Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální práce pro ohrožené dítě
Pernicová, Lucie ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Petráš Kampová, Barbora (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem sociální práce s ohroženým dítětem. Snažila jsem se tak přiblížit téma těch dětí, které se ocitají v pro ně nebezpečné situaci a také tím, jak se situace dají řešit. Popisuji, co znamená ohrožené dítě a do jakých skupin se dělí. Dále se zabývám problematikou zneužívaných dětí a také syndromem CAN, který je za mě velmi důležitý. Zmiňuji se zde i o poruše attachementu, která není u nás až tak často brána na zřetel a je za mě důležité o ní mluvit a vědět. Velkou kapitolou v mé diplomové práci je téma systém péče o ohrožené dítě, která obsahuje zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, zařízení sociálně-právní ochrany dítěte, zařízení odborného poradenství, sociálně výchovnou činnost, zařízení pro děti, které potřebují okamžitou pomoc a také výchovně rekreační tábory pro děti. Vyjmenovávám služby, které jsou poskytovány ohroženým dětem a rodinám. Na konci teoretické části se úžeji zaměřuji na téma náhradní rodinné péče a ústavní péče, které jsem si zvolila pro zpracování praktické části. Vzhledem k tomu, jak je téma ohrožených dětí rozsáhlé, zaměřila jsem se na jednu skupinu, aby praktická část přinesla nějaké výsledky. V praktické části jsem si vybrala skupinu pěstounské péče a dětí vyrůstajících mimo svou biologickou rodinu. Zpracovala jsem pomocí...
Akční výzkum: implementace supervize sítě služeb pro ohrožené děti a rodiny v Chrudimi
Štorek, Milan ; Brnula, Peter (vedoucí práce) ; Starostová, Olga (oponent)
Hlavním cílem mé práce bylo transparentně zachytit postup implementace poskytování supervize sítě v Chrudimi s využitím metody akčního výzkumu. Teoretická část byla věnována popisu supervize jako jednomu z důležitých nástrojů profesního růstu pracovníků v pomáhajících profesích. Popsána byla také zkušenost z poskytování mezioborové supervize na Novém Zélandu, ve Velké Británii a v České republice. Druhá část teorie byla věnována interdisciplinární spolupráci v České republice, konkrétně spolupráci sítě služeb pro ohrožené děti a rodiny v Chrudimi. Ve výzkumu byla použita metoda akčního výzkumu, která je založena na dialogu a spolupráci všech účastníků výzkumu. Akční výzkum vychází z každodenní praxe a hledá nejlepší řešení problému na lokální úrovni. Pro získání dat jsem použil metody pozorování, sebevýzkumu, fokusních skupin a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumu se účastnili pracovníci Oddělení sociálně-právní ochrany a pracovníci z neziskových organizací z Chrudimi a okolí. Výstupy práce by měly sloužit ke zpřístupnění zkušenosti v této nové oblasti supervize dalším odborníkům a usnadnit poskytování supervize sítě v jiných oblastech sociální práce. Dále poslouží i jako doporučení pro případné pokračování supervize sítě v Chrudimi. Klíčová slova supervize, supervize sítě, akční výzkum, sociálně...
Sociální práce, životní zkušenost
Jirkovcová, Tereza ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Novák, Petr (oponent)
Téma mé diplomové práce je - Sociální pracovník, životní zkušenost. V textem práce jsem se zaměřila hlavně na sociálního pracovníka. Na sociálního pracovníka, který vykonává práci na orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Ve své diplomové práci jsem na základě odborné literatury vypracovala pět kapitol. Šestá kapitole mé práce se zabývá metodologickým výzkumem. V první kapitole jsem se zabývala historií sociální práce. Tato kapitola je v mé práci obsažena z důvodů zkušeností nasbíraných praxí. To, kde se sociální práce nachází dnes, je díky historii a poučení se z ní. Je to základ pro další rozvoj nových zkušeností, nových sociálních pracovníků. V druhé kapitole se zaměřuji na hlediska, které jsou potřeba proto, aby se člověk mohl stát sociálním pracovníkem. Jaké by měly být jeho předpoklady k tomu, aby mohl tuto práci vykonávat, a jakými etickými pravidly by se měl řídit. Ve třetí kapitole už se zaměřuji konkrétně na pracovníka OSPOD, tedy na jeho nejčastější pracovní náplň. Zde popisuji pracovní náplň, která je pro pracovníka nejvíce zatěžující nejnáročnější je první kontakt s dítětem, sociální šetření a individuální plánování. Čtvrtá a pátá kapitola na sebe navazují. Ve čtvrté kapitole popisuji, jaké mohou vzniknout komplikace při výkonu sociálního pracovníka. V páté kapitole se snažím popsat,...
Spolupráce nestátních neziskových organizací a Oddělení sociálně právní ochrany dětí v Ústí nad Labem a okolí
Murgová, Markéta ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, jak probíhá spolupráce mezi Oddělením sociálně právní ochrany dětí a nestátními neziskovými organizacemi působícími ve stejné oblasti v Ústí nad Labem a přilehlém okolí. Jedná se o případovou studii, která se snaží hlouběji zmapovat přístupy a postoje angažovaných pracovníků obou institucí, jejich vzájemnou propojenost, identifikovat nedostatky a navrhnout oblasti skrývající potenciál pro zlepšení této spolupráce. V teoretické části představuji různé typologie zabývající se vztahem státu a organizací občanské společnosti a zasazuji je do kontextu vybraného města, které je specifické výskytem mnoha sociálně vyloučených lokalit spojených s dalšími negativními jevy, jež rozdělují společnost. A právě do této napjaté atmosféry vstupují obě instituce jako zástupci státu a občanské společnosti.
Podmínky pro reflexivní praxi pracovníků oddělení sociálně právní ochrany dětí
Řeháčková Pecharová, Jitka ; Lejsal, Matěj (vedoucí práce) ; Čajko Eibicht, Monika (oponent)
Tématem práce je reflexivní praxe v prostředí sociálně právní ochrany dětí. Práce má empirický charakter a jejím cílem je zodpovědět výzkumnou otázku: jakým způsobem sociální pracovníci SPOD reflektují, jaké mají k reflexi vnější zdroje a jaké překážky reflexi brání. Přehledová část práce se zabývá nejprve popisem prostředí sociálně právní ochrany dětí s důrazem na specifika sociální práce v této oblasti a dále vymezením pojmu reflexivní praxe pro následný výzkum. Výzkum je proveden jako kvalitativní případová studie, skrze kterou jsou identifikovány podoby reflexe, které sociální pracovnice využívají, faktory reflexi podporující a také faktory, které reflexi brání. V závěru práce jsou na základě výsledků případové studie formulována doporučení pro rozvoj reflexivní praxe na odděleních sociálně právní ochrany dětí.
Dopady rodinných konfliktů na dítě z hlediska sociální práce
Březinová, Michaela ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Diplomová práce pojednává o dopadech rodinných konfliktů na dítě z hlediska sociální práce. Práce je rozdělena do dvou částí, tj. teoretické a praktické části. V rámci teoretické části jsou tři hlavní kapitoly. První kapitola obecně vymezuje rodinu a souvislosti s ní spojené. Druhá kapitola je kapitolou stěžejní, pojednává obecně o konfliktu, o konfliktu v rodině, o následcích neřešených rodinných konfliktů, také o metodách a přístupech k řešení rodinných konfliktů, nevyjímaje rodinné poradenství a rodinnou terapii. Součástí kapitoly je také zaměření na přístup sociálního pracovníku k rodině, v níž se vyskytuje konflikt, nebo kde dochází k zanedbání péče o dítě. Třetí kapitola doplňuje dvě předchozí, stručně pojednává o rodině v rozvodu, především roli sociálního pracovníka při rozvodovém řízení. Dále také o vývoji rozvodovosti v České republice a její rodinné politice. V rámci praktické části se nachází vlastní výzkum, který se zaměřil na prozkoumání zkušeností a pohledů sociálních pracovníků v oblasti sociálněprávní ochrany dětí. Výzkum přímo souvisí s teoretickou částí práce, tématem jsou totiž dopady rodinných konfliktů na dítě. K provedení výzkumu byla využita kvantitativní metoda, přičemž technikou sběru dat bylo dotazníkové šetření, které bylo zasláno sociálním pracovníkům do každého kraje v...
Srovnání systémů sociálně - právní ochrany dětí v České republice a ve Finsku
Dobešová, Anežka ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce stručně popisuje základní pojmy, mezinárodní dokumenty a legislativu související se sociálně-právní ochranou dětí. Více do hloubky se zabývá jednotlivými složkami sociálně-právní ochrany dětí v České republice a ve Finsku. Následně se zaměřuje na porovnání obou systémů, na jejich klady a zápory a na konkrétní prvky ve finské sociálně-právní ochraně děti, které by mohly být přínosem pro český systém. K dosažení těchto cílů je v práci kromě informací z odborní literatury využito také dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili vybrání sociální pracovníci z České republiky a z Finska.
Příběh pěstounky na přechodnou dobu: návrhy pro systémová zlepšení
Turtáková, Petra ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Klvačová, Petra (oponent) ; Zárasová, Zuzana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je kvalitativní sondou do příběhu pěstounky na přechodnou dobu. Práce tento příběh zachycuje, analyzuje a zařazuje do systémových souvislostí. Činí tak s důrazem na osobní zkušenost pěstounky na přechodnou dobu a s využitím osobní zkušenosti dalších aktérů zainteresovaných v tomto konkrétním případě - včetně té mojí. Práce je z velké části reflexí mé vlastní role v tomto příběhu, nahlíží na něj z různých perspektiv, které se vyvíjejí v čase. Diplomová práce se opírá o znalost teoretických zdrojů, především metodik náhradní rodinné péče a metodických doporučení. Teoretické zdroje jsou kriticky nahlíženy a propojovány s osobními zkušenostmi. Tento postup dal vzniknout výslednému zpracování příběhu, které poskytuje možnost nahlédnout do širších souvislostí kolem pěstounství na přechodnou dobu v naší republice. Zachycení systémových souvislostí je v práci využito pro vytvoření návrhů možných systémových zlepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.