Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,900 záznamů.  začátekpředchozí20891 - 20900  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Zařízení civilní ochrany pro zabezpečení dekontaminace osob
Fiala, Jiří ; Doležel, Ludvík (oponent) ; Svoboda, Bohuslav (vedoucí práce)
V moderní době je riziko úniků nebezpečných chemických látek, či jejich zneužití proti civilnímu obyvatelstvu velmi vysoké. I malá skupina lidí dokáže vytvořit hrozbu pro velkou část populace. Řešení se nachází ve správné přípravě, řešení a realizací projektů v oboru ochrany obyvatelstva na zvládnutí všech mimořádných stavů, tedy i správné řešení hromadné dekontaminace osob při CBRN událostech.

Motivace a rozvoj lidských zdrojů
KASPEROVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřena na řízení lidských zdrojů, konkrétně na oblast jejich motivace a na oblast jejich rozvoje a vzdělávání. Cílem práce je analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dílčím cílem práce je návrh možných změn v systému motivace a personálního rozvoje v této společnosti, za předpokladu, že analýza potvrdí jejich potřebu. Při psaní práce byl nejdříve vypracován literární přehled, kde jsem shrnula co nejvíce teoretických informací k tématu motivace a k tématu vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů. Poté následovala analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti a. s. V práci je popsáno poslání a vize společnosti spolu s jejím vývojem a s historicky nejdůležitějšími daty společnosti. Dále následuje konkrétní popis úseků společnosti, důležitých pro tuto práci ? úsek motivace a odměňování a úsek lidských zdrojů, které zahrnují činnosti personálního rozvoje a vzdělávání. Na charakteristiku společnosti navazuje samotná analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dohromady v tomto odboru pracuje 57 zaměstnanců. Analýza motivace a personálního rozvoje byla prováděna na základě dotazníkového šetření, které vyplnilo 40 zaměstnanců z celkového počtu 57. Návratnost dotazníků, tak činila 70 %. Vytvořený dotazník se skládal ze dvou částí. První část se zabývala analýzou motivace a stimulace a obsahovala 20 otázek. Druhou část tvořila analýza vzdělávání a rozvoje ve společnosti. Tato část obsahovala také 20 otázek. Z analýzy systému motivace a stimulace společnosti vyplynulo, že oslovení zaměstnanci jsou s tímto systémem spokojeni až na nízký výskyt morálních a sociálních stimulů. Analýza systému personálního rozvoje prokázala, že společnosti i zaměstnanci jsou si vědomi potřeby rozvoje a vzdělávání. Potřebné vzdělávání, které zaměstnanci potřebují k výkonu své práce, společnost poskytuje kvalitně a zaměstnanci jsou s ním spokojeni. Analýza dále upozornila na fakt, že většina zaměstnanců by byla ochotna uhradit část nákladů, které společnosti vznikají při vzdělávání a rozvoji. Bohužel i přes ochotu uhradit určitou část nákladů by se vzdělávání nesetkalo s velkou účastí, protože zaměstnancům v dalším rozvoji brání jejich osobní časové vytížení. Pokud by společnost spolu se zaměstnanci na tomto problému zapracovala vytvořením vhodných časových harmonogramů, které by zaměstnancům vyhovovaly, byl by zájem o rozvoj v osloveném oddělení více než nadpoloviční. Toto by byl možný návrh řešení tohoto problému.

SmartBoard a jeho využití při vzdělávání integrovaného žáka s PAS na ZŠ
KOPALOVÁ, Markéta
V problematice zdravotně postižených se v současné době často hovoří o integraci, neboli začleňování jedince s postižením do intaktní společnosti. Tento proces bývá velmi dlouhý a složitý. Výsledky začlenění jedince do třídy mezi intaktní žáky tak nezáleží jen na práci učitele, ale i na rodinné diagnostice a celém stimulačním programu, který napomáhá tomu, aby bylo dítě co nejlépe integrovatelné. Velmi obtížná bývá integrace právě osob s poruchou autistického spektra, jejichž chování se často neobejde bez problémů. Existují ale jedinci, které je možné, většinou za pomoci asistenta, integrovat do základní školy mezi intaktní vrstevníky. Nevýhodou integrace bývá chybějící speciálně pedagogické vzdělání učitele. Pokud takový učitel nemá s problematikou autismu žádné zkušenosti, vyučování bývá problém. Někdy může být velkým pomocníkem právě některá z informačních a komunikačních technologií, například SmartBoard, jehož ovládání je velmi snadné. Vhodné je tedy i pro jedince s postižením jemné motoriky, a dokáže zaujmout kromě intaktních dětí i děti s poruchou autistického spektra. Tato bakalářská práce je zaměřena na využití SmartBoardu u dětí s poruchou autistického spektra, které jsou integrované na základní škole. K jejich výchově a vzdělávání je tak potřeba využívat speciálních přístupů. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu mentální retardace, její etiologii, symptomatice a rozdělení. Dále popisuje demenci u dětí, kdy jedinec ztrácí již dříve osvojené dovednosti a schopnosti. Velký úsek teoretické části se zabývá poruchami autistického spektra, kde je popsána etiologie, prevalence a symptomatika se zaměřením na triádu problémových oblastí. Věnuje se rovněž přidruženým postižením a rozdělení jednotlivých poruch autistického spektra, na časný infantilní autismus, atypický autismus, jiné dezintegrační poruchy v dětství, Aspergerův syndrom a schizoidní poruchu v dětství. Závěr teoretické části se věnuje diagnostice a výchově a vzdělávání jedinců s tímto druhem postižení. Praktická část je zpracována na základě informací získaných formou dotazníků. Jedná se tedy o kvantitativní výzkum za použití metody dotazování. Výzkumným souborem jsou všechny základní školy v celé České republice. Zkoumána byla především data ze základních škol, které integrují jedince s poruchou autistického spektra. Bylo zjištěno, že 75% základních škol, které mají integrovaného žáka s poruchou autistického spektra, využívají k jeho vzdělávání SmartBoard. Posuzován byl pak zejména způsob získávání metodických materiálů těchto základních škol v jednotlivých krajích. Výsledky ukázaly, že více než polovina respondentů si materiály vytváří či kupuje. 34% k těmto dvěma způsobům řadí ještě stahování z různých internetových portálů, kde se v současné době nachází kolem 16 000 materiálů pro základní školy. Pouze 40% respondentů spolupracuje s ostatními školami. Podle mých postřehů z provedeného výzkumu vyplynulo, že pokud by spolu pedagogové vzájemně více komunikovali a předávali si osvědčené materiály, znamenalo by to zvětšení nabídky pro pedagogickou práci. Výsledky této bakalářské práce by tak mohly sloužit k rozšíření informovanosti o pomůcce SmartBoard a o jeho pozitivech. O těch jsem se mohla přesvědčit v jedné základní škole, kde integrují dívku s poruchou autistického spektra, a kde jsem mohla být přítomná její výuce. V rámci práce byl také vytvořen nástin metodického materiálu z matematiky, který je určen pro 4. třídu, a který by mohl inspirovat učitele integrovaných žáků s poruchou autistického spektra při práci s nimi.

Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysle
Gojdičová, Alexandra ; Mišíková, Katarína (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.

Podnikový portál ve společnosti "NH-Group"
Lachman, Petr ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Kubeš, Jiří (oponent)
V dnešní době jsou informace stále důležitějšími pro fungování podniků. K efektivnímu využívání dat je možné použít různá řešení IS/IT, jedním z nich jsou i podnikové portály, kterých se tato práce týká. Popisuje jejich rozdělení a prvky a upozorňuje na jejich výhody a nevýhody. V další části práce je popsán postup výběru, návrhu struktury částí webu a uživatelských oprávnění, implementace a školení uživatelů podnikového portálu ve společnosti NH Group, tedy v malém nevýrobním podniku, za využití MS Windows SharePoint Services 3.0. V závěru je provedeno zhodnocení zavádění portálu a návrh postupů pro zavádění MS SharePoint, které by bylo možné použít i jinde v podobném prostředí.

Analýza tréninku běžce na 800 m ve čtyřletém cyklu
Zahrádka, Zbyněk ; Korbel, Vladimír (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Název práce: Analýza tréninku běžce na 800 m ve čtyřletém cyklu. Title: 800 m runner training analysis in four years cycle. Cíle práce: Hlavním cílem této diplomové práce je sledování dynamiky sportovního výkonu Stanislava Tábora v běhu na 800 m v závislosti na struktuře trénovanosti ve čtyřletém tréninkovém cyklu. Metody zpracování dat: Práce je založena na empirických metodách pedagogického výzkumu,obsahové analýzy tréninkových dokumentů, především na jejich kvalitativní a kvantitativní analýze. Přičemž kvantitativní srovnávání jsme provedli pomocí procentuálního měření a pro kvalitativní srovnávání jsme zvolili rozdělení jednotlivých STU do skupin podle jejich charakteru. Výsledky: Zhodnocení obsahu sportovního tréninku ročních mikrocyklů umožňuje při porovnání s poznatky v literatuře zlepšovat práci trenérů, zkvalitňovat tréninkový proces a tím zvýšit sportovní výkonnost v příslušné disciplíně. Hodnocení tréninku předpokládá posouzení vztahů ukazatelů tréninkového a závodního zatížení a sportovní výkonnosti ve sledovaném období. Klíčová slova: atletika, střední tratě, roční tréninkový cyklus, charakter a intenzita zatížení. 5

Comparison of students' performance at the beginning and upon completion of their simultaneous interpretation training course
Renner, Jakub ; Čeňková, Ivana (oponent) ; Jettmarová, Zuzana (oponent)
Práce se zaměřuje na zj ištění vztahu mezi kapaci tou pracovní pamět i a schopnost í t lumoči t prvky modal i ty. S ohledem na toto zaměření jsou vymezeny základní pojmy, které určuj í přístup k řešenému problému (pracovní paměť, modal i ta). Je proveden experiment , který na vzorku deví t i respondentů zj išťuje rozvoj kapacity pracovní pamět i (test kapaci ty pracovní pamět i ) a schopnost i t lumoči t modal i tu během t lumočnického výcviku (simul tánní t lumočení angl ického textu s významným výskytem modálních prost ředků) a na vzorku t ř í respondentů kapaci tu pracovní pamět i a schopnost t lumoči t modal i tu po vstupu do praxe. Na základě analýzy, vyhodnocení a stat is t ického zpracování experimentálních dat dochází práce k závěru, že vztah mezi kapaci tou pracovní pamět i a schopnost í t lumočit modal i tu může existovat . Provedený kvant i tat ivní výzkum je doplněn úvahou překračuj ící pozi t ivi st ické paradigma a směřuj ící k paradigmatu interpretat ivnímu (konst rukt ivist ickému) ; v rámci této úvahy je pak podán náčrt problémových okruhů, jej ichž výzkum by mohl přispět k hlubšímu poznání problému v práci sledovaného (k problému t lumočení modal i ty) .

Optimalizace procesu lékařských prohlídek ve spolupráci se společností Foxconn
Dopitová, Markéta ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Palíšková, Marcela (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je na základě pracovního působení ve společnosti Foxconn charakterizovat a porovnat procesy lékařských prohlídek ve vybraných divizích společnosti, získat komplexní přehled o slabinách, přednostech, příležitostech a hrozbách a navrhnout optimalizaci procesu. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z odborné literatury zabývající se vývojem personálního managementu, konkrétními personálními procesy, službami poskytovaným pracovníkům na pracovišti s důrazem na lékařské prohlídky a mezinárodní zaměstnávání. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část charakterizuje společnost Foxconn a vybrané divize. Druhá část obsahuje východiska lékařských prohlídek ve společnosti Foxconn, výzkum skládající se z monitoringu lékařských prohlídek a SWOT analýzy jednotlivých procesů, návrhu optimalizace procesu včetně instalace, nákladů, personálního zabezpečení a školení. Součástí je také popis metodiky výzkumu. K dosažení vytyčeného cíle bylo použito kvalitativních metod sběru dat. Zmonitorování situace a procesu lékařských prohlídek bylo provedeno pozorováním a prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s personalisty.

Metodika k pracovní době a době odpočinku
Štefko, Martin ; Matejka, Ján ; Feigerlová, Monika ; Pichrt, J.
Metodika pojednává o úpravě pracovní doby a doby odpočinku; shrnuje stávající poznatky a účelně je aplikuje v rámci zadaného tématu. Cílem metodiky je především zefektivnit vzdělávání inspektorů Státního úřadu inspekce práce (SUIP) a oblastní inspektoráty (OIP), jakož i poskytnout pomoc při výkonu kontrolní činnosti.

Možnosti využití výtvarných technik s prvky arteterapie u osob s mentálním postižením
Impassa Ifoli, Ivana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Cílem mé diplomové práce bude seznámit veřejnost s možnostmi arteterapie, které jsou vhodné pro jedince s mentálním postižením. V teoretické části jsem se zabývala tématy: Dětský výtvarný projev, Speciální výtvarná výchova, Arteterapie, Cíle arteterapie, Arteterapeutické techniky, Mentální retardace. V praktické části jsem vymýšlela jednotlivé přípravy - metodické postupy pro práci s mentálně postiženými s prvky arteterapie.