Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující volbu školy při vstupu do první třídy
Skalová, Dana ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá volbou základní školy. Jejím cílem je zjistit, které faktory ovlivňují volbu školy při vstupu do první třídy a která kritéria jsou pro rodiče nejdůležitější. Zabývá se také otázkami názorů, představ a nároků rodičů na základní školu a informovanosti rodičů o této problematice. K naplnění těchto cílů práce využívá metodu polostrukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Výzkum byl uskutečněn v pěti fázích, které mapovaly proces volby školy z mnoha různých úhlů.
Historie elementárního školství ve vybraných lokalitách (školní projekt)
Obermajerová, Kateřina
Práce se zabývá regionální historií okresu Praha západ, vznikem a historií základního školství. Dělí se na teoretickou a praktickou část. Teoretická část chronologicky seznamuje s historií jednotlivých škol od jejich vzniku (úplného zániku), až po současnost. Historie konkrétních škol na okrese je materiálovým zdrojem k vypracování projektu pro žáky jednotlivých škol i širokou veřejnost. Cílem tohoto projektu bylo seznámení žáků s dějinami jejich školy a prohloubení vztahu žáků k ní. Projekt byl realizován ve školním roce 2014/2015.Všechny navrhované aktivity a očekávané výstupy jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.
Didaktické hry a jejich využití ve výuce geologie na ZŠ
DAŇKOVÁ, Soňa
Předkládaná diplomová práce mapuje způsoby výuky geologie na základních školách a zabývá se motivací žáků ve spojitosti s uplatněním didaktické hry ve výuce geologie. Data byla získaná prostřednictvím dotazníkového šetření ve třech skupinách respondentů, a to učitelů geologie, resp. přírodopisu, žáků 9. tříd základních škol a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu. Teoretická část práce obsahuje poznatky o motivaci žáků, výukových metodách a didaktické hře. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu, výsledky kvantitativního výzkumu a autorskou didaktickou počítačovou hru, kterou respondenti testovali a hodnotili. Výsledky výzkumu ukazují, že většinu žáků nebaví výuka geologie, nicméně zapojením didaktické hry do výuky lze zvýšit jejich zájem o geologii. Výzkumem bylo také zjištěno, že vysokoškolští studenti učitelství přírodopisu mají jiný názor na výuku geologie než současní učitelé přírodopisu. Například podle studentů učitelství je neoblíbenost geologie u žáků způsobená osobností učitele, ale podle učitelů je zapříčiněná celkovou neatraktivností předmětu. Podobně studenti vidí příčinu sporadického užívání didaktických her ve výuce geologie v učiteli, nicméně podle učitelů se didaktické hry neintegrují do výuky z nedostatku času.
Dějiny vzdělávání v Hluboké nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik
KRÁSOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami vzdělávání ve městě Hluboká nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik. V úvodu práce jsou nastíněny dějiny města a dějiny vzdělávání Hluboké nad Vltavou. Vzhledem k obsáhlosti tohoto tématu je práce zaměřena pouze na dívčí obecnou školu v Hluboké nad Vltavou. Jednotlivé kapitoly jsou podrobně zaměřeny na život na dívčí obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce konkrétně popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří v daném časovém období na škole působili. Dále se zabývá žákyněmi a jejich školní výukou v souvislosti s daným časovým úsekem. V práci jsou také uvedeny důležité události, které určitým způsobem zasáhly do chodu školy. Posledními aspekty, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné, mimořádné školní akce, oslavy a události vyplývající z určité doby. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
Zajištění bezpečnosti žáků základních škol v běžném provozu v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice
STOKLASOVÁ, Renata
Tato diplomová práce pojednává o problematice Zajištění bezpečnosti žáků základních škol v běžném provozu v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice. Oblast bezpečnosti nabírá ve společnosti čím dál více na aktuálnosti. Do roku 2014 byla bezpečnost ve školním prostředí brána jako samozřejmá součást, které není třeba věnovat jakoukoli vyšší pozornost. Události posledních měsíců a let ukazují, že na bezpečnosti je třeba pracovat a věnovat se jí intenzivněji, než tomu bylo doposud. K analýze současného stavu zajištění bezpečnosti žáků základních škol byly v práci použity vstupní informace z dostupné literatury, volně přístupných právních předpisů a internetových zdrojů. Zároveň byla provedena rešerše jednotlivých legislativních dokumentů souvisejících s bezpečností na školách. Bylo zjištěno, jakým způsobem nahlíží instituce na zajišťování bezpečnosti žáků základních škol v běžném provozu. Cílem práce bylo analyzovat bezpečnost vybraných základních škol v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice. Na základě vytyčeného cíle byla definována výzkumná otázka, která zní "Je na vybraných základních školách možné realizovat ještě vyšší zabezpečení žáků než je tomu dosud?". Ke zjištění cíle byl, jako metoda výzkumu, zvolen kvalitativní sběr dat a dotazníkové šetření, kterého se zúčastnili ředitelé jednotlivých základních škol nebo pověření zástupci odpovědní za jednání v oblasti bezpečnosti jednotlivých základních škol. Všechny školy v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice byly požádány o vyplnění dotazníku čítajícího třicet otázek. Dotazník byl rozčleněn na tři oddíly, z nichž první část zjišťovala obecné informace o dané škole. Druhá část se zabývala požární ochranou a bezpečností a ochranou zdraví při práci. V posledním oddílu byly otázky zaměřeny zajištění bezpečnosti na dané škole. Dále byla provedena analýza tematické zprávy České školní inspekce, která reflektovala stav bezpečnosti ve školách v roce 2014. Její výsledek byl následně porovnán s výstupem dotazníkového šetření. Navíc práce popsala a porovnala zkoumanou problematiku ve světě a v České republice. Konkrétně byla zjišťována úroveň zabezpečení na úrovni legislativy směřující k bezpečnosti žáků základních škol v zahraničních státech Spojené království Velké Británie a Severního Irska a Spojené státy americké. Provedením analýz dokumentů a dotazníkového šetření byla zodpovězena předem určená výzkumná otázka. Cíl této diplomové práce byl splněn analyzováním bezpečnosti vybraných základních škol v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice. Problematika zajišťování bezpečnosti žáků na základních školách je dlouhodobě podceňována. Legislativní normy nedávají dostatečnou oporu, finanční podpora pro zajištění bezpečnostních opatření na školách také není uspokojivá. Spolupráce ústředních správních úřadů, zřizovatelů škol a škol samotných by také mohla být na vyšší úrovni. V současné době se česká společnost s touto oblastí učí pracovat a připravuje se na ni formou preventivních opatření. Moderní přístupy pravděpodobně obsáhne nově chystaná Česká technická norma ČSN 73 4400 "Prevence kriminality řízení bezpečnosti při plánování, realizaci a užívání škol a školských zařízení". V diskuzi a v závěru této práce jsou uvedena další užitečná doporučení, která se vztahují ke zkoumané problematice. Pro Českou republiku mohou být inspirující přístupy k zajišťování bezpečnosti dětí na základních školách ze Spojeného království Velké Británie a Severního Irska a Spojených států amerických a to zejména z toho důvodu, že se jedná o státy, které mají s touto oblastí větší zkušenost.
Česká obecná škola v Rožnově v letech 1912-1953
ŠTIKOVÁ, Jitka
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s historií české obecné školy v Rožnově v letech 1912-1953. Pro dosažení tohoto cíle jsme využili zejména místních školních kronik, které jsme zkoumali pomocí obsahové analýzy a komparativní metody. Práce se soustřeďuje na popis života v této škole, osudy rožnovských učitelů i žáků, školní i mimoškolní aktivity, a to vše v kontextu tehdejších historických událostí. V rožnovské škole najdeme několik výrazných učitelských osobností. Limitem, kterého jsem si vědoma je, že vybrané téma bylo zpracováno pouze z jednoho úhlu pohledu. Ze způsobu, jakým kroniky popisují skutečnost, můžeme učinit závěr, že autoři byli často alespoň vnějškově loajální ke státní moci, což se následně projevovalo i ve způsobu, jakým byli formováni žáci ve škole.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Kováč, Jakub ; Klusák, Aleš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a zhodnocením informačního systému pro střední školy pomocí vybraných metod. Předkládá návrh řešení s ohledem bezpečnost, spolehlivost, funkčnost a finanční stránku celého systému. Výsledný návrh by měl vést ke zlepšení celkového stavu ICT v analyzované instituci.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.