Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vícekriteriální rozhodování a analýza obalu dat
BRABCOVÁ, Michaela
Práce se zabývá propojením studia vícekriteriálních metod s analýzou obalu dat. Vzorovou úlohou je porovnání všech států Evropské unie podle růstu jejich malých a středních podniků. Na zvolených datech jsou ukázány odlišnosti a podobnosti zvolených přístupů. Výsledky zahrnují pořadí zemí na základě efektivnosti podle CCR modelu a srovnání výsledků z analýzy obalu dat a popsaných vícekriteriálních metod pomocí Spearmanových koeficientů. Jelikož výsledky vícekriteriálního hodnocení variant silně závisí na vahách, zkoumala jsem proto i jejich stabilitu pro metody vážených součtů a PROMETHEE.
Postoj pedagogů k hodnocení žáků na ZŠ
BLÁHOVÁ, Kristýna
Diplomová práce Postoj pedagogů k hodnocení žáků na ZŠ se zabývá různými aspekty hodnocení žáků pedagogem a jednotlivými činiteli, které hodnocení ovlivňují. V teoretické části vysvětluji pojem hodnocení všeobecně. Podrobněji rozebírám školní hodnocení jako specifický obor. Popisuji zde jednotlivé formy, metody a typy hodnocení, jejich význam pro žáka, učitele a zákonného zástupce. Praktická část obsahuje výzkum provedený pomocí online dotazníku pro rodiče a polostrukturovaný rozhovor s učiteli. Cílem online dotazníku bylo zjistit spokojenost s hodnocením a formou hodnocení jejich dětí, dále jsem zjišťovala, která z forem hodnocení je pro rodiče jasná a čitelná. V rámci polostrukturovaného rozhovoru s učiteli jsem chtěla odhalit názor na náročnost či nenáročnost hodnotícího procesu, pohled pedagoga na formování a motivování žáka pomocí hodnocení a význam hodnocení pro učitele samotného.
Metody vícekriteriálního hodnocení variant
BRABCOVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá metodami vícekriteriálního hodnocení variant a jejich aplikací na data získaná z ročenek publikovaných Českým statistickým úřadem a z průzkumu na bázi dotazníku. Hlavním cílem je přehled metod vícekriteriálního hodnocení variant a zobrazení jejich výhod a nevýhod na specifickém příkladu. Tyto metody se dělí na tři skupiny: metody založené na aspiračních úrovních (PRIAM), metody založené na ordinálních informacích (Permutační, ORESTE) a metody založené na kardinálních informacích (WSA, Bazické varianty, TOPSIS, AGREPREF, ELECTRE, PROMETHEE a MAPPAC). V praktické části je porovnána kvalita života v okresech Jihočeského kraje a sestaven jejich žebříček. Zkoumanými variantami jsou okresy České Budějovice, Český Krumlov, Jindřichův Hradec, Písek, Prachatice, Strakonice a Tábor. Kritéria, dle kterých se hodnotí, jsou cena bytů, míra nezaměstnanosti, kvalita lékařské péče, průměrná mzda, kriminalita a míra znečištění ovzduší. V závěru jsou shrnuty váhy důležitosti kritérií a vytvořeno výsledné pořadí okresů.
Statistické vyhodnocení ukončených pozemkových úprav
ŘÍHOVÁ, Šárka
V práci je předložen návrh kritérií pro hodnocení cestní sítě v rámci projektovaných pozemkových úprav v České republice. Navržená kritéria jsou orientována na technický stav návrhu, propojenost cestní sítě, komplexnost řešení, nákladovost a zapojení do systému územního systému ekologické stability. Pro ověření navržených kritérií byly použity dvě pozemkové úpravy Prasetín a Borkovice.
Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Handíková, Karolína ; Kvaszová, Milena (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
HANDÍKOVÁ KAROLÍNA, Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2022. Diplomová práce Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ pojednává o způsobech hodnocení využívaných v prvním období vzdělávání žáků na základních školách. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Hodnocení je nedílnou součástí vzdělávání a stejně tak, jako se transformují na základě změn ve společnosti jeho jiné části, dochází i u hodnocení k převratům a změnám tak, aby bylo efektivní a reagovalo na nejnovější trendy pedagogiky. Hodnocení je pro pedagogy velkým tématem a mnoho z nich se každodenně zamýšlí nad vhodnou formou hodnocení. V teoretické části práce se vymezuje pojem školního hodnocení, jeho funkce a rozlišují se různé typy školního hodnocení. Na hodnocení je v práci nahlíženo ve třech rovinách - sebehodnocení, vrstevnické hodnocení a učitelské hodnocení. Praktickou část tvoří průzkum, ve kterém jsou dotazováni učitelé na prvním stupni základní školy, a zároveň i samotní žáci, navštěvující první stupeň základní školy. Učitelé jsou dotazováni, které z jednotlivých typů hodnocení využívají, které považují za nejefektivnější a zda jsou v oblasti hodnocení dobře vybaveni. Žáků se...
Kritéria pro zákaz či pozastavení činnosti politické strany a jejich naplnění Komunistickou stranou Čech a Moravy
Sedlář, Jiří ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Charvát, Jan (oponent)
Téma zákazu či pozastavení činnosti Komunistické strany Čech a Moravy (dále jen ,,KSČM") již dlouhou dobu rezonuje českou společností. Cílem práce je na základě shrnutých kritérií a expertních znaleckých posudků zodpovědět, zda KSČM nesplňovala v určitém období své existence (1989-2012) podmínky k tomu, aby došlo k jejímu zákazu či pozastavení činnosti. Text se v teoretické rovině opírá o koncept obranyschopné demokracie, jehož základy jsou čtenářovi přiblíženy jak v obecném pojetí, tak i v podrobnější podobě v prostředí ČR. Práce mimo jiné reflektuje vybrané historické kauzy spojené s komunistickou stranou, které vedly k rozvinutí tohoto konceptu v ČR. Jednotlivé snahy o právní postih komunistické strany vyvrcholily v roce 2011 žádostí Ministerstva vnitra o expertní znalecké posudky. Cílem těchto posudků byla podpora argumentace připravovaného návrhu na pozastavení činnosti KSČM. Výsledkem této práce je zjištění, že na základě porovnání obecných kritérií a argumentace ze znaleckých posudků nemohlo dojít k zákazu či pozastavení činnosti komunistické strany.
Hodnocení a sebehodnocení ředitelek mateřských škol
Francová, Hana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hodnocením a sebehodnocením ředitelek mateřských škol. Mapuje kritéria zřizovatelů pro hodnocení práce ředitelek mateřských škol. Další oblast výzkumu je vlastní hodnocení ředitelek. Vychází z teoretických vědomostí, praktických zkušeností a výsledků empirického výzkumu. Soustředí se na zmapování systému hodnocení ředitelek vybraných mateřských škol. Klíčová slova: Hodnocení, sebehodnocení, kritéria
Udržitelné restaurace v českém kontextu - kritéria, překážky a příležitosti
Kebová, Barbora ; Kapitulčinová, Dana (vedoucí práce) ; Vávra, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá tématem udržitelnosti v restauracích v českém kontextu. Cílem výzkumu bylo stanovit kritéria české udržitelné restaurace a následně na základě rozhovorů s restauratéry odhalit hlavní překážky a příležitosti, které na cestě k udržitelnému fungování restaurací stojí. Kritéria udržitelné restaurace byla stanovena na základě analýzy a komparace čtyř zahraničních metod hodnocení udržitelnosti v sektoru veřejného stravování (FOODSCALE, Sustainable Restaurant Association, Green Restaurant Association a standardu GS-55 organizace Green Seal), jednoho pojetí udržitelnosti z českého prostředí, analýzy dobré praxe patnácti zahraničních "udržitelných restaurací" a analýzy čtyř rozhovorů s odborníky v oblasti udržitelného rozvoje a gastronomie. Na základě těchto dat byla stanovena výsledná Kritéria udržitelné restaurace, čítající 102 kritérií, rozčleněných do 5 hlavních kategorií a 26 podkategorií. Kritéria byla následně v práci detailně popsána, již s ohledem na české prostředí. Překážky a příležitosti fungování české udržitelné restaurace, definované výše zmíněnými kritérii, byly identifikovány na základě rozhovorů s osmi restauratéry, kteří již část kritérií splňují, a jsou tudíž v českém prostředí v této oblasti nejprogresivnější. Z výpovědí informátorů bylo pomocí rámcové analýzy...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.