Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální gramotnost v digitálním věku: Etnické a národnostní stereotypy v médiích a jejich vliv na středoškolskou mládež
Truhlářová, Jana ; Kárníková, Lydie (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na mládež a zkoumá je na případu etnických a národnostních stereotypů v médiích. Prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření distribuovaného mezi studenty středních škol na Karvinsku zkoumá způsoby konzumace médií, zkušenosti s mediální reprezentací etnických a národnostních menšin a zároveň postoje k reprezentované realitě. Současně zkoumá, jak sami studenti vnímají vliv médií a jaké nástroje mediální a digitální gramotnosti znají nebo sami využívají. Teoretická část práce se zaměřuje na současný stav problematiky vlivu médií na mládež, teorii etnických a národnostních stereotypů a digitální gramotnost. Praktická část se věnuje analýze a prezentaci výsledků dotazníkového šetření.
Mediální výchova a gramotnost budoucích učitelů oboru výchovy ke zdraví na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
Zvolánková, Tereza ; Šuslík, Marcel (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce Mediální výchova a gramotnost budoucích učitelů oboru Výchovy ke zdraví na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy se zabývá problematikou jejich připravenosti tuto oblast vyučovat na školách. Cílem závěrečné práce bylo zjistit, do jaké míry jsou studenti Pedagogické fakulty UK oboru Výchova ke zdraví připraveni uskutečňovat mediální výchovu ve školách. První část práce je věnována teoretickému vymezení mediální výchovy a gramotnosti a s tím spojená terminologie. Dále jsem do své práce zahrnula historický vývoj a postupné začleňování této problematiky do českých kurikulárních dokumentů. V praktické části, pomocí kvantitativní a kvalitativní metody, byl realizován výzkum se zapojením 34 vybraných studentů, který se zaměřoval na připravenost budoucích učitelů vyučovat mediální výchovu na školách. Údaje plynoucí z dotazníkového šetření byly graficky zpracovány a okomentovány. Součástí mé práce jsou dále názory čtyř respondentů na problematiku výuky na toto téma. Z výzkumu vyplynulo, že většina studentů byla okrajově seznámena s mediální výchovou během vysokoškolského studia, avšak tuto přípravu pociťují jako nedostatečnou pro svou budoucí pedagogickou praxi. Didaktická část se zabývá zavedením mediální výchovy do škol ve formě průřezového tématu a podrobnou analýzou rámcových...
Využití filmu ve výuce humanitních předmětů
BULÍNOVÁ, Kristýna
Diplomová práce s názvem Využití filmu ve výuce humanitních předmětů se věnuje tématu práce s filmem ve výuce. Cílem této práce je zjistit způsob využívání filmu ve výuce humanitních předmětů. Prozkoumat, jaké má sledování filmů výhody a nevýhody. V neposlední řadě pak zjistit, které filmy učitelé upřednostňují. Teoretická část prezentuje základní informace o dané problematice využití filmů, mediální výchově, kritickém myšlení a autorských právech. Obsahuje rešerši odborné literatury. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, analýze zjištěných poznatků a interpretaci výsledků.
Problematika médií jako téma pro dětské univerzity
HAVLOVÁ, Aneta
Bakalářská práce pojednává o dětských univerzitách (univerzitách dětského věku), které jsou jednou z forem neformálního vzdělávání u nás i ve světě. Věnují se především nadaným dětem, mimo jiné také napomáhají volnočasovým aktivitám dětí. Nejvíce se do tohoto typu vzdělávání zapojují v České republice vysoké školy a jejich součásti. Jednou z takových fakult je i Pedagogická fakulta v Českých Budějovicích, jejíž zaměření dětské univerzity je mnohostranné a odpovídá jejímu odbornému profilu. Důležitou obsahovou součástí dětské univerzity je i mediální výchova. Cílem této bakalářské práce je podat přehled o dětských univerzitách a poté se soustředit na konkrétní náplň jedné z výukových lekcí dětské univerzity, která by se zaměřovala na problematiku médií. Kromě vymezení cílů mediální výchovy ve školním a mimoškolním vzdělávání se také bakalářská práce soustřeďuje na návrh témat a aktivit s problematikou médií, a to takových, která jsou vhodná právě pro dětské univerzity, jež obvykle navštěvují děti ve věku od šesti do patnácti let.
Mediální výchova ve výuce dějin poúnorového Československa (včetně regionu jižních Čech)
VÁLKOVÁ, Jana
Předkládaná práce se věnuje období let 1948-1960 v Československu ve výuce dějepisu z pohledu mediální výchovy. Mediální výchova, jako jedno z průřezových témat Rámcových vzdělávacích programů, je zde pojata zejména z hlediska vlivu médií na veřejné mínění. Na základě analýzy současných učebnic dějepisu se práce zabývá tématy, která jsou vhodnou ukázkou dobové komunistické propagandy. Mezi vybranými tématy jsou politické perzekuce, měnová reforma z roku 1953, odraz propagandy v umění a kampaň provázející boj s mandelinkou bramborovou. Jádrem práce je zveřejnění materiálů především písemné a vizuální povahy, které vhodně ilustrují dobovou propagandu. V samotném závěru práce uvádí několik modelových pracovních listů pro výuku dějepisu, které vycházejí z uvedených materiálů.
Žáci a reklama: Nové reklamní techniky zaměřené na děti a dospívající
DRAŽILOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce je zmapovat prostředí nových reklamních technik zaměřených na děti a dospívající. Zaměřuje se na popis nejčastěji využívaných reklamních technik v současném světě médií a v prostředí sociálních sítí. V teoretické části jsou vymezeny základní informace týkající se reklamy a jejího působení, uvedení do problematiky dítěte v roli konzumenta a jeho vývoj. Hlavní důraz je kladen na vymezení vybraných reklamních technik. Uvedeny jsou i možné negativní dopady reklamního působení na děti a dospívající. Didaktická část práce je věnována reklamě v kontextu mediální výchovy a popisu připravených vyučovacích hodin, jež byly odprezentovány na vybraných základních školách.
Průřezová témata ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy
HANZALOVÁ, Adriana
Diplomová práce předkládá možnost zapojení osobnostní a sociální výchovy, mediální výchovy, environmentální výchovy, výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, výchovy demokratického občana a multikulturní výchovy do výuky matematiky na druhém stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje pojem průřezová témata, uvádí způsoby zapojení do výuky, charakterizuje jednotlivá průřezová témata včetně jejich začlenění do vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace a jejich zařazení v současných učebnicích matematiky. Dále popisuje výukové metody použité v praktické části. Praktická část je zaměřena na aktivity z oblasti Matematika a její aplikace začleňující průřezová témata v různé fázi pojmotvorného procesu. Každá aktivita obsahuje metodiku práce, jsou zde také vloženy pracovní listy. Poslední kapitola obsahuje zhodnocení přínosu aktivit v praxi.
Mediální gramotnost a užívání médií mladistvými pohledem učitelů
Bůžková, Kristýna ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem učitelů na komplexní problematiku související s mediální gramotností mladistvých, s konceptem mediální výchovy a způsobem, jakým mladiství užívají média. První polovina práce poskytuje potřebný teoretický podklad, na kterém staví empirická část a jsou v ní vymezeny stěžejní pojmy pojící se k tématu. První kapitola nastiňuje přístupy, pomocí kterých je možné chápat osobnost a identitu samotných učitelů. Je zde mimo jiné zdůrazněna důležitost úlohy a rolí, které pedagogové jakožto činitelé výchovně-vzdělávacího procesu hrají. V rámci dalšího tematického okruhu se práce věnuje terminologickému vymezení a teoretickým východiskům dvou ústředních pojmů, kterými jsou mediální gramotnost a mediální výchova. Třetí kapitola diplomové práce se zabývá způsoby, kterými mladiství užívají média a věnuje se vybraným souvisejícím rizikům, se kterými se mohou setkat. V rámci závěrečné práce bylo rovněž realizovaného empirické šetření, které proběhlo mezi učiteli působícími na druhém stupni základních škol. Cílem šetření bylo především zjistit a popsat, jak pedagogové vnímají užívání médií a jak hodnotí úroveň mediální gramotnosti svých žáků. Diskuze a závěr práce potom představují a shrnují zjištěné poznatky.
Mediální výchova ve výuce chemie
Matějčková, Veronika ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá integrací výuky mediální výchovy do výuky chemie. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá mediální výchovou jako prostředkem ke zvýšení mediální gramotnosti, didaktickými přístupy k výuce mediální výchovy a metodami využívanými při výuce tohoto předmětu. Nedílnou součástí této části práce je také postavení mediální výchovy v kurikulárních dokumentech v České republice a šetření reálného stavu výuky mediální výchovy na českých základních a středních školách. Výsledky šetření ukázaly, že úroveň mediální gramotnosti žáků v České republice je spíše podprůměrná. Zároveň ze šetření vyplynulo, že nejčastější formou realizace výuky mediální výchovy je integrace do jiných vzdělávacích oblastí. Druhá část práce obsahuje dotazníkové šetření mezi učiteli přírodovědných předmětů zaměřené na integraci mediální výchovy do výuky přírodovědných předmětů a výukové materiály, které byly vypracovány na základě východisek z první části práce a které jsou praktickou ukázkou propojení mediální výchovy a chemie. Vytvořené výukové materiály obsahují teoretické východisko k danému tématu mediální výchovy, metodické pokyny pro učitele a pracovní listy, výukové prezentaci či další materiály potřebné pro výuku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.