Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Most nad místní komunikací a potokem
Tichavská, Andrea ; Čihák, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh betonového dálničního mostu podle evropských norem. Dálnice je vedena na dvou samostatných předpjatých nosných konstrukcích, kterých průřezy jsou tvořeny dvoutrámem po délce konstatního průřezu. Mostovka je vzhledem na svoji velikost a charakter přemosťované překážky budována na pevné skruži. Práce obsahuje návrh a posouzení nosné konstrukce v podélném a příčném směru včetně výpočtu příčníků a kotevní oblasti.
Most na dálnici
Juřicová, Markéta ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem šikmého dálničního mostu přes údolí potoka Pustějovského. Ze tří navrhovaných variant je vybrán dvoutrámový spojitý nosník o třech polích. Statický výpočet je vypracován podle evropských norem- Eurokódu. Konstrukce je navržena a posuzována pro mezní stavy dočasných a trvalých zatěžovacích podmínek. A dále je vypracována detailní a přehledná výkresová dokumentace, vizualizace mostu a stavební postup.
Vliv investic do dálniční infrastruktury na socioekonomické ukazatele vybraného regionu
Kučera, Štěpán
Kučera, Š. Vliv státních investic do dálniční infrastruktury na socioekonomické ukazatele vybraného regionu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zaměřuje na identifikaci vlivu státních investic do dálniční infrastruktury na vybrané socioekonomické ukazatele. Mezi zkoumané proměnné je zařazena míra nezaměstnanosti, počet firem dle počtu zaměstnanců, bytová výstavba a celkový přírůstek obyvatel. Práce se věnuje posouzení dopadů realizace dálničního úseku D1, který souvisle spojuje hlavní město Prahu a krajské město Hradec Králové. Na základě teoretických předpokladů byla v práci využita metodika založená na principu rozdílů v rozdílech, která je použita v kombinaci s metodou syntetické kontroly s technikami panelové regrese. Empirická analýza je zaměřena na posouzení vlivu výstavby dálnice na dynamiku vybraných socioekonomických ukazatelů v rámci regionu, který zahrnuje 6 obcí s rozšířenou působností a jsou zkoumána data s roční frekvencí v letech 2002–2021. Výsledky naznačují, že realizace dálniční infrastruktury jako součást státních investic neznamená automatický přínos konkurenční výhody a ekonomického růstu, tak jak by se z prvotních předpokladů očekávalo.
Studie mimoúrovňové křižovatky D1/R1 Ivachnová západ, SK
Herzog, Martin ; Lazar, Zbyněk (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vypracování technické studie mimoúrovňové křižovatky plánované rychlostní komunikace R1 a rozestavěné dálnice D1 v úseku mezi městy Ružomberok a Ivachnová na Slovensku. Byly navrženy tři varianty možného řešení a vybrána jedna, která splňuje všechna kritéria.
Využití odpadů při výstavbě pozemních staveb
ŠIRMEROVÁ, Karolína
Tato diplomová práce je zaměřena na využití odpadů při výstavbě pozemních staveb. V první části se nachází literární rešerše, ve které jsou popsány základní in-formace o odpadech, jako jsou druhy odpadů a jejich výskyt. Dále je popsán Protokol EU o nakládání se stavebními a demoličními odpady, využití odpadů při výstavbě, problematika nebezpečných stavebních odpadů a nakládání s odpady ve státech EU. Pro zajímavost jsou také popsány domy postavené z odpadů tzv. Zemělodě. Druhá část je částí praktickou. Ta obsahuje informace o vybraném úseku dál-nice D3, postupu výstavby dálnice D3 a návrhu využití recyklátů do dálničních těles. Následuje kalkulace a informace o dostupnosti recyklátů.
Nedokončená dálníce D8: dopravní, environmentální a ekonomické důsledky
Ulrich, Lukáš ; Novák, Jakub (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nedostavěnou dálnicí D8, zvláště pak jejím úsekem vedeným přes chráněnou krajinnou oblast České středohoří a problémy, které z této situace plynou. Teoretická část práce je věnována popisu negativních důsledků, které jsou způsobené provozem vozidel, možnostem jejich eliminace a historii stavby dálnice s jejími dalšími alternativami. V empirické části je řešen dopravní stav na přetížených komunikacích suplujících tento nedostavěný úsek a z toho plynoucí důsledky z emisního hlediska. Klíčová slova: doprava, dálnice, Ústí nad Labem
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak, ale také stále častěji upozorňují na negativní vlivy dálnic na regionální rozvoj hlavně v periferních oblastech, kde tak spíše dále prohlubují rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra města bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají.
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak. V periferních oblastech mohou spíše dále prohlubovat rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra Rokycan bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají. Rozvoj Rokycan způsobený dálnicí D5 však potvrdit nelze. Klíčová slova: dálnice, regionální rozvoj, Rokycany, dotazníkové šetření
Návrh rekonstrukce úseku dálnice D46 a mimoúrovňové křižovatky Vyškov
Kozminský, Marek ; Hornýš, Michal (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rekonstrukce úseku dálnice D46 a přilehlé mimoúrovňové křižovatky s označením Exit 2 Vyškov. Zájmové území se nachází v extravilánu města Vyškov. Dálnice D46 se v tomto místě kříží se silnicí 1. třídy číslo II/430, která se v místě křižovatky spojuje se silnicí II/430. Námi řešená křižovatka má hned několik neduhů, prvním problémem je nevyhovující připojení silnice II/430 v místě východní části křižovatky, kde indirektní větev nemá žádný připojovací pruh, tudíž zde dochází k nucenému zastavení vozidel, to má za následek ucpávání výjezdu z Vyškova na Olomouc. Dalším problémem je odbočení k čerpací stanici pohonných hmot v západní části křižovatky. Problém nastává v místě odbočení ke zmíněné čerpací stanici, kde přibližně 100 m od odbočení je indirektní větev západní části křižovatky a dochází tam k nucenému zpomalení vozidel, které se chtějí připojit na dálnici D46.
Dálnice Humpolec - Pelhřimov
Marek, Miroslav ; Seidelová, Miroslava (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vyhledávací studie zabývající se novou, respektive modernizovanou trasou mezi městy Pelhřimov a Humpolec. Obě tato města se nachází v okrese Pelhřimov, v Kraji Vysočina. Trasa je řešena ve třech variantách, dálnice, silnice pro motorová vozidla a modernizace stávající komunikace na uspořádání 2+1. Jedná se o reakci na novou koncepci dálnic vydanou Ministerstvem dopravy v roce 2020. V koncepci se mimo jiné nachází plán postavit nový dálniční okruh, který by propojoval většinu páteřních komunikací v Čechách a ulehčil by tak dopravě v Praze a jejímu okolí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.