Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,615 záznamů.  začátekpředchozí20606 - 20615  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.55 vteřin. 

Prostorová data v databázi Oracle
Hanuš, Ondřej ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Krch, David (oponent)
V současné době se stále více a více setkáváme s aplikacemi, které pracují s digitálními daty geografického charakteru. Uživatelé jsou více a více nároční a vyhledávají aplikace, které jim přinesou co nejjednodušší cestou informaci např. o nejkratší cestě do zaměstnání. Množící se případy, kdy ztrácíme papírová data z důvodů živelných pohrom, nás přivádí na myšlenku vše digitalizovat a papírová data ukládat na bezpečném místě v archívech a pro běžnou práci tak využít digitálních kopií, uložených v databázích. Tato práce se zabývá jedním z témat, které by tomuto trendu mohlo pomoci. Tímto tématem je ukládání a manipulace s prostorovými daty. Prostorová data svou povahou zahrnují problematiku geografických informačních systémů, které právě patří k typům aplikací, které jsou v dnešní ?digitální? době velmi často vyžadována. Aplikací, které nás vizuální cestou dovedou k cíli je dnes i na internetu celá řada. Tato problematika však v sobě neskrývá pouze aplikace typu hledání nejkratší trasy, ale řada firem je využívá např. pro plánování a výstavbu průmyslových sítí, plánování staveb domů, své využití najdou např. v aplikacích typu správa majetku. Pokud vezmeme v úvahu, že prostorová data jsou představována geografickými daty, velice snadno se dostaneme k úvaze, že takováto data mohou velmi jednoduše dosáhnout objemu v řádech terabajtů. Pro takovéto objemy dat je nutné hledat vhodná úložiště a hlavně efektivní správu. Takovouto funkčnost nám nabízí nejrozšířenější databáze ORACLE a rozšíření Oracle Spatial.

První praktické zkušenosti s emisním obchodováním v České republice
Cejnar, Michal ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Chmelík, Tomáš (oponent)
Má bakalářská práce je zaměřena na systém obchodování s emisemi skleníkových plynů. Tvorbu Národního alokačního plánu pro Českou republiku, systém obchodování na evropských trzích a praktické zkušenosti s chováním podniků vzhledem k tomuto novému nástroji ochrany životního prostředí. Jako hlavní problém je zde zmiňován samotný účel a výsledky, které byly s tímto tématem očekávány.

Methods for effective querying of RDF data
Dokulil, Jiří ; Pokorný, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svátek, Vojtěch (oponent) ; Benczúr, András (oponent)
RDF je jedním ze základních stavebních kamenů sémantického webu. Je to nízkoúrovňový formát, který lze pouít pro vývoj sémantických aplikací. Schopnost položit a efektivně vyhodnotit dotaz je při tvorbě těchto aplikací nezbytnou podmínkou. Tato práce přistupuje k problému dotazování nad RDF daty ze tří stran. Za prvé, popisuje nástroj pro vizualizaci RDF dat, který umožňuje vývojářům získat lepší představu o struktuře a obsahu dat. Za druhé, práce popisuje rozšíření jazyka XQuery, které nám umožnilo přidat do něj možnost zpracování RDF dat. Hlavní myšlenkou je zavedení záznamů jakožto nového druhu hodnot. Posledním aspektem zahrnutým v této práci je otázka efektivního vyhodnocení dotazů. Za tímto účelem jsme navrhli platformu Bobox, která výrazně zjednodušuje vývoj aplikací pro paralelní zpracování rozsáhlých dat a podporuje kódovou i datovou paralelizaci.

Bochumský maticový test u nadprůměrně inteligentních
KOLDOVÁ, Barbora
Předložená práce se zabývá jevem, ke kterému dochází při vyhodnocování inteligenčního testu BOMAT- advanced. Tímto jevem je snižující se výkon v testu s přibývajícím věkem probandů, ačkoliv by měl měřit typ inteligence na věku nezávislé. Teoretická část vysvětluje pojem inteligence a shrnuje teorie inteligence dle přístupů různých autorů. Pojednává také o charakteristice inteligence v dospělosti a pohledech na její proměnu. Dále je součástí kapitola o měření inteligence, inteligenčních testech se zaměřením na testy jednodimenzionální. V neposlední řadě informuje o konkrétních testech, které jsou použity ve výzkumu. Empirická část zkoumá, na základě kvantitativního výzkumu u vybraných zaměstnanců, zda-li výkon v testu BOMAT- advanced je závislý na věku probanda či nikoli. K tomuto ověření byly použity výsledky testu Ravenovy progresivní matice pro pokročilé a Vídeňského maticového testu. Součástí empirické části je i srovnání mého vzorku probandů a normotvornou skupinou testu BOMAT- advanced.

Ošetřovatelská péče o pacienta s kataraktou
VESELÁ, Markéta
V této bakalářské práci se zabýváme ošetřovatelskou péčí o pacienta s kataraktou. Katarakta je na celém světě jednou z nejčastějších příčin slepoty a je nejčastějším prováděným chirurgickým výkonem v rozvinutých zemích. Člověk přijímá pomocí zraku 80 % všech získaných informací ze svého okolí, proto zhoršení zraku může pro člověka znamenat omezení soběstačnosti nebo dokonce její ztrátu, což způsobuje komplikace v sebepéči. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se zabýváme samotným onemocněním katarakta, co vlastně onemocnění je, jaké jsou jeho druhy, jaká je diagnostika a léčba onemocnění. Podstatnou část jsme věnovali ošetřovatelské péči o pacienta s tímto onemocněním a zabývali jsme se i vysvětlením pojmu soběstačnost, jejím hodnocením a posuzováním funkční úrovně sebepéče. Praktickou část tvoří vybraná metoda kvantitativního i kvalitativního výzkumu. V kvantitativním výzkumu byla použita metoda dotazníků pro pacienty a ve výzkumu kvalitativním jsme cílů naší práce dosahovali technikou sběru dat pomocí polostrukturovaného rozhovoru se sestrami. Rozhovory, které se uskutečňovaly na očním oddělení nemocnice České Budějovice a na Evropské oční klinice Lexum, jsou v naší práci uvedeny. V této práci byly stanoveny dva cíle. První cíl: Zjistit specifika ošetřovatelské péče o pacienta s kataraktou. K tomuto cíli jsme si stanovili 3 výzkumné otázky. 1. výzkumná otázka: Jaká jsou specifika ošetřovatelské péče o pacienta s kataraktou? 2. výzkumná otázka: Znají sestry specifika ošetřovatelské péče o pacienta s kataraktou? 3. výzkumná otázka: Jak sestry edukují pacienty o pooperačním režimu? 2. cílem bylo: Zjistit rozdíly v soběstačnosti pacientů před a po operaci katarakty. K tomuto cíli byla stanovena hypotéza 1: Pacienti po operaci katarakty mají vyšší úroveň soběstačnosti než pacienti před operací katarakty. Hypotéza 1 se na základě získaných výsledků potvrdila. Výsledky naší práce chceme co nejvíce zpřístupnit pacientům onemocněných kataraktou, proto jsme vypracovali edukační materiál pro pacienty. Při úspěšné obhajobě budou výsledky bakalářské práce publikovány v odborném časopise.

Rizika vzniku salmonelózy a prevence této nemoci ve výchově ke zdraví
VAČKÁŘ, David
Bakalářská práce se zabývá původem a vznikem salmonelózy a riziky s tímto bakteriálním onemocněním spojené. Popisuje projevy tohoto onemocnění a taktéž nejrůznější šíření této infekce. Poukazuje na rizika spojené s přijímáním potravy, jejím skladováním a úpravami. Důležitou roli hraje prevence před vznikem onemocnění a léčba při jejím vzniku, která je zaměřená hlavně na příjem tekutin a potravy. V práci je zahrnuto dotazníkové šetření k tomuto průjmovitému onemocnění a závěrečné zpracování a vyhodnocení dotazníků.

Psychologické aspekty života v azylovém domě
Čepelák, Roman ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
NÁZEV: Psychologické aspekty života v azylovém domě. AUTOR: PhDr. Roman Čepelák KATEDRA (ÚSTAV) Katedra psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce analytickým způsobem zkoumá život klientů v azylovém domě pro rodiny s dětmi. Popisuje konkrétní azylový dům v Praze - Horních Počernicích a všímá si jeho specifik v kontextu ostatních azylových domů. Mapuje cílovou skupinu uživatelů, což jsou z velké většiny romští klienti. Zaměřuje se na jejich motivaci bydlet v azylovém domě, vyrovnávání se s nastavenými pravidly a jejich přizpůsobování svým potřebám. Všímá si jejich rozdílného fungování v komunitě klientů, detailněji popisuje jejich interakce se sociálními pracovníky i mezi sebou navzájem. Jedna z kapitol se věnuje dětem, jakožto nejmladším uživatelům azylového domu, jejich vyrovnávání se s tímto prostředím a možnostem, které se jim zde nabízí. Poslední kapitola naznačuje určitou podobnost v myšlení klientů azylového domu s myšlením lidí žijících v orální kultuře. Celou prací se pak prolíná téma účelnosti azylového domu jakožto tréninku vlastního bydlení, neboť opakované návraty klientů zpět "domů" svědčí o něčem jiném. KLÍČOVÁ SLOVA: azylový dům, gádžové, Romové, sociální pracovník

INSTITUCIONALIZACE NOVÝCH HODNOT A ZÁSAD V JEDNÁNÍ MANAŽERŮ
Smetánka, David ; Hrčková, Eva (vedoucí práce) ; Dědina, Jiří (oponent) ; Chadt, Karel (oponent)
V literárním rozboru je kladen důraz především na vliv nových hodnot a zásad v koncernu Volkswagen na jednání manažerů ve Škoda Auto. V teoretické části se autor opírá o přístupy institucionální a organizačně-kulturní a přístupy ke stylu řízení. Dále je proveden výzkum pro ověření teorie, potvrzení či vyvrácení hypotéz a zodpovězení otázek, které s tímto tématem souvisejí. Experimentální část se nejprve zabývá popisem metody zkoumání a způsobem šetření ve Škoda Auto. Rovněž jsou detailněji popsány postupy implementace KLL do praxe manažerů a blíže vysvětleny body KLL. Zpracovaný výzkum a jeho výsledky jsou prezentovány v navazujících kapitolách. Autor si dovoluje vyzdvihnout pozitiva realizačního procesu KLL v praxi a rovněž upozornit na jeho nedostatky. Přístup manažerů k tomuto procesu je klíčovou otázkou celé práce. Jejich subjektivní hodnocení jednotlivých požadavků se odráží na míře a ochotě tyto požadavky uplatňovat ve svém jednání či je dále šířit. Na závěr je navržena metoda pro úspěšné zavádění podobných změn ve velkých podnicích, jakým Škoda Auto je. Jsou uvedeny předpoklady pro úspěšné zahájení realizace změny kultury a sladění cílů a v neposlední řadě i úskalí a rizika, která mohou podobné záměry zmrazit. Další navazující kroky, které je třeba činit po skončení realizační fáze procesu, jsou uvedeny v závěru práce.

Řízení provozu na callcentru ve vybrané firmě
Guzi, Jan ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou řízení provozu na pasivním callcentru a plánováním kapacit s tímto spojených. Jelikož se ve společnosti BEZREKLAMKY s.r.o. vytvořilo z důvodu nespokojenosti s dodávanými službami od dosavadní externí společnosti zcela nové oddělení - pasivní callcentrum - je nutné v něm správně optimalizovat provozní kapacity a lidské zdroje potřebné k odbavení cca 5 -- 7 tisíc volajících zájemců o její služby měsíčně. Praktická část práce -- samotné plánování kapacit pracovníků, rozvržení směn operátorů a otevírací doba callcentra pro zákazníky - vychází z relativně rozsáhlého teoretického základu, přinášejícího nové pohledy na řízení provozu a dále pak z interních a externích průzkumů týkajících se fungování nově zřízeného callcentra. Na základě teoretické části jsou pak učiněny závěry vztažené k fungování callcentra a ty pak aplikovány přímo do plánování a řízení provozu. Díky této práci bylo uskutečněno více než 25 závěrů týkajících se zkoumaného callcentra. Cíle, které si společnost při budování nového oddělení dala, jsou pak částečně ověřeny modely systémové dynamiky a v poslední části této práce je pak stručná reflexe na to, do jaké míry jsou reálné.

Náklady v IS/ICT - teorie a praxe
Zahradníková, Lucie ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Práce se zaměřuje na oblast nákladů v IS/ICT v podnikání. Jejím úkolem je poskytnout přehled o této problémové oblasti lidem, kteří se o dané téma doposud nezajímali. Tato práce je rozdělena do dvou částí - na část teoretickou a praktickou. Teoretická část bakalářské práce je věnována definicím a vyjasnění nejdůležitějších pojmů, které jsou v řízení nákladů IS/ICT využívány. Mezi ně patří náklady, účetnictví a IS/ICT. Dále je v této části uvedeno několik přístupů k členění nákladů včetně uvedení příkladů, které náklady spadají do konkrétní skupiny. Poslední kapitola teoretické části je vyhrazena analýze nákladů. Mnohdy nestačí pouze vědět, jaké náklady podnik má, ale jak se dají vyčíslit. Tato kapitola je věnována pouze metodě celkových nákladů vlastnictví (TCO). Z důvodu praktické části, ve které je znázorněno porovnání TCO a TBO (celkové přínosy vlastnictví), nalezneme ještě v teoretické části definici tohoto termínu. Praktická část znázorňuje výpočet TCO a TBO související se zavedením nového informačního systému. Následuje porovnání celkových nákladů vlastnictví s celkovými přínosy vlastnictví. Tímto porovnáním má podnik možnost zjistit, za jakou dobu mu přínosy převýší náklady.