Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Džok film
Dočkal, Petr ; Střeláková, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Džok film je autoportrét. Reakce na hollywoodskou produkci a na to, jakým způsobem mrzačí mýtus. Džok film je o vztahu jednotlivce k civilizaci a kapitalismu. Znovuvytváření osobního mýtu na troskách těch starých. Duchovní cvičení utvářející život autora. Džok film je akční film.
Zahalená tvář
ČERNÁ, Pavlína
Diplomová práce se zaměřuje na lidské emoce a sleduje jejich působení na člověka z hlediska psychologického i fyziognomického. Soustřeďuje se na vývoj antického divadla a na funkci masek. Sestává ze dvou částí teoretické a praktické. Praktická část prezentuje soubor latexových masek, které interpretují dílo Ervinga Goffmana Všichni hrajeme divadlo.
Problematika lidské identity v tvorbě Federika Garcíi Lorky v kontextu krize evropského myšlení
Byronová, Lucie ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Housková, Anna (oponent)
Tato práce se věnuje dvěma hrám a jedné básnické sbírce Federika Garcíi Lorky, Publikum (El público), Až uplyne pět let (Así que pasen cinco an͂ os) a Básník v New Yorku (Poeta en Nueva York), jež společně tvoří tzv. newyorský cyklus. Tato díla představují novou a specifickou fázi Lorkovy tvorby, a to jak po stránce obsahové, tak po stránce formální. My zde sledujeme několik charakteristických motivů a témat, jež se vztahují k problematice lidské identity, tedy jež řeší, jakým způsobem chápat jedince nebo lidskou existenci. Tuto tématiku se zároveň snažíme reflektovat na pozadí kulturního kontextu doby, v níž Lorca žil a tvořil, a jejíž atmosféra do značné míry souzní s jeho vlastními niternými pocity. Pojetí lidské existence zde zásadně ovlivňuje moment smrti, sledujeme tedy, jakým způsobem je smrt v daných dílech zobrazena a jaké motivy se s ní pojí, přičemž zde shledáváme podobnost mezi Lorkovým přístupem a některými myšlenkovými tendencemi daného období, především s filozofií Martina Heideggera. V této souvislosti se zaměříme také na autorův vztah ke křesťanství a využití křesťasnkých motivů v jeho básních a dramatech. V následujících kapitolách se soustředíme na motivy masky a formy, zabýváme se jednak problémem společenské přetvářky, jednak otázkou proměnlivosti lidského já v čase, dále pak...
Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi
Chocholáčová, Dagmar ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Chocholáčová, D.; Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 83 s. Diplomová práce má charakter teoretické studie a zkoumá současné podoby masky v kontextu její historie. Maska je v práci chápána jako komunikační prostředník mezi světem a jedincem, kdy se individualita jedince setkává s uniformitou masy. Fenomén maskování je zkoumán z pohledu každodenního projevu člověka, identifikujícího se společenskou skupinou s určitými kulturními tradicemi. Maska tak kontempluje mezi rituálem a zábavou, a to sondou do tradičních zvyků, obřadů, rituálů a karnevalů, ale i současného divadelního či výtvarného vyjádření. Práce se zároveň zamýšlí nad současným postavením ritu. Cílem práce je vymezit současné postavení člověka, jeho masky, tváře a mimiky v moderním světě. Pedagogické využití nabízí implementaci tématu do prostředí mateřské školy a gymnázia nabídkou námětů, z většiny realizovaných a reflektovaných. Součástí práce je zároveň nalezení tématu v přípravě a realizaci galerijních edukací pro dvě výstavy v Galerii Rudolfinum.
Dandysmus dnes. Současná literárně teoretická reflexe fenoménu
Schlupková, Gabriela ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Ve své práci bakalářské práci nastiňuji vývoj dandysmu a pokouším se popsat, jak na tento fenomén nahlíží dnešní (literární) teoretici. Tento původně společenský fenomén se v postavě Lorda Byrona pojí s romantismem a rozšiřuje se o literární a myšlenkové postoje, Baudelaire promýšlí koncepci krásy a modernity, Oscar Wilde reprezentuje dekadentní estetiku konce století, českým dandym je Arthur Breiský. Ve své práci se věnuji také dnešním projevům dandysmu - na jedné straně stojí neo-konzervatismus, estetika campu na straně druhé. Mezi základní principy dandyvského gesta patří stylizace - zásadní funkci má povrch, dandy stylizuje sebe sama do podoby artefaktu, svou individualitu vyjadřuje skrze oblečení (nebo radikálněji skrze vlastní tělo). Z tohoto důvodu věnuji pozornost také módě jakožto prostředku (uměleckého) vyjádření. Klíčová slova Dandy, povrch, maska, stylizace, estetismus, mystifikace, modernita, dnešní projevy dandysmu, sebetvorba.
Tělo jako fragment
Dohnalová, Tea ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na masky jako autentický obtisk lidského obličeje. Mým záměrem bylo ověřit si možnost spolupráce s konkrétními osobami a to v co nejširším spektru. Moje práce má jak výtvarný, tak i psychologický rozsah. Pracuji s lidskou identitou a s jejími podobami v rámci různých sociálních rolí. Tato práce je svým rozsahem časově náročná. Vytvářím sádrové odlitky tváří mnoha desítek lidí. Po sejmutí mi vznikne forma, ze které odlévám finální podobu masek. Pracuji s polyesterovou pryskyřicí, kterou míchám s dalšími materiály. Vznikají mi tak velmi odlišné struktury, barvy a podoby masek. Tímto postupem práce se snažím zdůraznit odlišnost jednotlivých lidí. Každý exemplář je originál, svým způsobem výjimečný a nenapodobitelný.
Masky v současném umění
Novotná, Barbora ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Rychlík, Martin (oponent)
Balalářská práce se zabývá maskami ve vztahu k identitě a jejímu zobrazování v současném umění. V první části předkládá stručnou teorii masky, zahrnující definice, vývoj pojmu maska a teorie, které byly doposud vzneseny ve vztahu masky a identity. Větší část práce se zabývá projevy masky ve výtvarném umění. Na několika dílech moderního umění poukazuje na vstup masky do umění moderní doby a vysvětluje pojetí identity, které naše společnost od doby moderní postupně zaujímá. Práce rozděluje masky v současném umění do několika typů či funkcí a poukazuje na různé způsoby, jakými si současní umělci zahrávají s identitou. Klíčová slova Maska Tvář Umění Identita Současné umění

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.