Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,521 záznamů.  začátekpředchozí19512 - 19521  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.53 vteřin. 

Strategie rozvoje firmy
Moudrý, Tomáš ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Zpracovat strategickou analýzu minulého vývoje a současné strategické pozice konkrétní firmy na trhu. Na základě zjištěných výsledků navrhnout možné varianty strategie

Zhodnocení personálních činností ve vybrané firmě
Behenská, Markéta ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Lencová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou provádění personalistiky v konkrétní organizaci. Jejím hlavním cílem bylo zhodnotit personální činnosti a navrhnout opatření, která by činnosti pomohla zefektivnit. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První část shrnuje teoretické principy, které jsou podkladem pro hodnocení personálních činností zvolené společnosti. Druhá kapitola stručně charakterizuje firmu, která si nepřeje zveřejnit své obchodní jméno. Třetí část je zaměřena na popis prováděných personálních činností. Její struktura záměrně odpovídá první kapitole. Na základě PEST analýzy byly vyhodnoceny možné problémové i silné oblasti firmy. Prováděné personální činnosti jsou na dobré úrovni, péče o zaměstnance je nadstandardní. Byly však shledány i některé nedostatky, zejména v oblasti popisu náplní pracovních pozic a plánování pracovních míst. V závěru jsou shrnuty veškeré poznatky a formulované doporučení pro zlepšení. Pro zpracování diplomové práce byla použita odborná literatura, internetové zdroje, osobní rozhovory s pracovníky firmy a interní dokumenty.

Analýza systému rozvoje zaměstnanců
Kňobortová, Eliška ; Campbell, Jan (vedoucí práce) ; Beroušek, Petr (oponent)
Cílem mé práce bylo zjistit rozvoj zaměstnanců ve společnosti, ve které momentálně pracuji. Zaměřila jsem se na pracovní pozici junior manažera. Pojem rozvoj jsem pojala od okamžiku nástupu pracovníka do společnosti až po dosažení pozice junior manažera. Popsala jsem historii a charakteristiku činnosti, kterou se společnost zabývá. Vytvořila jsem dotazníky, které vyplnilo pět junior manažerů. Z analýzy vyplynula vysoká fluktuace řadových pracovníků, s čímž se junior manažer coby vedoucí svého týmu musí vypořádat. Dlouhodobá strategie společnosti je budování pozice na trhu, nikoliv stálí zaměstnanci. Společnost počítá s vysokou fluktuací, jelikož zaměstnává především vysokoškolské studenty na částečný úvazek. Navrhnout řešení bych mohla pouze v případě, kdy by společnost změnila svou hlavní strategii, budovat stálý staffing, nikoliv pozici na trhu.

Finanční analýza podniku Stavby silnic a železnic, a.s.
Klaban, Jaromír ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Klečka, Jiří (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je komplexní posouzení finanční pozice firmy Stavby silnic a železnic, a. s. v období 2003 - 2007, zjistit příčiny této situace a navrhnout možná opatření, která by současný stav zlepšila. Prvním dílčím cílem je porování bonitních a bankrotních modelů na podniku a vzájemná konfrontace těchto modelů. Druhým dílčím cílem je výpočet ekonomické přidané hodnoty a následná analýza citlivosti vstupních prměnných na ekonomickou přidanou hodnotu. Třetím dílčím cílem je provést mezipodnikové srovnání a srovnání podniku s odvětvím.

Analýza pracovního místa a tvorba kompetenčního modelu ve společnosti Linde Material Handling Česká republika, s.r.o.
Janská, Gabriela ; Francová, Tereza (vedoucí práce) ; Rýdlová, Renata (oponent)
Cílem práce je analyzovat problém v konkrétním podniku a navrhnout možné řešení na základě analýzy práce a tvorby kompetenčního modelu. Teoretická část popisuje rozdílné přístupy k definování pojmu kompetence, její strukturu a jednotlivé druhy. V další části se práce věnuje analýze pracovního místa, jednotlivým fázím tvorby kompetenčního modelu a metodám měření kompetencí. Praktická část aplikuje analýzu pracovního místa a kompetenční přístup na praktický problém v oblasti personálního managementu ve společnosti. Zabývá se především tvorbou popisu pracovního místa a kompetenčního modelu pro konkrétní manažerskou pozici. Poslední kapitola práce navrhuje hodnocení pracovníka na základě měření kompetencí.

Analýza potřeb v lokalitě Praha 21. Možnosti rozvoje o.s. Neposeda
Zajacová, Melanie ; Koláčková, Jana (vedoucí práce) ; Zimmermannová, Martina (oponent)
Cílem práce je zmapovat aktuální stav v lokalitě správního obvodu Praha 21 nejen z hlediska situace v sociálních službách, ale i řady dalších ukazatelů, poskytnout všeobecný přehled a na základě výsledků navrhnout opatření. Práce vyjasňuje, jakým směrem (v souladu s posláním a cíli sdružení) je možné rozvíjet aktivity občanského sdružení Neposeda a rozšířit stávající nabídku, eventuálně vyplnit chybějící typy služeb. Zpracovaný materiál bude využitelný nejen jmenovaným sdružením, ale i širší veřejností. Pro zpracování dat byla zvolena metoda diagnózy komunity vytvořená CPSI (Iniciativa na podporu partnerství v komunitách) pro potřeby komunitního plánování. Ze závěrů této práce bude možné konstruovat nový program. Úvodní část práce popisuje historii občanského sdružení Neposeda, následuje podrobný výčet jeho současných aktivit a návrh aktivit plánovaných na základě dosavadních zkušeností. Druhá kapitola zahrnuje teoretický výklad pojmů komunita a komunitní plánování, prakticky ukotvený popisem reálné pozice o.s. Neposeda v lokalitě správního obvodu Praha 21. Závěrečná část obsahuje data vztahující se k lokalitě Praha 21 získaná metodou diagnózy komunity vytvořenou CPSI (Iniciativa na podporu partnerství v komunitách) pro potřeby komunitního plánování - profily dle jednotlivých oblastí včetně syntézy diagnózy...

Podnikatelský plán elektromontážní firmy
Donaufová, Pavla ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Řehoř, Václav (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvořit srozumitelný návod pro sestavení podnikatelského plánu existující společnosti a zároveň sestavit jednoduchou verzi podnikatelského plánu pro vnitrofiremní využití s cílem upozornit na stávající i možná budoucí rizika a navrhnout opatření ke zlepšení firemních procesů. V teoretické části diplomové práce jsou mj. popsány a v praktické části aplikovány tyto vybrané metody analýzy současné pozice společnosti: výpočet bodu zvratu, rozbor rozvahy a výkazu zisku a ztráty, vertikální a horizonutální analýza ekonomických ukazatelů, analýza poměrových ukazatelů, DuPont pyramida, souhrnné ukazatele IN99, IN01, IN05 a Altmanův index finančního zdraví, analýza mikrookolí, Porterův model pěti sil, SLEPT analýza a SWOT analýza.

Dálniční most přes široké údolí
Mertová, Eliška ; Smejkal, Ing David (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout několik variant možného přemostění daného širokého a hlubokého údolí. Po zhodnocení bylo jako optimální řešení zvoleno vedení dálnice na jediné široké nosné konstrukci tvořené komorovým nosníkem s velmi vyloženými konzolami podepíranými šikmými prutovými vzpěrami. Nosná konstrukce z dodatečně předpjatého betonu bude postupně vysouvána a podepřena jednosloupovými podpěrami v ose dálnice. Práce se skládá z podrobného návrhu této preferované varianty, který je proveden podle mezních stavů únosnosti a použitelnosti včetně zahrnutí vlivu fází výstavby mostu danou technologií vysouváním na jeho návrh.

Hodnocení zaměstnanců jako nástroj řízení lidských zdrojů v odvětví zemědělství
Venclová, Kateřina ; Macák, Tomáš (vedoucí práce) ; Fejfarová, Martina (oponent)
Účel: Cílem práce je navrhnout systém hodnocení zaměstnanců pro vybrané zemědělské pozice jako nástroj řízení lidských zdrojů v České republice. Dílčími cíli je identifikovat význam řízení lidských zdrojů (ŘLZ) a hodnocení v odvětví zemědělství v době personální obměny a sestavit teoretický systém hodnocení vybraných pozic jako nástroj řízení lidských zdrojů. Dále určit aktuální stav formálního hodnocení zaměstnanců a identifikovat návaznost ostatních činností ŘLZ na hodnocení zaměstnanců v odvětví zemědělství. Výzkumný design/metody/přístup: Pro tuto práci je zvolen výzkumný design smíšených metod (kombinace kvalitativní i kvantitativní formy výzkumu). Dále se vychází z předpokladu pragmatismu. Strategie výzkumu vychází ze sekvenční strategie smíšených metod. Bylo aplikováno studium relevantní literatury, elektronické dotazování, osobní dotazování, jednorozměrné i vícerozměrné statistické metody. Výsledky: Byl navržen systém hodnocení zaměstnanců pro vybrané zemědělské profese jako nástroj řízení lidských zdrojů. Přestože byla zjištěna důležitost systému hodnocení zaměstnanců v rámci vybraného modelu ŘLZ v době personální obměny v odvětví zemědělství, zemědělské podniky během časového období tří let v ČR nevyužívaly formální hodnocení zaměstnanců. Dále byly zjištěny aktuálně využívané metody hodnocení zaměstnanců, kdo je hodnotitelem (i), hodnocení a účel/y hodnocení a návaznost systému hodnocení zaměstnanců na systém odměňování v odvětví zemědělství. Limity výzkumu: Výběrový soubor zemědělských podniků nebyl reprezentativní v rámci celého odvětví, protože se jednalo o účelový výběr. Rozsah dotazníku nebyl dostatečný pro detailní identifikování metod a jejich kritérií v odvětví zemědělství, proto muselo být realizováno osobní dotazování. Originalita/hodnota: V odvětví zemědělství v ČR nebyl doposud realizován výzkum týkající se hodnocení zaměstnanců. Práce přináší detailní pohled na aktuální systém hodnocení zaměstnanců v odvětví zemědělství v ČR, který je doporučen rozšířit o metody hodnocení zaměstnanců zaměřené na oblasti hodnocení procesu a vstupu pro zvýšení úrovně řízení lidských zdrojů. Dále vyzdvihuje důležitost výstupů hodnocení zaměstnanců v rámci návaznosti na systém odměňování. Navržený systém hodnocení zaměstnanců může mít význam v době personální obměny a poskytuje podporu pro efektivní řízení lidských zdrojů v odvětví zemědělství. Disertační práce je podkladem pro další výzkum v oblasti výkonnosti zaměstnanců a dalších oblastech ŘLZ.

Branding a rebranding
Moravec, Petr ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Práce je zaměřena na image značky a budování její pozice na českém trhu se sportovním oblečením. Hlavním cílem práce je navrhnout desatero příležitostí pro zlepšení prezentace značky koncovému spotřebiteli v rámci maloobchodního prodeje. První část práce se zabývá shrnutím teoretických východisek a problematiky ohledně tvoření image značky v rámci celého procesu budování značky se zaměřením na maloobchodní prostředí. V praktické části je nejdříve představena značka Under Armour a následně popsána její pozice v rámci českého trhu se sportovním oblečením. Následně je na základě výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření a výzkumu prostřednictvím pozorování sestaven návrh desatera příležitostí pro zlepšení prezentace značky Under Armour v maloobchodním prostředí.