Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí21 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pedagogika Rudolfa Steinera v českém školství
Klímová, Šárka ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Tématem diplomové práce je pedagogika Rudolfa Steinera v českém školství. Teoretická část je zaměřena na tři oblasti. První kapitola se věnuje zakladateli waldorfské pedagogiky, Rudolfu Steinerovi - jeho životu, dílu a odkazu v českém pedagogickém prostředí. Druhá kapitola popisuje svobodnou školu Rudolfa Steinera, její vznik, specifika a celosvětový vývoj waldorfského školství. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na waldorfskou pedagogiku v českém školství, tj. možnosti waldorfské pedagogiky v jednotlivých vzdělávacích stupních českého školského systému. Empirická část se zabývá popisem několika českých základních waldorfských škol a jejich vzájemným porovnáním z hlediska vybraných oblastí jejich vzniku, vývoje a implementace idejí Rudolfa Steinera. V poslední kapitole práce jsou ve vybraných oblastech stručně porovnány české základní waldorfské školy s waldorfskými školami v Eindhovenu v Nizozemí. Klíčová slova (česky) Rudolf Steiner, waldorfská pedagogika, waldorfské školy v ČR, anthroposofie, léčebná pedagogika, eurytmie
Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol
Brožová, Jana ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol je zprostředkovat pohled na tyto projekty z hlediska posouzení jejich náboženské neutrality. Pro účel práce byly vybrány čtyři vzdělávací projekty - náboženská výchova, etická výchova, program Waldorfská škola a cvičení podle Systému Jóga v denním životě. Bakalářská práce je rozdělena do třech základních oblastí. První část je věnována českému konfesnímu právu a legislativní úpravě výuky náboženství. V druhé části budou představeny jednotlivé vzdělávací projekty a jejich realizace v České republice, včetně posouzení jejich náboženské neutrality. Třetí oblastí je porovnání výše uvedených vzdělávacích projektů se zkušenostmi pedagogů v sousedních zemích.
Život a dílo Michaila Čechova v kontextu vývoje ruského dramatického umění
Elisová, Kateřina ; Hříbková, Radka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Práce analyzuje vývoj ruského dramatického umění a dále se zabývá různými hereckými technikami a jejich vývojem. Soustředí se na snahy vytvořit hereckou metodu nebo systém, které by pomáhaly hercům osvojit si přirozeně a přesvědčivě postavy, které hrají. V tomto kontextu práce představuje osobnost Michaila Čechova - herce, režiséra, ředitele divadla, pedagoga, teoretika herectví, ale také ruského emigranta nebo synovce Antona Pavloviče Čechova. Čechov byl žákem K. S. Stanislavského, působil v Moskevském uměleckém divadle, později sám založil nebo se spolupodílel na činnosti divadelních studií v Evropě i Spojených státech amerických. Podstatnou část svého života věnoval pedagogické a teoretické práci. Klíčová slova: antroposofie, archetyp, dramatická forma, dramatické umění, eurytmie, herecká metoda, herecká technika, režie.
Praktické činnosti ve waldorfských školách
Vondrušková, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
NÁZEV: Praktické činnosti ve waldorfských školách ABSTRAKT: Tato práce pojednává o zařazení praktických činností ve waldorfských školách. Je rozdělena na tři části. První část obsahuje historii a východiska waldorfské pedagogiky, přípravu učitelů a možnosti jejich vzdělávání v Česku.V druhé části mapuji konkrétní praktické činnosti zařazené ve výuce a specifikuji obsah praktických předmětů.Třetí, praktická část práce, se zaměřuje na analýzu školního vzdělávacího programu ve waldorfských školách z hlediska začlenění praktických předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: waldorfská pedagogika, Steiner, Antroposofie, waldorfský učitel, praktické činnosti, Ruční práce, Dřevořezba, Dílny, Pěstitelské práce, tematické okruhy, Školní vzdělávací program
Vzdělávání a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením
Kuřilová, Markéta ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra speciální pedagogiky ANOTACE Diplomová práce nese název "Vzdělávací a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením. Je zaměřena na přehled vzdělávacího systému pro lidi s mentálním postižením a jejich možnosti pracovního uplatnění. Charakteristika Základní a střední školy waldorfské ukazuje zvláštnosti a přístupy waldorfské pedagogiky a antroposofického pohledu na člověka s mentálním postižením s cílem prezentovat své působení na možnosti dalšího vzdělávání nebo uplatnění na trhu práce těchto osob. V diplomové práci je reflektován výsledek dotazníkového šetření na Zš a sš waldorfské o uplatnění absolventů po skončení docházky na této škole, rozhovorů s učiteli odborné praxe a vedoucí chráněné dílny Jinan. Cílem práce je zdůraznit význam vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením jako potřebu pro rozvíjení a naplnění jejich smyslu života.
Komparace TVP (na pozadí RVP) mateřské školy běžného typu a waldorfské mateřské školy v oblasti rukodělné činnosti a umění.
SLACHOVÁ, Adéla
Tématem bakalářské práce je komparace třídních vzdělávacích programů mateřské školy běžného typu a waldorfské mateřské školy v oblasti rukodělné činnosti a umění. Z tohoto důvodu se teoretická část zabývá nejprve základními dokumenty mateřských škol, ideologickým východiskem waldorfské pedagogiky a metodikou uměleckých činností ve waldorfské mateřské škole. Praktická část přináší výsledky kvalitativního výzkumu, realizovaného rozborem školních a třídních vzdělávacích programů, pozorováním uměleckých činností a prostřednictvím rozhovorů s učitelkami.
Technologie vzdělávání v podmínkách Waldorfské školy
LISOVÁ, Daniela
Tato práce pojednává o technologii vzdělávání ve specifickém prostředí Waldorfské školy s důrazem na pedagogické zvláštnosti tohoto druhu škol. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu technologie vzdělávání, stručnou charakteristiku alternativního školství, jeho vzniku a vývoje u nás i ve světě. Hlavní důraz je kladen na waldorfskou pedagogiku, její východiska, obsah, cíle, specifika a historii u nás i ve světě. Praktická část obsahuje zápis z hospitací v třídách waldorfského typu a následné porovnání teorie s praxí. Dále tato práce porovnává sociální klima waldorfské třídy s třídou s tradičním způsobem výuky pomocí dotazníkového šetření za účelem objektivního zjištění pozitiv waldorfské edukace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí21 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.