Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inovační centrum STU, BA transformace vnitrob
Tamaši, Ladislav ; Boháč,, Ivo (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadaním bakalárskej práce je návrh Inovačného centra pre Slovenskú technickú univerzitu (ďalej len STU) v Bratislave. Práca vychádza z architektonickej štúdie predmetu AG033, ktorá však bola do veľkej miery prepracovaná na základe rozšírenia si informácií od vedenia fakúlt STU. Miesto navrhovanej stavby sa nachádza vo vnútrobloku, ktorý tvoria štyri stávajúce budovy fakúlt STU. Komplex týchto budov stojí priamo v centre hlavného mesta, čím naberá na dôležitosti nielen samotná stavba inovačného centra, ale aj jej okolité verejné priestory, resp. vnútroblok. Inovačné centrum by malo podľa požiadaviek zadania slúžiť nielen potrebám univerzity, ale aj ako platforma pre spoluprácu medzi súkromným, verejným a vedeckým sektorom. Taktiež má propagovať nielen STU, ale aj techniku ako takú a zaujať široké spektrum ľudí. Preto je priestorová náplň inovačného centra veľmi široká. Sú tu situované laboratória, pracovisko rektorátu, prenajímateľné priestory, prednáškové priestory, knižnice a študovňa.
Vnitroblok jako zahrada nebo veřejný park
Kováčová, Marta
Bakalářská práce na téma 'Vnitroblok jako zahrada nebo veřejný park? ' je rozdělena na dvě části, a to na literární a návrhovou část. Literární část se zabývá vymezením potřebných pojmů, poskytuje obecný pohled na problematiku vnitrobloku v historii i v současnosti. Návrhová část se zabývá konkrétním územím v Bratislavě. Ta se skládá z analýz a jejich východisek, na čem je postaven návrh. Návrh je detailně popsán a jsou z něj vyvozeny závěry.
Architektura jako příležitost k tvorbě
Svobodová, Šárka ; Brůhová,, Klára (oponent) ; Vorlík,, Petr (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na problematiku provázanosti architektury a výtvarného umění v období mezi lety 1945–1989. S ohledem na charakter výzkumu, který měl tendence rozpínat se do šířky a svými výstupy směřoval jak do oblasti teorie (v publikačních výstupech), tak do oblasti kurátorství, popularizace a aktivismu, je textová část dizertační práce uspořádána jako soubor uveřejněných a k uveřejnění přijatých prací. Všech pět textů, opatřených pro účely dizertační práce společným úvodem a závěrem, spojuje stejné rámcové téma a je v nich kladena totožná výzkumná otázka – jak vypadala spolupráce architektek či architektů a výtvarných umělkyň či umělců v daném období v praxi? Odpovědi na tuto otázku autorka dizertační práce hledá na pěti konkrétních příkladech tvůrčích osobnosti (architektů Jana Dvořáka a Igora Svobody), objektů (vila s ateliérem umělce Imricha Vaneka) a urbanistických celků (sportovní areál za Lužánkami v Brně a brněnská přehrada). Souhrn dílčích textů pak společně pojmenovává a reflektuje aktuální témata, jakými je komplikovaný vztah naši společnosti k dílům vzniklým v době státního socialismu a s tím související nedostatečná památková ochrana vedoucí k nevratným ztrátám hmotných dokladů o poválečné architektonické a umělecké produkci u nás. Cílem práce je poukázat prostřednictvím konkrétních příkladů na kvalitu dobové produkce, s níž nedostatečná ochrana a slabá odborná péče ze strany relevantních institucí výrazně kontrastuje. I proto je praktickým výstupem soubor aktivit přesahující rámec akademického uchopení tématu. Z nich nejvýrazněji vystupuje výstavní projekt Nechtěné dědictví připravený pro Muzeum města Brna, stejnojmenná autorská kniha a série doprovodných veřejných akcí. Popularizace, medializace a politizace tématu podložené odborným výzkumem se totiž pro tuto chvíli ukazuji být tím nejúčinnějším nástrojem záchrany uměleckého a architektonického dědictví druhé poloviny 20. století. Závěrem badání je pak přesvědčení, že téma přesahuje umělecko-historickou rovinu a je třeba jej nahlížet prizmatem společensko-politickým.
STU Innovation Center in Bratislava
Dvorská, Mária ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
The aim of the bachelor's thesis was to create documentation for the building permit and part of the documentation for the construction. The work follows the architectural study, which was developed in the subject AG35 - Atelier of public buildings. The theme of the studio work was the Campus STU Competition by Inspireli. The main idea of the idea competition was to design a representative center of the Slovak University of Technology in Bratislava. The project includes the innovative STU science center, educational, social, multi-purpose and leisure spaces both indoors and outdoors and part of the rectory's workplaces. The Innovation Center serves students, pedagogues, researchers and employees of STU, as well as experts from practice, self-government and the public. The campus creates conditions for the interaction of the academic environment with practice and is an important communication space towards the public. This is helped by the opening of the complex and its connection with the main public spaces of the city. I designed a concept called "STUdents city", a city that has imaginary boundaries, while being open to the public, a city where students can find everything they need and can take it for them. During the new construction of the campus, I respond to the surrounding faculty buildings and the context of the place, and to make it open to the faculties materially and conceptually, and at the same time not to disturb them with its substance. I solved the problem of lack of light of the inner block by the potential of the sloping plot and by placing certain objects in the newly created terrain break, at the same time I ensured the supply of natural light and fresh air by means of atriums and skylights. When designing, I took into account the flexibility and variability of interior or exterior use. It was also important for me to use new technologies in the design for the technical school, such as facade glass that is environmentally frien
Confronting of transport-geographic and socio-geographic regionalizations of Slovakia on example of Bratislava mezo-region
Farkaš, Rastislav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Bakalárska práca sa venuje konfrontácii autorsky vytvorenej dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy s vymedzením v rámci existujúcich socio- geografických a administratívnych regionalizácií Slovenska. V úvodnej časti charakterizuje rôzne prístupy k regionalizácii a balansuje výsledky konkrétnych regionalizácii Slovenska, na základe ktorých definuje výskumné otázky pre analýzu dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy. V nasledujúcej časti je popisovaná autorská metodika vlastnej dopravnogeografickej regionalizácie založená na dopravnom spáde a analýze dopravnej obslužnosti územia vychádzajúca v hrubých rysoch z prístupov k sociogeografickým regionalizáciam. Táto metodika je následne predvedená pri definovaní dopravných mikroregiónov v zázemí Bratislavy, ktoré následne konfrontuje s existujúcim vymedzením bratislavského mezoregiónu v staršej sociogeografickej regionalizácii Slovenska a s aktuálne platným administratívne definovaným Bratislavským krajom. V záverečnej časti práce sú prezentované hlavné faktory ovplyvňujúce dopravnú obslužnosť vrátane diskusie dopadu jednotlivých faktorov podmieňujúcich nesúlad medzi jednotlivými regionalizáciami. KĽÚČOVÉ SLOVÁ Región, regionalizácia, dopravnogeograficka regionalizácia, verejná doprava, dopravná obslužnosť, dopravná...
Konjunkturální Bratislava
Sokol, Daniel ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Korec, Pavol (oponent)
Konjunkturální Bratislava je regionální práce s důrazem na identitu a sociální charakter města a následný obraz ve fyzické struktuře a organizaci města. Sestává z teoretické části uvádějící teorii konjunkturálního města, založenou na propojení prvků hierarchie a dynamického vývoje a aplikované části, která se zaměřuje na jednotlivé aspekty (obyvatelstvo, ekonomika, urbanizmus, doprava, kultura). Krátká kapitola je věnována současným ideovým konceptům Bratislavy jako města i regionu. Práci uzavírá stručná prognóza nastiňující základní směry vývoje Bratislavy a z toho vyplývající možná úskalí v budoucnu. Empirická část je uvedena v příloze a tvoří ji analýza hiphopové kultury pomocí rozboru tří klipů z dílny místních uskupení. Bratislava byla vybrána, protože je výjimečným příkladem evropského konjunkturálního města jak z hierachického tak i vývojového hlediska.
Insitní umění v Československu
Oberfalcer, Edvard ; Franc, Martin (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Insitní umění v Československu" pojednává o historickém a teoretickém vývoji insitního umění v Československu. V teoretické části je pozornost věnovaná vývoji teorie a terminologie insitního umění a jeho vztahu k jiným uměním. Pro komplexnost práce je reflektován historický vývoj ve světě a následně historie insitního umění v Československu. Hlavní část diplomové práce je zaměřená na dva projekty Slovenské národní galerie. Prvním je pořádání mezinárodní výstavy Trienále insitného umenia, která měla celkem tři ročníky a konala se v letech 1966 až 1972 v Bratislavě. Druhým projektem, který měli organizátoři trienále na starost, bylo vydávání Bulletinu INSITA, který je pro tuto práci stěžejním zdrojem informací. Součástí práce jsou také rozhovory s teoretičkou umění Katarínou Čiernou a sběratelem umění Pavlem Konečným, získané metodou orání historie, které cenným způsobem doplňují informace získané z literatury, archivních pramenů a dobového tisku. Klíčová slova: insitní umění, Trienále insitného umenia, Bulletin INSITA, Štefan Tkáč, naivní umění, Československo, Bratislava, Insitafilm
Discursive construction of a new identity of the regenerated urban space: the case of waterfront in Bratislava
Juhász, Matej ; Sýkora, Luděk (vedoucí práce) ; Šuška, Pavel (oponent)
Nábřeží v post-socialistických městech se pod vlivem post-socialistických transformací stali územími konfliktů, které jsou plné kontradikčných tlaků založených na rozdílných aktérech a jejich pohledech. Diplomová práce se zabývá plány a projekty regenerace nábřeží v Bratislavě a to zejména z pohledu diskurzívnych praktik a reprezentací investorů, developerů, městské správy a občanů. Práce zároveň zkoumá roli zainteresovaných aktérů při formování nových identit regenerovaných míst prostřednictvím rozdílných reprezentací. Zaměřuje se na proces, kterým dochází k tvorbě nových identit v plánech a projektech obnovy nábřeží. Práce využívá interpretační analýzu segmentů textu. Zkoumá tak proces diskurzivní konstrukce místa prostřednictvím rozmanitých diskurzívnych praktik a nabízí náhled do zákulisních vztahů aktérů. Klíčová slova: diskurs, reprezentace, identita, Bratislava, nábřeží, regenerace
Němci na Slovensku během druhé světové války
Stachová, Monika ; Štemberk, Jan (vedoucí práce) ; Minářová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na německé obyvatelstvo žijící na území Slovenska během druhé světové války. Krom toho zkoumá, jakým způsobem se po vyhlášení slovenské autonomie proměňovalo jeho postavení a jakou roli přitom sehrávala Deutsche Partei vedená Franzem Karmasinem. Tato politická strana se snažila o utvoření společné karpatoněmecké identity a kontrolu veškerého německého společenského života. Práce analyzuje na příkladu politiky, hospodářství, kultury či školství, jak se jí dařilo naplňovat tento ambiciózní záměr a zda byla úspěšná v získávání sympatií slovenských Němců a Němek. Následně se věnuje i dopadům druhé světové války, retribučnímu soudnictví a složitému vyrovnávání se s nacistickou minulostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.