Název:
Hodnocení žáků při výuce výchovy k občanství na 2. stupni základní školy
Překlad názvu:
The Assessment in Citizenship Education in the Second Stage of Basic Education
Autoři:
NOVOTNÁ, Radka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hodnocení výchovy k občanství je velice specifické a mnoho škol, učitelů i žáků se zamýšlí nad tím, jaké hodnocení je v současné době tím nejefektivnějším. Cílem mé práce je zaměřit se na formy hodnocení, které jsou pro žáka, učitele i rodiče nejpřijatelnější a dokážou nejvíce informovat. V teoretické části bude obecně popsáno hodnocení, jeho funkce a formy, které se využívají na 2. stupni základní školy. Nejvíce pozornosti bude zaměřeno na formy hodnocení, převážně na klasifikaci a slovní hodnocení, jaké jsou jejich přednosti a naopak v čem jsou pro hodnocení nevyhovující. Také se pokusím vysvětlit, jak může hodnocení působit na žáky a motivovat je pro další výuku. Praktická část bude věnována dotazníkovému výzkumu na 2. stupni základní školy. V tomto výzkumu se zaměřím na žáky, rodiče a učitele, u kterých budu zjišťovat, jaké formě hodnocení dávají přednost a jestli hodnocení dokáže opravdu ovlivnit motivaci žáků k učení.Evaluation of the civic education is by itself very specific and there are a lot of schools, teachers and students that reflect on the most effective way how to evaluate the civic education. The aim of my thesis is to focus on the evaluation forms that are most acceptable for the students, teachers and parents and that can provide as much information as possible. In the theoretical part will be in general described the evaluation, its functions and forms which are applied at the second level of elementary school. The main focus will be put on the forms of evaluation, mainly on the classification and verbal assessment. There will be discussed the advantages and on the contrary the disadvantages of using these forms of evaluation as well as how they can affect the student and motivate him for his further education. The practical part of my thesis will be devoted to a questionnaire survey at the second level of elementary school. In this research I will focus on students, parents and teachers with the intention to find out what forms of evaluation do they prefer and whether the evaluation can really affect student?s motivation to learn.
Klíčová slova:
hodnocení; metody a formy hodnocení; výchova k občanství; assessment; citizenship education; forms and methods of assessment Citace: NOVOTNÁ, Radka. Hodnocení žáků při výuce výchovy k občanství na 2. stupni základní školy. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/26813