Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,594 záznamů.  začátekpředchozí19585 - 19594  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.42 vteřin. 

Kostní traumatologie
DOLEŽALOVÁ, Barbora
Tématem bakalářské práce je ?Kostní traumatologie?, která se ve zdravotnických zařízeních České republiky řadí na přední místa diagnostiky díky skiagrafii. V medicíně současné doby se využívají stále nové technologie. Jedná-li se o konvenční radiologii, její největší rozmach nastal počátkem 20. století, kdy bylo objeveno nové záření X (rentgenové záření). Právě díky tomuto objevu nastartovala éra stále se vyvíjejících nových postupů pro diagnostiku. Teoretická část práce se zabývá anatomií kosti společně s traumatologií. Dále je zde část věnována základním faktům o rentgenovém záření. V práci je také popsána skiagrafie, ve které se více zabývám problematikou filmového materiálu a digitální radiologie. V nemocnicích a na většině RTG pracovištích se totiž stále více setkáváme s digitalizací systému a přechodu z filmového materiálu na různé detektory (zesilovač obrazu, polovodičové detektory, paměťové fólie apod.,). Cílem práce je analyzovat podíl skiagrafie kostní traumatologie v jednotlivých věkových skupinách. Hypotézy bakalářské práce byly zformulovány takto: Na radiodiagnostických odděleních převažuje skiagrafie osového skeletu nad ostatní skiagrafickou diagnostikou (měkké tkáně- plíce, srdce, břicho). Nejpočetnější skupinou vyšetřovaných jsou děti do 15 let. Praktická část práce poskytuje informace týkající se především počtů skiagrafických vyšetření provedených na RTG pracovišti v Týně nad Vltavou v letech 2009-2011. Tato vyšetření se týkala kostí, ale i měkkých tkání (srdce, plíce, břicho). Data byla zjištěna z provozních deníků a počítačového systému. V práci byli porovnáváni pacienti v jednotlivých věkových skupinách: - v počtu skiagrafických vyšetření za sledovaná období (rok 2009-2011) - v počtu skiagraficky vyšetřených jednotlivých oblastí lidského těla (srdce+plíce, páteř, dolní končetina, horní končetina, lebka, žebra+kost hrudní a břicho). Dále byla zpracována data získána z internetového portálu Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR (ÚZIS ČR). Porovnána byla vyšetření pomocí zobrazovacích metod v České republice a Jihočeském kraji a dále počet skiagraficky vyšetřených jednotlivých oblastí lidského těla (hrudník, dolní končetina, horní končetina, páteř, kostní radiologie a břicho) v Jihočeském kraji pro rok 2009-2011. Všechna získaná data jsem zpracovala do jednotlivých grafů, nacházející se v kapitole ?Kvantitativní výzkum?. V kapitole ?Diskuze? jsou popsány jednotlivé grafy, které jsou doplněny mými osobními domněnkami a názory radiologického asistenta z RTG pracoviště v Týně nad Vltavou. Výsledky práce dokazují, že cíl práce byl splněn. Stanovená hypotéza č. 1: na radiodiagnostických pracovištích převažuje skiagrafie osového skeletu nad ostatní skiagrafickou diagnostikou (měkké tkáně- srdce, plíce, břicho), se potvrdila, avšak hypotéza č. 2: nejpočetnější skupinou vyšetřovaných jsou děti do 15 let, se potvrdit nepodařila. V kapitole ?Závěr? jsem shrnula výsledky práce, které poslouží na RTG pracovišti v Týně nad Vltavou, jako doplňující statistický materiál s podrobnější strukturou. Část teoretická může být použita jako výukový materiál nejen pro obor radiologický asistent.

Výběr volitelných parametrů částečného zapomínání
Votava, Adam ; Kárný, Miroslav (vedoucí práce) ; Šmíd, Martin (oponent)
Předložená práce se zabývá výběrem volitelných parametrů částečného zapomínání. Hlavním cílem je vytvoření algoritmu pro optimální vývoj těchto parametrů v čase, který bude lepší, ne použití konstatních parametrů. K tomuto účelu je nejprve představeno bayesovské dynamické rozhodování, následováno obecnými principy zapomínání při odhadování pomalu se měnících parametrů modelu a metodou částečného zapomínání. V práci je důvod usnadnění výpočtů uvažována exponenciální rodina hustot. Použitá metoda pro optimální volbu volitelných parametrů částečného zapomínání je nejprve popsána matematicky s využitím bayesovského učení. Hlavní důraz je klade zejména na volbu zapomínacího faktoru, jehož výběr je považován za bayesovské testování hypotéz s tím, že množina uvažovaných hypotéz se v čase vyvíjí. Zapomínání je aplikováno též na hypotézy. Vešekeré představené postupy jsou následně aplikovány na normální regresní model. Obecnost teoretické části však umožňuje jejich použití i pro jiné, např. markovské, modely. Algoritmus je následně naprogramován v jazyce Python a testován jak na skutečných dopravních datech, tak na datech uměle vytvořených.

Duchovní hudba a její místo v liturgii po II. vatikánském koncilu
Gabrielová, Markéta ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Minářová Výborná, Terezie (oponent)
Diplomová práce Duchovní hudba a její místo v liturgii po II. vatikánském koncilu Autorka: Markéta Gabrielová Resumé Diplomová práce Duchovní hudba a její místo v liturgii po II. vatikánském koncilu se zabývá tématem liturgické hudby. V první části práce je vysvětlen pojem hudba, duchovní hudba a liturgická hudba, jsou zde popsány funkce hudby, vliv hudby (zejména duchovní) na člověka. Dále je nastíněn vývoj duchovní hudby od doby Starého a Nového zákona přes duchovní hudbu starověku, středověku, renesance, baroka, klasicismu, romantismu až po dobu 20. století a současnosti. Je zde popsána podoba duchovní hudby v jednotlivých obdobích a uvedeni nejvýznamnější skladatelé a jejich díla. V dalších kapitolách je předložen ideální obraz liturgické hudby, jak je uveden v oficiálních dokumentech magisteria. Pojednání o liturgické hudbě obsahuje Konstituce o posvátné liturgii Sacrosanctum concilium v šesté kapitole, článek 112-121. Práce uvádí fakta, kterými se jednotlivé články zabývají. V nich je vyzdvižena posvátnost liturgické hudby, zmíněna aktivní účast lidu, latina i národní jazyky, péče o kvalitu liturgické hudby, zřizování sborů a vzdělávacích zařízení, význam gregoriánského chorálu a lidového náboženského zpěvu. Uvedeny jsou také tradice národů, používání hudebních nástrojů při bohoslužbě, zvláště varhan,...

Use of computers in German classes
Skalická, Jana ; Rössler, Paul (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce "Počítače ve výuce němčiny" si klade za cíl, ukázat rozličné způsoby zapojení počítačů do výuky německého jazyka. Vývoj směřující k informační společnosti udělal z počítačů neodmyslitelnou součást života jednoho každého z nás. Z tohoto důvodu by se také učitelé cizích jazyků měli zabývat hledáním nových efektivních cest využití PC ve svých hodinách a hledáním oblastí, v kterých jim počítač může být dobrým pomocníkem. České školství podléhá tak jak je tomu i v jiných zemích určitým zákonům a předpisům. S ohledem na výuku cizích jazyků sehrál při tvorbě nového školského zákona významnou roli Společný evropský referenční rámec pro jazyky, proto se první kapitola věnuje jeho popisu a jeho hlavním myšlenkám. Praktická realizace SERR do českého školského systému je popsána v kapitole "Rámcové vzdělávací programy". Druhá kapitola se zabývá teoretickým popisem čtyřpro výuku cizích jazyků zásadních dovedností,na jejichž základě a na základě jazykových prostředků jsou následně definovány možnosti využití počítačů ve výuce NJ. Do teoretického pojednání byla též zahrnutá mediální kompetence, která se stala jednouz klíčových kompetencí moderní společnosti. Tato práce demonstruje, že mediální výchovu lze úspěšně realizovat i v rámci výuky cizích jazyků, ba dokonce že samy rámcové vzdělávací programy její...

Sociální rehabilitace u osob s poruchou autistického spektra a možnosti jejich uplatnění na trhu práce
Prokopičová, Lucie ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Práce pojednává o problematice zaměstnávání lidí s poruchou autistického spektra, konkrétně lidí s diagnózou vysokofunkční autismus a Aspergerův syndrom. Výstupem práce je zmapování nástrojů a služeb, které jsou nabízeny v rámci aktivní politiky zaměstnanosti. Kromě aktivit veřejné státní správy jsou zde také představeny způsoby práce, které jsou specifické pro nestátní neziskové organizace. Blíže popsána je metoda podporovaného zaměstnávání, která se jeví jako vysoce účinná pro zapojení těchto lidí na otevřený trh práce. V závěru jsou shrnuty možné překážky procesu zaměstnávání lidí s poruchou autistického spektra a návrhy na jejich možné řešení. Práce čerpá nejen z dostupné literatury zabývající se touto problematikou, ale i z vlastní zkušenosti pracovního konzultanta podporovaného zaměstnávání. Dalším důležitým zdrojem je informační portál Ministerstva práce a sociálních věcí a Úřad práce na Praze 9. Kromě toho byly využity poznatky z osobní účasti na konferencích, jejichž náplň souvisela s tématem práce. První se konala dne 16. 4. 2009 v Praze a nesla název Ochranná značka "Práce postižených". Seminář uspořádal Nadační fond pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Druhá konference s názvem "Od omezení k možnostem" byla zaměřena na problematiku využívání běžných zdrojů a uplatňování práv...

Synchronizovaný záznam zvukové stopy a skrytých titulků
Karas, Pavel ; Člupek, Vlastimil (oponent) ; Sysel, Petr (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se věnuji synchronizovanému záznamu zvukové stopy a skrytých titulků. Tato práce obsahuje základní teorii k tomuto tématu. Teorie je zaměřena na způsoby ukládání titulků a synchronizaci se zvukovou stopou. Popsána základní charakteristika DVB-T, popis technologie a multiplexy v České republice. Dále je popsána základní charakteristika titulků, DVD-Video a vysílání internetového vysílání. V druhé části bakalářské práce je prostudování metod vysílání skrytých titulků a návrh systému v jazyce C.

Testování zemních směrových ochran pomocí experimentálně získaných poruchových záznamů
Holub, Martin ; Topolánek, David (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce testování zemních směrových ochran pomocí experimentálně získaných poruchových záznamů pojednává o ochranných funkcích zemních ochran při zemních spojeních v kompenzované vysokonapěťové distribuční síti a možnostech jejich testování. Na začátku práce je obecně popsán provoz vysokonapěťové distribuční soustavy. Je zde uvedena definice a charakteristika zemního spojení a jeho dělení podle druhu poruchy, velikosti přechodového odporu a doby trvání. Jsou zde vypsány způsoby uzemnění uzlu vinutí transformátoru ve vysokonapěťových distribučních sítích a podrobně popsán nejpoužívanější z nich, tedy síť uzemněná přes zhášecí tlumivku, a její provoz s automatikou připínání pomocného odporníku. Obsahem je také pojednání o lokalizaci zemního spojení pomocí pasivních statických metod v kompenzovaných soustavách, mezi něž patří metoda wattmetrická, admitanční a konduktanční. Další sekce pojednává o poruchových záznamech uložených v souborovém formátu COMTRADE, struktuře a veškerých náležitostech jeho konfiguračního a datového souboru. Také je zde vytvořen a popsán příklad převodu souborového formátu ADF, zaznamenaného poruchovým zapisovačem osciloskopem Yokogawa, do souborového formátu COMTRADE pomocí tabulkového procesoru Microsoft Excel a M-filu vytvořeného v programu MATLAB. V praktické části následuje seznámení s přístrojovým a programovým vybavením pracoviště, do kterého patří sekundární testovací zařízení OMICRON CMC 256plus a jeho programové vybavení OMICRON Test Universe s testovacím modulem Advance TransPlay, je zde popsána multifunkční zemní ochrana RYo od společnosti PROTECTION & CONSULTING, s. r. o. a terminál točivého stroje REM 543 od společnosti ABB a jejich ochranné funkce. V poslední části je uvedeno samotné testování paralelně zapojených zemních ochran poruchovými záznamy COMTRADE testovacím modulem Advance Transplay v programu OMICRON Test Universe. V závěru je vyhodnocení vhodnosti jednotlivých ochranných funkcí zemních ochran při různých velikostech přechodového odporu v místě zemního spojení.

Informační služby a databáze Evropské komise v oblasti práva Evropské unie
Rudnik, Zuzana ; Hradilová, Jitka (vedoucí práce) ; Palivec, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit informační služby a databáze Evropské komise v oblasti práva Evropských společenství a související služby jiných institucí EU a ČR. Práce nejprve v první kapitole popisuje jednotlivé instituce Evropské unie, jejich pozici a roli v legislativním procesu (Rada EU, Evropská komise, Evropský parlament, Hospodářský a sociální výbor, Výbor regionů a další významné instituce tj. Evropskou radu, Evropský soudní dvůr, Soud prvního stupně a Soud pro veřejnou službu). V druhé kapitole se věnuje právu Evropské unie a průběhu legislativního procesu (jednotlivé procedury - konzultační, spolupráce, spolurozhodování a souhlasu). Ve třetí kapitole se práce krátce zmiňuje také o zjednodušování legislativy, což je prioritou informační politiky v oblasti práva Evropské unie (konsolidace, kodifikace, přepracování). Čtvrtá kapitola se věnuje informačním zdrojům a službám Evropské unie v oblasti práva EU. Mezi tištěnými prameny popisuje smlouvy, Úřední věstník (Official Journal - řady L, C, C A, C E, S) a Soupis platných právních předpisů Společenství. Podrobně jsou charakterizovány informační služby Evropské komise (legislativní portál EUR-Lex a databáze CELEX, Pre-Lex, N-Lex a Scadplus). Je zde také popsána databáze Evropského soudního dvora a umístěny odkazy a krátké charakteristiky dalších zajímavých...

Cyklistická infrastruktura severních Čech
Šlégr, Pavel ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Koutský, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy České republiky jako jako stěžejního dokumentu státní podpory cyklistiky. Dále je zde uveden přehled související legislativy. Druhá část je praktická a obsahuje analýzu cyklistické infrastruktury a strategií Ústeckého a Karlovarského kraje. Jsou zde uvedeny nejvýznamnější cyklistické komunikace, plánovaná podpora rozvoje i některé připravované projekty. V poslední části je popsána návazná doprava, jež je rozdělená na železniční dopravu, městskou hromadnou dopravu a autobusovou dopravu.

SmartBoard a jeho využití při vzdělávání integrovaného žáka s PAS na ZŠ
KOPALOVÁ, Markéta
V problematice zdravotně postižených se v současné době často hovoří o integraci, neboli začleňování jedince s postižením do intaktní společnosti. Tento proces bývá velmi dlouhý a složitý. Výsledky začlenění jedince do třídy mezi intaktní žáky tak nezáleží jen na práci učitele, ale i na rodinné diagnostice a celém stimulačním programu, který napomáhá tomu, aby bylo dítě co nejlépe integrovatelné. Velmi obtížná bývá integrace právě osob s poruchou autistického spektra, jejichž chování se často neobejde bez problémů. Existují ale jedinci, které je možné, většinou za pomoci asistenta, integrovat do základní školy mezi intaktní vrstevníky. Nevýhodou integrace bývá chybějící speciálně pedagogické vzdělání učitele. Pokud takový učitel nemá s problematikou autismu žádné zkušenosti, vyučování bývá problém. Někdy může být velkým pomocníkem právě některá z informačních a komunikačních technologií, například SmartBoard, jehož ovládání je velmi snadné. Vhodné je tedy i pro jedince s postižením jemné motoriky, a dokáže zaujmout kromě intaktních dětí i děti s poruchou autistického spektra. Tato bakalářská práce je zaměřena na využití SmartBoardu u dětí s poruchou autistického spektra, které jsou integrované na základní škole. K jejich výchově a vzdělávání je tak potřeba využívat speciálních přístupů. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu mentální retardace, její etiologii, symptomatice a rozdělení. Dále popisuje demenci u dětí, kdy jedinec ztrácí již dříve osvojené dovednosti a schopnosti. Velký úsek teoretické části se zabývá poruchami autistického spektra, kde je popsána etiologie, prevalence a symptomatika se zaměřením na triádu problémových oblastí. Věnuje se rovněž přidruženým postižením a rozdělení jednotlivých poruch autistického spektra, na časný infantilní autismus, atypický autismus, jiné dezintegrační poruchy v dětství, Aspergerův syndrom a schizoidní poruchu v dětství. Závěr teoretické části se věnuje diagnostice a výchově a vzdělávání jedinců s tímto druhem postižení. Praktická část je zpracována na základě informací získaných formou dotazníků. Jedná se tedy o kvantitativní výzkum za použití metody dotazování. Výzkumným souborem jsou všechny základní školy v celé České republice. Zkoumána byla především data ze základních škol, které integrují jedince s poruchou autistického spektra. Bylo zjištěno, že 75% základních škol, které mají integrovaného žáka s poruchou autistického spektra, využívají k jeho vzdělávání SmartBoard. Posuzován byl pak zejména způsob získávání metodických materiálů těchto základních škol v jednotlivých krajích. Výsledky ukázaly, že více než polovina respondentů si materiály vytváří či kupuje. 34% k těmto dvěma způsobům řadí ještě stahování z různých internetových portálů, kde se v současné době nachází kolem 16 000 materiálů pro základní školy. Pouze 40% respondentů spolupracuje s ostatními školami. Podle mých postřehů z provedeného výzkumu vyplynulo, že pokud by spolu pedagogové vzájemně více komunikovali a předávali si osvědčené materiály, znamenalo by to zvětšení nabídky pro pedagogickou práci. Výsledky této bakalářské práce by tak mohly sloužit k rozšíření informovanosti o pomůcce SmartBoard a o jeho pozitivech. O těch jsem se mohla přesvědčit v jedné základní škole, kde integrují dívku s poruchou autistického spektra, a kde jsem mohla být přítomná její výuce. V rámci práce byl také vytvořen nástin metodického materiálu z matematiky, který je určen pro 4. třídu, a který by mohl inspirovat učitele integrovaných žáků s poruchou autistického spektra při práci s nimi.