Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,861 záznamů.  začátekpředchozí20842 - 20851další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.53 vteřin. 

Vybraná témata ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy
Rusiňáková, Nikola ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
1 Abstrakt: Diplomová práce nese název "Vybraná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy." Teoretická část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, obsahem, principy, formou, metodami a technikami, plánováním, ale také tím, jaký by měl být učitel dramatické výchovy, jaká jsou specifika dětí mladšího školního věku, hodnocením v dramatické výchově a samozrějmě také vzdělávací oblastí RVP ZV Člověk a jeho svět. Praktická část obsahuje metodickou složku, která obsahuje jednotlivé scénáře lekcí. Jsou zde popsány metody dramatické výchovy použité v jednotlivých lekcích. V praktické části se dále zabývám stanovenými cíli, jejich ověření v praxi a vyslovení závěrů vycházejících z realizace praktické části. V navržených lekcích jsem použila vybrané metody a techniky strukturovaného dramatu a průpravné hry a cvičení. Zjistila jsem, že metodami a technikami dramatické výchovy lze zpracovat velmi odlišná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, neboť jsem navrhla různá témata z této vzdělávací oblasti a ověřila jsem je v praxi.

Informační gramotnost v ČR
Matouš, Vladimír ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Práce se zabývá informační gramotností jako novým fenoménem ve vzdělávání. V první části definuje co jsou informace, jak probíhá komunikace. V dalším textu se práce věnuje problematice informací a dezinformací, definuje co jsou nová média a jaká jsou jejich specifika. V další části se práce věnuje informační gramotnosti, definuje její jednotlivé složky a jejich obsah, zabývá se jejími přínosy, které vyplývají z jejího dosažení jak pro jedince, tak pro společnost jako celek. Dále je obsah jednotlivých složek informační gramotnosti rozčleněn do tří úrovní, které odpovídají třem stupňům vzdělání. Následně je rozebíráno dosahování informační gramotnosti na těchto třech stupních a porovnáno s definovanými úrovněmi. Na základě tohoto porovnání jsou v poslední části práce definována doporučení, která by měla vést ke zlepšení dosahování informační gramotnosti ve vzdělávacím cyklu.

Charakter a vývoj investiční politiky zemí asijských tygrů v období hospodářského zázraku
Prokopová, Michaela ; Petrášek, František (vedoucí práce) ; Zabranská, Monika (oponent)
V této práci se pokusím odhalit a dokázat důvody hospodářského rozmachu ve vybraných zemích východní Asie v letech 1965 až 1997. Zaměřila bych se na asijské tygry, a to především z hlediska investiční politiky. Chtěla bych odpovědět na otázky, jaká byla specifika zemí asijských tygrů, co nejvíce přispívalo k hospodářskému růstu, jaké nástroje v rámci investiční politiky byly využívány, jak tato politika byla v jednotlivých zemích úspěšná a jakou roli zde hrál státní sektor (vláda). V rámci investiční politiky se zaměřím na úlohu lidského a fyzického kapitálu, roli přímých zahraničních investic a zhodnotím jejich vliv na hospodářský růst v zemích asijských tygrů.

Mystery shopping jako nástroj hodnocení pracovního výkonu
Baarová, Eva ; Rymeš, Milan (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců, zejména v oblasti přímého prodeje a poskytování služeb. V teoretické části jsou stručně uvedeny jednotlivé metody hodnocení. Zájem je soustředěn na metodu "mystery shopping" a její specifika z pohledu psychologie. V empirické části podrobně pojednáváme o výzkumu, který byl realizován ve společnosti CG. Hodnocení pracovníků bylo prováděno ve dvou termínech (podzim 2005, jaro 2006) metodou osobních testovacích nákupů. V závěru druhé části práce jsou shrnuty nejdůležitější výzkumná zjištění. Jsou zde diskutovány faktory ovlivňující validitu hodnocení a testovány dílčí hypotézy o rozdílu hodnocení v obou kolech a pozitivním přínosu mystery shoppingu pro organizaci. Byly odhaleny slabé stránky pracovního výkonu jednotlivých zaměstnanců i celých pracovních týmů a identifikován jejich rozvojový potenciál.

Jevištní tvarování s dětmi mladšího školního věku na základní škole
Vokáčová, Barbora ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Cílem diplomové práce bylo posoudit, zda je možné s dětmi mladšího školního věku na základní škole dojit k jevištnímu tvaru a zachytit jaká specifika s sebou nese tento způsob práce. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je charakterizován mladší školní věk z ontogenetického hlediska. Druhá část teoretické části se zabývá otázkou, co je jevištní tvarováni, jaká má specifika a jak vzniká při práci s dětmi mladšího školního věku. Praktická část popisuje a reflektuje jednotlivé části mého projektu, který probíhal rok a půl s dětmi mladšího školního věku na základní škole. Praktická část je doplněna textovým a fotografickým materiálem a DVD záznamem uvedené jako přílohy k diplomové práci. KLÍČOVÁ SLOVA: jevištní tvar, dramaturgicko-režijni koncepce, hra, dramatická hra, improvizace, dramatický text, tvarováni, představeni, projekt, mladší školní věk, tvořivost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Literární dílo Josefa Čapka
KOLDOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Literární dílo Josefa Čapka se soustředí na slovesné dílo Josefa Čapka a jeho působení na českou literární kritiku v posledních dvaceti letech. Práce je rozdělena do tří částí. V první části se zabývá průběhem života Josefa Čapka a jeho vlivem na autorovu literární tvorbu. V druhé části, kterou můžeme označit jako teoretickou, práce objasňuje děj i okolnosti vzniku vybraných Čapkových děl a interpretuje základní motivy jeho slovesné tvorby. V třetí části, kterou můžeme naopak označit jako praktickou, práce předkládá a analyzuje vybrané recenze autorových literárních textů z rozmezí let 1989 až 2008 pocházející z tištěných periodik. Na základě uvedených článků práce v závěru shrnuje, jak je Čapkova literární tvorba vnímána současnou českou kritikou a jaká jsou její hlavní specifika.

Analýza věku běžců na lyžích na MS a OH v klasickém lyžování v letech 1970 - 2007\\
JONÁKOVÁ, Šárka
Tato práce se zaměřuje na vyhodnocení věkové struktury závodníků v běhu na lyžích na MS a OH v klasickém lyžování. Práce má ukázat, jestli lze určit věk sportovců jako jeden z faktorů úspěchu, jaká je optimální věková hranice a jak se tato věková hranice v průběhu času mění nebo popř. jestli zůstává stejná. Po prostudování dostupné literatury a vyhledávání dat na internetu došlo k vyhodnocení výsledků v programu Excel, vytvoření grafů a sepsání závěrečné zprávy. Z výsledků vyplývá: průměrný věk ve většině disciplín se pohybuje v rozmezí od 24 do 36 let, spíše se snižuje, nejvýrazněji v disciplíně žen - běh na lyžích na 5 km, jak na MS, tak na OH. Věk klesá v disciplínách na kratší vzdálenosti a stoupá nebo převažuje o něco vyšší věk v disciplínách na delší vzdálenosti. Celkový aritmetický průměr věku vrcholné výkonnosti v běhu na lyžích na MS a ZOH v letech 1970 {--} 2007 je 27,99 let. Aritmetický průměr věku vítězů na MS je 27,75 let. Aritmetický průměr věku vítězů na ZOH v daném období je 28,33 let. Průměrný věk žen je 27,78 let, průměrný věk mužů je 28,19 let.

Efektivita spolupráce rodiny a zdravotnických pracovníků v péči o apalického pacienta.
LIŠKOVÁ, Kristina
Záleží na člověku, jaký postoj pojme k pacientovi s diagnózou apalický syndrom. Zdravotnický personál by měl mít však v tomto stanovisku jasno. Jedná se o lidskou bytost. Je to člověk, který vnímá. V tomto vědomí by měli všichni členové ošetřujícího týmu pečující o apalického pacienta ubezpečovat rodinu. Pokud nebude sestra v naprostém souladu, v naprostém duševním klidu a vyrovnaná se svým já, tak nebude moci vykonávat adekvátní péči o pacienty s touto diagnózou. Na empirickou část zpracované diplomové práce byla zvolena kvantitativní i kvalitativní metoda výzkumného šetření. V první fázi šetření byla použita kvalitativní metoda, konkrétně metoda rozhovoru. Technikou sběru dat byly polostrukturované rozhovory, určené rodinným příslušníkům apalických pacientů a dále sestrám ve zdravotnických zařízení. Rozhovory pro obě dvě skupiny byly odlišné, přesto společným obsahem byla základní identifikační otázka a dále informace z konkrétních oblastí. Rozhovory byly zcela anonymní a pro rodinné příslušníky obsahovaly 16 otázek a pro sestry obsahovaly 10 otázek. Cíle této práce byly celkem čtyři: zmapovat, co ovlivňuje spolupráci rodiny a zdravotnického personálu v péči o apalického pacienta, jaké jsou nejčastější problémy zdravotnického personálu při jednání s rodinou, v jakých oblastech péče o apalického pacienta probíhá spolupráce zdravotnického personálu a rodiny ve specializovaných pracovištích a zda péče zdravotnického personálu a rodiny ovlivňuje zdravotní stav apalického pacienta. Před začátkem výzkumu byly stanoveno 4 výzkumné otázky. První: ?Kdo edukuje rodinu v péči o apalického pacienta?? Druhá ?Co ovlivňuje interakci mezi rodinou a zdravotnickým personálem?? Třetí ?Jaké nedostatky se vyskytují při jednání s rodinou u pacienta s apalickým syndromem?? Čtvrtá ?Ovlivňuje spolupráce rodiny a zdravotnického personálu stav pacienta?? Všechny hypotézy byly potvrzeny.

Informovanost těhotných žen v souvislosti s prováděným vyšetřením plodové vody.
NOVÁKOVÁ BOUŠOVÁ, Hana
Bakalářská práce měla zmapovat informovanost žen v souvislosti s prováděným vyšetřením plodové vody. Na základě cílů, které měly zmapovat celou problematiku odběru plodové vody, byly stanoveny čtyři hypotézy. První se zabývala tím, zda těhotné ženy mají informace o vyšetření plodové vody, zda těhotné ženy využívají možnosti jít na vyšetření plodové vody, zda těhotné ženy jsou poučené, jakým způsobem probíhá vyšetření plodové vody a zda těhotné ženy znají rizika prováděné amniocentézy. Všechny hypotézy byly potvrzeny a cíle byly splněny. Na základě kvalitativního šetření je možné stanovit dvě hypotézy. První hypotéza zní: Těhotné ženy udávají jako problém amniocentézy strach. Druhá hypotéza zní: Těhotné ženy udávají jako problém amniocentézy bolest. Ke sběru dat byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření. Pro kvantitativní výzkumné šetření byla použita technika dotazníku, kdy otázky byly uzavřené i polootevřené, kdy respondentky odpovědi zaškrtávaly a nebo mohly doplnit vlastní variantu odpovědi. V dotazníku bylo celkem 31 otázek, kdy první otázky byly identifikační a ostatní otázky se vztahovaly k vlastnímu tématu práce. Nastávající maminky, které přicházejí na amniocentézu mají dostatek informací týkajících se odběru plodové vody, ale najdou se i takové maminky, které dostatek informací o amniocentéze neměly. Nedostatek informací u těchto maminek lze přisuzovat nezájmu o odběr plodové vody, či nepozornost při edukaci zdravotnickým personálem a proto je nutná zpětná vazba při dotazování. Navrhovala bych vypracování letáčků a brožurek, ve kterých by bylo obsaženo vše co se týká problematiky odběru plodové vody, kde by měly být zodpovězeny nejčastější dotazy žen. Tyto letáčky či brožury by měly být volně dostupné ve všech ordinacích praktických ženských lékařů a v genetických centrech.

Ochrana obyvatelstva jako studijní text pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
VELC, Radovan
Ochrana obyvatelstva je v dnešním světě velmi aktuálním tématem. Téměř každý člověk v naší společnosti se během života setká s nějakou mimořádnou událostí, je proto důležité, aby každý člověk měl povědomí alespoň o základech této problematiky, znal situace, které mohou nastat a způsoby, jakými se v dané situaci zachovat. Ochrana obyvatelstva na území České republiky prošla v historii určitým vývojem, až dosáhla své dnešní podoby, kdy se při mimořádných situacích opírá o integrovaný záchranný systém. Je třeba si uvědomit, že při mimořádné situaci je však na samém počátku běžný občan, který je na místě vzniku mimořádné události a je na něm, aby vytočil číslo tísňové linky, a až do příjezdu jednotlivých složek integrovaného záchranného systému se na místě vzniku mimořádné události snažil minimalizovat její negativní účinky. Proto je důležité, aby člověk v průběhu života, ideálně systematicky v průběhu studia na základní či střední škole, měl možnost získat vědomosti, které při vzniku mimořádné události využije. Ochrana obyvatelstva je v současné chvíli zařazena do osnov jak základních, tak středních škol. Avšak ve školství existují vzdělávací programy jak pro běžné žáky, tak pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Současné trendy ve speciálním školství ve spojení s aktuální legislativou však směřují k tomu, že mnoho žáků se speciálními vzdělávacími potřebami bude integrováno do běžných tříd. Neboli žáka, kterému bylo diagnostikováno postižení, má problémy naučit se učivo prvního stupně základní školy a je zvyklý na přístup ze speciálního školství, chceme vrhnout do třídy plné žáků bez postižení s očekáváním, že žák bude prospívat. Pokud k této situaci dojde, žáci budou do mnoha předmětů potřebovat studijní materiál určený přímo pro ně. V práci je proto rovněž uvedena problematika integrace jako takové, její vliv na kvalitu výuky a případné dopady plošné integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do systému běžného školství. Cílem této práce bylo sestavit studijní text s tématikou ochrany obyvatelstva pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami tak, aby byl přiměřený jejich schopnostem. Dalším důvodem pro vytvoření zmiňovaného výukového materiálu je fakt, že ve středním školství ochrana obyvatelstva jakožto součást výuky dříve spadala do občanské výchovy, avšak jako důsledek změn v rámcovém vzdělávacím programu pro střední školy nyní může být jako průřezové téma vyučována téměř ve všech předmětech, často pak spadá do tematických plánů tělesné výchovy. Učitelé tělesné výchovy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současné době nedisponují učebnicemi vytvořenými speciálně pro tuto skupinu žáků. Práce je rozčleněna na teoretickou část a část s výzkumnou otázkou a metodikou výzkumu. V teoretické části je nastíněna historie ochrany obyvatelstva v České republice s vývojem do aktuální podoby, dále současná situace ve školství spolu se současnými trendy ve vztahu k výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, a v neposlední řadě zařazení výuky ochrany obyvatelstva do rámcového vzdělávacího programu oborů pro danou skupinu žáků. V části práce věnované výzkumné otázce a metodice výzkumu, byla sestavena výzkumná otázka, zda jsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami dostatečně vzděláváni v oblasti ochrany obyvatelstva. Vzhledem k charakteru práce bylo potřeba zjistit stav informovanosti žáků o problematice ochrany obyvatelstva, proto byly stanoveny hypotézy, jednak zda informovanost žáků v dané problematice dosahuje hranice 80 % správných odpovědí, dále zda informovanost žáků nezávisí na studovaném ročníku. K nalezení odpovědi na výzkumnou otázku byl sestaven a vyhodnocen dotazník, který byl předložen k vyplnění právě žákům se speciálními vzdělávacími potřebami ve věku 15 až 18 let. Výsledky dotazníkového šetření ukazují na nedostatky ve vědomostech této skupiny žáků. Zjištění plynoucí z tohoto šetření byly důležitými prvky při tvorbě studijního materiálu, který vznikl v rámci této práce.