Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 276 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klikový mechanismus závodního motoru V8
Fried, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím moderních technologií k návrhu vhodného klikového hřídele pro závodní motor o vysokém výkonu. Pokrývá všechny kroky od stručné rešerše, konstrukčního návrhu, analýzy torzního kmitání až po výpočet únavové bezpečnosti pomocí MKP a MBS modelů.
Analýza využití řešiče Code_Aster při řešení mezního stavu únavové pevnosti
Busta, Michal ; Kovář, Jaroslav (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá analýzou využití řešiče Code_Aster při výpočtech týkajících se mezního stavu únavové pevnosti. První částí je rešerše možností únavového posouzení v řešiči Code_Aster a druhou částí je následná praktická aplikace získaných znalostí na výpočtech tří příkladů na určení bezpečnosti vůči meznímu stavu únavy. Získané výsledky jsou porovnány s analytickým řešením a se studentskou verzí softwaru Ansys Workbench 19.2. Nakonec jsou všechny výsledky analyzovány.
Evaluation of mechanical characteristics of shape memory alloys under cyclic loading in torsion
German, Roman ; Štěpánek, Roman (oponent) ; Horníková, Jana (vedoucí práce)
The main aim of this thesis is to process the results of fatigue tests of wires of a NiTi shape memory alloy subjected to symmetric cyclic torsion. The first part of this work is dedicated to literature research about NiTi alloys, their response to cyclic loading and the specific features of torsion loading. The second part contains a review of the influence of heat treatment and strain amplitude on the ability to dissipate mechanical energy, changes in mechanical properties and fatigue life of the tested material.
Porovnání různých přístupů k odhadu meze únavy reálného tělesa
Netopil, Vladimír ; Fedorova, Svitlana (oponent) ; Novák, Kamil (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je porovnat různé přístupy k odhadu meze únavy reálného tělesa. V oblasti vysoko-cyklické únavy jsou to koncepce nominálních napětí a koncepce podle knihy Shigley's Mechanical Engineering Design. Nejprve se v této práci čtenář seznámí s oběma přístupy a následně budou oba přístupy srovnány na příkladech z praxe.
Prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226
Jančář, Milan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226, které jsou i přes své stáří a dávno ukončenou výrobu stále oblíbené a rozšířené nejen v České republice. Se stářím těchto strojů souvisí také fakt, že některé letouny se již nezadržitelně blíží své hranici životnosti a sílí tak zájem po jejich co nejdelší době letuschopnosti, jak po technické, tak legislativní stránce. Jak již bylo zmíněno v mé bakalářské práci, v průběhu existence této modelové řady nebyla zjištěna žádná zásadní provozní poškození s výjimkou sporadické vrstevnaté koroze pásnic křídla. Praxe s údržbou těchto letounu tak poukazuje na jisté podhodnocení současného limitu až 5500 letových hodin a je tedy nasnadě navrhnout možný postup pro zvýšení současného limitu. V diplomové práci je tedy v této souvislosti uvažována možnost výroby nových pásnic křídel z jiného materiálu, provedený únavový výpočet pro křídlo s vyměněnými pásnicemi a navržen technologický postup této výměny tak, aby letouny ZLIN Z 126 a 226 mohly být bezpečně provozovány i nadále.
Role materiálových věd při řešení problematiky technických havárií
Tonkovič, Miroslav ; Řičánková, Veronika (oponent) ; Klakurková, Lenka (vedoucí práce)
Materiálové vědy hrají při objasňování nejrůznějších technických havárií nezastupitelnou úlohu. Práce je zaměřena na několik konkrétních vybraných technických havárií, při jejichž řešení bylo nutné využít znalosti z oblasti materiálových věd. U konkrétních případů havárií je uveden popis událostí včetně jednotlivých výsledků z probíhajícího vyšetřování. Sledované havárie jsou popsány vždy společně s potřebným teoretickým základem souvisejícím s konkrétní problematikou, jehož znalost byla při vyšetřování nehody bezpochyby nutná. Závěr práce je věnován shrnutí nejčastějších příčin havárií.
Posouzení rámu kočky mostového magnetového jeřábu 15t 27,5m
Strommer, Bohumír ; Kolář, Pavel (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rámem kočky mostového magnetového jeřábu o nosnosti 15 tun, který slouží v ocelárnách pro manipulaci se sochory. Rám je podroben pevnostní kontrole a kontrole únavové pevnosti. Výpočty jsou provedeny dle normy ČSN EN 13001 pomocí metody konečných prvků na prutovém a skořepinovém modelu rámu. Diplomová práce byla zpracována ve spolupráci s firmou Královopolská a.s.
Návrh asfaltové směsi s použitím 30 % R-materálu a její posouzení funkčními zkouškami
Horáček, Daniel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je návrh asfaltové směsi s vyšší životností (směsi typu VMT 16) a její následné posouzení vybranými funkčními zkouškami. Směsi VMT se používají pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s vyšším dopravním zatížením. Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je návrh takové asfaltové směsi, která bude složena z přírodních kameniv, recyklovaných asfaltových směsí a asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem, a přesto si zachová dobré vlastnosti pro použití ve vozovce. Použití recyklovatelných asfaltových směsí umožní znovupoužít vybourané nebo vyfrézované asfaltové vrstvy, kterých je v současnosti vysoký přebytek a umožní snížit celkové náklady na stavbu nových asfaltových vrstev s vysokou kvalitou. V bakalářské práci je popis provedených empirických a funkčních zkoušek, podle nichž byla výsledná asfaltová směs navržena, a výsledky porovnány s TP151 - Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT).
Lidský faktor v leteckém provozu
Dostál, Tomáš ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá nehodami způsobenými typickým selháním lidského faktoru. Z vybraných leteckých nehod jsou vyzdviženy chyby způsobené letovou posádkou, jejich návaznost, vzrůst, hlavní příčina a vznik letecké nehody. Analýza lidských chyb a vliv fáze letu jsou zobrazeny pomocí statistik. V závěrečné části jsou možná řešení snížení chyb a zlepšení bezpečnosti v letovém provozu.
Hodnocení drsnosti povrchu a její vliv na únavovou životnost
Dziubek, Jan ; Chamrad, Jakub (oponent) ; Horníková, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem drsnosti povrchu na únavovou životnost. V bakalářské práci je blíže specifikováno hodnocení povrchu profilovou metodou podle normy ČSN EN ISO 4287. V rámci práce byly zjištěny parametry drsnosti u vzorků s různým opracováním povrchu. Následně byly pro vzorky s různým opracováním povrchu sestrojeny a porovnány mezi sebou Wöhlerovy křivky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 276 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.