Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intervenční pohybový program u žen nad 40 let se zaměřením proti bolestem zad
BOKROŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřená na intervenční pohybový program pro ženy nad 40 let se zaměřením proti bolestem zad. Cílem bylo vytvořit a realizovat jógový tříměsíční intervenční pohybový program zaměřený na problematiku v oblasti zad, který byl vedený dvakrát v týdnu. Pro výzkum byly náhodně vybrány ženy trpící bolestí zad. Po překročení 40. roku života dochází k mnoha změnám jak psychickým, tak fyzickým, které mohou vést k bolestím zad a ty mohou v budoucnu omezovat běžné denní úkony. Všechny cvičenky prošly vstupním měřením a byly náhodně rozděleny na skupinu experimentální a kontrolní. V průběhu intervenčního programu bylo provedeno druhé měření, a po jeho skončení měření finální. Při hodnocení délky vzpřimovačů páteře dosáhla experimentální skupina zlepšení o 2,2 cm, při hodnocení pohyblivosti páteře a kyčlí dosáhla zlepšení o 2,6 cm a při hodnocení čtyřhranného svalu bederního o 2,4cm. Při hodnocení síly ohybačů krku bylo zaznamenáno celkové zlepšení o 3 sekundy a při hodnocení síly břišních svalů o 2,8 sekund. Bolest zad se při posledním měření snížila o 2,6 úrovně. Vlivem jógového cvičení se nám podařilo zaznamenat zlepšení u obou skupin. Došlo zde k lepší flexibilitě a částečného odstranění bolesti zad.
Využití jógy v mateřské škole
ZÁMEČNÍKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce "Využití jógy v mateřské škole" se zabývá vlivem zapojování jógy do předškolního vzdělávání na psychický a fyzický vývoj dětí ve věku od čtyř do sedmi let. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda učitelé mateřských škol zapojují jógu do výuky. Dalším cílem bylo zjištění, jaký vliv jógová cvičení na děti předškolního věku mají. Teoretická část je zaměřena na poznatky z oblasti vývoje dítěte předškolního věku, z oblasti historie jógy a na poznatky o fungování předškolního vzdělávání v České republice. Praktická část se zabývá rozborem ankety pro učitele mateřských škol, kde bylo zjištěno, že 75,1% oslovených učitelů mateřských škol z celkového počtu 221 zapojuje jógu do výuky. Bylo zjišťováno, jakým způsobem jógu do výuky zařazují. Zde bylo zjištěno, že hned 161 oslovených pedagogů zařazuje jógu v dopoledních hodinách. Učitelé využívají různých pomůcek, jako jsou karimatky, švihadla, relaxační hudba nebo míče. V práci dále informuji o potřebách učitelů, kteří by chtěli zařadit jógu do vzdělávání předškolních dětí. Z celkového počtu 221 oslovených 65,6% by uvítalo příručku o józe přizpůsobenou podmínkám mateřských škol. Na základě tohoto výzkumu, vznikl program na výuku jógy v mateřské škole. Aktivity byly konzultovány s dětským lékařem a fyzioterapeutkou.
Využití jógy u dětí se sluchovou disabilitou ve věku od 8 do 15 let
ZELMANOVÁ, Marcela
Tato diplomová práce je zaměřena na využití jógy u dětí se sluchovou disabilitou ve věku 8-15 let. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o sluchovém systému včetně jeho funkce a anatomie a o józe, její historii a vlivu jógy na funkční systémy lidského těla. Zvláštní kapitola je věnována sluchové disabilitě jako takové, její etiologii, klasifikaci a ty-pům sluchových vad. V praktické části je zjišťován vliv adekvátní pohybové aktivity na probandy mateřské školy, základní školy a dětského domova pro sluchově postižené v Čes-kých Budějovicích. K tomuto účelu byl proveden test s tyčí a dotazníkové šetření o pediat-rické kvalitě života PedsQL. V rámci testu s tyčí došlo ke zkrácení průměrné doby potřebné k provedení sestavy ze 45,2 s na 36,6 s. V rámci dotazníkového šetření došlo k navýšení průměrného skóre ve všech sledovaných dimenzích a k nárůstu průměrného celkového skó-re o 12 %. Zjištěné výsledky a jejich porovnání s výsledky kontrolního souboru naznačují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv.
Šikana a zdravý životní styl
DUŠKOVÁ, Ivona
Ve své bakalářské práci se zabývám souvislostmi mezi agresivitou dětí ve škole a jejich zdravým životním stylem. V teoretické části je věnována pozornost problematice šikany ve škole, jaké jsou její projevy, co je její příčinou, vývojová stadia šikany. Dále se ve své práci zabývám osobnostními charakteristikami agresora a jak s ním pracovat. Dotýkám se také pojmu zdraví, jeho determinanty a následně faktory, které mohou zmírňovat projevy agresivity u dětí z pohledu zdravého životního stylu, jako je například pohybové aktivity ve škole, cviční jógy, vegetariánství. V poslední části teorie se zmiňuji o Projektu {\clqq}Škola podporující zdraví``, jaké jsou jeho cíle, úkoly{\dots}Zmiňuji se také o novém předmětu na základních školách Výchova ke zdraví. Praktická část se skládá z dotazníkového šetření, jehož účelem je zjistit, jaké mají žáci vůbec povědomí o šikaně. Zda se s ní již setkaly. Ba dokonce zda se oni sami nestali obětí šikany. Jaké jsou důvody agresivního chování dětí již na základních školách. Dotazník byl rozdán na základní škole v Jindřichově Hradci a na základní škole v Českých Budějovicích a to z důvodu zjištění rozdílu ve výskytu šikany mezi krajským městem a městem s menším počtem obyvatel. Z provedeného dotazníku jsem zjistila, že žáci na základních školách mají již povědomí o šikaně. Někteří z nich se již sami stali obětí agresivního chování svého spolužáka. Dále také bylo dotazníkovým šetřením zjištěno, že agresoři nebyli ve většině případů potrestáni. Z průzkumu je také patrné, že výskyt šikany na obou školách je téměř vyrovnaný.
Východ a západ a poznávání
Koláček, Luboš
rigorózní práce Mgr. Luboš Koláček, Ph. D. Práce je specifickou aproximací evropského autora k myšlení Západu s Východem, na základě jím vybraných myslitelů na obou stranách. Předkládá zrcadlení ontologických, gnozeologických, etických a psychologických, sociologických a jiných otázek a odpovědí na problém, vyznačený už samotným názvem. Jde o kaleidoskopické myšlení, které se multiplikací obsahů v reflexích těch druhých a těch druhých ve třetích myslitelích prolíná a rozevírá do obrovské šíře poukazů. V práci je obsažena intencionalita v patřičné síti souvislostí, která nám představuje Západ jako myšlení explikátních významů a Východ jako myšlení implikátních významů. Jde o to předestřít před čtenáře nikoli jen hotová tvrzení, ale čtenář je vyzván otázkami ke spolupráci v odkrývání neskrytosti, tj. alethei. Jde o hermeneutickou metodu, která vychází od hotových odpovědí a teprve pak se dostává k otázkám, jež jsou současně pozadím, z něhož odpověď vznikla. Je to speciální dialogická metoda, která nechce vedle sebe klást hotové soudy, nýbrž požaduje, aby čtenář prošel touto výzvou jako spoluřešitel otázky, která má přijít k rozdílu mezi Západem a Východem, protože si autor uvědomuje, že to, na co si přijde čtenář sám, je opravdu podstatné, ve srovnávání s podsouvajícími tendencemi současné...
Gravid jóga a porod
Slabochová, Barbora ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Syrová, Hana (oponent)
Smyslem bakalářské práce s názvem "Gravid jóga a porod." je zhodnotit výhody gravid jógy na průběh těhotenství a porodu. Práce má část teoretickou, kde nejprve rozebírám pohybovou aktivitu, jako takovou a proč je pro nás důležitá. Řekneme si o józe jako celku. Zmiňuji zde i jednotlivé styly jógy a to, co je pro ně charakteristické, jelikož se ve výzkumné části zabývám i styly jógy u praktikujících žen. Následně rozebírám trimestr po trimestru s jednotlivými doporučeními a kontraindikacemi v rámci těhotenství. Probereme i základní dechové a relaxační techniky, které mohou být prospěšné jak v rámci přípravy na porod, tak u porodu samotného. Výzkumná část je pak zaměřena přímo na anonymní dotazník, kde sbírám data od 103 žen praktikujících gravid jógu. Pro můj výzkum jsem si stanovila celkem 5 cílů a to zjistit, zda má podle těhotných žen jóga vliv na jejich kondici v době těhotenství a na průběh porodu. Dále zjistit, zda má jóga podle žen vliv na bolesti v oblasti zad a podbřišku. Třetí cíl směřuji k otázce, kolik žen praktikovalo jógu již před otěhotněním. Předposlední, čtvrtý cíl mého výzkumu se zabývá důvodem, pro zahájení gravid jógy. A posledním cílem bylo zjistit, zda ženy praktikující gravid jógu lépe zvládají porodnické bolesti. Samotný dotazník se skládá z jednotlivých částí přes...
Východ a západ a poznávání
Koláček, Luboš ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent) ; Kalábová, Helena (oponent)
1 Univerzita Karlova Pedagogická fakulta DISERTAČNÍ PRÁCE 2022 Luboš Koláček 2 Univerzita Karlova Pedagogická fakulta DISERTAČNÍ PRÁCE Východ a Západ a Poznávání East and West and Cognition Luboš Koláček Školitelka: Prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. Studijní program: filozofie Studijní obor: filozofie Rok odevzdání: 2022 3 Prohlašuji, že jsem disertační práci na téma Východ a Západ a Poznávání vypracoval pod vedením školitele samostatně za použití v práci uvedených pramenů a literatury. Dále prohlašuji, že tato práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. V Praze, 24. 4. 2022 ……………………………… podpis 4 Poděkování: Profesorce PhDr. Anně Hogenové, CSs. - za všechno! 5 Abstrakt Práce je filozofickým a nezbytně též historicko-filozofických srovnávacím rozborem vzájemně korespondujících akcentů dané problematiky zasahující období v rozmezí let od 8. století před naším letopočtem (př. Kr.) do současnosti, s ohledem k "osové době" kulturního "zázraku" obdobně prosperujících kultur a filozofií v relativně odříznutých krajinách Východu a Západu. Podrobněji se pak zabývá některými významnými i zcela zásadními filozofy a duchovními učiteli, souvisejícími učenci či umělci nejrůznějších oborů, ale též osobnostmi méně známými, a to na bázi rámcových vstupů do co největších hloubek uvažování těchto myslitelů, to...
Využití jógy v terapii pacientů s obezitou
Vochocová, Barbora ; Vlachová, Veronika (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Barbora Vochocová Vedoucí práce: MUDr. Veronika Vlachová Název bakalářské práce: Využití jógy v terapii pacientů s obezitou Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá využitím jógy v terapii u pacientů s obezitou. V teoretické části textu je popsána problematika obezity od epidemiologie, etiopatogeneze, diagnostických kritérií, komorbidit, specifických vyšetření obézního pacienta až po léčbu a prevenci obezity. Druhá část teoretické práce se zabývá jógou. Jsou zde popsány obecné principy tohoto cvičebního směru, druhy jógy, role dechu v józe, zdravotní přínos jógy, a i jóga ve spojení s obézním člověkem. Praktická část obsahuje 2 kazuistiky pacientů s obezitou, u kterých bylo provedeno vstupní a výstupní kineziologické vyšetření, hodnocení dle vizuální analogové škály a hodnocení dle funkčních testů. Pro pacienty byl vytvořen plán terapie ve formě příručky s využitím jógových prvků. Terapie probíhaly po dobu 6 týdnů. Po skončení terapií byly hodnoceny vhodnost a účinek zvoleného terapeutického přístupu u těchto dvou pacientů s obezitou. Klíčová slova: Fyzioterapie, jóga, obezita, dýchání, pohybová aktivita
Jógová cvičení a jejich působení na pocity učitelek mateřských škol ve vztahu k psychické pracovní zátěži.
Macková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem této práce je zjistit, zda se změní pocity učitelek mateřských škol z pracovní psychické zátěže v důsledku jógových cvičení. V současné době jsou učitelky mateřských škol při výkonu své profese vystavovány mnohému, jež je pro jejich psychiku zatěžující. Potřeba duševní hygieny z tohoto důvodu u učitelek mateřských škol stoupá a je na místě věnovat tomuto tématu pozornost. Prostředkem duševní hygieny je v této práci jógové cvičení, jehož součástí je také relaxace. K vypracování výzkumu této diplomové práce bylo využito tří výzkumných metod. Nejprve bylo využito Meisterova standardizovaného dotazníku, jehož pomocí byla zjištěna pracovní psychická zátěž učitelek mateřských škol. Následně bylo využito metody polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami mateřských škol, jež se následně účastnily kvazi experimentu. Hlavní metodou je čtyřtýdenní kvazi experiment s pěti učitelkami mateřských škol. Učitelky mateřských škol se po dobu čtyř týdnů věnovaly dle videolekcí jógovému cvičení a relaxaci. Výstupní data opět zajišťoval Meisterův standardizovaný dotazník a polostrukturovaný rozhovor se všemi pěti respondentkami. Tyto dvě metody zaznamenávaly stav před a stav po experimentu. Dotazníkové šetření odhalilo, že většina učitelek mateřských škol pociťuje 3. a nejvyšší stupeň psychické zátěže při...
Jóga a její vliv na pozornost v předškolním a mladším školním věku
Škarvadová, Katka ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
The diploma thesis deals with yoga and it's effect on attention in preschool and early school age. The theoretical part talks about the issue of attention in childhood, the components of attention and the circumstances that affect child's development. There is also a description of the history and directions of yoga, the specifics of chlidren's yoga and the principles of the exercise itself. The theoretical part also describes the development of kids in preschool and early school age. The research part is devoted to research that took place in kindergarden and two primary schools in Prague. It lasted three months. There are hypotheses for this work based on the studied literature. The research set and it's creation are described here, as well as the research methods used. It describes the framework of the yoga lesson, attention test for both age groups and in the research part we can find tables of results of each class and their percentage improvement between input and output tests. KEYWORDS Yoga, attention, preschool age, early school age

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.