Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Analýza Smart Grid zařízení
Kolacia, Tomáš ; Šlezingr, Jan (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inteligentními sítěmi a inteligentním měřením v elektroenergetice. První část je zaměřena na srovnání klasického modelu elektrizační soustavy s konceptem inteligentních sítí spolu s výhodami, kterých lze dosáhnout. Jsou také popsány další části konceptu, jako jsou akumulace energie a elektromobilita, včetně nabíjecí infrastruktury. Druhá část práce se zabývá prvky inteligentního měření a popisem komunikačních protokolů. V dalších kapitolách je provedeno shrnutí praktických zkušeností s řešenou problematikou v Evropě a v České Republice. Závěr práce je věnován zhodnocení implementace inteligentních měřících zařízení v České Republice.
Výhledy elektromobility individuální přepravy
Skoupý, Martin ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo zpracování komplexního přehledu možností využití elektrických prostředků v individuální dopravě, identifikace problémů spojených se zaváděním elektromobility a uvedení možností jejich řešení. Práce se proto zabývala přínosy z hlediska produkce emisí, možnostmi infrastruktury nebo trendy v oblasti dopravy. Vzhledem ke shromážděným informacím pak byla vyvozena potřeba změn v charakteru dopravy, mj. většího využívání lehčích dopravních prostředků nebo sdílené dopravy. Zároveň bude nutné přijmout další opatření v oblasti výroby elektrické energie, která je stále do značné míry závislá na fosilních palivech.
Využití metod soft computingu jako podpory pro rozhodování při řízení podniku
Pekárek, Jan ; Jašek, Roman (oponent) ; Lenort, Radim (oponent) ; Zinecker, Marek (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Předložená disertační práce se zabývá problémem rozmístění nabíjecí infrastruktury pro elektromobily na území České republiky. Jádrem práce je matematický optimalizační model, který je implementován v jazyce výpočetního software MATLAB. Model je tvořen několika dílčími celky představující samostatné modely zkoumaných veličin. Jednotlivé kapitoly práce postupně popisují tyto dílčí modely. Dílčí modely jsou: model poptávky po nabíjecí službě, model nabídky nabíjecí služby, simulátor nabíjení, optimalizační model a metoda řešení modelu. Optimalizační model je zrychlen paralelizací na grafické kartě. Optimalizační metoda je navržena jako zvláštní implementace genetických algoritmů na populaci stromově strukturovaných jedinců. Závěrečná kapitola pojednává o ekonomických aspektech zkoumaného problému, o důsledcích zjištění a o roli, kterou optimalizační model v uvažovaném kontextu hraje. Hlavní přínos práce spočívá ve formulaci zkoumaného problému do podoby matematického modelu, doprovodných analýzách a zdůvodněních. Libovolný uživatel disponující aktuálními reálnými daty pak může tuto práci spolu s přiloženými skripty použít a pomocí nich nalézt odpovědi na otázky týkající se vztahu elektromobility a nabíjecí infrastruktury.
Dopad masivní elektromobility na Českou republiku
Řeha, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dopadem masivního rozvoje elektromobility v České republice. Její důležitosti nahrává fakt, že se stále více hovoří o udržitelnosti rozvoje naší planety. Práce popisuje současný stav elektromobility, postoj státu k této problematice a predikce počtu těchto vozidel. Dále se věnuje analýze dopadu postupného nárůstu množství elektromobilů a dopadu užívání pouze elektrických vozidel, a to po stránce energetické, kde se očekává velký nárůst výroby a následně spotřeby elektrické energie, ekologické, kde je předpokládán pokles emisí, a ekonomické, ve které je odhadován nárůst investic a úbytek příjmů státního rozpočtu.
Předpokládaná opatření v sítí VN pro naplnění závěrů NAP SG v oblasti OZE a elektromobility
Navrátil, Stanislav ; Blažek, Viktor (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení s problematikou implementace OZE a elektromobility v souvislosti s rozvojem distribučních sítí vysokého napětí. Práce zpracovává nejdříve teoretické poznatky z této oblasti a následně je implementuje v praktické části. Ta zahrnuje vytvoření modelu sítě vn dle skutečného vzoru prostřednictvím výpočetního sw. Na něm je následně simulován předpokládaný vývoj vlivu OZE a elektromobility mezi lety 2020 až 2040.
Rozsahy hlavních parametrů elektrizační soustavy
Řehořek, Tomáš ; Gála, Michal (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem elektrizační soustavy a rozsahy výkonů, spotřeby a parametrů prvků elektrizační soustavy. V první části je popsána struktura elektrizační soustavy, a základní dělení elektrických sítí. Práce se v této části dotýká i elektrické trakce a způsobů jejího napájení. Dále jsou také uvedeny hodnoty výroby a spotřeby elektrické energie. V druhé části se práce zaměřuje na popis vybraných prvků elektrizační soustavy a jejich reálné parametry. Dále se práce dotýká bateriových úložišť a elektromobility. V poslední části jsou uvedeny jednoduché metody odhadu spotřeby. Přílohou této práce jsou dvě infografiky, popisující elektrizační soustavu, které vycházejí z informací uvedených v rámci textové části této práce.
Bateriový box pro elektromobil
List, Jaroslav ; Kalivoda, Milan (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem bateriového boxu s lithium-iontovou technologií, pro co největší dojezd elektromobilu VUT SuperEL II. Na základě analýzy prostor elektromobilu a parametrů elektronické soustavy, byla navržena maximální velikost celé sestavy baterií 84s130p. Byly vybrány články 18650 s technologií NMC z důvodu velmi vysoké gravimetrické i volumetrické hustoty, která dosahuje 274 Wh/kg a 564 kWh/ m3. Celková nominální kapacita navržených bateriových boxů v elektromobilu činí 138 kWh. Celková gravimetrická energetická hustota navrženého boxu činí 215,6 Wh/kg. Umožňuje elektromobilu teoretický dojezd při spotřebě 14 kWh/100 km téměř 1000 km. Jednotlivé bateriové moduly bateriového boxu jsou řízeny pro optimální provozní podmínky pomocí BMS. Celková sestava je rozdělena na 5 bateriových boxů. Tyto boxy jsou vyráběny technologií ohýbaných svařovaných plechů ze slitiny hliníku EN AW 1050A a oceli 1.4301. Byly provedeny MKP analýzy pro ověření mechanické únosnosti navržené konstrukce. Práce se také zabývá návrhem bateriových modulů a jejich zapojením.
Modulární platforma MEB pro elektromobily
Tkach, Svitlana ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou možností nově vyvinuté modulární platformy MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Cílem bylo vytvoření rešeršní studie o technických parametrech platformy a možnostech jejího využití pro různé kategorie vozidel nejen v rámci koncernu Volkswagen, ale i sdílení platformy s konkurencí. V závěru bakalářské práce je zformulovaný dopad technologií, nabízených modulární platformou MEB, na vývoj a výrobu elektrických vozidel, a s tím související možnost zvratu v rozšíření elektrického pohonu.
Stanovení aktivních emisí elektromobilů
Kaštánek, Petr ; Bayer, Robert (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá ekologií vozidel se spalovacími motory a elektromotory, a to jak z hlediska provozu, tak i z hlediska výroby daného paliva, případně elektřiny. Bližší zaměření je na aktivní a pasivní emise automobilů se spalovacím i elektrickým motorem. Jsou rozebrány zdroje emisí, jejich možnosti snižování a měřicí metody určené k jejich stanovení při výrobě automobilu WLTP a NEDC. Blíže jsou rozebrány emise z nevýfukových zdrojů. Dále je navržen měřicí přístroj založený na mikrokontroleru Arduino. Tento přístroj je posléze použit pro měření pevných částic z pneumatik a brzd při provozu vozidel se spalovacím motorem a elektromotorem.
Rozšiřování sítě dobíjecích stanic pro osobní elektromobily v městě Brně
Vejmělková, Eva
Diplomová práce Rozšiřování sítě dobíjecích stanic pro osobní elektromobily v městě Brně je zaměřena na rozvoj zejména veřejné dobíjecí infrastruktury. V rámci práce je zmapován trh provozovatelů služeb veřejného dobíjení společně s podstatnými faktory, do nichž se řadí zejména hustota a dostupnost, stávající konkurence, typ dobíjecích stanic a cena za dobití. Na závěr jsou poskytnuta doporučení pro subjekty, které by uvažovaly vstoupit na tento trh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.