|
Rozvoj cestovního ruchu na západní Ukrajině
Tomanová, Eva ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Martínek, Jiří (oponent)
This dissertation is concerned with a tourism development in Western Ukraine. The main goal of this dissertation is to suggest the tourism strategy development. The first part of the dissertation is devoted to the sources analysis, the methodological analysis of this thesis and the qualitative analysis. Next part o this dissertation describes tourism in Ukraine, the tourism development in the country and the tourism development in defined region of Western Ukraine based on statistical data. The development strategy includes tourism capacity determination and the SWOT analysis. Subsequent part concerns development strategy itself, including visions and goals. Finally I process individual tourism development proposals in the Western Ukraine Key words: development strategy, SWOT analysis, region Western Ukraine
|
|
Činnost Místní akční skupiny LAG Strakonicko a její vliv na rozvoj regionu
RODOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá činností Místní akční skupiny LAG Strakonicko. Teoretická část vymezuje obecné pojmy týkající se rozvoje venkovského regionu a vzniku místních akčních skupin. Praktická část přináší charakteristiku LAG Strakonicko a zhodnocení její dosavadní činnosti. Na základě vyhodnocení analýz jsou také navrhnuta vhodná opatření do budoucna. Výsledkem práce je posouzení vlivu LAG Strakonicko na rozvoj daného regionu. V dotazníkovém šetření bylo zkoumáno povědomí místních obyvatel o LAG Strakonicko.
|
| |
|
Podnikatelský záměr rozvoje firmy
Koch, Michal ; Kloda, Radomír (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na určení pozice malých podniků v ekonomice, současné možnosti elektronického podnikání na internetu a strukturu podnikatelského plánu pro vznikající nebo již vzniklou firmu. Předmětem je zpracování podnikatelského plánu pro rozvoj již existující firmy s krátkou historií, který má určit jasný směr pro její budoucí vývoj.
|
|
Marketingová strategie rozvoje podnikání
Štěpánek, Petr ; Kusák, Václav (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou marketingové strategie rozvoje vlastního podnikání. Počáteční část teoretických východisek práce popisuje marketing jako primární funkci organizace a jeho vliv na formulování strategie rozvoje. Následující analytická část se zabývá hodnocením externích a interních faktorů ovlivňujících strategii rozvoje, jejíž návrh je obsahem poslední částí této práce.
|
|
Návrh podnikatelského záměru
Lanc, Martin ; Caha, Pavel (oponent) ; Zinecker, Marek (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je definovat podnikatelský záměr konkrétního malého podniku a následně ho zpracovat do podoby podnikatelského plánu. Tento záměr bude sloužit jako podklad pro realizaci soukromé mateřské školy. Diplomová práce obsahuje teoretickou část, analýzu problému včetně zákonných podmínek zřízení a provozu firmy, konečně i marketingové analýzy a finanční plán. Závěr práce se věnuje celkovému shrnutí výsledků a možnostech rozvoje.
|
| |
|
Cestovní ruch Bosny a Hercegoviny
Havránek, Ondřej ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje cestovnímu ruchu ve Federativní republice Bosna a Hercegovina. Práce má dva základní cíle. Jedním z nich je zpracovat vývoj příjezdového cestovního ruchu v poválečné době a druhým je zhodnotit programy rozvoje cestovního ruchu, jak ve Federaci Bosny a Hercegoviny, tak i v druhé federaci Republice srbské. Jako hypotézu jsem si stanovil vysokou odlišnost obou programů. Podle stanovené hypotézy se programy rozcházejí ve více než polovině dosahovaných postupů a cílů. Na základě míry podobnosti obou programů zjišťuji míru možné budoucí spolupráce. Odlišnost programů obou ministerstev by byla považována za zcela rozdílný pohled obou federací na rozvoj cestovního ruchu v rámci jednoho státu. V teoretické části je definován pojem cestovního ruchu, a to jeho typologie i podoba nabídky a poptávky po destinacích cestovního ruchu. Praktická část práce se věnuje předpokladům cestovního ruchu a to lokalizačním, kulturně historickým, technickým, kde se věnuji ubytovacím a stravovacím zařízením, a nakonec i dopravním, kde jsou popisovány možné způsoby dopravy do Bosny a Hercegoviny. Poslední část se věnuje odjezdovému cestovnímu ruchu a nastínění budoucího vývoje dle odborných předpokladů a předchozího vývoje.
|
|
Tvorba strategického plánu rozvoje vybrané obce
HAJNOVÁ, Viola
Obec, pro niž jsem vypracovala strategický plán rozvoje, je obec Hlincová Hora. Vybrala jsem si ji pro její výrazný rozvoj v posledních letech. První část - literární rešerše - teoretické základy fungování obcí a doporučení pro řešení strategických plánů. Následující část - charakteristika obce, SWOT analýza obce, rozhovor se starostou a několika občany obce, dotazník. Ideu záměrů pro strategický plánu rozvoje obce, jsem zjistila v rozhovoru s panem starostou. Rámcová vize využití území obce je rozvoj cestovního ruchu. Následně jsem včlenila veřejné mínění a přidala své vlastní nápady a postřehy. V závěrečné části práce "Diskuse, návrhy na změny v obci", doporučuji zástupitelům zvážit mnou navržená témata a případně je začleněnit do plánu rozvoje. Jejich realizace by měla přispět ke zvýšení atraktivity a konkurenceschopnost obce v širším smyslu, a ke zvýšení spokojenosti většiny obyvatel, kteří zde žijí v užším pojetí. Obec by si měla zachovat a udržet svůj venkovský charakter v budoucnu a díky tomu bude atraktivní nejen pro obyvatele přilehlého metropole jižních Čech, České Budějovice.
|
| |