Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Metody analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel
Novák, Josef ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Nejedlý, Ludvík (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Doktorská práce se zabývá možnými způsoby analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel. Požadavky amerického leteckého předpisu FAR 23 a evropského ekvivalentu CS 23 na certifikaci hydraulických soustav jsou brány v úvahu. Tyto předpisy pokrývají širokou oblast letounů od sportovních až po 19 místné určené pro tzv. sběrnou dopravu. V doktorské práci jsou uvedeny možné vstupy do prediktivních analýz spolehlivosti (testová a provozní data, komerční databáze). Praktická aplikace je provedena na podvozkové hydraulické soustavě vyvíjeného malého dopravního letounu. Je navržena karta poruch pro sběr provozních dat. Hlavní přínos práce by měl být výběr a aplikace nejvhodnějších postupů pro zajištění předepsané úrovně bezpečnosti leteckých hydraulických soustav. Je ukázáno, které postupy jsou vhodné a které nikoliv. Jsou porovnána možná vstupní data pro spolehlivostní analýzy a uvedeny závěry. Složité elektronické soustavy, ale i hydraulické jsou běžnou součástí i menších letadel. Zde se jedná o kategorii, která tvoří hlavní náplň českého leteckého průmyslu.
Analýza provozních rizik nově zaváděných typů letadel
Sklenář, Filip ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá procesem zavádění nových letadel do provozu. Především všemi kroky od počáteční vize nového letounu až po uvedení letadla do provozu. Obsah diplomové práce se skládá ze sedmi částí. V prvních čtyřech částech jsou popsány organizace působící v letectví a spolehlivosti, fyzikální principy soustav letadel, statistiky nehod, požadavky předpisu. Pátá část je zaměřená na spolehlivost. V této části jsou popsány postupy pro provádění analýz spolehlivosti. Šestá část je zaměřena na postup pro zavádění nových letadel do provozu a obsahuje také metodiku eliminace prvku s nedostatečnou spolehlivostí, což bylo jedním z hlavních cílů práce. Sedmá část je ukázka části postupu pro zavádění letadel do provozu.
Funkční analýza rizik (FHA) 4-místného letounu pro osobní dopravu
Jakl, Jan ; Weisman, Andrej (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce na začátku zahrnuje ucelený přehled nehodovosti letadel v této kategorii 2-6ti místných letadel pro osobní přepravu. Jelikož je tato práce zaměřena na autopiloty, tak nechybí ani základní přehled nejpoužívanějších autopilotů, které můžeme v těchto letadlech najít nyní, ale i v budoucnu. Funkční analýza rizik (FHA) pro 4-místný letoun pro osobní dopravu převážně zkoumá katastrofické případy selhání funkce, které jsou ve většině případů doplněny pravděpodobnostmi výskytu převzatých z různých databází. Letoun, pro který je vytvářena tato analýza bude přednostně vybaven přístroji pro IFR lety. Nechybí ani stručný přehled předpisů nutných pro zástavbu těchto systémů do letounu. Na konci této práce je návrh palubní desky, jako návrh uspořádání přístrojového vybavení pro budoucí letouny s důrazem na maximální přehlednost.
Údržba malého dopravního letounu s využitím metodiky MSG-3
Trefilová, Helena ; Třetina, Karel (oponent) ; Finda, Jindřich (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou údržby malého dopravního letounu s využitím metodiky MSG-3 a vytvořením jeho údržbového plánu. Zaměřuje se zejména na údržbu systémů a pohonných jednotek. Metodika je aplikována na letoun L-410UVP-E20. Součástí práce je zhodnocení stavu v oblasti údržby letadel, používané přístupy, metody a předpisy. Poslední část práce je praktická ukázka aplikace metody MSG-3 na zadaných agregátech a její následné vyhodnocení.
Výzkum spolehlivosti statických elektroměrů
Voborník, Petr ; Polsterová, Helena (oponent) ; Szendiuch, Ivan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá stanovením spolehlivosti statických elektroměrů. Po prvních dvou kapitolách pojednávajících o elektroměrech a spolehlivosti obecně, jsou zde presentovány tři možné cesty k získání parametrů spolehlivosti elektroměrů. První je metoda sběru dat o vadách z pole. Druhá je predikce ze spolehlivostních parametrů jednotlivých komponent. Třetí je metoda zkoušek stárnutím. Na závěr je provedeno zhodnocení dosažených výsledků a zdůrazněn význam této práce pro praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.