|
Výroba prototypu automobilu s využitím moderních metod a technologie CAD/CAM
Horák, Aleš ; Zouhar, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia, řeší problematiku výroby prototypu automobilu pomocí moderní technologie reverzního inženýrství a aplikace CAD/CAM. Na základě literární studie dané problematiky, byl navržen postup digitalizace fyzického modelu automobilu, včetně jeho úpravy a zpracování získaných dat. Navazujícím krokem bylo ověření výroby modelu aditivní technologií rapid prototyping – metodou FDM. Verifikace dosažených výsledků byla provedena na konzolové vertikální frézce FV 25 CNC, s řídicím systémem Heidenhain iTNC 530 s využitím obráběcích strategií pomocí CAM software PowerMILL. Na závěr byly vzniklé modely dle potřeby upraveny.
|
|
Digitalizace výfukového potrubí
Janečka, Karel ; Koutný, Daniel (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi a praktickým využitím 3D skenovacích systémů pro strojírenství. Práce obsahuje základní rozdělení zařízení sloužící k 3D digitalizaci a jejich základní vlastnosti. Cílem této práce je seznámení s postupem při reverzním inženýrství, což je demonstrováno na konkrétním příkladu digitalizace výfukového potrubí s použitím 3D skeneru Atos I a CAD systému CATIA.
|
|
Replika lafety historické zbraně
Doležal, Jakub ; Suchý, Jan (oponent) ; Maňas, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem a konstrukcí repliky kulometné Královopolské lafety, kterou byly vyzbrojovány vybrané objekty Československého pohraničního opevnění před druhou světovou válkou. Práce je věnována analýze původních dokumentů k lafetě, vytvoření jejího CAD modelu, 3D skenování a následné úpravě naskenované polygonální sítě těžkého kulometu vz. 24, který byl vybrán jako příklad z kulometů lafetovaných do Královopolské lafety. Další část se zabývá virtuální kontrolou kompatibility modelu lafety s modelem kulometu a vytvoření modelu lafety pro výrobu dle zvolené technologie s co nejnižšími výrobními náklady. Součástí této bakalářské práce je také kompletní výkresová dokumentace k výrobě repliky.
|
|
Výroba odlitků s využitím metod Rapid prototyping
Baránek, Martin ; Myška, Martin (oponent) ; Bořil, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na výrobu odlitku zdobeného stojanu za využití rapid prototyping metod postupem reverzního inženýrství. V práci je nejprve provedena literární rešerše pojednávající o vybraných aditivních technologiích využitelných pro výrobu slévárenských modelů nebo forem. Následně jsou v práci popsány základy technologie 3D skenování. Experimentální část práce popisuje postup výroby odlitků. Předloha byla nejprve digitalizována pomocí ručního skeneru, získaná data byla dle potřeby upravena a sloužila jako vstup pro 3D tisk trvalých slévárenských modelů. Jejich výroba proběhla na FDM 3D tiskárně PRUSA MK3S z materiálu PLA. Modely byly následně zaformovány do netrvalých pískových forem. Výsledné odlitky byly vyrobeny z litiny s lupínkovým grafitem.
|
|
CAD návrh pouzdra laserového zaměřovače pro pistoli Walther PPS M2
Macků, Veronika ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření pouzdra laserového zaměřovače pro pistoli Walther PPS M2 s pomocí metod reverzního inženýrství. První část představuje rešerši laserových zaměřovačů. Druhá část obsahuje zamyšlení nad problémem, hlavně omezeních vyplývající z konstrukce pistole Walther a zdroje ze Streamlight TLR-6 a výroby pouzdra pomocí 3D tisku. Hlavní část práce popisuje získání vstupních dat pomocí skenování rámu pistole Walther a pouzdra TLR-6, samotnou tvorbu CAD návrhu pouzdra, tisk prototypu na 3D tiskárně a následná korekce CAD modelu na základě analýzy prototypu.
|
|
Vytvoření zjednodušeného CAD modelu motoru s využitím reverzního inženýrství
Koten, Stanislav ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením zjednodušeného CAD modelu motoru pomocí 3D digitalizace za účelem zástavby do automobilu s trubkovým rámem. V první části je popsána problematika reverzního inženýrství, druhá část se věnuje popisu a funkci použitého optického měřícího systému ATOS firmy GOM a v závěrečné části je popsáno skenování geometrie motoru, následná úprava polygonální sítě a vytvoření vlastního 3D modelu pomocí programu Autodesk Inventor 2013.
|
|
Digitalizace trupu ultralehkého letounu pro technologii výroby přesných forem
Véle, Filip ; Sedlák, Josef (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá digitalizací trupu a tvorbou 3D modelu ultralehkého letounu s ohledem na budoucí využití dat pro konstrukci přesných forem trupu pro ruční vakuové laminování. Na základě rešerše je stanoven vhodný prostředek realizace a stanoveny postupy vedoucí k digitalizaci, včetně popisu zařízení a software použitých pro proces digitalizace. Cílem práce je aplikace dostupných metod digitalizace při tvorbě 3D modelu letounu a návrh výroby přesných forem.
|
|
Aplikace CAD/CAM softwaru PowerMILL 2020 při reverzním inženýrství
Rais, Tomáš ; Sliwková, Petra (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá představením využití softwaru PowerMILL 2020 při reverzním inženýrství a také představení aditivních technologií v tomto softwaru. Jako vzorová součást pro tuto práci byl zvolen dílec Rubikovy kostky. V první části budou stanoveny jednotlivé rozměry, ke kterým budou přiřazeny jednotlivé výrobní tolerance pro zajištění funkčnosti součásti. V druhé části budou navrženy nástroje, vypočteny technologické podmínky a navrženy stroje pro výrobu. Tyto technologické podmínky budou požity v další kapitole, kde bude vytvořen NC program pro výrobu součásti. V poslední kapitole bude provedeno stručné technicko – ekonomické zhodnocení navržené varianty.
|
|
Zvýšení plnicí účinnosti zážehového motoru na CNG o výkonu 140 kW
Hadrava, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu proudění pracovní náplně v přeplňovaném motoru na CNG. Metodou výzkumu je reverzní inženýrství. Sací kanál je odlit a poté naskenován 3D skenerem ATOS. CAD model je vytvořen v programu Creo Parametric 2.0. Vytvořeným interaktivním modelem je simulováno proudění v CFD programu Star CCM+. Sací systém je modifikován pro zvýšení plnicí účinnosti motoru.
|
| |