Název:
Porovnání pravomocí, úkolů a systému vzdělávání příslušníků Policie ČR a Městské policie se zaměřením na intenzivnější spolupráci mezi oběma složkami.
Překlad názvu:
Comparing of the Police ČR and Metropolitan police competences, objectives and education system with the view to more intensive cooperation between the both institutions.
Autoři:
ŠKOLKOVÁ, Věra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá úkoly, činností, pravomocemi a systémem vzdělávání policie a obecní policie za účelem porovnání a navržení metodické pomůcky pro účelnou a efektivní spolupráci mezi oběma složkami. I když má každá složka značně odlišnou strukturu i organizaci a věcnou i územní příslušnost, je činnost obecní policie v některých oblastech úzce provázána s činností policie (dohled nad veřejným pořádkem v obci) anebo je na ní navázána (oznamování zjištěných trestných činů policii). V současné době je nezbytné, aby tyto dvě složky aktivně spolupracovaly, měly mezi sebou vytvořeny funkční komunikační kanály a byly neustále informované o důležitých skutečnostech, které se odehrávají v rámci činnosti dané složky (policie informuje např. o osobách, po kterých pátrá, o loupežných přepadeních, vloupáních, krádežích apod.). Stejně tak systém a forma vzdělávání v policii a obecní policii je značně odlišný již proto, že policie jako složka státu je organizována z centrální úrovně, zatímco jednotlivé obecní policie jsou řízeny z úrovně místní samosprávy. Proto záleží na rozhodnutí toho, kdo řídí danou obecní polici, aby rozhodl o tom, jaký druh nadstandardního vzdělávání strážníkům umožní a jaké finanční prostředky může na toto vzdělávání poskytnout. V současné době má mnoho obecních policií dostupnější finanční prostředky pro výstroj, přístrojové vybavení nebo vzdělávání než policie, ale na druhé straně jim chybí některá oprávnění, která by jim pomohla efektivněji vykonávat svou činnost. Přitom drobnou legislativní úpravou již existujícího oprávnění obecní policie by se často vyřešily případy bez současně nutné asistence policie. Cílem této diplomové práce je tedy nastínit, jak by mohly obecní policie ve městech intenzivněji a efektivněji spolupracovat s policií za předpokladu, že budou vyřešeny určité dílčí problémy, a zároveň navrhnout optimální úroveň vzdělávání strážníků těchto obecních policií.This thesis deals with the tasks, activities, competences and education system of police and city police in order to comparing and proposing of the methodological tools for effective and efficient cooperation between the two components. Although each component has a very different structure and organization and substantive and territorial jurisdiction, activities of city police in some areas closely linked with the activities of police (supervision of public order in the city) or it is linked to the activities of police (reporting of crimes the police). Currently, there is necessary that the both components cooperated with one another, have functional channels and are constantly informed about important matters that take place within the activity of the components (police inform about search persons, about robberies, burglaries). Similarly, the education system and its form in the police and local police is very different simply because the police as a component of the state is organized from the central level, while the individual city police is controlled from the local level. Therefore depends on the decision of who controls the local city police, what kind of above standard training would provide police officers and what funds can allocate to this training. Currently, many city police have more available funds for equipment, instrumentation or training than the police, but on the other side missing some permissions that would help them operate more efficiently. The minor modification of an existing legislative authority of the municipal police would often resolve cases without the same time necessary police assistance The aim of this thesis is to outline how the city police could cooperate with the police more intensively and effectively in cities, provided that they solved some minor problems, and also propose optimal level of police officeres training in cities.
Klíčová slova:
Bezpečnost; Community policing; Obecní policie; Policie; Přestupek; Trestný čin; Veřejný pořádek; City police; Community policing; Crime; Offense; Police; Public order; Safety Citace: ŠKOLKOVÁ, Věra. Porovnání pravomocí, úkolů a systému vzdělávání příslušníků Policie ČR a Městské policie se zaměřením na intenzivnější spolupráci mezi oběma složkami.. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25849