|
Efektivnost využití loutky ve výuce dramatické výchovy u dospělých osob s mentální retardací
Vokáčová, Barbora ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Cilem diplomové práce je přiblížit a objasnit výhody dramaticko-výchovného působeni při práci s dospělými lidmi s mentálním postižením. Poukazuje na výhody práce s loutkou v rámci výchovně-vzdělávaciho procesu a možnosti rozvoje jednotlivých složek osobnosti lidi s mentálním postižením. Práce je rozdělena na tři části. Prvni je zaměřena na teorii z dramatické výchovy, dramaterapie, nahliži do historického kontextu vzniku alternativních pedagogických směrů a popisuje vliv dramatické výchovy na jednotlivé složky osobnosti. Druhá se hlouběji věnuje přinosu loutky k celostnimu rozvoji osobnosti. Třeti, praktická část, popisuje dramaticko-výchovné lekce a divadelní projekt "Kam padaji hvězdy". V závěru práce je reflektován přinos obou stylů práce v rozvoji jednotlivých složek osobnosti u lidi s mentálním postižením.
|
|
Efektivnost využití loutky ve výuce dramatické výchovy u dospělých osob s mentální retardací
Vokáčová, Barbora ; Marušák, Radek (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Cilem diplomové práce je přiblížit a objasnit výhody dramaticko-výchovného působeni při práci s dospělými lidmi s mentálním postižením. Poukazuje na výhody práce s loutkou v rámci výchovně-vzdělávaciho procesu a možnosti rozvoje jednotlivých složek osobnosti lidi s mentálním postižením. Práce je rozdělena na tři části. Prvni je zaměřena na teorii z dramatické výchovy, dramaterapie, nahliži do historického kontextu vzniku alternativních pedagogických směrů a popisuje vliv dramatické výchovy na jednotlivé složky osobnosti. Druhá se hlouběji věnuje přinosu loutky k celostnimu rozvoji osobnosti. Třeti, praktická část, popisuje dramaticko-výchovné lekce a divadelní projekt "Kam padaji hvězdy". V závěru práce je reflektován přinos obou stylů práce v rozvoji jednotlivých složek osobnosti u lidi s mentálním postižením.
|
|
Jevištní tvarování s dětmi mladšího školního věku na základní škole
Vokáčová, Barbora ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Cílem diplomové práce bylo posoudit, zda je možné s dětmi mladšího školního věku na základní škole dojit k jevištnímu tvaru a zachytit jaká specifika s sebou nese tento způsob práce. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je charakterizován mladší školní věk z ontogenetického hlediska. Druhá část teoretické části se zabývá otázkou, co je jevištní tvarováni, jaká má specifika a jak vzniká při práci s dětmi mladšího školního věku. Praktická část popisuje a reflektuje jednotlivé části mého projektu, který probíhal rok a půl s dětmi mladšího školního věku na základní škole. Praktická část je doplněna textovým a fotografickým materiálem a DVD záznamem uvedené jako přílohy k diplomové práci. KLÍČOVÁ SLOVA: jevištní tvar, dramaturgicko-režijni koncepce, hra, dramatická hra, improvizace, dramatický text, tvarováni, představeni, projekt, mladší školní věk, tvořivost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|