Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,855 záznamů.  začátekpředchozí20836 - 20845další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.29 vteřin. 

Programy podpory Evropské unie v oblasti zemědělství a jejich aplikace na vybranou zemědělskou firmu
PAXOVÁ, Veronika
Název této diplomové práce je "Programy podpory Evropské unie v oblasti zemědělství a jejich aplikace na vybranou zemědělskou firmu". Práce je zaměřena na analýzu podpor v zemědělském podniku "Společnost, s. r. o". Evropská unie poskytuje mnoho podpor pro zemědělské podniky v České republice. Všechny tyto podpory berou ohled na ochranu přírody a zemědělské podniky tak musí splňovat mnoho specifických podmínek, které jsou dány Evropskou unií. V současnosti, Společnost, s. r. o. pobírá podporu poskytovanou, jak ze zdrojů Evropské unie, tak ze státních zdrojů, kterou je například: jednotná platba na plochu (SAPS), národní doplňkové platby Top-Up, agroenvironmentální opatření, podpora méně příznivých oblastí a některé specifické národní dotace. Výsledkem práce bylo navržení využití Programu rozvoje venkova a tvorba projektu pro Společnost, s. r. o.

Porovnání pravomocí, úkolů a systému vzdělávání příslušníků Policie ČR a Městské policie se zaměřením na intenzivnější spolupráci mezi oběma složkami.
ŠKOLKOVÁ, Věra
Tato diplomová práce se zabývá úkoly, činností, pravomocemi a systémem vzdělávání policie a obecní policie za účelem porovnání a navržení metodické pomůcky pro účelnou a efektivní spolupráci mezi oběma složkami. I když má každá složka značně odlišnou strukturu i organizaci a věcnou i územní příslušnost, je činnost obecní policie v některých oblastech úzce provázána s činností policie (dohled nad veřejným pořádkem v obci) anebo je na ní navázána (oznamování zjištěných trestných činů policii). V současné době je nezbytné, aby tyto dvě složky aktivně spolupracovaly, měly mezi sebou vytvořeny funkční komunikační kanály a byly neustále informované o důležitých skutečnostech, které se odehrávají v rámci činnosti dané složky (policie informuje např. o osobách, po kterých pátrá, o loupežných přepadeních, vloupáních, krádežích apod.). Stejně tak systém a forma vzdělávání v policii a obecní policii je značně odlišný již proto, že policie jako složka státu je organizována z centrální úrovně, zatímco jednotlivé obecní policie jsou řízeny z úrovně místní samosprávy. Proto záleží na rozhodnutí toho, kdo řídí danou obecní polici, aby rozhodl o tom, jaký druh nadstandardního vzdělávání strážníkům umožní a jaké finanční prostředky může na toto vzdělávání poskytnout. V současné době má mnoho obecních policií dostupnější finanční prostředky pro výstroj, přístrojové vybavení nebo vzdělávání než policie, ale na druhé straně jim chybí některá oprávnění, která by jim pomohla efektivněji vykonávat svou činnost. Přitom drobnou legislativní úpravou již existujícího oprávnění obecní policie by se často vyřešily případy bez současně nutné asistence policie. Cílem této diplomové práce je tedy nastínit, jak by mohly obecní policie ve městech intenzivněji a efektivněji spolupracovat s policií za předpokladu, že budou vyřešeny určité dílčí problémy, a zároveň navrhnout optimální úroveň vzdělávání strážníků těchto obecních policií.

Přírodní grafit po oxidačním zpracování pro lithiové baterie
Makovička, J. ; Sedlaříková, M. ; Vondrák, Jiří
Přírodní grafit po oxidačním zpracování pro lithiové baterie.

Palaeoekologie interakcí rostlin a členovců ze spodního miocénu mostecké pánve v severních Čechách
Knor, Stanislav ; Prokop, Jakub (vedoucí práce) ; Teodoridis, Vasilis (oponent)
Cévnaté rostliny se spolu s hmyzem podílí značnou měrou na vytváření druhové rozmanitosti suchozemských ekosystémů, přičemž jejich vzájemné interakce konstituují velmi komplexní a složitou síť trofických vztahů. Jejich počátek lze vysledovat hluboko do minulosti, do doby před více než 400 milióny lety. Výzkum těchto na změny okolního prostředí mnohdy velmi citlivých asociací však stojí v Evropě teprve na samém počátku. K jeho významnějšímu rozvoji dochází až v několika málo posledních desetiletích. Jedněmi z nejbohatších paleobotanických nalezišť jsou lokality ze spodního miocénu mostecké pánve, zejména fosiliferní vrstvy hnědouhelného dolu Bílina. Období miocénu je nejen v Evropě charakterizováno rozsáhlými paleogeografickými a paleoklimatologickými změnami, ovlivňujícími rozvoj tehdejší bioty. Tato studie je první, která se zaměřila na soubor kompresních fosílií listů dvouděložných rostlin z hlediska přítomnosti dokladů působení herbivorů z řad hmyzu i ostatních členovců. Jejím cílem je nahlédnout do unikátního prostředí neogénních sladkovodních a mokřadních ekosystémů zorným úhlem měnící se dynamiky vztahů hmyzích herbivorů a jejich rostlinných hostitelů. Zkoumané fosiliferní vrstvy nadloží uhelné sloje jsou reprezentovány celkem třemi ze sedimentologického hlediska odlišnými horizonty...

Nutriční monitoring skupiny vrcholových vodních slalomářek ČR v závodním období.
Kašparová, Anna ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název práce: Nutriční monitoring skupiny vrcholových vodních slalomářek ČR v závodním období. Cíle práce: Monitoring skutečného kvantitativního a kvalitativního složení stravy vrcholových vodních slalomářek ČR v závodním období a srovnání s doporučenými denními standardy pro populační skupinu sportovců s odpovídajícím energetickým výdejem. Z výsledků vyvodit obecná i individuální doporučení a posoudit nutnost užívání suplementů ve výživě vodních slalomářek. Metody práce: Práce je případovou studií a má charakter kvalitativního výzkumu. Pro výzkum jsme zvolili dvě základní metody. Metodu prospektivní studie a metodu rozhovoru. Ke zjištění celkového denního energetického příjmu a kvalitativního složení stravy byla použita inventorní analýza čtyřdenního stravovacího záznamu respondentek. Pro porovnání se standardy byla následně data zpracována standardizovanou softwarovou aplikací databázových funkcí tabulkového procesoru MS Excel (Vilikus a kol., 2002) a doplněna kritickým komentářem. Ke zjišťování dat, týkajících se užívání DS bylo využito metody rozhovoru, ve kterém sportovkyně odpovídaly na zadané otázky. Data byla vyhodnocena písemně a graficky. Výsledky: Práce monitoruje a kriticky komentuje rozdíly mezi doporučeným a skutečným složením stravy patnácti vrcholových vodních slalomářek v ČR z...

Problematika paragrafu 10 retribučního dekretu č. 16/1945 (zneužití tísně, způsobené mj. též rasovou perzekucí k obohacení se) na příkladech případů projednávaných u Mimořádných lidových soudů Praha a Litoměřice
Bednařík, Petr
Mimořádné lidové soudy (1945-1947) řešily řadu případů, kdy se židům nedařilo po 2. světové válce získat zpět od českého souseda věci, které si u něj schovali za okupace. Češi uváděli řadu důvodů, proč navrácení nepřipadá v úvahu (konfiskace věcí Gestapem, krádež věcí z úkrytu). Tato tvrzení ovšem často nezněla příliš přesvědčivě. Židovští vlastníci (případně jejich příbuzní, pokud oni sami válku nepřežili) neměli svědky, kteří by mohli potvrdit, že si věci u českého souseda skutečně za války uschovali. Vzhledem k této absenci svědků musely často Mimořádné lidové soudy obžalovaného zprostit obžaloby. Můžeme se důvodně domnívat, že mnoho lidí, kteří využili rasové perzekuce židů k vlastnímu obohacení, nebylo po válce spravedlivě potrestáno.

Vývoj antibiotické rezistence na vybrané bakteriální druhy v komunitě a v nemocnici ve spádové oblasti oddělení klinické mikrobiologie Nemocnice Písek a.s. v letech 2000 - 2010
MAREŠOVÁ, Lucie
Tato práce je zaměřena na vývoj antibiotické rezistence vybraných bakteriálních druhů, konkrétně Pseudomonas aeruginosa, Escherichia coli a Klebsiella pneumoniae v regionu Písek a v celé České republice v letech 2000 - 2010. Její neustálý nárůst je velkým problémem nejen v České republice, ale na celém světě. V úvodní části práce je popsána problematika antibiotické rezistence, problematika antibakteriálních látek a také informace o systému EARS-Net. Praktická část obsahuje vyhodnocení šíření rezistence v regionu Písek podle dat klinické mikrobiologie Nemocnice Písek, šíření rezistence v České republice podle EARS-Net a také spotřebu jednotlivých skupin antibiotik podle Státního ústavu pro kontrolu léčiv. Antibiotická rezistence se neustále šíří a existuje pro to mnoho různých důvodů, například nevhodné používání antibiotické léčby nebo nedostatečné informace o bakteriálních patogenech, které nejčastěji způsobují infekční onemocnění.

Možnosti vzdělávání žáků s nízkofunkčním autismem.
VACKOVÁ, Lucie
Práce je zpracována na téma možnosti vzdělávání žáků s nízkofunkčním autismem. Cílem je zjistit rozdíly v individuálním přístupu ve vzdělávání žáků s nízkofunkčním autismem ve třídách pro žáky s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami a ve třídách se speciálně upraveným vzdělávacím programem pro žáky s poruchou autistického spektra. Třídy jsou vybrány v Českých Budějovicích. Vzdělávání těchto žáků je založeno na didaktických zásadách, především pak na individuálním přístupu. Při psaní práce jsem zjistila, že je velmi těžké vymezit specifika pedagogických zásad obou skupin. Samotní pedagogové a asistenti pedagogů ve většině případů nevěděli, jak na otázku: ?Které z pedagogických zásad upřednostňujete??, odpovědět. V teoretické části se pedagogickými zásadami také zabývám. Došla jsem ovšem k závěru, že se nabízí mnoho možností. Teoreticky jsou dané také zásady, které se uplatňují při vzdělávání žáků s autismem. Je to opěrný pilíř pro práci s těmito žáky. Prakticky se ale tyto principy aplikují podle specifik dítěte a jde jen stěží vymezit přesná specifika ve třídě, kde je více žáků, kteří mají odlišné potřeby. V podstatě jde o to, že na každé dítě platí jiné pedagogické zásady. Zjistila jsem, že klady se objevují v každém typu tříd. Souvisejí však vždy s daným jedincem a jeho specifiky. Mezi zápory se vždy objevoval problém s financemi daného zařízení. Pro žáky s autismem je ve většině případů důležitý asistent pedagoga. Zařízení ale obvykle nemají finanční prostředky pro dostatek personálu, který by ještě více pozvedl vzdělávání těchto žáků. Velký důraz se klade na individuální přístup k těmto žákům a stěžejní pro jejich vzdělávání je vymezení specifik každého žáka. Podle toho k němu v edukačním procesu musíme přistupovat. Individuální přístup byl zjištěn ve všech typech zkoumaných tříd. V každé třídě hraje také roli její složení a potřeby žáků. Od toho se odvíjejí další věci, jako je potřeba času na zadané úkoly či velikost prostoru ve třídě. Je zřejmé, že výběr edukačního systému hraje důležitou roli pro rozvoj těchto jedinců a nesprávná volba může ohrozit rozvoj osobnosti dětí s autismem. Tato práce by mohla sloužit jako informační zdroj pro rodiče dětí s nízkofunkčním autismem z Českých Budějovic a blízkého okolí, kteří se rozhodují nebo budou rozhodovat, kde se bude jejich dítě vzdělávat, a který typ třídy pro něho zvolit tak, aby byl rozvoj jejich dítěte co nejefektivnější. Práce je však pouze základem těchto informací, a bylo by dobré ji v budoucnu rozšířit a doplnit o zbylé poznatky. Myslím si, že by rodiče mohli tyto informace uvítat a díky nim tak do problematiky více proniknout. Ve spolupráci se speciálně pedagogickým centrem pro mentálně postižené, které je součástí Mateřské školy, Základní školy a Praktické školy, České Budějovice, Štítného 3, by jim práce mohla pomoci zorientovat se v zařízeních, kde se tito žáci mohou vzdělávat.

Hodnocení žáků při výuce výchovy k občanství na 2. stupni základní školy
NOVOTNÁ, Radka
Hodnocení výchovy k občanství je velice specifické a mnoho škol, učitelů i žáků se zamýšlí nad tím, jaké hodnocení je v současné době tím nejefektivnějším. Cílem mé práce je zaměřit se na formy hodnocení, které jsou pro žáka, učitele i rodiče nejpřijatelnější a dokážou nejvíce informovat. V teoretické části bude obecně popsáno hodnocení, jeho funkce a formy, které se využívají na 2. stupni základní školy. Nejvíce pozornosti bude zaměřeno na formy hodnocení, převážně na klasifikaci a slovní hodnocení, jaké jsou jejich přednosti a naopak v čem jsou pro hodnocení nevyhovující. Také se pokusím vysvětlit, jak může hodnocení působit na žáky a motivovat je pro další výuku. Praktická část bude věnována dotazníkovému výzkumu na 2. stupni základní školy. V tomto výzkumu se zaměřím na žáky, rodiče a učitele, u kterých budu zjišťovat, jaké formě hodnocení dávají přednost a jestli hodnocení dokáže opravdu ovlivnit motivaci žáků k učení.

Studium morfologie zemské magnetosféry
Paloncý, Pavel ; Šafránková, Jana (vedoucí práce) ; Santolík, Ondřej (oponent)
V předložené práci studujeme vnější hranici magnetosféry, magnetopauzu, její tvar a polohu. Magnetopauza je místo, kde dochází k vyrovnání tlaků, především dynamického tlaku slunečního větru a tlaku magnetického pole Země. Při studiu vycházíme z experimentálních dat z družic Themis přecházejících přes magnetopauzu a vytváříme databázi průchodů družice magnetopauzou. Používáme data ze subsolární oblasti a z oblasti v blízkosti terminátoru. Tato data dále doplňujeme o parametry slunečního větru získané z monitorů slunečního větru. Experimentálně zjištěné polohy srovnáváme s existujícími modely magnetopauzy a hledáme příčiny odchylek mezi modelovými a reálnými polohami analýzou dalších parametrů. Na základě srovnání vyhodnocujeme nejvhodnější monitor slunečního větru, model magnetopauzy a diskutujeme závislost na dalších parametrech nezahrnutých v modelu. V poslední části pak diskutujeme možnosti, výhody a nevýhody užití některé z družic Themis jako blízkého monitoru slunečního větru.