Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika lidské identity v tvorbě Federika Garcíi Lorky v kontextu krize evropského myšlení
Byronová, Lucie ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Housková, Anna (oponent)
Tato práce se věnuje dvěma hrám a jedné básnické sbírce Federika Garcíi Lorky, Publikum (El público), Až uplyne pět let (Así que pasen cinco an͂ os) a Básník v New Yorku (Poeta en Nueva York), jež společně tvoří tzv. newyorský cyklus. Tato díla představují novou a specifickou fázi Lorkovy tvorby, a to jak po stránce obsahové, tak po stránce formální. My zde sledujeme několik charakteristických motivů a témat, jež se vztahují k problematice lidské identity, tedy jež řeší, jakým způsobem chápat jedince nebo lidskou existenci. Tuto tématiku se zároveň snažíme reflektovat na pozadí kulturního kontextu doby, v níž Lorca žil a tvořil, a jejíž atmosféra do značné míry souzní s jeho vlastními niternými pocity. Pojetí lidské existence zde zásadně ovlivňuje moment smrti, sledujeme tedy, jakým způsobem je smrt v daných dílech zobrazena a jaké motivy se s ní pojí, přičemž zde shledáváme podobnost mezi Lorkovým přístupem a některými myšlenkovými tendencemi daného období, především s filozofií Martina Heideggera. V této souvislosti se zaměříme také na autorův vztah ke křesťanství a využití křesťasnkých motivů v jeho básních a dramatech. V následujících kapitolách se soustředíme na motivy masky a formy, zabýváme se jednak problémem společenské přetvářky, jednak otázkou proměnlivosti lidského já v čase, dále pak...
Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi
Chocholáčová, Dagmar ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Chocholáčová, D.; Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 83 s. Diplomová práce má charakter teoretické studie a zkoumá současné podoby masky v kontextu její historie. Maska je v práci chápána jako komunikační prostředník mezi světem a jedincem, kdy se individualita jedince setkává s uniformitou masy. Fenomén maskování je zkoumán z pohledu každodenního projevu člověka, identifikujícího se společenskou skupinou s určitými kulturními tradicemi. Maska tak kontempluje mezi rituálem a zábavou, a to sondou do tradičních zvyků, obřadů, rituálů a karnevalů, ale i současného divadelního či výtvarného vyjádření. Práce se zároveň zamýšlí nad současným postavením ritu. Cílem práce je vymezit současné postavení člověka, jeho masky, tváře a mimiky v moderním světě. Pedagogické využití nabízí implementaci tématu do prostředí mateřské školy a gymnázia nabídkou námětů, z většiny realizovaných a reflektovaných. Součástí práce je zároveň nalezení tématu v přípravě a realizaci galerijních edukací pro dvě výstavy v Galerii Rudolfinum.
Dandysmus dnes. Současná literárně teoretická reflexe fenoménu
Schlupková, Gabriela ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Ve své práci bakalářské práci nastiňuji vývoj dandysmu a pokouším se popsat, jak na tento fenomén nahlíží dnešní (literární) teoretici. Tento původně společenský fenomén se v postavě Lorda Byrona pojí s romantismem a rozšiřuje se o literární a myšlenkové postoje, Baudelaire promýšlí koncepci krásy a modernity, Oscar Wilde reprezentuje dekadentní estetiku konce století, českým dandym je Arthur Breiský. Ve své práci se věnuji také dnešním projevům dandysmu - na jedné straně stojí neo-konzervatismus, estetika campu na straně druhé. Mezi základní principy dandyvského gesta patří stylizace - zásadní funkci má povrch, dandy stylizuje sebe sama do podoby artefaktu, svou individualitu vyjadřuje skrze oblečení (nebo radikálněji skrze vlastní tělo). Z tohoto důvodu věnuji pozornost také módě jakožto prostředku (uměleckého) vyjádření. Klíčová slova Dandy, povrch, maska, stylizace, estetismus, mystifikace, modernita, dnešní projevy dandysmu, sebetvorba.
Masky v současném umění
Novotná, Barbora ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Rychlík, Martin (oponent)
Balalářská práce se zabývá maskami ve vztahu k identitě a jejímu zobrazování v současném umění. V první části předkládá stručnou teorii masky, zahrnující definice, vývoj pojmu maska a teorie, které byly doposud vzneseny ve vztahu masky a identity. Větší část práce se zabývá projevy masky ve výtvarném umění. Na několika dílech moderního umění poukazuje na vstup masky do umění moderní doby a vysvětluje pojetí identity, které naše společnost od doby moderní postupně zaujímá. Práce rozděluje masky v současném umění do několika typů či funkcí a poukazuje na různé způsoby, jakými si současní umělci zahrávají s identitou. Klíčová slova Maska Tvář Umění Identita Současné umění
Larp - Divadlo bez diváků
Šťástka, Jan ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Kopecká, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem rolových her se zacílením na společenskou akční a dramatickou hru larp. Úvodem jsou vysvětleny základy antropologické a sociologické teorie her z děl několika předních teoretiků hry. Následující část se zabývá herními i neherními předchůdci larpu, tématem bude zejména jejich historie a společenský význam. Samotný larp je definován a popsán z hlediska her a jeho historie ve světě i v České republice. Část je věnována subkultuře larpu, jejíž existence nemusí být na první pohled zřejmá. V další části je provedena klasifikace jednotlivých druhů her známých na území ČR a jsou vyjmenovány nejvýznamnější spolky, které přispěly do české larp komunity. Ve výzkumné části jsou kompilace dat a poznatků z pozorování tří různých her. Cílem této případové studie je pochopit smysl těchto her a jejich význam pro život hráče. Závěrem jsou shrnuty poznatky z předchozího textu.
Sebeprezentace pomocí vzhledu
Smoljaková, Natálie ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Tato práce se zabývá dvěma otázkami. První z nich je ta, do jaké míry lze prezentovat vlastní představu o sobě samém pomocí takových prvků jako je způsob oblékání, způsob držení těla, výraz tváře a celkový vzhled. Zkoumá, do jaké míry a u jakých vlastností dochází ke shodě nebo k rozporu mezi hodnotícími a do jaké míry se tato představa shoduje s vlastní představou hodnocených jedinců. Druhým úkolem této práce bylo prozkoumat, zda existuje shoda v tom, co je vnímáno za nositele významů vyvolávající dané dojmy a zda jsou tyto prvky vnímány jako znaky stejného, nebo alespoň přibližně stejného významu a pokud dochází k nějakým rozdílům ve vnímání nositelů významů, jak a v jakých případech se tomu děje, co dané prvky nebo jedince spojuje.
Využití masky v metodě Jacquese Lecoqa
Smolová, Zuzana ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Práce se zabývá otázkou využití masky v metodě Jacquesa Lecoqa. Ve své první části seznamuje s obecnými principy Lecoqovy metody, s její strukturou a náplní. V druhé části zasazuje metodu do kontextu francouzského divadla dvacátého století a na pozadí Lecoqova životopisu poukazuje na klíčové spojitosti. Třetí, hlavní část je věnovaná podrobné studii konkrétních druhů masek, které jsou v metodě používány. Je zde popsán způsob práce s těmito maskami i jejich význam v rámci hereckého tréninku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.