Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modely spínaných zdrojů s transformátorem
Michalík, Martin ; Knobloch, Jan (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce bolo naštudovanie štandardných DC/DC meničov s transformátorom, ich následná realizácia v programovom prostredí Matlab/Simulink s využitím knižnice Simscape a spracovanie výsledkov simulácii. Nemalá časť práce je venovaná teórii a návrhu modelu transformátoru, ktorý je podstatnou časťou každého modelu DC/DC meniča s transformátorom. Model transformátoru vychádza z teoretických podkladov a jeho funkčnosť je overená na základe referenčného modelu. Hlavná časť práce ja zameraná na objasnenie princípu činnosti rôznych DC/DC meničov s transformátorom ich následné modelovanie v programe Matlab/Simulink, simuláciu a spracovanie výsledkov simulácií.
Aplikace modelů v oblasti životního prostředí
CENIA, česká informační agentura životního prostředí
Publikace seznamuje s komplexním modelem GAINS (the Greenhouse Gas and Air Pollution Interactions and Synergies), který byl vyvinut Mezinárodním institutem pro aplikovanou systémovou analýzu (IIASA). Model GAINS představuje v oblasti ochrany ovzduší jeden z nejpokročilejších komplexních modelových nástrojů, schopných modelovat celý cyklus DPSIR (hnací síla – tlak – stav – dopady – reakce). Navíc zohledňuje aktuální trend integrovaného přístupu k ochraně ovzduší a zmírňování dopadů změny klimatu. Publikace na praktických ukázkách demonstruje možnosti systematického využití tohoto modelu v ČR, např. i v rámci procesu návrhu národních emisních stropů. Publikace byla zpracována autorským kolektivem CENIA v rámci projektu VaV (výzkum a vývoj): SP/4h1/147/08.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Aplikace modelu GAINS v České republice
CENIA, česká informační agentura životního prostředí
Publikace informuje o současném stavu modelování v hlavních složkách životního prostředí a zároveň se zaměřuje na problematiku modelování obecně. Je představen i návrh „dobré modelovací praxe“, tj. zásad, jejichž uplatnění se předpokládá při užívání matematických modelů. Účelem publikace je vyloučit přijímání nesprávných rozhodnutí na základě užití chybných (neadekvátních) modelů, resp. špatných dat,či chybné interpretace výsledků modelování. V rámci každé kapitoly týkající se sledované oblasti životního prostředí se autoři zaměřují na klasifikaci a metodické zázemí modelů či modelovacích technik, včetně přehledu jejich praktického využití v zahraničí a zejména v ČR. Jsou uvedeny modely nejen převzaté ze zahraničí, ale i vytvořené v ČR. Publikace vznikla v rámci projektu VaV (výzkum a vývoj): SP/4h1/147/08.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Mnohostěny a jejich sítě
Martínková, Jana ; Šarounová, Alena (vedoucí práce) ; Bečvář, Jindřich (oponent)
Text této bakalářské práce je určen především jako vzdělávací materiál a didaktická pomůcka pro učitele matematiky na základních a středních školách. Práci můžeme rozdělit na čtyři části. V první části jsou shrnuty základní a zajímavé mnohostěny a jejich vlastnosti. Je zde řeč o hranolech, jehlanech, pravidelných, polopravidelných a Kepler-Poinsotových mnohostěnech. Následují ukázky pracovních listů určené především pro žáky středních škol na zopakování některých partií základoškolské látky ze stereometrie a prostorové představivosti. Ve třetí části jsou uvedeny ukázky řešení těchto pracovních listů žáky základních a středních škol. V závěru práce najdeme několik modelů, kterými lze zpestřit výuku. Zároveň jsou zde uvedeny možnosti jejich využití.
Zlomky - některé obtíže žáků a didaktické přístupy učitelů
Vejmelková, Eliška ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
(česky) Zlomky představují jedno z kritických míst matematiky základní školy. Cílem této diplomové práce je a) popsat didaktické praktiky používané při výuce zlomků (zaměřené zejména na aditivní operace se zlomky), b) zjistit, jaké strategie používají žáci u vybraných úloh zaměřených na zlomky, jaké obtíže jsou překážkou v jejich úspěšném řešení a jakou mají žáci o zlomcích představu. Teoretická část obsahuje úvahy o vyučování a učení se matematice, průřez historického vývoje pojmu zlomek a početních operací se zlomky a také vybrané výzkumy týkající se zlomků. Praktická část začíná analýzou učebnic, kde jsou identifikovány sémantické a strukturální modely používané u zlomků a způsoby vyučování operací se zlomky. Vlastní výzkum sestává z polostrukturovaných rozhovorů na téma výuka zlomků a obtíže žáků se zlomky s pěti zkušenými učiteli (z nichž jeden není aprobovaný) a z klinických rozhovorů se třemi žáky z různých základních škol. Rozhovory se žáky byly zaměřeny na řešení diagnostických úloh z oblasti zlomků. Přepisy obou typů rozhovorů byly analyzovány technikami založenými na zakotvené teorii. Bylo zjištěno, že učitelé využívají nejen běžných praktik, které navrhují učebnice, ale že si vytvářejí také vlastní metodické pomůcky a postupy. Tyto praktiky a postupy jsou jedním z výsledků práce. Dále...
Vytváření představ zlomku na 1. stupni ZŠ
Siblíková, Marta ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Diplomová práce Vytváření představ zlomku na 1. stupni základní školy je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část diplomové práce vymezuje učivo o zlomcích v kurikulárních dokumentech, zabývá se pojmem matematická gramotnost, seznamuje se základními pojmy, které se týkají učiva o zlomcích a propedeutikou zlomku na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozdělena do dvou částí, předvýzkum a následný výzkum. Cílem předvýzkumu je zmapování znalostí žáků o zlomcích na 1. stupni základní školy v porovnání s odbornými znalostmi uvedenými v teoretické části. Výzkumná část je zaměřena na ověření závěrů vyplývajících z předvýzkumu a to upřednostňování modelu kruh před ostatními modely. Dále zjišťuje to, zda jsou žáci průběžně seznamováni i s jinými modely (úsečka, obdélník, soubor předmětů). Klíčová slova Zlomek, propedeutika, modely, reprezentace, primární vzdělávání, kurikulární dokumenty.
Demonstrace jako prostředek názornosti v chemickém vzdělávání
Hájková, Zdeňka ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Nižňanský, Daniel (oponent)
Demonstrace jsou významným názorným prostředkem použitelným ve výuce chemie. Vedle demonstrací chemických experimentů a multimediálních demonstrací lze předvádět také demonstrace "neexperimentální", tj. např. materiální modely a demonstrace založené na makroskopické analogii, které lze obvykle realizovat pouze s předměty denní potřeby. Tato disertační práce se zabývá zejména vyhledáváním, koncepcí, vývojem a možnostmi využití "neexperimentálních" demonstrací. Zvláštní pozornost při tom byla zaměřena na mezipředmětové demonstrace vztahující se k oblasti tzv. nanosvěta, které byly s ohledem na jejich tematickou náplň označeny jako "nanodemonstrace". Tyto demonstrace jsou bezpečné a časově i finančně nenáročné. Předvádět je může učitel a / nebo je mohou realizovat sami žáci. Vyhledané, modifikované i nově vytvořené "nanodemonstrace" byly v rámci práce sdruženy v české databázi "nanodemonstrací", kterou doplňují další výukové materiály týkající se "nano", a to: dvě PowerPointové prezentace, pracovní listy k žákovským "nanodemonstracím" a pracovní listy s mezipředmětovými úlohami. Dále se tato práce věnuje ověřování "nanodemonstrací" a pracovních listů přímo ve výuce na středních školách. Výsledky provedených šetření ukázaly, že "nano" lze úspěšně implementovat do středoškolské výuky, ačkoliv se jedná o...
Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ
Svobodová, Lenka ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ AUTOR: Bc. Lenka Svobodová KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Marie Tichá. CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zaměřuje na poznávací proces žáka a možnosti, jak žáka při výuce zlomků motivovat. Dále jsou představeny příčiny neporozumění zlomkům a reedukační zásahy. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou žáci schopni samostatně a kreativně řešit úlohy se zlomky a jakých chyb se ve svých řešeních dopouštějí. Při sběru dat bylo použito několika metod: interview s učiteli o problematice zlomků na ZŠ, nestandardizovaný test zaměřený na úlohy se zlomky a doplňující rozhovor s řešiteli testu. V této části je rovněž popsána příprava, průběh i výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: zlomky, interpretace a reprezentace, modely, chyby a neporozumění, vyučovací přístupy
Bayesian models of eye movements
Lux, Erik ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Toth, Peter Gabriel (oponent)
Pozornosť nám dovoľuje sledovať objekty alebo oblasti vizuálneho priestoru a získať z nich informácie k prezentácii či spracovaniu. Klasické teórie pozornosti predpokladali jedno miesto zamerania, ale mnoho každodenných aktivít ako napríklad hranie počítačových hier dokazuje pravý opak. Avšak základný mechanizmus, ktorý by vysvetlil schopnosť rozdeľovať pozornosť nie je doteraz dobre popísaný. Zaznamenalo sa množstvo pokusov objasnit rozdelenie pozornosti, počínajúc analytickými stratégiami, pokračujúc metódami pracujúcimi s vizuálnymi javmi a končiac sofistikovanými prediktormi zohľadňujúcimi predošlé rozhodnutie o zameraní. Až na niekoľko výnimiek, všetky pokusi pristupujú k tejto problematike vytvorením zjednodušeného modelu pozornosti. V tejto prácu vyvinieme verziu už existujúceho Bayesiánskeho prístupu za účelom návrhu takýchto modelov. Modely ohodnotíme podľa ich schopnosti generovať trajektórie očných pohybov. Na ich porovnanie použijeme trajektórie očných pohybov generované niekoľkými analytickými stratégiami. Rozdiel medzi dvomi trajektóriami meriame Normalized Scanpath ...
Emoční inteligence a přístupy k jejímu poznávání a měření
Tarasenko, Sabina ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Cílem této práce je poskytnout přehled vývoje pojmu emoční inteligence, nejvýznamnějších konceptů zabývajících se tímto tématem a metod sloužících k jejímu poznávání a měření, které jsou spojené s modely. Pro dobrou orientaci v tématu je také vysvětlen a definován pojem emocí a aplikace emoční inteligence ve vybraných oborech. V empirické části je cílem vytvoření návrhu na vznik nové metody, jež by sloužila ke kulturně specifickému měření emoční inteligence. Jednalo by se o metodu, která využívá integrovaný model a kombinuje přístup sebehodnotících dotazníků s metodou FACS a MSCEIT. Výzkum by měl na velkém stratifikovaném vzorku zjistit, jestli nově vytvořená metoda měří validně úroveň emoční inteligence díky paralelní validizaci s MSCEIT. Nakonec jsou popsané možnosti využití metody a samotného výsledku, vyjádřeného emočním kvocientem, v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.