Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fotografie protestu v kontextu českého prostředí po roce 1989
Mňuková, Dominika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Tato práce zkoumá různé aspekty fotografie protestu v kontextu českého prostředí po roce 1989 se zaměřením na extrémní levici. Nejdříve objasňuje problematiku protestu, nového radikálního aktivismu a popisuje roli fotografie. Věnuje se rovněž roli médií a ve spojení s nimi se věnuje informování o protestech, konceptu morální paniky a významotvorné roli médií. Dále se zabývá ikonickými fotografiemi, problémem objektivity, emoční stránkou fotografie protestu a etikou fotožurnalismu. V další části objasňuje problematiku extremismu, vymezuje extrémní levici a z historického hlediska ji stručně mapuje na vybraných skupinách, mezi které patří zejména anarchisté. V kontextu extrémní levice práce dále popisuje největší protesty v České republice, které se udály za její účasti. Následují medailonky čtyř vybraných českých fotografů protestu Jaroslava Kučery, Karla Tůmy, Karla Cudlína a Petra Vrabce. V závěrečné fázi prostřednictvím rozhovorů práce zkoumá aspekty fotografie protestu a pomocí analýzy fotografií zmíněných fotografů analyzuje styl fotografování protestů a odhaluje případné zobrazovací stereotypy.
Registrace fotografií do 3D modelu terénu
Deák, Jaromír ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá existujícími řešeními a možnostmi registrace fotografie do 3D modelu terénu na základě znalosti geografické polohy pořízení fotografie. Přínosem této práce je otevření nových možností řešení této úlohy za použití grafových algoritmů. V této oblasti se práce zabývá problematikou detekcí vhodných význačných bodů ve vstupních datech, vystavění grafů a možnostmi vyhledání jejich korespondence.
Otázka autorství online fotografie
Tomášková, Lucie ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou autorství online fotografie. Za účelem řešení této otázky práce vymezuje pojem fotografie z mediálního a právního hlediska a zabývá se etickým a právním aspektem užívání fotografie. Práce se věnuje podstatě autorství a stanovuje veškeré podmínky, jež musí být splněny, aby bylo možné určit vznik autorství. Další část práce je zaměřena na možné způsoby užití online fotografie se souhlasem i bez souhlasu jejího autora, a to v souladu s platnými právními předpisy České republiky. V této části jsou popsány aplikovatelné způsoby užití fotografie - užití pro osobní potřebu, volné užití a zpravodajská licence. Z oblasti užití online fotografie se souhlasem autora je rozebrána smlouva o licenci a s ní související problematika online fotografie poskytnuté fotobankou. Závěrem praktické části se práce v souvislosti s užitím online fotografie stručně věnuje i dosud dostupným rozhodnutím soudů. Závěrečná část práce řeší otázku užívání online fotografie v praxi. Pro tyto účely byla provedena obsahová analýza uvádění autorství fotografií užitých online internetovými stránkami Ihned.cz a Moda.cz, jež byla doplněna vyjádřeními zástupců těchto internetových stránek. Pro uzavření tématu této práce byl dále zkoumán přístup sociálních sítí Facebook a Instagram k online fotografii a jejímu...
Problém autenticity fotografie: svědectví a dějinné vědomí
Černý, Vladimír ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
Diplomová práce poukazuje na negativní jev popírání holocaustu, objektivní hlediska svědectví, autenticitu fotografie a východiska dějinného vědomí v kontextu postmoderní situace. I přes potřebu objektivního svědectví fotografie, jako pádného argumentu proti popírání holocaustu, je zpochybněna autenticita fotografie. Možnosti manipulace fotografie, jak obsahové, tak významové, jsou zkoumány prostřednictvím Peircovy sémiotiky, především skrze trichotomii ikón, index a symbol. Jako možné východisko zkoumání historických pramenů, včetně fotografie, v dnešní pluralitní době je navrhováno dějinné vědomí. Klíčová slova fotografie, autenticita, manipulace, Peirce, dějinné vědomí, holocaust
Etika, pravdivost a objektivita v historii fotografie, zejména žurnalistické
Folprecht, Vladimír ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Lorman, Jaroslav (oponent)
Etika, pravdivost a objektivita v historii fotografie, zejména žurnalistické Tato práce se zabývá fotografií jako sociálně etickým obrazovým médiem od doby jejího vynálezu do poloviny padesátých let 20. století. Popisuji v ní historii a vývoj etických aspektů fotografie ve vzájemných souvislostech od pořízeného snímku až po jeho zveřejnění v tisku a jeho význam v kontextu doby. Snímky, které jsou v práci prezentovány, jsou vybrány z těch, které měly pro svůj účinek v době svého pořízení zvláštní význam a které mají pro etickou problematiku v průběhu historického vývoje fotografie mimořádnou vypovídací hodnotu. Uvádím fotografy a fotografie, upozorňující na nově vzniklé etické problémy a umožňující bolesti, zlořády a nespravedlnosti ve společnosti vidět ostatním, burcovat svědomí společnosti a dávat impulsy k jejich nápravě. Tady sehrála fotografie významnou a nezastupitelnou roli. Uvedeny jsou také fotografie, které dokumentují etická selhání celých národů pod vlivem zrůdných ideologií charizmatických vůdců a jsou mementem pro další generace, aby se podobné věci již nikdy neopakovaly Klíčová slova Fotografie, žurnalistika, sociální etika, dětská práce, propaganda, manipulace.
Lidské ne/výtvarné zásahy do krajiny
Černá, Tereza ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Bakalářská práce má charakter teoretické studie, se zaměřením na výtvarné aspekty tématu a jeho aplikaci v didaktické oblasti. Cílem práce bylo zaměřit se na lidské zásahy v krajině a přiblížit se pojmu "ne/výtvarnosti". Teoretické a výtvarné poznatky jsou aplikovány v návrzích jednotlivých didaktických řad, jež se zabývají především vztahem dětí ke svému prostředí. Mají podnítit vzbuzení zájmu o své okolí, všímání si detailů a změn se schopností reflexe a přiblížení svého okolí žákům způsobem, který ovlivní jejich budoucí chování nejen k němu, ale k přírodě vůbec. KLÍČOVÁ SLOVA umění, výtvarná výchova, krajina, člověk, zásah, město, příroda, fotografie
Vizuální reprezentace Afriky v časopise Týden a Reflex
Krystýnová, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce "Vizuální reprezentace Afriky v časopise Týden a Reflex" se zabývá vizuální reprezentací reality rozvojových zemí, konkrétně afrického kontinentu. Afrika se na stránkách českého tisku neobjevuje příliš často, přestože čtenáři o informace z dění na tomto kontinentě projevují zájem. Protože žijeme v době intenzivního působení vizuálních vjemů na člověka a právě fotografie je médium schopné emotivně přibližovat každodennost afrického kontinentu, analyzuje předkládaná bakalářská práce obrazové materiály (fotografie) s africkou tematikou, které se objevily v časopise Týden a Reflex v roce 2005 a v roce 2009. Stěžejní částí práce je analýza fotografií, která mapuje, jakým způsobem tato periodika ve sledovaném období prezentují dění v Africe. Jako metodu práce jsem zvolila kvantitativní obsahovou analýzu fotografií otištěných v časopisu Týden a Reflex na základě analýzy ročníku 2005 a 2009 obou periodik. Teoretický rámec práce je shrnut v prvních třech kapitolách. První kapitola pojednává o členění Afriky. Druhá kapitola práce je věnována fotografickému obrazu v dnešním světě a historii zobrazování Afriky českými fotografy. Kapitola třetí se zabývá reprezentací rozvojových zemí v médiích a problematikou stereotypizace. Vizuální analýza se bude snažit ukázat, zda existují ustálené způsoby...
Převod barevných obrázků na černobílé
Pospíšil, Petr ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Černobílé obrázky nebyly nikdy nahrazeny těmi barevnými, a pravděpodobně také nikdy nebudou, protože jsou v mnohých oblastech nepostradatelné. V této práci byly zvoleny tři metody pro převod barevných obrázků na černobílé. Tyto metody byly následně implementovány. V rámci práce vznikla také testovací sada 24 HDR obrázků, která byla spolu s existující sadou 24 LDR obrázků použita pro otestování a posouzení vlastností implementovaných metod. Tyto metody byly také srovnány z hlediska přesnosti a preferencí pomocí dotazníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.