma Reflexe hodnot sociálních pracovníků/ic a romských klientů/ek ve vybraném nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež s ohledem na jejich možný hodnotový střet se zabývá rozličným chápáním hodnot. Tvoří ucelenou reflexi jednotlivých hodnot v intervencích s romskou rizikovou mládeží. Vysvětluje obecné pojmy, vztahující se k dané problematice, uvádí specifika romského etnika a mládeže, která navštěvuje toto zařízení. Představuje hodnoty organizace, klientely a samotných pracovníků/ic, včetně náhledu na osobnost sociálního pracovníka/ce. Závěrečná část je věnována střetům hodnot, ke kterým dochází ve vztahu organizace, sociálních pracovníků/cí a klientely. Zabývá se citlivým vnímáním profesních a osobních hodnot pracovníků/ic vybraného NZDM a interpretuje výsledky ze sondy provedené mezi pracovníky/cemi a klientelou. Situace jsou vykresleny v rámci konkrétních oblastí. Poznatky z odborné literatury jsou doplněny o příklady z praxe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 182 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.