Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Nákupné maniačky - fashion show or reality show?
Záhoráková, Barbora ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práca sa sústredí na slovenskú televíznu show Nákupné maniačky a jej publikum. Cieľom práce je odhaliť motivácie vedúce k sledovaniu tejto show a zistiť, či ju diváčky vnímajú buď ako módnu show z ktorej môžu čerpať inšpiráciu, alebo skôr ako reality show, ktorá ich má zabaviť. V teoretickej časti sú predstavené koncepty ako publikum, teória užitia a uspokojenia a žáner reality show. Výsledná analýza získaných dát vychádza z uvedených konceptov, avšak zámerom je vytvorenie novej teórie či hypotézy. Výskum je založený na kvalitatívnej metóde a postupe zakotvenej teórie, ktorému sa venuje druhá časť práce. Pre zber dát slúžila metóda pološtruktúrovaných rozhovorov s diváčkami rozdelenými do dvoch vekových kategórií. Výsledok kategorizácie dát naznačuje, že hlavnou motiváciou všetkých diváčok pre sledovanie show je zábava. Účastníčky výskumu si užívajú sledovanie relácie kvôli jej humornosti, pričom móda hrá nepodstatnú úlohu. Záver tiež ukázal, že narátorky sú si vedomé zásahov produkcie, ktorá vyberá súťažiace a manipuluje nimi s cieľom splniť účel, a teda zabaviť publikum a zvýšiť sledovanosť. Tento predpoklad potvrdil jeden z tvorcov Nákupných maniačok, s ktorým bol v rámci výskumu vedený informátorský rozhovor.
Počátky a rozmach české docusoap
Košťálová, Soňa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Hroncová, Alexandra (oponent)
Bakalářská práce "Počátky a rozmach české docusoap" se zaměřuje na velmi mladý televizní žánr "docusoap". Po první úvodní kapitole představím v druhé kapitole stručný historický vývoj televize jako dynamického média. Třetí kapitola je zaměřena na charakteristiku pojmu docusoap a jeho vymezení v kontextu s ostatními žánry. Ve čtvrté kapitole, v praktické části bakalářské práce, nastíním tento žánr na komerčních televizních stanicích v USA, kde má dlouhou tradici. Pokusím se analyzovat vybrané realizované projekty televizního žánru docusoap v USA. Ostatní kapitoly se věnují představení žánru docusoap v českých podmínkách a to jak v televizi veřejnoprávní, tak v komerčních televizích. Vybrané tituly se liší svými tématy a pokusím se o rozbor vybraných formátů. V závěru provedu porovnání vybraných tuzemských docusoap s obdobnými pořady v USA, kde má tento žánr své pevné místo v rámci reality TV.
Outwit, Outplay, Outlast Kulturální studie fenoménu televizní série Survivor
Součková, Štěpánka ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem reality show Survivor (CBS, 2000). Kulturální studie obsahuje historický vhled do vývoje žánru reality show. Dále pojmenovává kulturně významové prvky reality show Survivor, jakými jsou sociální darwinismus, rituál, život v komunitě nebo volební drama. Stěžejní část práce se zabývá způsoby reprezentace maskulinit v televizním médiu. Mnohost maskulinit je zkoumána pomocí metodologie men's studies, zejména skrze koncept hierarchie maskulinit a hegemonní maskulinity Raewyn Connellové, dále skrze koncept zmrzačeného muže Elisabeth Badinterové. Závěrečná případová studie se soustředí na reprezentaci nehegemonních maskulinit v reality show Survivor.
Fenomén seznamovacích reality show: hledání lásky či zábavy?
Vodrážka, Prokop ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Bakalářská práce popisuje fenomén seznamovacích reality show. Práce se soustředí na několik rovin, které v sobě TV Dating Shows obsahují. Za prvé se zaměřuje na pojem reality TV, tedy na obraz skutečné televize, která ukazuje skutečné lidi a jejich skutečné příběhy. Za druhé se snaží prozkoumat motivaci účastníků, která je vede k účasti v těchto pořadech a jejich následnému chování během natáčení. Za třetí se práce zabývá vnímáním lásky z pohledu účastníků a hledá souvislosti mezi motivy a chováním účastníků s jejich pohledem na seznamování a rodinu. Čtvrtým zkoumaným aspektem je dopad těchto pořadů na společnost a účastníky. Práce potvrdila, že seznamovací reality show skutečně mohou fungovat jako možnost nalezení partnera, ale musí zde být motivace všech zúčastněných subjektů. Během šetření se také potvrdilo, že samotné zpracování reality show je přizpůsobeno reakcím diváků a jejich požadavkům, které vychází ze sledovanosti pořadů
Televizní zábava v roce 2013
Jadrný, Petr ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Televizní zábava v roce 2013" se zabývá trendy, základními znaky a druhy pořadů patřících do žánru televizní zábavy vysílaných v roce 2013 v českých televizích. V první teoretické kapitole se snaží nastínit některé základní pojmy spjaté s tímto žánrem a televizní zábavou. Zbytek práce je již věnován samotné analýze jednotlivých pořadů. Práce je členěna na české a zahraniční seriály, české a zahraniční soutěžní pořady, reality show a české a zahraniční zábavné pořady.
Profil publika pořadů typu reality show vysílaných v českých televizích s důrazem na motivy sledování pořadu Hotel Paradise u vysokoškoláků
Zvěřinová, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Práce si klade za cíl prozkoumat diváckou obec reality shows vysílaných na českém trhu. Na základě vybraných parametrů budou pomocí kvantitativní analýzy podrobeny rozboru jednotlivé typy pořadů reality show a nalezeny jednotící a naopak rozlišné charakteristiky publika. Na základě výsledků této kvantitativní analýzy bude následně vybrána zajímavá statisticky výrazná souvislost (vztah mezi sledováním reality show a vzděláním), která bude poté detailně prozkoumána kvalitativní analýzou na pořadu Hotel Paradise, aby objasnila důvody tohoto jevu.
Elektronický dohled v oblasti spotřeby a médií
Špačková, Andrea ; Slavíček, Daniel (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce se věnuje tématu elektronického dohledu v oblasti konzumu, marketingu a médií. Elektronický dohled je forma sběru a vyhodnocování dat tvořených činností elektronických přístrojů v současnosti tolik používaných pro práci i zábavu. Užitím moderní techniky a internetu dochází ke sledování jednotlivců a ukládání informací o jejich činnostech do státních a komerčních databází. Následné využití dat slouží např. ve sféře obchodu nebo v prevenci kriminality. Tyto praktiky přinášejí riziko spojené s narušením soukromí, ovlivňováním a směrováním osob. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních kapitol. První kapitola obsahuje historii dohledu a jeho vývoj. Druhá kapitola je zaměřena na vznik elektronického dohledu a popisuje různé oblasti působení dohledových praktik. Ve třetí kapitole je představena konkrétní oblast dohledu - spotřeba a marketing. Kapitola obsahuje i praktické ukázky. Klíčová slova Dohled, interaktivita, customizace, reality show, Panoptikon, média
Televizní pěvecké soutěže jako současný fenomén
Růžičková, Lucie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Televizní pěvecké soutěže jsou fenoménem posledního desetiletí v nové podobě, která je velmi odlišná od pěveckých soutěží z druhé poloviny minulého století. Jedná se o nový způsob pojetí, který zapojuje do soutěže diváka, který se bezprostředně podílí na rozhodování o postupujících a vítězích soutěže. Cílem práce je prokázat, nebo vyvrátit můj předpoklad, že pěvecké televizní soutěže jsou fenoménem současné doby. Pokusím se charakterizovat nejznámější pěvecké soutěže popsat systém jejich fungování, hledat společné znaky, porovnat schémata soutěží. Ověřit využití televize jako interaktivního media společně s možností hlasování s využitím mobilních telefonů pro podporu sledovanosti pořadu. Porovnat tyto soutěže se soutěžemi z druhé poloviny minulého století. Proč lidé rádi sledují televizní pěvecké soutěže a pro kterou cílovou skupinu televizních diváků jsou pěvecké soutěže zajímavé.
Faktory úspěchu TV kuchařů aneb TV chefs' values
Burianová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
V akademickém světě je pořadům o vaření věnována jen malá pozornost. Spíše se k tomuto tématu vyjadřují média a široká veřejnost. Jelikož jsou ovšem pořady o vaření velmi rozšířeny, je vhodné se na ně zaměřit i v odborných pracích. Tato diplomová práce se snaží o teoretické zakotvení pořadů o vaření jakožto specifického žánru. V analytické části poté zkoumá jeden z významných aspektů pořadů o vaření - osobnosti kuchařů v nich účinkujících. Nejprve je v práci provedeno teoretické zarámování pořadů o vaření. Práce se věnuje popisu teoretických oborů zabývajících se jídlem a také nastiňuje teorie, které popisují procesy probíhající v současném kulturním diskurzu. Následuje popis reality TV a reality shows. Historie pořadů o vaření sahá k počátkům pravidelného televizního vysílání. Nejvýznamněji v této oblasti zapůsobila až televizní stanice Food Network na konci dvacátého století. Konkrétní významné pořady o vaření ze světové i české produkce jsou přiblíženy v práci také. V práci byl vytvořen nový, unikátní termín - TV chefs' values. Vyjadřuje faktory vlastní televizním kuchařům, které jsou potřebné pro jejich úspěch v televizním prostředí. Tyto faktory vzešly z výzkumu popsaného v analytické části práce a jsou jimi přirozenost kuchařů při účinkování v pořadu, smysl pro humor, láska k jídlu a vzdělání...
Foucaultovo Dohlížet a trestat ve vybraných aspektech genderové reality show Výměna manželek
Vosobová, Michaela ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce má za cíl pokusit se ozřejmit, zda princip reality show obecně i konkrétní genderové reality show Výměna manželek by mohl být variací nové, moderní technologie disciplinace, případně speciálním mediálním případem instituce zpovědi, které mocensky působí na publikum skrze pozitivní normy. Dále na základě diskurzivní analýzy rozhovorů s jednotlivými aktérkami a aktéry vybraného televizního dílu Výměny manželek si bere za cíl pochopit a rozkrýt jejich motivace k účasti v této genderové reality show, stejně jako analyzovat příčiny výrazné odezvy publika na kontroverzní název pořadu. Teoretická východiska práce jsou postaveny na Foucaultově myšlence nových technologií disciplinace (princip panoptikonu), internalizace norem a konceptu pastýřské moci, a dále na pojetí repetitivního konstituování subjektu podle Judith Butler. V závěru se práce zamýšlí nejen nad identifikovanými diskurzy, které konstituují motivace účastníků genderového televizního pořadu, ale diskutuje i možnosti a limity výzkumného přístupu v prostředí dominantních diskursivních dichotomií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.