Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody snížení dopravního kolapsu uvnitř velkých měst
Hlaváček, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce pojednává o metodách snižování dopravního kolapsu ve velkých městech. Z důvodu výrazného nárůstu množství motorových vozidel, především osobních automobilů, často dochází k přetížení městské dopravní infrastruktury. V rešeršní části jsou popsány metody, kterými je možno k problematice přistupovat. Pozornost je věnována časově proměnným poplatkům za vjezd a výsledkům jejich aplikace v různých městech. Dále problematice první a poslední míle v městské dopravě, strategii parkování a cyklistické a pěší dopravě. Účelem těchto metod je snížení množství osobních automobilů ve městech, efektivní využití jiných dopravních prostředků a zvýšení plynulosti dopravy. Do rešeršní části také spadá kapitola, popisující přístup vybraných světových měst. Jako společné rysy těchto měst jsou vybrány: důraz na VHD, efektivní dopravní systém (vázán na celkový městský plán), dobré podmínky pro chodce a cyklisty a také snaha o zajištění co nejpříjemnějšího života obyvatel (ekologie, job-housing balance atd.). Praktická část práce je věnována aplikaci získaných poznatků na město Brno. Jsou v ní popsány současné nedostatky brněnské dopravní infrastruktury a strategie vedení města na její zlepšování. Jako další možnosti zlepšení jsou navrženy časově proměnné poplatky za vjezd, zlepšování podmínek pro cyklisty a budování nových parkovišť.
Revitalizace sidliště Padělky ve Ždánicích
Culek, Lukáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zpracování projektové dokumentace na revitalizaci části sídliště Padělky ve Ždánicích. Sídliště se nachází v severozápadní části obce. Ve stávajícím stavu sídliště disponuje 9 komunikacemi v zóně 30. Dvě komunikace byly již zrekonstruovány při první etapě. Stávající dopravní řešení sídliště je v současné době nevyhovující, a bez možnosti legálního parkování v normově požadované míře. Stávající komunikace vykazují velké poškození, jedná se o výtluky a trhliny. V rámci mého návrhu navazuji na už realizovanou I. etapu. Pro zlepšení dopravní infrastruktury bylo zrekonstruováno celkem 6 komunikací, dvě byly prodlouženy, což přineslo možnost objízdných tras a celkově zkvalitnění dopravy. Nově navrhnuté řešení legalizuje daná parkovací stání, a také navyšuje jejich počet, aby byl splněn normový požadavek. Současně dochází díky revitalizaci sídliště ke zlepšení prostředí pro obyvatele, čehož bylo dosaženo úpravou a doplněním vegetačních prvků jako jsou stromy, keře a záhony. Nedílnou součásti je výměna stávajícího mobiliáře a veřejného osvětlení.
Sportovně rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Marková, Dominika ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Zadáním práce je architektonicko-urbanistická studie sportovního a rekreačního centra. Řešené území se nachází ve městě Vsetíně, v části zvané Ohrada. V současnosti je areál ve špatném a zchátralém stavu. Cílem mojí práce je vytvořit koncept, který reaguje na okolí, nabízí venkovní i vnitřní prostory pro všechny generace. Umožňuje větší spojení s přírodou, variabilní možnost využití, a rozčlenění území podle funkce. Návrh je vymezen řekou Bečvou ze západní strany a rušnou komunikací I. třídy ze strany východní. Důležité bylo oddělit pěší a cyklisty od motorových vozidel. Také reagovat klady a na limity území. Limitem je v první řade již zmiňovaná komunikace. Reakcí na toto omezení je nasměrovaní provozu v areálu na západní stranu, směrem k řece. Tím vzniká val, který návrh opticky odklání klidnějším směrem. Do valu jsou v jedné linii umístěny a v západním směru orientovány budovy. Zároveň je pod valem umístěn kubus, kde se nachází parkování. Tam zůstávají motorová vozidla schovaná, i když je možný průjezd i skrze val, například pro zásobování. Další alternativou, jak se dostat do areálu, je ze severní či jižní strany, ovšem tento vstup je vyhrazen pro pěší nebo cyklisty. Po vytvoření valu rozděluji území do několika segmentů podle funkčnosti. V srdci areálu je zasazena do terénu multifunkční centrální hala, s vnitřní lezeckou stěnou. Před ní je veřejný prostor pro setkávání, sport a rekreaci Tento funkční celek jsou prostory, kde se stále aktivně něco děje. Nejjižnějším objektem je tenisový klub se zázemím pro sportovce a squashem. Před budovou se nachází 9x tenisové hřiště s tribunou. Blíže k řece a cyklostezce se nachází venkovní lezecká stěna. Od nově vytvořeného nábřeží plochy rozděluje cyklostezka okolo řeky. Za mostem je zeleným pásem oddělená plocha území, která je narozdíl od těch předešlých laděna v klidnějším duchu. Nalezneme tu jednopodlažní objekt jógového a meditačního centra.
Vnímání rychlosti vozidla chodcem
Rak, Martin ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti vozidla z pohledu chodce. Teoretická část se skládá z rešerše smyslového vnímání člověka a konstrukce motorových vozidel. V praktické části je navrženo a popsáno provedené měření, které poskytlo data potřebná k následnému vyhodnocení různých faktorů a jejich vlivu na přesnost odhadů rychlosti vozidla.
Data Collection for Public Space Quality Evaluation
Vašut, Radka ; Šimara (Horáková), Eva ; Kilnarová, Pavla
Cílem článku je porovnat počet procházejících osob v jednotlivých směrech na ulici, celkový počet chodců a rychlost chůze ve třech vybraných lokalitách v ulicích pěší zóny v historickém jádru Brna a ověřit závislost rychlosti pohybu chodců na charakteru vybrané lokality. V článku porovnáváme získávání těchto dat empiricky a digitálním sběrem dat pomocí k tomuto účelu sestrojeného dataloggeru využívajícího Wi-fi signál z mobilních telefonů uživatelů veřejných prostorů. Výstupem jsou grafy porovnávající časy a naměřená data u všech sledovaných lokalit, dále pak porovnání těchto hodnot s údaji získanými digitální metodou.
Sportovně - rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Kuklínková, Klára ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomové práci předcházel specializovaný ateliér, zaměřený na vypracování urbanisticko-architektonického návrhu v oblasti „Vsetín - Ohrada". V této předdiplomové práci jsem se zabývala především analýzami a předběžným návrhem území. Nově navržené objekty mají za úkol přetvořit celé území, které v dnešní době chátrá a postrádá vzájemné vazby. Řešené území je oddělené mostem a průmyslovou zónou od okraje města a tím pádem postrádá návaznost na městskou zástavbu. Celý sportovní areál je koncipován, jako samostatný urbanistický celek, především s návazností na okolní přírodu. Areál je orientován podél cyklostezky souběžné s řekou, která je velkým lákadlem pro okolí. Centrum je navrženo vzhledem k narůstajícím potřebám obyvatelstva města Vsetín a jeho spádovým oblastem. Sportovní, rekreační a relaxační vyžití je určené pro všechny věkové kategorie. Travnatý val rozděluje řeku od města a vytváří klidovou zónu u řeky a zároveň člení velké rovinaté plochy. Území nabízí kromě sportovního vyžití, také wellness, gastro a místa pro setkávání. Výhodou tohoto místa je již zmiňovaná cyklostezka souběžná s řeknou a blízkost krásné přírody. Travnatý val je navíc využíván pro ukrytí obslužné komunikace a parkovacích stání. Tím je zajištěna skvělá dopravní dostupnost a zásobování, avšak nenarušuje sportovní areál. Val vytvořený z výkopů jednotilivých staveb a z bouracích prací původního stadionu docílí bezpečný přechod z jednoho sportoviště na druhé, vytvoří přirozené pozorovací stanoviště a začlení budovy a sportoviště, tak aby se staly součástí valu a vytvářely jeden celek. Zapuštěním budov do valu, stavby opticky zmenšuje. Vsazené sportoviště je ohraničené ze dvou stran valem a ze třetí pobytovým schodištěm. To může být využíváno jako tribuna, nebo pro vstup na hřeben valu. Tím je minimalizovaná potřeba nevzhledného oplocení každého hřiště. Novým konceptem naplníme požadavky návštěvníků v dané lokalitě a především se zvýší atraktivita celého území.
Realtime Pedestrian Recognition Using Siamese Network
Rajnoha, Martin
Image similarity measuring has many various applications. Pedestrian recognition is one of them and for the security purposes it is basically required to run in real-time. This paper proposes a deep Siamese neural network architecture for pedestrian recognition that achieves 70.28% accuracy on the test set containing 20 persons. Prediction of the model is fast enough for real-time processing.
Možnosti spatření chodce v noci řidičem motocyklu
Spurný, Jan ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možností spatření různě oděných chodců řidičem motocyklu v noci na základě realizovaného experimentálního měření s různými typy motocyklů a jeho následné porovnání s již naměřenými hodnotami z osobních motorových vozidel.
Právní souvislosti nočních dopravních nehod s chodci
Daněk, Vladimír ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Právní souvislosti nočních dopravních nehod s chodci“ se zabývá interpretací právních rozhodnutí k dopravním nehodám, které byly způsobeny v noční době vozidlem, kde dalším účastníkem nehody byl chodec. Hlavním cílem této práce je pokusit se nalézt zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací v případech dopravních nehod vozidla a chodce za snížené viditelnosti s důrazem na posuzování ve vztahu k okolnostem případů z hlediska technického a právního a ve vztahu ke zdravotním následkům. Pokud se týká teoretické části, tak zde jsou provedeny právní výklady zákonů s důrazem na ty, jež se v rozhodnutích soudů opakovaně vyskytují. V analytické části bylo prostudováno a analyzováno přibližně 1530 soudních rozhodnutí, ze kterých bylo vybráno 56, které odpovídají požadavkům této práce, dále bylo vyhodnoceno 5 znaleckých posudků poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, u těchto případů na základě toho, že se podařilo zjistit hranici pro posuzování nehodových situací, bylo predikováno možné soudní rozhodnutí v kontextu s nalezenou zaužívanou hranicí rozhodování soudů na nevyšší úrovni soudní hierarchie.
Kompaktní město - rehabilitace městského území v okolí historického jádra Brna - ,,brněnský Bronx"
Peterka, Jiří ; Ležatka,, Lukáš (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rehabilitací městského území v těsné blízkosti historického jádra města Brna. Třetinu plochy řešeného území zaujímají areály brownfields. Cílem práce je nalezení jejich nového funkčního využití, zejména areálu bývalé továrny Mosilana, nalezení potenciálu Svitavského náhonu a vytvoření nových městských prostor a předprostor nově využívaných budov. Úpravy dále zahrnují vytvoření nábřeží určeného pro chodce, vybudování cyklostezky, napojení území na městskou hromadnou dopravu, vybudování vlakové stanice, výstavbu bytových domů s aktivním parterem a maximální průchodnost území. Důraz návrhu je kladen na kompaktnost zástavby, polyfunkčnost objektů a hierarchii dopravy, kdy se do popředí dostává člověk a jeho každodenní život a potřeby. Koncept návrhu odráží moderní urbanistické trendy 21. století.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.