Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mapy jeskyní a jejich mapové znaky v publikacích Speleo a Speleofórum
Benešová, Karolína ; Kratochvíl, Radim (oponent) ; Weigel, Josef (vedoucí práce)
V rámci této bakalářské práce byla řešena problematika mapových znaků použitých v mapách zobrazující jeskyně, jeskynní systémy a jim podobné přirozeně vytvořené jevy. Byly analyzovány dvě publikace zabývající se touto problematikou, a to sborník Speleo a Speleofórum. U časopisu Speleo bylo analyzováno 74 vydaných čísel v letech 1990–2019 a u časopisu Speleofórum 23 čísel vydaných v letech 1989–2019. Celkově bylo zaznamenáno více něž 1 000 map a jejich mapové značky. Pro sborník Speleo bylo evidováno 264 znaků a pro Speleofórum 340 znaků. Značky byly tříděny do kategorií a překresleny do digitální podoby. Většina map postrádala legendu, tudíž mapové znaky byly identifikovány v rámci textové části článku (pouze 134 map ze všech analyzovaných obsahovalo legendu). Mapy s legendou se začínají objevovat více v posledních pěti letech, díky dostupnějším digitálním technologiím jako je např. program Therion, který automaticky poskytuje unifikovanou legendu.
Augmented Reality in CAVE
Kolčárek, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to develop an application for mobile platform iOS. This application will take advantages of augmented reality and Cave Automatic Virtual Environment. Main target of this thesis is to explore possibilities and obstacles of developing application for iOS platform using standard augmented reality framework in CAVE. Main part is dedicated to experimenting with markers in CAVE, which leads to obtaining some knowledge leading to designing appropriate markers and optimizing the recognition process. Its purpose is the improvement of user experience in this environment and provision of some additional information and possibilities of interaction with the object displayed.
Léčebna se speleoterapií Ostrov u Macochy
Hendrych, Pavel ; Štěpán, Marek (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh nového objektu dětské léčebny se speleoterapií, který je situovan u Císařské jeskyně v obci Ostrov u Macochy. Řešené území se nachází v těsné blízkosti zmiňované jeskyn v exponovaném přírodním prostředí, v návaznosti na obytnou část městyse, tvořenou roztroušenou zástavbou rodinných domů. Ambicí projektu je propojit stávající dolní vstup do Císařské jeskyně s uvažovaným novým horním vstupem do jeskyně, objektem léčebny a stávající zástavbou. Toho je docíleno vytvořením nové komunikační linky, která respektuje a podporuje morfologii území. Objekt je umístěn na konci této spojnice v přímé návaznosti na stávající komunikace a zástavbu, kterou vhodně doplňuje svou architektonickou formou, vycházející z tvarosloví klasického vesnického domu. Objekt léčebny nabízí funkci rehabilitační a léčebnou jak pro dětské klienty, tak pro širokou veřejnost, stejně jako funkci ubytovací a sportovní. Záměrem práce bylo objekt co nejvíce zakomponovat do charakteru městyse, panoramatu sedlových střech a přírodního okolí, při zachování vynikajícího uživatelského komfortu.
Biblioverse - Multifunctional building with library
Koutný, Radim ; Závacká, Paulína (oponent) ; Bykov, Oleksii (vedoucí práce)
In order to properly understand the things and information around us, we learn to categorize, organize and put them in the ''right'' positions. This order of metaphysical sequence requires the idea of an indisputable first (original) instance whose identity is independent of what may come after it. Thus, for example, the good is the primary instance, while the bad (defined as the absence of the good) is secondary. Similarly with the natural and the unnatural, the normal and the abnormal. By using presupposed language and perspectives, certain groups of users marginalize the perspectives of other users and give the impression that some perspectives are normal and others are not. The way libraries, temples of scholarship, are often constructed with the aforementioned assumptions. Typologies of library buildings often have a clear order, categorizing, defining, giving a clear message. It guides and navigates us to where we belong according to our assumed activity. Such a constructed space is probably well-intentioned, but it does not offer the necessary freedom; on the contrary, it forces visitors to follow archaic stereotypes and conventions. What is normal. Such a space resembles a well-written choreography. A library pretending to be a free public space in reality functions more like an anonymous book lending library, an individual reading room, an anxious casemate, where by not respecting the rules of typology your visit can come to a quick end. To what extent can the space be used for debate or other forms of human interaction?
Využití Head-mounted displejů v managementu rizik u obráběcích strojů
Jelínek, Martin ; Kotek, Luboš (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá provedením a technickými možnostmi VR headsetů a jejich uplatněním ve strojírenství, v oblasti managementu rizik u obráběcích strojů, při využití zkušeností z jiných oblastí a historie. V praktické části je provedena analýza rizik u vybraného stroje (vertikální obráběcí centrum) prostřednictvím kontrolních seznamů a virtuálními technologiemi. Techniky analýzy rizik jsou následně porovnány a zhodnoceny. Výstupem je vyhodnocení výsledku a návrh praktického využití virtuální reality v praxi.
Jeskyně
Šindelářová, Alice ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Procesuální projekt zabývající se fenoménem jeskyně v souvislosti s pravěkým uměním. Zaobírá se kořeny zobrazivého umění, jeho výklady. Zkoumám otázky péče a konzervace kulturního dědictví. Zohledňuji formy prezentace archeologických nálezů a artefaktů v rámci muzejních expozic a sbírek. Postupnymi kroky studiem literatury, terénním výzkumem, koncipuji výsledné dílo, které reflektuje téma jeskyně a překlání oblouk času od prehistorie k současnosti.
Jeskyně a jejich ochrana v právu
Chvátalová, Eva ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Sobotka, Michal (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumat českou právní úpravu ochrany jeskyní, a to jak z obecného hlediska ochrany jeskyní jako podzemních prostorů a součástí přírody, tak i z hlediska souvisejících oborů právních (např. horní právo) a zčásti i neprávních (např. geologie či karsologie). Pozornost je nejprve věnována samotnému vymezení pojmu jeskyně a navázání této definice na přírodní vědy, dále vývoji právní úpravy ochrany jeskyní a samotného přístupu k jeskyním jako věcem v právním slova smyslu. Ke srovnání českého přístupu k rozebírané problematice je zvolen příklad právní úpravy speleologické velmoci Republiky Slovinsko, jež platí za velmi kvalitní a propracovanou. Z praktického hlediska je pak v této práci rozebrána péče o konkrétní českou jeskyni se snahou názorně vysvětlit reálné fungování ochranných právních nástrojů včetně jejich vzájemných přesahů, a jediný český judikát zabývající se právní povahou jeskyně.
Dětská léčebna se speleoterapií v Ostrově u Macochy
Promna, Denisa ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Hlavní myšlenkou bylo zvolit si dítě jako měřítko návrhu. Zahloubat se v jeho světě a jeho vnímání prostoru - mít na paměti jeho potřeby. Jak vypadalo místo, kam by se jelo zotavit z dýchacích obtíží? Bylo v nemocnici? Co to bylo za místnosti? Co to bylo za místo? Hrála v tom příroda nějaký význam? Chtělo by se tam vrátit? Jak na něj vzpomíná? Cílem bylo vytvořit místo, které co nejméně připomíná nemocniční prostředí, je v přímém kontaktu s přírodou a láká poznávat ji více. Pobyt v léčebně má připomínat spíše trávení prázdnin na škole v přírodě. Jak se vyhnout strohým nemocničním prostorám? Existuje vůbec takový návod? Mám čerpat inspiraci někde jinde? Kam chodíváme nabrat sílu od každodenních starostí? V přírodě, jistě. A jak se tato potřeba propíše do architektury? A máme vůbec takovou architekturu? Odpovědí na pokládané dotazy mi byla chata. Dům stvořený pro pobyt v přírodě. Jak ji ale pozvednout na něco bohatšího a zajímavějšího? Bylo tu ještě něco, co mě jako dítě trávicí čas v Luhačovicích fascinovalo - lázeňské prostředí. Jak tyto dvě formy propojit?
Mapy jeskyní a jejich mapové znaky v publikacích Speleo a Speleofórum
Benešová, Karolína ; Kratochvíl, Radim (oponent) ; Weigel, Josef (vedoucí práce)
V rámci této bakalářské práce byla řešena problematika mapových znaků použitých v mapách zobrazující jeskyně, jeskynní systémy a jim podobné přirozeně vytvořené jevy. Byly analyzovány dvě publikace zabývající se touto problematikou, a to sborník Speleo a Speleofórum. U časopisu Speleo bylo analyzováno 74 vydaných čísel v letech 1990–2019 a u časopisu Speleofórum 23 čísel vydaných v letech 1989–2019. Celkově bylo zaznamenáno více něž 1 000 map a jejich mapové značky. Pro sborník Speleo bylo evidováno 264 znaků a pro Speleofórum 340 znaků. Značky byly tříděny do kategorií a překresleny do digitální podoby. Většina map postrádala legendu, tudíž mapové znaky byly identifikovány v rámci textové části článku (pouze 134 map ze všech analyzovaných obsahovalo legendu). Mapy s legendou se začínají objevovat více v posledních pěti letech, díky dostupnějším digitálním technologiím jako je např. program Therion, který automaticky poskytuje unifikovanou legendu.
Dětská léčebna Ostrov u Macochy
Vencovská, Tereza ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie na téma Dětská léčebna Ostrov u Macochy. Zadáním této diplomové práce je návrh novostavby léčebny pro děti využívající metody speleoterapie v blízké Císařské jeskyni. Obec Ostrov u Macochy se nachází v okrese Blansko. Novostavba se nachází na okraji obce obklopena přírodou CHKO Moravský kras, terén je svažitý, orientovaný na jih. Toto jsou hlavní atributy, které objekt využívá a zároveň se jim přizpůsobuje. Veškerý provoz léčebny je řešen jedním objektem a to ve dvou hlavních podlažích. V přízemí se nachází provoz určený i pro komerční využití a zázemí Mezi tyto prostory patří vstupní hala, zdravotnická,rehabilitační a administrativní část, kuchyně a zázemí pro speleoterapii a provoz léčebny. Druhé nadzemní podlaží je věnováno pouze dětem. Jednu polovinu tvoří hrací plochy a pokoje pro ubytované děti a oddělené je ubytování pro děti s doprovodem. V druhé části druhého nadzemního podlaží je základní škola se třemi učebnami, jídelna a byt správce. Díky terénnímu reliéfu je z celého druhého nadzemního podlaží možný vstup do atria a dále na zahradu se sportovišti. Tímto vzniká propojení interiéru s přírodou. Konstrukční systém objektu je převážně zděný doplněný o železobetonové sloupy, stropy tvoří předpjaté stropní panely, střecha je plochá zelená. Ideou urbanistického řešení je vytvoření objektu, který je propojen s přírodou, respektuje svažitý terén, okolní zástavbu a zároveň působí seriozně. Architektonické řešení je založeno na jednoduché kubické formě ve tvaru U, částečně vsunuté do terénu. Hmota tvoří atrium. Dominantou fasády jsou barevné stínící lamely zabraňující přehřívání objektu. Tyto lamely se objevují i jinde na fasádě a děti s nimi mohou libovolně otáčet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.