Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání pravomocí, úkolů a systému vzdělávání příslušníků Policie ČR a Městské policie se zaměřením na intenzivnější spolupráci mezi oběma složkami.
ŠKOLKOVÁ, Věra
Tato diplomová práce se zabývá úkoly, činností, pravomocemi a systémem vzdělávání policie a obecní policie za účelem porovnání a navržení metodické pomůcky pro účelnou a efektivní spolupráci mezi oběma složkami. I když má každá složka značně odlišnou strukturu i organizaci a věcnou i územní příslušnost, je činnost obecní policie v některých oblastech úzce provázána s činností policie (dohled nad veřejným pořádkem v obci) anebo je na ní navázána (oznamování zjištěných trestných činů policii). V současné době je nezbytné, aby tyto dvě složky aktivně spolupracovaly, měly mezi sebou vytvořeny funkční komunikační kanály a byly neustále informované o důležitých skutečnostech, které se odehrávají v rámci činnosti dané složky (policie informuje např. o osobách, po kterých pátrá, o loupežných přepadeních, vloupáních, krádežích apod.). Stejně tak systém a forma vzdělávání v policii a obecní policii je značně odlišný již proto, že policie jako složka státu je organizována z centrální úrovně, zatímco jednotlivé obecní policie jsou řízeny z úrovně místní samosprávy. Proto záleží na rozhodnutí toho, kdo řídí danou obecní polici, aby rozhodl o tom, jaký druh nadstandardního vzdělávání strážníkům umožní a jaké finanční prostředky může na toto vzdělávání poskytnout. V současné době má mnoho obecních policií dostupnější finanční prostředky pro výstroj, přístrojové vybavení nebo vzdělávání než policie, ale na druhé straně jim chybí některá oprávnění, která by jim pomohla efektivněji vykonávat svou činnost. Přitom drobnou legislativní úpravou již existujícího oprávnění obecní policie by se často vyřešily případy bez současně nutné asistence policie. Cílem této diplomové práce je tedy nastínit, jak by mohly obecní policie ve městech intenzivněji a efektivněji spolupracovat s policií za předpokladu, že budou vyřešeny určité dílčí problémy, a zároveň navrhnout optimální úroveň vzdělávání strážníků těchto obecních policií.
"Psychologie davu v krizových situacích - jak s ní pracovat. (Právní a psychologické aspekty.)"
ŠKOLKOVÁ, Věra
Využívání vědeckých poznatků o psychologii davu je v současné době na nízké úrovni. Ani složky IZS ve většině případů nevyužívají dostatečně psychologii davu ke zvládnutí krizové situace. Základem pro poznání psychologie davu je přijetí faktu, že dav je sociálním agregátem a přítomnost v davu má za následek vytvoření nových vlastností odlišných od vlastností jedinců obsažených v davu. Vytvoření zvláštních vlastností davu je způsobeno pocitem nepřekonatelné moci, duševní nákazou a sugestibilitou jeho členů. Smyslem této práce bylo mimo jiné také vyvrátit mýty o vlastnostech davu, které podporuje mnoho psychologů a autorů sociologických učebnic. Tvrzení, že dav je spontánní, sugestivní a emocionální, bylo vědeckým zkoumáním davu a logickým uvažováním vyvráceno. V krizových situacích se často jedná o zdraví osob, lidské životy nebo přinejmenším o záchranu majetku a znalost psychologie davu může pomoci k tomu, aby byly tyto dopady eliminovány. Proto je důležitá osvěta zejména u složek IZS, které zasahují právě při vyhrocených situacích, ať se jedná o demonstraci, nebo třeba živelní pohromu. Výsledkem by měla být schopnost každého zástupce složky IZS umět se stát {\clq}qvůdcem davu`` a ovlivnit dav tak, aby situace byla nakonec zvládnuta s co nejmenšími dopady právě na lidské zdraví, životy nebo majetek. Nelze ale jen znát psychologii davu z hlediska jeho psychologických aspektů. Je důležité poznat je v kontextu s jeho právními aspekty, které jsou pro dnešní společnost a zachování veřejného pořádku a práva nezbytné. Dav, který jedná pod dojmem anonymity, je třeba upozornit na to, že tento fenomén již není jednoznačný, a že každý jedinec, byť je součástí davu, je právně postižitelný za své chování a jednání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.