Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dobrovolníci jako doplněk profesionální sociální práce s pěstounskými rodinami
HAVLOVÁ, Jana
Dobrovolnictví lze chápat jako svobodně zvolenou činnost, která je vykonávána ve prospěch druhých, a to bez nároku na finanční odměnu. Samotní dobrovolníci působí v různých oblastech, přičemž jednou z těch nejrozšířenějších je oblast sociální.Tato bakalářská práce se věnuje dobrovolnictví jako doplňku profesionální sociální práce s pěstounskými rodinami, ve které je hlavním cílem zmapování využívání dobrovolníků při sociální práci s pěstounskými rodinami. Dílčím cílem je popsat přínos dobrovolníků v práci s pěstounskými rodinami, a to z pohledu sociálních pracovníků.Výsledky výzkumu jsou obsaženy v praktické části této práce. K dosažení cílů byla využita technika kvalitativního výzkumu. Jako metoda sběru dat byla zvolena metoda dotazování, která probíhala pomocí techniky polořízených rozhovorů. Rozhovory byly uskutečněny s pěti komunikačními partnery, a s pomocí otevřeného kódování a kategorizací dat byly přepsány do tabulek pro lepší orientaci. Výsledky ukázaly, že v rámci Jihočeského kraje působí třináct doprovázejících organizací, přičemž dobrovolníky pro práci s pěstounskými rodinami využívá pouze pět doprovázejících organizací. Pěstounským rodinám je nabízeno organizacemi velké množství forem dobrovolnictví, které se liší svou strukturou a náplní. Role dobrovolníka v organizaci je vnímána velmi pozitivně, a to především z důvodu navázání přátelského vztahu dobrovolníka a dítěte. Tento vztah je vnímán sociálními pracovními jako skvělý doplněk jejich práce. Přínos dobrovolníků v organizacích je vnímám velice pozitivně. Výsledky mé bakalářské práce mohou být užitečné pro poskytovatele sociálních služeb a pro samotné doprovázející organizace. Výsledky dále mohou ukázat doprovázejícím organizacím, které dobrovolníky nevyužívají možné přínosy dobrovolnictví v práci s pěstounskými rodinami.
Reflexe odborné praxe v oblasti sociální práce z pohledu studentů sociálních oborů
HOFFMANNOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá tématem reflexe odborné praxe v rámci studia sociální práce na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem bakalářské práce je zjistit náplň a přínos odborné praxe v oblasti sociální práce z pohledu studentů sociálních oborů. S ohledem na uvedený cíl byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. Odpovídá náplň odborné praxe náplni práce stanovené fakultou? Jaký přínos má odborná praxe pro studenta sociálního oboru? Jsou studenti dostatečně seznámeni s náplní práce sociálního pracovníka? Poskytují sociální pracovníci dostatečné informace o jednání s uživateli sociálních služeb? V teoretické části jsem pomocí odborné literatury definovala základní pojmy, které jsou obsahem práce. V této části jsem se věnovala pojmu sociální práce a sociální pracovník. Dále jsem stručně popsala rozdělení metod sociální práce, minimální standard vzdělání v sociální práci, který je hlavním nástrojem zkvalitnění vzdělání v sociální práci v České republice. Student sociální práce jako budoucí sociální pracovník má mít nejen teoretické znalosti, ale také praktické znalosti, které získává odbornou praxí a supervizí. Dalším tématem byla odborná praxe a zařízení, kde může být odborná praxe realizována. V praktické části bakalářské práce byl využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 10 studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kteří studují obor Sociální práce ve veřejné správě nebo Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. Jako postup pro vyhodnocení dat byla vybrána metoda tvorby trsů. Z výzkumu vyplynulo, že studenti byli dobře seznámeni s náplní práce sociálních pracovníků. Naučili se zvládat prvotní obavy a negativní emoce. Absolvovaná odborná praxe studentům ukázala možnosti, které mohou uplatnit v budoucím životě. A pomohla zjistit, kterou cílovou skupinou by se studenti chtěli zabývat. Většině studentů odkryla odborná praxe velké množství slabých stránek, na kterých by měli do budoucna ještě pracovat. Jako pozitivní přínos shodně uváděli kladný přístup sociálních pracovníků, ke klientům a celkově k jejich práci.
Škola v přírodě z pohledu učitele
Karasová, Jana ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Rotková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá pobytem dětí mladšího školního věku ve škole v přírodě, a to z pohledu učitele. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů k dané problematice, legislativu a organizaci školy v přírodě. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření a rozhovorech, jejichž úkolem je zjistit, zda školy v České republice tyto pobyty organizují, a pokud ano, s jakými zkušenostmi se učitelé setkávají. Pokud ne, jaké důvody je k tomu vedou. Cílem diplomové práce je porovnat výsledky šetření a shrnout přínos i negativa, která z těchto pobytů pro učitele vyplývají. Obě části diplomové práce poukazují na náročnost profese učitele při organizování a samotném pobytu ve škole v přírodě. V praktické části jsou rovněž uvedeny konkrétní příklady realizovaných pobytů včetně reflexe zúčastněných učitelů.
Zhodnocení činnosti MAS v rámci regionálního rozvoje
LINHARTOVÁ, Andrea
Název této bakalářské práce je "Zhodnocení činnosti místních akčních skupin v rámci regionálního rozvoje". Hlavním cílem je zhodnotit, jak zvolené místní akční skupiny, konkrétně MAS Sdružení Růže, MAS Rozkvět a MAS Vodňanská ryba přispívají svou činností do těchto regionů. Analýza činnosti MAS je zaměřena především na oblasti týkající se personálního zajištění MAS, úrovně propagace MAS a nadstavbových aktivit MAS. Dílčím cílem práce je zjistit úroveň informovanosti obyvatel o činnosti a aktivitách MAS. V teoretické části jsou popsány základní pojmy týkající se regionu, regionální politiky, metody LEADER a základní informace o místních akčních skupinách. V praktické části jsou uvedeny základní informace o vybraných MAS. Následně je zde popsána činnost všech MAS za jednotlivá programová období. Dále se práce zabývá personálním zajištěním MAS, propagací MAS a nadstavbovými aktivitami MAS. Informace potřebné pro zpracování praktické části byly zjištěny z veřejně dostupných zdrojů a doplněny o informace získané od dotazovaných, řídících orgánů MAS. Informace potřebné pro dílčí cíl práce byly zjištěny prostřednictvím dotazníku. Činnost těchto MAS se v jednotlivých programových obdobích liší v množství zrealizovaných projektů a množství alokovaných finančních prostředků. Z tohoto pohledu byla nejvíce činná MAS Sdružení Růže a naopak nejméně MAS Vodňanská ryba, neboť v minulém období její strategie nebyla podpořena.
Analýza vybraných online marketingových nástrojů v konkrétní společnosti
Božejovská, Martina ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Váchová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza účinnosti vybraných online marketingových nástrojů v konkrétním prostředí a zhodnocení jejich přínosu ve vybrané společnosti. Předmětem zkoumání je část nástrojů vlastní webové stránky a nástroje online direct marketingu. V teoretické části práce jsou zmíněné nástroje představeny ze všeobecného pohledu, který je rozšířen o několik názorů odborníků. Z těchto informací vychází praktická část práce, kde jsou nástroje zanalyzovány v konkrétním prostředí vybrané společnosti. Závěr práce obsahuje zhodnocení účinnosti a přínosu vybraných nástrojů pro konkrétní společnost.
Postoje učitelů ZŠ k legislativním změnám ve vzdělávání žáků se SVP
Kligerová, Lucie ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu postojů učitelů základních škol z okresu Trutnov k inkluzivnímu vzdělávání. Teoretická část se věnuje osobám se speciálními vzdělávacími potřebami, právnímu zakotvení, inkluzivnímu vzdělávání a výuce, systému kurikulárních dokumentů a poradenskému systému v České republice. V praktické části byly zjišťovány postoje učitelů základních škol z okresu Trutnov ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Především míra informovanosti učitelů, jejich obavy a připomínky k novele školského zákona. Byly využity metody dotazníku a rozhovoru. Jedná se tedy o kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA inkluzivní vzdělávání, inkluzivní výuka, učitel, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, postoje, obavy, informovanost, přínos
Srovnání vybraných výkonových ukazatelů hráčů NBA v utkáních na ME 2011 a MS 2014
Kanta, Jakub ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název práce: Srovnání vybraných výkonových ukazatelů hráčů NBA v utkáních na ME2011 a MS2014 Cíle práce: Analyzovat individuální herní výkony basketbalistů z NBA na dvou mezinárodních akcích s národním týmem, v širším kontextu ohodnotit a kvantifikovat jejich užitečnost pomocí koeficientu. Srovnat jejich výkony pomocí vybraných statistik, posléze porovnat s nejlepšími hráči v jednotlivých kategoriích na turnaji i v týmu. Za velmi přínosné považuji závěrečné srovnání vyzkoumaného s jejich kariérními průměry v reprezentaci i v základní části NBA, abych zjistil, zda výkony v národním týmu dosahují jejich výkonnosti v nejlepší soutěži světa. V teoretické části se představím také sociálně-ekonomické aspekty zasahující do skládání reprezentačních výběrů, které výrazně ovlivňují výsledné složení národních týmu a tedy jejich úspěšnost vyjádřenou celkovým umístěním. Rozdílnost herních pojetí v zámoří a Evropě, ale také odlišné politiky organizací zastřešujících tyto soutěže. Metoda: Pro svou práci jsem zvolil sekundární analýzu oficiálních statistik hráčů nastupujících na obou vybraných turnajích tedy Evropanů, ale zároveň s platnou smlouvou a alespoň s jedním odehraným rokem v NBA. Ze základních statistik jsem posléze spočítal statistiky pokročilé tak hojně využívané právě v zámoří, které mají větší...
Postava Dona Juana ve francouzské literatuře v letech 1850-1950
Kareta, Filip ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Diplomová práce Postava Dona Juana ve francouzské literatuře v letech 1850 - 1950 se věnuje změnám postavy Dona Juana v dílech tohoto období. Autor se zaměřil na inspirační zdroje a vlastní přínos jednotlivých spisovatelů ve vztahu k předchozím dílům s donjuanskou tematikou. Ve své práci hojně využívá především srovnávací metodu. Díla dělí do tří skupin. V první jsou zařazeny práce, jejichž autoři našli pro postavu Dona Juana inspiraci především u Molièra a Tirsa de Moliny. Druhá zahrnuje práce navazující zejména na romantické pojetí Prospera Mériméa. Ve třetí jsou díla atypická, v nichž nepřevažuje žádný z předchozích vzorů. Autor klade důraz na nové prvky, jimiž byl donjuanský mýtus obohacen.
Přínos teorie konsociační demokracie pro Libanon
Coufal, Ondřej ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Gelnarová, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přínosem teorie konsociační demokracie pro Libanon v letech 1943 až 1975 a při následné rekonstrukci státu po občanské válce v roce 1989. Libanon se v roce 1943 poprvé stal nezávislým státem a jeho politický systém obsahoval prvky teorie konsociační demokracie nizozemského politologa Arenda Lijpharta. Ty byly přítomny, aby udržely systém stabilní i přes širokou náboženskou fragmentaci, která byla v Libanonu přítomna. Možnost účastnit se politického rozhodování dostaly všechny relevantní skupiny. Institucionální uspořádání tedy odpovídalo základním podmínkám konsociační demokracie, ale společnost byla rozdělena ideologicky a sociálně. Mezi muslimy se objevoval arabský nacionalismus, zatímco křesťané prosazovali spíše libanonský nacionalismus. Problémy přinášela i špatná socioekonomická situace, která znevýhodňovala spíše muslimy. Již takto složitou situaci stupňoval dlouhodobý arabsko-izraelský konflikt a s ním společná palestinská migrace na území Libanonu. Cílem této práce je zjistit, jak se elity s touto složitou situací v letech 1943 až 1975 vypořádaly, zhodnotit přítomnost prvků konsociační demokracie a jejich přínos.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.