|
Interaktivní grafická prezentace dat na WWW
Škrobánek, Kristián ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá interaktivní grafickou reprezentací velkého množství dat,tak aby byl uživateli poskytnut co nejlepší přehled o požadovaných informacích. Po prů-zkumu možností a technologií zabývajících se danou problematikou, byl určen vhodný ná-stroj, vymyšlen koncept a následně navrhnuta samotná data zobrazující aplikace. Mezivýhody tohoto řešení patří přehlednost, rychlost zobrazení, snadná manipulace a intui-tivní průzkum dat. První část práce se zabývá technologiemi, přístupy a návrhem řešeníproblému, druhá pak detaily realizace a testováním aplikace.
|
|
WYSIWYG editor pro výuku OOP v Javě
CHOVANEC, Adam
Tato práce je o vytvoření výukového programu, který umožní uživateli lépe porozumět principům OOP a Javě samotné. Jedná se spíše o praktickou část práce, kde výstupem bude samotný program. Hlavní složkou tohoto programu je intuitivnost a možnost tvořit si za pomoci grafických prvků vlastní struktury. Teoretická část by se zaobírala principy OOP. V současné době není moc programů pro začínající programátory, ale co je hlavní, nedokážou myslet objektově. Proto by mohl právě tento program pomoci přimět studenty myslet jinak.
|
|
Analýza hlasivkových pulzů
Příkazský, David ; Staněk, Miroslav (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
Práce se zabývá odhadem hlasivkových pulzů z řečového záznamu. Je zde popsán proces tvorby řeči, dále popis přístrojů pro měření hlasivkových pulzů, přehled softwarových nástrojů umožňující odhad hlasivkových pulzů z řečového signálu. Popis metody IAIF a Sahoo –vy metody pro odhad hlasivkových pulzů. Pro snadnější ovládání zmíněných metod je vytvořeno grafické uživatelské prostředí (GUI) v programu MATLAB.
|
|
Vizualizace informací v inteligentní domácnosti
Sakin, Martin ; Viktorin, Jan (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a implementaci grafické aplikace zobrazující stav inteligentní domácnosti. Aplikace běží přímo na adaptéru, který komunikuje se senzory a akčními členy. Její grafický výstup je možné zobrazit přes konektor HDMI nebo vzdáleně přes X-Server. Aplikace je implementována v jazyce C++ a využitím grafických knihoven Qt. Cílem je jednoduše a přehledně zobrazit důležité informace o domácnosti i v případě výpadku LAN sítě.
|
|
Rozhraní pro hry s dataprojektorem a Leap Motion
Kendra, Matej ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
V této práci jsou popsána různá rozhraní určená člověku k hraní her a postupně jsou vyobrazeny modernější i běžně dostupná rozhraní. Blíže práce popisuje, jakým způsobem lze hrát hry na běžném dataprojektoru a senzorech pro detekci gest - Kinect a Leap Motion. Projekt je zaměřen na vyhodnocení aspektů návrhu deskové hry s těmito prvky a také na potřebnou kalibraci obrazu projektoru a Leap Motionu. Část projektu je věnována popisu deskové hry Osadníci z Katanu, z jejichž pravidel je vytvořena specifikace a možnosti hráče. Podle těchto znalostí je pak popsán návrh hrací sestavy a návrh několika typů rozhraní hry. Práce jednoduchým způsobem popisuje implementaci hry a v závěrečných kapitolách popisuje způsob testování vytvořeného rozhraní. Posledním obsaženým tématem je vyhodnocení z pohledu testovaných uživatelů.
|
|
Použití umělých neuronových sítí pro klasifikaci srdečních cyklů
Doležalová, Radka ; Vítek, Martin (oponent) ; Ronzhina, Marina (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím neuronových sítí při klasifikaci EKG. Nejdříve je problematika EKG a neuronových sítí rozebrána teoreticky, v další části je popsáno využití Neural Network Toolboxu pro samotnou tvorbu sítě a vytvoření grafického uživatelského rozhraní v prostředí Matlab. Na učení i testování jsou zde použita EKG data získána při experimentu na králičích izolovaných srdcích, konkrétně jednotlivé cykly (QRST segmenty) z ortogonálního svodu X ze sedmi fází experimentu. Výsledkem práce je GUI, které umožňuje nastavení různých parametrů a struktury neuronové sítě, která je schopná po naučení klasifikovat srdeční cykly podle jejich morfologie do sedmi skupin.
|
|
Emulátor koncových prvků inteligentní domácnosti
Brychtová, Hana ; Viktorin, Jan (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a implementaci aplikace s grafickým rozhraním emulující činnost koncových zařízení systému inteligentní domácnosti. Tato zařízení slouží k měření veličin a ovládání spínačů. Aplikace je řešena pomocí grafických a síťových knihoven Qt v jazyce C++. Výsledkem je program, který umožňuje jednoduché testování v uživatelsky přívětivém prostředí. Přínosem této práce je umožnění paralelního vývoje serverové aplikace a jejího testování s vývojem hardwarových koncových zařízení.
|
|
Uživatelské rozhraní pro zaznamenávání činností
Mešár, Marek ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje proces tvorby aplikace určené na zaznamenávání činností a jejího grafického uživatelského rozhraní. Na úvod bude čtenář stručně seznámen s technikami spravování času a zaznamenávání činností. Jsou zde také uvedeny příklady existujících softwarových řešení k dané problematice. Další kapitola se zaobírá fází návrhu projektu. Dvě následující kapitoly popisují implementační fázi datové a aplikační vrstvy projektu. Autor v nich uvádí vybrané implementační techniky, některé vyskytnuté problémy a jejích řešení. Fáze testování a její výsledky jsou uvedeny v poslední kapitole.
|
|
Osobní multimediální knihovna
Koukal, Jan ; Dvořák, Radim (oponent) ; Kubát, David (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce bylo seznámit se se specifikacemi multimediálních souborů a jejich atributů a také prostudovat možnosti, kterých lze využít pro jejich správu. Dále bylo nutné zaměřit se na již hotová řešení podobného typu, z nichž bylo možné se inspirovat a čerpat zkušenosti. Cílem práce bylo z nabytých zkušeností a poznatků navrhnout funkční multiplatformní aplikaci, která bude umožňovat efektivní správu a prohlížení těchto souborů a poskytovat tak uživateli dostatek relevantních informací. V další části pak byla aplikace implementována a testována a představuje plně funkční výsledek celé práce.
|
|
Generování uživatelského rozhraní pro Workflow systém
Šímová, Kateřina ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Pospíšil, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá automatickým generováním uživatelského rozhraní z definovaných metadat, zejména generováním uživatelských formulářů. Dále řeší úpravy metadat a čtení a ukládání uživatelských dat ve formulářích. V práce se obecně pojednává o pojmu workflow a workflow systémech, pro které implementovaný generátor určený. Práce rozebírá možnosti preprezentace workflow dat a vhodné technologie k implementování zadaného problému.
|