|
OPTIMALIZACE ODLITKU ŠTÍTU ASYNCHRONNÍHO ELEKTROMOTORU
Dítě, Pavel ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Dušek, Daniel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizace štítu asynchronního motoru. V práci jsou uvedeny výsledky modální a deformačně-napěťové analýzy počítané na modelu štítu, který je v současnosti vyráběn. K řešení tohoto problému bylo využito výpočtového systému Pro/MECHANICA, který je založen na metodě geometrických elementů – GEM. Hlavním výstupem práce je návrh dvou nových optimalizovaných modelů štítu elektromotoru a jsou zde uvedeny výsledky modální a deformačně-napěťové analýzy spočítané pro tyto modely. Součástí práce je také návrh a technicko-ekonomické vyhodnocení způsobů odlévání, pomocí nichž by se dal nový štít vyrábět.
|
| |
| |
| |
|
Analýza působení větru na stavební konstrukci
Tačner, Jan ; Hradil, Petr (oponent) ; Kala, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickou a dynamickou analýzou chování štíhlé mostní konstrukce. V programovém systému ANSYS 14.5 byl vytvořen výpočtový model konstrukce lávky. Byla provedena statická a modální analýza, na základě které bylo na konstrukci aplikováno náhradní dynamické zatížení od působení větru dle normy ČSN 73 0035, kde byla zohledněna varianta mostovky bez zábradlí či mostovky s plně neprodyšným zábradlím a dynamické zatížení vyvolané skupinou chodců a spojitým zástupem. Na tato zatížení byl proveden výpočet ustálené odezvy při rezonanci.
|
|
Dynamické vlastnosti výfukové soustavy a přenos hluku do kabiny osobního automobilu
Novotný, Václav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá komplexní analýzou dynamických vlastností výfukové soustavy a přenosem hluku od výfukové soustavy do karoserie vozidla. V rámci těchto analýz je nejprve provedena výpočtová modální analýza, která je následně porovnána s experimentálně naměřenými daty. Dále je provedena modální analýza kompletní výfukové soustavy se zaměřením na vliv teploty struktury a následně je provedena analýza přenosu hluku do karoserie od tlumičů výfuku a zavěšení výfukového potrubí.
|
|
Lávka pro pěší přes lagunu
Bezručová, Kristína ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes lagunu. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro posouzení byla vybrána varianta konstrukce tvořené ocelovými oblouky a betonovým předpjatým pásem. Jedna kapitola práce je věnována ideálnímu tvaru oblouku pro různé typy zatížení. Výpočet účinků zatížení je provedený v programu Ansys 17.0. Jsou zohledněny stadia výstavby. Posouzený je mezní stav únosnosti a použitelnosti. Je provedena modální analýza, analýza odezvy na harmonické buzení a stabilitní výpočet. Pro posouzení betonových průřezů byl použit program MS Excel. Ocelové průřezy byly posouzeny v programu Ansys 17.0. Návrh a posouzení bylo provedeno dle evropských norem.
|
| |
|
Simulace hluku vyzařovaného jednostupňovou převodovkou
Motl, Daniel ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Úroveň hluku a vibrací převodovek je dnes jedním z důležitých parametrů pro zákazníky. Tato práce se zabývá výpočtovým modelováním akustického chování a přínosem modelování na návrh zařízení pomocí metody konečných prvků. Analýzy jsou provedeny na třech výpočtových modelech, kde dva z těchto modelů jsou ověřeny pomocí měření. Akustické simulace jsou provedeny v programu FFT ACTRAN.
|
| |