Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Scénografie Jiřího Trnky v Národním divadle
Vöröšová, Markéta ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Jiří Trnka (1912 - 1969) patří bezesporu k nejvýznačnějším českým výtvarníkům 20. století. Zasloužil se o to nejen kvůli světovým úspěchům v oblasti animovaného filmu, ale i nehynoucímu věhlasu ilustrátorské tvorby. Jeho umělecké aktivity se široce rozprostíraly - byl také malířem, grafikem, sochařem, loutkářem a scénografem. Ve všech vyjmenovaných disciplínách dosáhl obdivuhodných výsledků. Od začátku 40. let se začal věnovat divadelní scénografii, když spolupracuje s Národním divadlem. Vytvořil tu celkem 13 výprav, v kterých se projevil jeho osobitý talent. Trnka dokázal spolu s režiséry Jiřím Frejkou a Karlem Dostalem v Národním divadle vytvořit nezapomenutelné inscenace. V práci jsem zdokumentovala a vyložila Trnkovu scénografickou práci v kontextu Národního divadla za doby okupace. A závěru jsem popsala jeho charakteristický styl. KLÍČOVÁ SLOVA Jiří Trnka, Jiří Frejka, Karel Dostal, Národní divadlo, Dřevěné divadlo, scénografie, scénické výtvarnictví, jevištní výtvarnictví, výprava, kostýmy, rekvizity, dekorace, 40. léta, scénický návrh, výtvarník, scénické poznámky, animovaný film.
Dům - místo lidské množiny
Adamcová, Veronika ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Práce se zabývá rozborem literárních děl, jejichž centrálním dějištěm je prostor domu, a to sice domu nájemního. Jedná se o velice specifický a členitý prostor, kde dochází k setkávání a střetávání velkého počtu nájemníků. Tento fakt v sobě nese velký potenciál k vytváření dílčích zápletek. Konkrétně se jedná o prózy Týden v tichém domě a Figurky z Povídek malostranských Jana Nerudy, Dům na předměstí Karla Poláčka a Jaro v domě Jaroslava Havlíčka. Sledujeme, jaké funkce prostor zastává v jednotlivých dílech, jak je prostor zobrazován a jak se v jednotlivých prózách podílí na vytváření zápletek a charakterizování postav.
Hudební klub v Brně
Modlitba, Zdeněk ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem projektu je návrh novostavby hudebního klubu v lokalitě Brno-střed, Obilní trh. Parcela se nachází ve svahu pod hradem Špilberk. Návrh vychází z otevřenosti vůči Obilnímu trhu a veřejnosti, snaží se upoutat, vtáhnout a z kolemjdoucího udělat návštěvníka. Po hmotové stránce se jedná o 3 solitérní objekty, které z uliční čáry pozvolna gradují a svým měřítkem se snaží nevytvářet bariéru, ale naopak navodit dojem přístupnosti. Umístění těchto objektů, společně se stromy, vytváří parkové prostředí umožňující průhledy na dominantu - hrad Špilberk. Objekty jsou částečně zakopány ve svahu, terén tak přímo navazuje na zelené pochůzné střechy, čímž při pohledu shora částečně mizí oku pozorovatele. Funkční náplň je rozdělena do 3 objektů. V největším se nachází hudební klub, s foyer, 2 sály, terasou umožňující výhled na Obilní trh, zázemím pro kapely a navazující garáží. Druhý, jednopodlažní objekt s vnitřním dvorem zaujímá prostory se zkušebnami a ateliéry a místem pro odpočinek. Třetí dvoupodlažní objekt se nachází právě ve zmiňovaném dvoře a nachází se zde nahrávací studio.
Vliv řešení operní scény a orchestřiště na akustiku sálu
Berky, Martin ; Balík, Miroslav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato semestrální práce se zabývá měřením doby dozvuku, monaurálních a binaurálních impulsních odezev Divadla na Orlí při umístění zdrojů zvuku v orchestřišti a na jevišti. V teoretické části jsou popsány měření doby dozvuku a objektivní kritéria kvality poslechových sálů. V praktické části je popsáno měření v Divadle na Orlí a výpočty v programu Matlab. Práce vyhodnocuje popsané parametry v různých konfiguracích sálu a popisuje obecná doporučení pro řešení operní scény Divadla na Orlí.
Lázně +
Svoboda, Marek ; Foretník, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Lázně jsou koncipovány na principu jeviště a hlediště, kde se návštěvník stává buď aktérem, nebo pozorovatelem; hercem, nebo divákem. Fragmentováním jednotlivých „dějství“ aktivních činností prostřednictvím pečlivě naprogramovaných míst pozorování a průhledů dochází k potřebnému vytvoření napětí mezi aktérem a pozorovatelem. „Příběh“ je odkrýván postupně a k jeho pochopení je nutný pohyb navrženým prostorem a střídání jednotlivých „hledišť“. Dosažení komplexního vjemu diváka je spojeno s nutností procházení prostorem lázní. Dějství se opakuje. Z diváka se stává herec a z herce divák. Tělo je v pohybu a duševní pochody jsou odrazem pozorování pohybových akcí.
Uživatelské rozhraní pro divadelní řídicí systém
Kobza, Lukáš ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je technické vybavení divadelní scény. Je zde nabídnut přehled o jevištní technice a jejím řízení a také přehled o uživatelských rozhraních. Konkrétním cílem pak bylo vytvořit nové uživatelské rozhraní pro řídicí systém horní i dolní mechanizace jevištního zařízení se zaměřením na možnosti aplikace v distribuovaných řídicích systémech s více ovládacími stanovišti.
Řídicí systém divadelní scény s grafickým rozhraním
Melo, Damián ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je řízení technologie scény divadel. V práci jsou rozebrány metody a algoritmy řízení elektrických motorů a pohonů, specifické požadavky na divadelní techniku a postupy pro simulaci. V rámci práce byl implementován simulátor jeviště navazující na uživatelské rozhraní.
Vizualizace a uživatelské rozhraní pro řídicí systém divadelního jeviště
Kobza, Lukáš ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou modelování a 3D vizualizace. Rovněž obsahuje přehled technického zařízení divadelního jeviště a jeho řízení, s důrazem na interakci s obsluhou a uživatelské rozhraní. Hlavním předmětem pak je vyšetření možností využití technologie 3D vizualizace v řízení jevištní techniky a následně návrh a implementace aplikace pro 3D vizualizaci jeviště za účelem zvýšení přehlednosti a bezpečnosti obsluhy divadelního řídicího systému.
Hamlet na českobudějovickém jevišti
TESAŘOVÁ, Martina
Ve své diplomové práci se budu zabývat inscenacemi "Hamleta, kralevice dánského", které byly odehrané na jevišti českobudějovického divadla. Neopomenu také různé úpravy tohoto klasického díla. Zaměřím se na různé přístupy ke hře samotné z pohledu režisérů i herců, využité překlady, scénickou stránku her či také na diváckou odezvu představení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.